![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ik geld krijg zonder iets te moeten doen, dan wil ik wel meedoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op zich is dat een schandelijke doelstelling. Armoede moet de wereld uit, compleet en niet tegen 2015 maar onmiddellijk. Een halvering van het aantal mensen dat in armoede leeft is een inhumane doelstelling, zeker met in het achterhoofd de middelen die ter beschikking zijn maar gebruikt worden voor bewapening, voedsel voor huisdieren, cosmetica, reclame, het zogenaamd redden van de banken en andere onzin. Maar het schandaal gaat verder. Tijdens de "Monterrey Conference on Finance for Development" in 2002 werd bekeken hoe dat zou gefinancierd worden. En hoewel de VS en de EU beloofden ontwikkelingshulp te vermeerderen, lag er uiteindelijk in totaal slechts een kwart van de 50 miljard dollar op tafel die berekend was om het doel in 2015 te behalen. Dat lijken me op internationaal gebied twee duidelijke doelstellingen: - armoede de wereld uitbannen in plaats van halveren - landen verplichten hun bijdrage te betalen en substantieel te verhogen.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Armenpartij. Mmh, kan, zolang je niet op werkbezoek gaat in zeg de rest van de wereld, waar echte armen wonen.
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zou je geen Internationale Armenpartij kunnen oprichten die bevecht wat we hier onder armoede verstaan maar hetzelfde doet elders? De kern van die armoede is hetzelfde, de vorm verschilt.
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar kan ik het zeker mee eens zijn!
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, we kunnen voor onze armere broeders een lichtend voorbeeld zijn bij de omschakeling van het gewone directe verhongeren naar het langzaam verhongeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ik wil het miljard hongerenden wel een gratis lidmaatschap aanbieden, maar eigenlijk zou ik ze liever een gratis iets anders aanbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() VWS is reborn ...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bron
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
't Zijn namelijk deze instanties die niet enkel zorgen dat een arm land arm blijft, maar tevens ernaar streven (en erin slagen) redelijk gezonde naties ten gronde te richten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |