Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2009, 11:45   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Dat de dagvaarding uit de uiterst linkse - lees communistische - hoek komt hoeft niemand te verbazen. Amsterdam, onbestuurbare stad bij uitstek, met de vele deelraden als Marokkaanse bastions, bestaat voor meer dan de helft uit Islamieten en aanhang.
Oud 18 december 2009, 16:55   #22
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Nou, waar blijft die dagvaarding?

Citaat:
Geert Wilders wordt ten laste gelegd dat hij zich opzettelijk beledigend heeft uitgelaten over een groep mensen, te weten moslims, vanwege hun godsdienst. Hoe heeft hij dat gedaan? Onder andere door het citeren van Oriana Fallaci in de Volkskrant van 8 augustus 2007. Dit citaat van Fallaci wordt als eerste in de door Wilders ontvangen dagvaarding genoemd: ‘Een gematigde islam bestaat niet. Het bestaat niet, omdat er geen onderscheid is tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam, en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran. En de Koran is het Mein Kampf van een religie die beoogt anderen te elimineren, die die anderen – niet-moslims – ongelovige honden noemt, inferieure wezens. Lees de Koran, dat Mein Kampf, nog eens. In welke versie dan ook, je zult zien dat al het kwade dat de zoons van Allah tegen ons en henzelf begaan, uit dat boek afkomstig is.’
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 17:07   #23
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Staat als link in startbericht van deze draad:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wilders moet zeer binnenkort voor de Rechtbank verschijnen. De dagvaarding staat online ter inzage. Ik heb ze nog niet geheel doorlezen maar kan mij niets anders voorstellen dan dat de rechter tot de conclusie komt dat Wilders geen mens persoonlijk aanvalt maar slechts feiten en waarheden belicht.

http://www.pvv.nl/images/PDF/dagvaarding%20NL.pdf
Oud 16 januari 2010, 18:41   #24
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Blijkbaar niet al te veel interesse in deze discusie hierzo.
(Heb de indruk dat zelfs Willem niet de moeite genomen heeft om de link
in mijn vorige posting aan te klikken.)

Toch even UP.
Interview met Bram Moszkowicz, de advocaat van Wilders uit geenstijl.

Citaat:
"Ik heb stellig de indruk dat officieren van justitie voor alles wat ze doen fiat moeten krijgen van mensen die binnen de hierarchie van het Openbaar Ministerie aan de top staan."
Nog een extra link: Joost Niemöller

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 16 januari 2010 om 18:47.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 19:10   #25
respublica
Minister

Standaard

Ik volgt het zo goed mogelijk en ben enorm verontwaardigd door dit proces tegen de vrijheid van meningsuiting. Als godsdiensten beledigen een strafbaar feit wordt, omdat het samengaat met een godsdienstige gemeenschap stigmatiseren, is dat een enorme stap terug in de tijd.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 20:13   #26
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik bedoelde het sarcastisch, ik ben net als u heel benieuwd hoe het openbaar ministerie dat gaat uitleggen.
Ik hou niet van die Wilderse toon: 'verbied dit' en 'verbied dat'. Dat is als een vloek voor een liberaal. Wat dus bewijst dat Wilders geen echte liberaal is, maar een pseudo-liberaal. Een valse liberaal dus. Ik durf zelfs te beweren dat het een valse liberaal is die gevaarlijk is. Want men begint met één boek te verbieden en voor men het weet, is men een reeks boeken aan het verbieden.

In België was over een paar jaar 'Mein Kampf' te koop in de winkels. Niemand keek er naar om. Het boek lag als het ware in de winkelrekken te verkommeren. Totdat een moraalridder meende dat dit niet kon. En toen werd het boek wel uit de rekken genomen, om daarna toch terug in de verkoop toegelaten te worden na een geding. Ondertussen had het wel een kosteloze reclame gehad. Of hoe dwaas sommigen kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door system : 16 januari 2010 om 20:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 20:26   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Wilders in de gevangenis is het laatste waar de machthebbers op zitten te wachten.
Overgens zou ik nooit op hem of andere PVV-ers stemmen.
http://www.standejong.nl/2010/01/16/...elen-met-vuur/
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 20:26   #28
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wilders in de gevangenis is het laatste waar de machthebbers op zitten te wachten.
Het lijkt me logisch dat men Wilders niet in de gevangenis wil hebben, het leid immers de aandacht af van hun eigen misstanden.
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 21:08   #29
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Gezien het verloop van zaken in het verleden, denk ik dat de oplossing van 'Wilders is er gewoon niet meer" de voorkeur verdient.
Het jonge volk wordt al opgestookt om in het voetspoor van Volkert van der Graaf te treden. De Staats media zijn volop bezig. Zie maar hier:

War on Wilders?
(dat vraagteken is een latere toevoeging van ze na juridisch advies)
Er zijn altijd wel labiele figuren die zich kunnen inbeelden dat ze redder des lands moeten worden. Dat wordt ze ook heel makkelijk gemaakt met alle demonisering in de linkse media. Dat lukte met Pim Fortuin ook prima.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 21:42   #30
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Gezien het verloop van zaken in het verleden, denk ik dat de oplossing van 'Wilders is er gewoon niet meer" de voorkeur verdient.
Het jonge volk wordt al opgestookt om in het voetspoor van Volkert van der Graaf te treden. De Staats media zijn volop bezig. Zie maar hier:

War on Wilders?
(dat vraagteken is een latere toevoeging van ze na juridisch advies)
Er zijn altijd wel labiele figuren die zich kunnen inbeelden dat ze redder des lands moeten worden. Dat wordt ze ook heel makkelijk gemaakt met alle demonisering in de linkse media. Dat lukte met Pim Fortuin ook prima.
Vreemd, als een bepaalde politieke partij haar aanhang begint te groeien, omdat ze de waarheid spreekt, slaat de inquisitie telkens weer toe.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 22:24   #31
D'ARTOIS

Standaard

Dat is het spel in NL. CDA en PvdA op front. Met name de PvdA kent een verborgen onderstroom van extreem linkse radicalen.
In reply no 9 zeg ik al bij voorbaat dat Wilders het vuur aan de schenen gelegd gaat worden.
Dat Moskowicz zegt dat alles vanuit Den Haag geredigeerd wordt hale je de duivel. Natuurlijk!
Met Fortuyn kozen deze twee partijen voor een drastische oplossing. Een herhaling zou iets te opvallend zijn dus struikelt Den Haag zeer doelbewust over dat zielige filmpje Fitna.
Dat Balkenende, De vries en consorten de boel qua Irak zwaar belazert hebben, daar heeft niemand het over. Niemand die naar de rechter loopt terwijl dat eigenlijk wel zou moeten.
Maar Wilders speelt het spel niet goed. Hij moet zich concentreren op de glibberige missers in Den Haag, de onderhuidse smeerlapperijtjes die gespeeld worden. Daarmee jaagt hij Den Haag richting een groot debâcle. Als hij daarbij met een doordacht en intelligent alternatief te kunnen komenkan hij een slachting aanrichten in de CDA en PvdA regionen die dat zonder meer verdienen. Ophouden met het demoniseren van de moslims. Dat verhaal kennen we nu wel. Den Haag aanpakken. Dat zet meer zoden aan de verkiezingsdijk.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 16 januari 2010 om 22:25.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 22:27   #32
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Het was ook een PvdA'er die het voortouw nam bij de aanklaging van Wilders. Echter, de officier van justitie die Wilders nu moet aanvallen, is dezelfde die eerder de zaak al seponeerde. De kans dat de officier van justitie met hoge eisen en bewijs e.d. aankomt, is klein.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 22:37   #33
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Die dagvaarding is een ongelooflijk stom idee.
Oud 16 januari 2010, 23:25   #34
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Hier een video waarin het gaat over hoe de dagvaarding tot stand is gekomen.
Doordat rechters al geoordeeld hebben wat strafbaar is en dus in de dagvaarding moet komen. Hier hoeft de rechtbank niet meer te beslissen over schuldigheid. Die is al vastgesteld.
Dat is echt uniek in Nederland.

Netwerk
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 00:13   #35
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Die ollandse pocoaanklagers doen me wat denken aan wat Socrates destijds is overkomen.
Die werd ook op een misselijkmakende manier uit de weg geruimd, omdat ie de goden van de stad niet aanbad.
Goe bezig, Europa...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 01:26   #36
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Eigenlijk heb ik nu niet meer te melden, dan dat ik het volkomen met je eens ben....
Oud 17 januari 2010, 04:02   #37
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Wilders krijgt nochtans verdediging van de grote Franse filosoof Voltaire (1694-1778) die ooit heeft gezegd: "Ik ben gekant tegen uw opinie, maar voor uw recht om haar te mogen verkondigen zou ik mijn leven geven"... Een uitspraak die kan tellen. Ik alleszins zou haar gebruiken op de rechtbank indien ik hem was.
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 20:14   #38
D'ARTOIS

Standaard

Het is vooral politiek PvdA die hier achter zit. Grosso modo zijn alle ambtenaren op de een of andere manier PvdA aangeslotenen. Vandaar dus.

Ik adviseer Wilders om de aanval op de PvdA te openen en de moslims even te laten voor wat ze zijn. Dat is wellicht iets meer waard dan Don Quichotte spelen tegen een welhaast ongrijpbare bevolkingsgroep.
De rat z'n staart afsnijden. Dat moet hun politiek zijn want daar kan de PvdA zich niet tegen verdedigen.
Oud 17 januari 2010, 20:17   #39
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het is vooral politiek PvdA die hier achter zit. Grosso modo zijn alle ambtenaren op de een of andere manier PvdA aangeslotenen. Vandaar dus.

Ik adviseer Wilders om de aanval op de PvdA te openen en de moslims even te laten voor wat ze zijn. Dat is wellicht iets meer waard dan Don Quichotte spelen tegen een welhaast ongrijpbare bevolkingsgroep.
De rat z'n staart afsnijden. Dat moet hun politiek zijn want daar kan de PvdA zich niet tegen verdedigen.
²
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 18:46   #40
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Wilders krijgt nochtans verdediging van de grote Franse filosoof Voltaire (1694-1778) die ooit heeft gezegd: "Ik ben gekant tegen uw opinie, maar voor uw recht om haar te mogen verkondigen zou ik mijn leven geven"... Een uitspraak die kan tellen. Ik alleszins zou haar gebruiken op de rechtbank indien ik hem was.
Ik ben het daar volledig mee eens.

Alleen voeg ik er aan toe:
"ik zou mijn leven geven om uw ideeën te mogen bestrijden indien ze mij niet aanstaan".

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2010 om 18:46.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be