Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2009, 21:35   #21
Blomme
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Het leukste is nog als men politieke dissidenten dwangmatig laat opnemen omdat hun, volledig geargumenteerde, kritiek op het systeem en de laatste jaar Westers denken beschouwd wordt als een symptoom voor een psychose.

We zijn hier niet in de voormalige Soviët-Unie.
Blomme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 21:08   #22
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Waar ligt de grens van de psychiater zijn natte vinger?

...

In het Verenigd Koninkrijk was er recent veel ophef over het feit dat 1 op de 6 psychiaters homoseksualiteit een ziekte vindt en het wel eens probeert te 'genezen' met psychiatrische behandeling.

Citaat:
Eén op de zes psychiaters uit Groot-Brittannië vindt homoseksualiteit een ziekte en probeert het wel eens te genezen met psychiatrische behandeling. Dit zeggen onderzoekers van de University College Medical School.

Hoogleraar Michael King veroordeelt de praktijken.

“Ik schrok hier echt van en had niet verwacht dat dit op grote schaal plaatsvindt. Er is geen enkele wetenschappelijke basis voor deze behandelingen.”
http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...s_genezen.html

Het geeft iets aan. Psychiatrie is hard aantoonbaar een valse wetenschap. Het is niet goed wat psychiaters doen.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 19 december 2009 om 21:08.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 17:51   #23
Stormbeest
Vreemdeling

Stormbeest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt hard gebeld en op de deur gebonkt. Je doet open. Vijf heren met lange regenjassen stappen direct naar binnen. Het lijkt wel een overval. Ze kijken een momentje rond in je huis. Eentje, die zich voorgesteld heeft als psychiater stelt je een paar vragen. Je bent wat overdonderd, weet niet goed wat te antwoorden. Na een paar minuten zegt hij gehaast en kortaf dat je een gevaar bent voor jezelf. De andere regenjassen knikken begrijpend. Het blijken een officier van justitie, een rechter en een griffier te zijn. De vijfde herken je als je advocaat. Werkt die samen met de overvallers? Hij zegt niets, staat je niet echt bij. Er wordt een papier tevoorschijn gehaald. Een Rechterlijke Machtiging (RM), noemen ze het. Het document is al volledig ingevuld en ondertekend door de burgemeester. Je mag wat dierbare spullen pakken en wordt afgevoerd. Er blijkt tevoren al een bed voor je gereserveerd in een Psychiatrisch Ziekenhuis (PZ). De overval had ook plaats kunnen vinden bij een bankje in een willekeurig park. Het gebeurt steeds vaker. De afgelopen 5 jaar is het aantal RM's in bijvoorbeeld Amsterdam vervijfvoudigd, het aantal in bewaring stellingen (IBS) verdrievoudigd.
Toch onaanvaardbaar dat zulke dingen gebeuren! Als ik een van die "lange regenjassen" was, dan zou ik me tegen mijn handlangers, de andere regenjassen dus, keren in plaats van tegen de persoon die ze willen opnemen. Als ik te weten zou komen dat iemand van mijn familie meegewerkt heeft aan zo'n gedwongen opname, zou ik die onterven.

Wettelijke plicht of niet, zoiets doe je niet!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be