Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2009, 15:00   #21
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Deze ochtend heb ik mijn jaarlijks doktersbezoek afgelegd.

Mijn huisarts was het volmondig met mij mee eens als ik het had over "griephysterie".
Volgens hem was de stroom van mensen die absoluut ingeënt wilden worden,
hoewel ze niet tot een risicogroep behoorden, nauwelijks in te dammen.
De massamedia hebben hun werk goed gedaan.
Het is een koud kunstje om hele volksstammen in paniek naar de dokter te jagen.
Jammer dat ik niet eens een kijkje ben gaan nemen in één van die vaccinatiecentra om eens goed te lachen.

Mijn huisarts beweerde ook dat het aantal patiënten met bijwerkingen na de vaccins groter was dan bij een gewone seizoensgriep, hoewel hij geen enkel "zwaar accident" vermeldde.
Op mijn opmerking/vraag of de vaccins inderdaad onvoldoende getest waren werd er (wat mij betreft veelzeggend) gezwegen.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 17 december 2009 om 15:01.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 15:14   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht

Mijn huisarts was het volmondig met mij mee eens als ik het had over "griephysterie".
Jammer dat ik niet eens een kijkje ben gaan nemen in één van die vaccinatiecentra om eens goed te lachen.

Mijn huisarts beweerde ook dat het aantal patiënten met bijwerkingen na de vaccins groter was dan bij een gewone seizoensgriep, hoewel hij geen enkel "zwaar accident" vermeldde.
Op mijn opmerking/vraag of de vaccins inderdaad onvoldoende getest waren werd er (wat mij betreft veelzeggend) gezwegen.
ik heb, behalve een wat stijve arm, geen bijwerkingen gehad. net zoals al degenen die ik ken die gevaccineerd zijn.
Oud 17 december 2009, 16:12   #23
Blomme
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb deze ochtend een opiniestuk in De Standaard van vandaag over het virus & de vaccins diagonaal gelezen.
Het woord "griepmaffia" werd gebruikt (waarmee verwezen werd naar farmamultinationals; ook het WHO werd nadrukkelijk en zwaar op de korrel genomen), en één van de conclusies was dat er volkomen ten onrechte 5 miljard euro (wereldwijd? - weet het niet meer) ten onrechte aan de vaccins verspild was.

Het is natuurlijk "fijn" dat DS met zo'n stuk komt nadat ze vooral in het begin hebben zitten meehuilen met de wolven in het bos.
NA al die heisa. Als de centjes zijn uitgegeven.

Wat mij is bijgebleven is het gebrek aan sérieux in een zeer groot deel van de berichtgeving in de massamedia en de perfide rol van onze overheden.

Mensen die twijfels hadden over de griepberichtgeving en de vaccins moesten noodgedwongen hun toevlucht zoeken tot sites als the flu case bij gebrek aan genuanceerde informatie elders.
(De inderdaad gelukkig niet massaal opduikende) problemen met vaccins werden gebagatelliseerd.
Twijfelaars werden geridiciluseerd en gedemoniseerd.
Nonsens.

Het verloop van een nieuw virus is onvoorspelbaar.
Het kon oprukken tot een ware killer, wat het al behoorlijk gedaan heeft. Praat maar eens met de gemiddelde Mexicaan. Maar ook met een Amerikaan. In de V.S. zijn, nadat het virus slechts enkele maanden in omloop was, 100 000den mensen ziek geweest. Mogelijk tot tegen het miljoen. Deze snelle verspreiding van het virus is in onze geschiedenis ongezien.
Het virus kon ook plots gaan liggen, maar dat scenario was zeer onwaarschijnlijk en naïef.
Onze autoriteiten hebben beslist het zekere voor het onzekere te nemen. We kunnen ze daar enkel zeer dankbaar om zijn.

Denk eens na over de mogelijke reacties van de populatie indien het virus was gemuteerd tot een killer-virus met een mortaliteit van pakweg 20% en een besmettingsgraad van 1 op 3. Enig idee wat dat had betekent aan directe en indirecte sterfte, en aan woedende reacties van de bevolking?

Nogmaals, we kunnen onze leiders niet dankbaar genoeg zijn voor de snelle oplossingen. Het is overigens met dank aan de SARS en bird-flu uitbraak dat deze snelle reactie mogelijk was.
Blomme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 16:15   #24
Blomme
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Feiten ontkennen is niet alleen gewoon belachelijk, het is zelfs gevaarlijk : een groot aantal mensen sterven gewoon wegens irrationeel wantrouwen tegen "klassieke geneeskunde". Er is god zij dank op veel gebieden een absolute therapeutsiche vrijheid :
je mag bloedtransfusies weigeren, chemotherapie, operationel ingrepen, het nemen van medicatie.. het is allemaal niet verplicht. Uitzondering zijn de zeldzame gevallen waar de algemene gezondheid afhankelijk is van een algemene vaccinatie zoals destijds met polio, pokken en tuberculose het geval was. Een correlatie tussen de algemene gezondheid en de doorgedreven gezondheidszorgen op preventieve basis bestaat !

Voodoo is altijd als supplementaire zorg toegelaten...
Dit en zijn verschrikkelijke gevolgen voor �*lle betrokkenen, kunnen niet genoeg benadrukt worden.

Sommige mensen gaan hier zelfs heel ver in. Ik leef hier zelf met mensen die iedereen die ziek wordt (zwaar, chronisch en mogelijk terminaal!) gewoonweg zowat uitkafferen (achter de rug, of voor de rug indien het gezinsleden betreft) omdat ze ervan overtuigd zijn dat het deze mensen hun eigen schuld is. En dat ze niet op tijd de juiste therapie hebben overwogen. Want ahja... met wat yoga en de juiste sociale inzichten en het juiste gedrag en de juiste levenskeuzes had alles kunnen voorkomen worden.
Oud 17 december 2009, 16:30   #25
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blomme Bekijk bericht
Nonsens.

Het verloop van een nieuw virus is onvoorspelbaar.
Het kon oprukken tot een ware killer, wat het al behoorlijk gedaan heeft. Praat maar eens met de gemiddelde Mexicaan. Maar ook met een Amerikaan. In de V.S. zijn, nadat het virus slechts enkele maanden in omloop was, 100 000den mensen ziek geweest. Mogelijk tot tegen het miljoen. Deze snelle verspreiding van het virus is in onze geschiedenis ongezien.
Het virus kon ook plots gaan liggen, maar dat scenario was zeer onwaarschijnlijk en naïef.
Onze autoriteiten hebben beslist het zekere voor het onzekere te nemen. We kunnen ze daar enkel zeer dankbaar om zijn.

Denk eens na over de mogelijke reacties van de populatie indien het virus was gemuteerd tot een killer-virus met een mortaliteit van pakweg 20% en een besmettingsgraad van 1 op 3. Enig idee wat dat had betekent aan directe en indirecte sterfte, en aan woedende reacties van de bevolking?

Nogmaals, we kunnen onze leiders niet dankbaar genoeg zijn voor de snelle oplossingen. Het is overigens met dank aan de SARS en bird-flu uitbraak dat deze snelle reactie mogelijk was.
Zucht.
Zaken als ebola, dat zijn pas echte killers, de varkensgriep was dat nadrukkelijk NIET.

De miljardenverslindende vaccinhysterie kwam goed los toen al maanden duidelijk was (Mexico, de VS, juist mijnheer Blomme) dat dit griepje veel minder dodelijke slachtoffers maakte dan een gewone seizoensgriep die even goed veel mensen eventjes ziek maakt.
In Groot-Brittannië woedde het virus al in de zomer. Geen berichten gehoord over miljoenen slachtoffers aldaar. Vermoedelijk was dat "te vroeg" want de overheid was daar blijkbaar niet klaar voor massale vaccinhysterie.

Mensen die vragen stelden bij de voorwaarden die farmamultinationals wilden opleggen zoals de Poolse regering werden hier zonder verpinken binnen het half uur vergeleken met nazi's of iets dergelijks.

De vaccins die hier met massa's belastinggeld aangekocht werden zouden met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk volledig nutteloos geweest zijn als het virus gemuteerd zou zijn.
Volledig nutteloos.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Feiten ontkennen is ... gewoon belachelijk ...

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 17 december 2009 om 16:47.
Oud 17 december 2009, 17:12   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb een goede maand geleden het vaccin gehad, ik leef nog, niet ziek geweest ondertussen.
Ik vind toch dat je af en toe rare kicken heeft de laatste tijd

Laatst gewijzigd door giserke : 17 december 2009 om 17:13.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 18:33   #27
Blomme
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht.
Zaken als ebola, dat zijn pas echte killers, de varkensgriep was dat nadrukkelijk NIET.
Je kan de evolutie van een virus niet met zekerheid voorspellen.

Indien wel, meldt u onmiddellijk bij het CDC of het WHO. De wereld heeft je nodig!

Citaat:
De miljardenverslindende vaccinhysterie kwam goed los toen al maanden duidelijk was (Mexico, de VS, juist mijnheer Blomme) dat dit griepje veel minder dodelijke slachtoffers maakte dan een gewone seizoensgriep die even goed veel mensen eventjes ziek maakt.
In Groot-Brittannië woedde het virus al in de zomer. Geen berichten gehoord over miljoenen slachtoffers aldaar. Vermoedelijk was dat "te vroeg" want de overheid was daar blijkbaar niet klaar voor massale vaccinhysterie.

Mensen die vragen stelden bij de voorwaarden die farmamultinationals wilden opleggen zoals de Poolse regering werden hier zonder verpinken binnen het half uur vergeleken met nazi's of iets dergelijks.

De vaccins die hier met massa's belastinggeld aangekocht werden zouden met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk volledig nutteloos geweest zijn als het virus gemuteerd zou zijn.
Volledig nutteloos.
Zie mijn reactie op de bovenste alinea ...

Verder: zie alles wat hierover al gezegd werd mbt de redenen voor vaccinatie bij de uitbraak van een nieuw virus.
Oud 17 december 2009, 19:30   #28
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

In zowat elk bericht in de massamedia werd er de nadruk op gelegd dat er geen reden tot paniek was en dat buiten de risicogroepen niemand zich moest laten vaccineren tegen de varkensgriep.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 20:00   #29
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht.
Ebola is een slecht voorbeeld. Toegegeven, het heeft een bijzonder hoge mortaliteitsgraad, maar bezit weinig eigenschappen die een pandemie kunnen veroorzaken. Bij influenza ligt dat wel even anders.

Citaat:
Mensen die eerst komen verkondigen dat die griep ontwikkeld en verspreid wordt door de NWO, vervolgens beweren dat er niets aan de hand is en dat het allemaal maar paniekzaaierij is, tegelijk ook nog verkondigen dat het vaccin een door de NWO ontwikkeld gif is enz. noem ik geen nazi's, ik lach die uit. Demoniseren, daar doe ik niet aan mee (tenzij als het om mensen gaat die luidkeels staan te roepen dat de moderne geneeskunde onbetrouwbaar is), ridiculiseren alleen als het terecht is. Steek misschien eerst even de hand in eigen boezem voor je verontwaardigd doet:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix(be)
Dit is natuurlijk niet ridiculiseren.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 23:18   #30
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht.

Volledig nutteloos
.
Ondertussen hebben ze wel véél geld opgebracht aan de farma-lobby. En in de vorm van steekpenningen ook aan onze politici, die het de bevolking zo opdringerig aanraden zich te laten inenten.
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 10:46   #31
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
Ondertussen hebben ze wel véél geld opgebracht aan de farma-lobby. En in de vorm van steekpenningen ook aan onze politici, die het de bevolking zo opdringerig aanraden zich te laten inenten.
de bevolking = risicogroepen?

Voor de rest: maak het maar eens hard. Ik wacht vol ongeduld
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 14:37   #32
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
In zowat elk bericht in de massamedia werd er de nadruk op gelegd dat er geen reden tot paniek was en dat buiten de risicogroepen niemand zich moest laten vaccineren tegen de varkensgriep.
[Sarcastische mode on]Dat verklaart waarschijnlijk de tienduizenden (maar niet allemaal tegelijk hè ) die elkaar verdrongen bij de vaccinatiecentra die niet tot de risicogroepen behoorden.[Sarcastische mode off]
Dat doet mij denken aan de woeste blikken van de mensen-uit-een-bepaalde-leeftijdsgroep die een kwartier voor openingstijd van een supermarkt met een winkelkarretjes de deuren zowat inbeuken om toch maar als eerste de lekkerste sinaasappel of whatever te kunnen veroveren.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 18 december 2009 om 14:47.
Oud 18 december 2009, 14:39   #33
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[Sarcastische mode on]Dat verklaart waarschijnlijk de tienduizenden die elkaar verdrongen bij de vaccinatiecentra die niet tot de risicogroepen behoorden[Sarcastische mode off]
Dat doet mij denken aan de woeste blikken van de mensen-uit-een-bepaalde-leeftijdsgroep die een kwartier voor openingstijd van een supermarkt met een winkelkarretjes de deuren zowat inbeuken om toch maar als eerste de lekkerste sinaasappel of whatever te kunnen veroveren.
ik weet niet bij welk vaccinatiecentrum jij gaan kijken bent, maar bij ons waren er geen mensen die elkaar verdrongen om toch een vaccin te krijgen.

in mijn omgeving was er totaal geen sprake van paniek, integendeel zelf.
Oud 18 december 2009, 14:44   #34
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ebola is een slecht voorbeeld. Toegegeven, het heeft een bijzonder hoge mortaliteitsgraad, maar bezit weinig eigenschappen die een pandemie kunnen veroorzaken. Bij influenza ligt dat wel even anders.
Ebola is volgens mij juist een goed voorbeeld van een killervirus en H1N1 een zeer slecht.
Over het pandemiepotentieel van ebola durf ik mij niet uitspreken.

Citaat:
Mensen die eerst komen verkondigen dat die griep ontwikkeld en verspreid wordt door de NWO, vervolgens beweren dat er niets aan de hand is en dat het allemaal maar paniekzaaierij is, tegelijk ook nog verkondigen dat het vaccin een door de NWO ontwikkeld gif is enz. noem ik geen nazi's, ik lach die uit. Demoniseren, daar doe ik niet aan mee (tenzij als het om mensen gaat die luidkeels staan te roepen dat de moderne geneeskunde onbetrouwbaar is), ridiculiseren alleen als het terecht is. Steek misschien eerst even de hand in eigen boezem voor je verontwaardigd doet.
Ik heb het idee dat u generaliseert en als u mij bedoelt verwart u mij ongetwijfeld met iemand anders. Ik heb zeker bij tijd en wijle tegengas gegeven maar absoluut niet op de manier en zeker niet in de volgorde waarop u het beschrijft.

U lijkt te denken (correct me if I'm wrong) dat alle "tegenstanders" zo maar wat zaten te stoken,
maar sommige mensen met gezond verstand stelden zich gewoon vragen, niets anders.
Ik betwijfel trouwens of er veel mensen het soort parcours dat u beschrijft gevolgd hebben,
maar ik kan mij natuurlijk vergissen.

Voor de goede orde: ik had (en heb) wel degelijk twijfels over de samenstelling van de vaccins.
De feiten hebben uitgewezen dat dit (in elk geval op korte termijn) overdreven was, niet noodzakelijk dat mijn ongerustheid (volledig) onterecht was (en is).
Volgens mijn huisarts lag het aantal mensen met stevige bijwerkingen
"aanzienlijk hoger" dan bij een "gewone griepvaccinatie",
al meldde hij geen "zware accidenten" (ik heb er ook niet naar gevraagd,
zo groot is mijn "leedvermaak" nu ook weer niet.)

Citaat:
Dit is natuurlijk niet ridiculiseren.
Dat is wel ridiculiseren.
Ik was op een bepaald moment inderdaad kwaad.
Nu besef ik beter dat je tegen dat soort van hogerhand gestuurde massahysterie weinig kunt beginnen.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 18 december 2009 om 14:59.
Oud 18 december 2009, 14:46   #35
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik weet niet bij welk vaccinatiecentrum jij gaan kijken bent, maar bij ons waren er geen mensen die elkaar verdrongen om toch een vaccin te krijgen.

in mijn omgeving was er totaal geen sprake van paniek, integendeel zelf.
Het gaat om naar het schijnt (ik was er dus niet bij maar mijn huisarts wel)
om het vaccinatiecentrum op de Albrecht en Rodenbachstraat in Hasselt
Oud 18 december 2009, 14:50   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat om naar het schijnt (ik was er dus niet bij maar mijn huisarts wel)
om het vaccinatiecentrum op de Albrecht en Rodenbachstraat in Hasselt
Hier in Zele niets van gemerkt, integendeel zelf. ook in de media niets van gezien of gehoord.

lijkt me toch wel zéér bizar hoor, wsl een zéér uitzonderlijk geval dat jij hier aanhaalt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be