Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2009, 17:03   #21
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ik citeer even
Sira Conus, Wilrijk

Iedereen gelijk voor de wet, als de andere religies dit soort dingen niet mogen, dan ook de christendom niet.

Zit wel een waarheid in ergens.
Nestbevuiling. Sinterklaas moet ook verboden worden volgens jou zeker ? Het word tijd om eens te stoppen met al die zever. Wie onze tradities niet mag, is niet verplicht te blijven.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 17:04   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ha, ik wil jou die 'moslims' taken zien laten uitvoeren op christelijke feestdagen, je zal mogen wachten tot je een ons weegt, daar verwed ik alles op wat ik bezit!

...en het gaat niet eens meer om een christelijke feestdag, het is gewoon een onderdeel van onze cultuur en traditie.

U vergeet gemakshalve dat die minderheden hierheen gekomen zijn en zich aan te passen hebben en niet andersom, ik woon zelf al een hele tijd niet meer in Blg., ik ga in het land waar ik woon niet eisen stellen dat er bepaalde dingen, die tot hun cultuur en feestdagen horen, af te schaffen, aan te passen aan mijn eisen of wensen, ik pas mij aan aan de normen hier!
Wel dat is in antwerpse ziekenhuizen een zeer oude traditie : joodse en moslimpersoneelsleden hebben met de eindejaarsfeestdagen altijd dienst om aldus de verplichtingen van hun christelijke collega's te verlichten. Dat door elkaars religie te willen hinderen door allerlei maatregelen in de naam van de "neutraliteit" werkt zulke "goodwill" vanzelfsprekend niet in hand....

Mag ik nu mijn bankrekeningno. opgeven om te ontvangen ?

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 8 december 2009 om 17:04.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 17:05   #23
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ja en de norm in spanje, is aan het zwembad liggen met uwen laptop en �* volonté moslimbashen
Het is nu jammer genoeg een beetje te koud om te plonzen, maar feel free om me een Xje te komen opzoeken en je mag zoveel plonzen als je wil, maar van mijnen laptop blijft ge af!

...for your information, ik heb een afkeer, een grondige afkeer van 'islam'. moslims zie ik als mensen net als U en ik.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 17:06   #24
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Niet mee eens.
Wij hebben en ik herhaal het voor de zoveelste keer hier in ons land net zoals in nederland en andere ons manier van leven,hetgeen hier alweer gebeurt is wij onze zaken niet meer mogen beleven zoals we altijd doen of zoals het hoort.
Kerstmis,een kerstboom en pasen en noem maar op horen daar nu eenmaal bij.Dat andere niet.
Het is dan ook een schande een simpele kerstboom zelfs al word weggehaald.

Ik zie trouwens al deze zaken niet als christelijk gedoe,das nu wel het laatste waar ik aan denk zenne,het hoort er gewoon bij,het is een normale zaak in onze westere maatschappij en het is al zeer ver gekomen allochtonen/moslims hier de wetten kome stellen en alles doen verdwijnen waarvoor wij voor staan enz...
Al die feesten hebben reeds lang hun puur religieus karakter verloren . Als ze voor de katolieken belangrijk zijn daarom, zijn ze voor de andere burgers enkel een reden om eens goed te feesten. En daar moeten vreemdelingen zich niet mee komen moeien. Ook al zijn ze hier geboren. Wie onze tradities onverdraaglijk vind, moet maar verhuizen. Ik zal ze al zeker niet tegenhouden.
Oud 8 december 2009, 17:06   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Geen kerstboom in hogeschool Den Haag wegens diversiteit
In Den Haag heeft de directie van de hogeschool de woede van verschillende leerlingen op de hals gehaald. De directie heeft besloten om dit jaar geen kerstboom te zetten aangezien dat te veel verbonden is met een christelijk feest. In plaats daarvan hangen er enkel wat lampjes en slingers en wil men zo het internationale karakter van de school benadrukken.
Een beetje ridikuul, he, bij kerstmis hoort een kerstboom. Ik zou wel begrijpen dat ze daar geen kribbeke met een jeeske in willen, maar de kerstboom zelf is toch wel gewoon maar een symbool voor de einde-jaars-sfeer en de connectie met de christelijke religie is toch wel ver te zoeken (nee, jeeske is niet geboren onder een denneboom, zulle!)

Maar de opmerking is gemaakt: laat die school dan maar open blijven en examens organiseren tot de 30ste december

(nieuw jaar mag nog, hoop ik ?)
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 17:07   #26
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
geef ze ne vinger en ze pakken heel uw hand, en daarna nog wat meer ook.

dat is nu toch wel al duidelijk.

Er heerst godsvrijheid, je mag moskeetjes bouwen, boedha vereeren, etc..

Het enige wat niet mag is boerkas dragen (gezicht moet herkenbaar zijn ) op straat.

Ze mogen zelf met hoofdoek op de pas, wat in Turkije bvb nog niet eens mag.

Dat een school regelement stelt, en dat de ambtenarij regelementen stelt en dat een prive bedrijf vraagt van een bepaalde dresscode te hanteren is ook maar normaal.

Stel uzelf gewoon de vraag, of je voor je buitenverblijf in Pakistan ook een kerststal zou mogen zetten. ?
Er wonen christenen in Pakistan en die vieren bij mijn weten kerstmis....

Er is zelfs een joods parlementslid in Iran. De wereld is divers...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 17:08   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Wel dat is in antwerpse ziekenhuizen een zeer oude traditie : joodse en moslimpersoneelsleden hebben met de eindejaarsfeestdagen altijd dienst om aldus de verplichtingen van hun christelijke collega's te verlichten. Dat door elkaars religie te willen hinderen door allerlei maatregelen in de naam van de "neutraliteit" werkt zulke "goodwill" vanzelfsprekend niet in hand....

Mag ik nu mijn bankrekeningno. opgeven om te ontvangen ?
Nee meneer, want dat is gewoon een 'taak' overnemen van een collega in een bepaalde periode, niet 'een handje toesteken bij of áán die christelijke feestdagen'! (zoals bvb. hélpen een kerstboom op te zetten en versieren en actief deel te nemen aan zo'n 'christelijk' feest' - niet dat ik dat verwacht of dat ze dat zouden moeten - maar U stelde het wél zo voor.
Oud 8 december 2009, 17:09   #28
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
het feit dat een kerstboom niet meer wordt aanzien als iets christelijks, vind ik al veel erger. Kerst is iets puur commericeel geworden..
Een kerstboom is in feite helemaal niks christelijk. Voor te beginnen. En kerstmis is bij ons eerst en vooral een familiefeest. Afschaffen voor de moslims te plezieren ? Op je kop gevallen en blijven botsen zeker ?
Oud 8 december 2009, 17:10   #29
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
de mensen die dan echt iets vereren of willen vieren omwillen van godsdienstige redenen, mogen het dan zogezegd niet, omdat religieuze symbolen niet toegelaten zijn...en wij mogen het dan omdat het altijd zo al geweest is?
vind ik ook schandalig dan..
Mensen die redeneren zoals jij vind ik nog irritanter dan fanatieke moslims.
Oud 8 december 2009, 17:10   #30
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nu jammer genoeg een beetje te koud om te plonzen, maar feel free om me een Xje te komen opzoeken en je mag zoveel plonzen als je wil, maar van mijnen laptop blijft ge af!

...for your information, ik heb een afkeer, een grondige afkeer van 'islam'. moslims zie ik als mensen net als U en ik.
als ik in de buurt zou zijn,spring ik wel eens binnen
Oud 8 december 2009, 17:12   #31
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
als ik in de buurt zou zijn,spring ik wel eens binnen
Bij deze.
Oud 8 december 2009, 17:15   #32
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
...door kerstbomen te verbieden, door kerstbomen e.d. uit onze samenleving te bannen, door alles maar af te schaffen en verbieden wat bij ons al een eeuwenoude traditie is, wat bij onze cultuur hoort en voor praktisch niemand meer een religieuze betekenis heeft?
Goed bezig!

Een mens zou uit pure balorigheid 7 metershoge kerstbomen in zijn voortuin neerplanten!

Respect verdienen Zou dat ook wederkerig mogen zijn?
Een beetje respect opbrengen voor onze cultuur en tradities.
Ik koop al een tijdje elk jaar een levende kerstboom, en na de feesten zet ik die in de hof inderdaad. Zodat men die van buiten kan zien. En ik hang er ook wat slingers in en zo tijdens de feesten. Ik heb nu al 3 kerstbomen staan in de voorhof, en binnenkort komt er een 4de bij. Ik heb nog plaats voor een stuk of 10 , dan is het een volledige afsluiting van dat voorhofke.
Oud 8 december 2009, 17:20   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Ik koop al een tijdje elk jaar een levende kerstboom, en na de feesten zet ik die in de hof inderdaad. Zodat men die van buiten kan zien. En ik hang er ook wat slingers in en zo tijdens de feesten. Ik heb nu al 3 kerstbomen staan in de voorhof, en binnenkort komt er een 4de bij. Ik heb nog plaats voor een stuk of 10 , dan is het een volledige afsluiting van dat voorhofke.
Vol met lampekes hangen.
Oud 8 december 2009, 17:35   #34
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
De wereld is divers...
Inderdaad!
Oud 8 december 2009, 17:36   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Tegenwind!
Oud 8 december 2009, 17:42   #36
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De oorsprong van de kerstboomtraditie.

Net de BOOM is het overblijfsel van het pre-christelijke heidense JOELfeest!
Oud 8 december 2009, 17:59   #37
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Er wonen christenen in Pakistan en die vieren bij mijn weten kerstmis....
Er is zelfs een joods parlementslid in Iran. De wereld is divers...
Ik denk toch dat die christenen in Pakistan hun Kerstfeest discreet vieren hoor, voor zover het gevierd word.
Oud 8 december 2009, 18:09   #38
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Studenten ik stel voor om er zelf een te zetten en om het gouvernement te kloten...
De acties zijn al gestart
.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  48159421.jpg‎
Bekeken: 90
Grootte:  58,8 KB
ID: 60921  

Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 18:16   #39
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik citeer even
Sira Conus, Wilrijk

Iedereen gelijk voor de wet, als de andere religies dit soort dingen niet mogen, dan ook de christendom niet.

Zit wel een waarheid in ergens.
Bullshit.
Iedereen gelijk voor de wet in eigen land, lijkt me meer plausibel.
Edit : En wat met die klootzakken die hier laat op de avond al toeterend de straat komt doorgereden omdat er toevallig een paar van die pipo's getrouwd zijn ?
Sla er het wetboek op na. Het is verboden om zonder reden de claxon van je wagen te gebruiken.
Alleen bij dreiging van gevaar.
Mmm... dan klopt het misschien wel. Trouwen is er nog nen hoop doppers bij maken.
Dat is een reëel gevaar voor onze staatskas.

Laatst gewijzigd door hurricane : 8 december 2009 om 18:21.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 18:27   #40
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

De lagere school waar ik geweest ben was een gemeenteschool die geacht werd neutraal te zijn. Toch zetten zij een kerststal nota bene voor de klas van zedenleer. Het heeft lang geduurd maar gelukkig is de kerststal uiteindelijk verdwenen nadat ik er weg was.

De kerstboom is blijven staan aangezien de kerstboom eigenlijk een heidens symbool is dat gepikt is door de kerk.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 december 2009 om 18:31.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be