![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Deze ochtend heb ik mijn jaarlijks doktersbezoek afgelegd.
Mijn huisarts was het volmondig met mij mee eens als ik het had over "griephysterie". Volgens hem was de stroom van mensen die absoluut ingeënt wilden worden, hoewel ze niet tot een risicogroep behoorden, nauwelijks in te dammen. De massamedia hebben hun werk goed gedaan. Het is een koud kunstje om hele volksstammen in paniek naar de dokter te jagen. Jammer dat ik niet eens een kijkje ben gaan nemen in één van die vaccinatiecentra om eens goed te lachen. Mijn huisarts beweerde ook dat het aantal patiënten met bijwerkingen na de vaccins groter was dan bij een gewone seizoensgriep, hoewel hij geen enkel "zwaar accident" vermeldde. Op mijn opmerking/vraag of de vaccins inderdaad onvoldoende getest waren werd er (wat mij betreft veelzeggend) gezwegen.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 17 december 2009 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verloop van een nieuw virus is onvoorspelbaar. Het kon oprukken tot een ware killer, wat het al behoorlijk gedaan heeft. Praat maar eens met de gemiddelde Mexicaan. Maar ook met een Amerikaan. In de V.S. zijn, nadat het virus slechts enkele maanden in omloop was, 100 000den mensen ziek geweest. Mogelijk tot tegen het miljoen. Deze snelle verspreiding van het virus is in onze geschiedenis ongezien. Het virus kon ook plots gaan liggen, maar dat scenario was zeer onwaarschijnlijk en naïef. Onze autoriteiten hebben beslist het zekere voor het onzekere te nemen. We kunnen ze daar enkel zeer dankbaar om zijn. Denk eens na over de mogelijke reacties van de populatie indien het virus was gemuteerd tot een killer-virus met een mortaliteit van pakweg 20% en een besmettingsgraad van 1 op 3. Enig idee wat dat had betekent aan directe en indirecte sterfte, en aan woedende reacties van de bevolking? Nogmaals, we kunnen onze leiders niet dankbaar genoeg zijn voor de snelle oplossingen. Het is overigens met dank aan de SARS en bird-flu uitbraak dat deze snelle reactie mogelijk was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sommige mensen gaan hier zelfs heel ver in. Ik leef hier zelf met mensen die iedereen die ziek wordt (zwaar, chronisch en mogelijk terminaal!) gewoonweg zowat uitkafferen (achter de rug, of voor de rug indien het gezinsleden betreft) omdat ze ervan overtuigd zijn dat het deze mensen hun eigen schuld is. En dat ze niet op tijd de juiste therapie hebben overwogen. Want ahja... met wat yoga en de juiste sociale inzichten en het juiste gedrag en de juiste levenskeuzes had alles kunnen voorkomen worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zaken als ebola, dat zijn pas echte killers, de varkensgriep was dat nadrukkelijk NIET. De miljardenverslindende vaccinhysterie kwam goed los toen al maanden duidelijk was (Mexico, de VS, juist mijnheer Blomme) dat dit griepje veel minder dodelijke slachtoffers maakte dan een gewone seizoensgriep die even goed veel mensen eventjes ziek maakt. In Groot-Brittannië woedde het virus al in de zomer. Geen berichten gehoord over miljoenen slachtoffers ![]() Mensen die vragen stelden bij de voorwaarden die farmamultinationals wilden opleggen zoals de Poolse regering werden hier zonder verpinken binnen het half uur vergeleken met nazi's of iets dergelijks. De vaccins die hier met massa's belastinggeld aangekocht werden zouden met aan zekerheid grenzende waarschijnlijk volledig nutteloos geweest zijn als het virus gemuteerd zou zijn. Volledig nutteloos.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 17 december 2009 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 17 december 2009 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien wel, meldt u onmiddellijk bij het CDC of het WHO. De wereld heeft je nodig! Citaat:
Verder: zie alles wat hierover al gezegd werd mbt de redenen voor vaccinatie bij de uitbraak van een nieuw virus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest: maak het maar eens hard. Ik wacht vol ongeduld
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat doet mij denken aan de woeste blikken van de mensen-uit-een-bepaalde-leeftijdsgroep die een kwartier voor openingstijd van een supermarkt met een winkelkarretjes de deuren zowat inbeuken om toch maar als eerste de lekkerste sinaasappel of whatever te kunnen veroveren.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 18 december 2009 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in mijn omgeving was er totaal geen sprake van paniek, integendeel zelf.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Over het pandemiepotentieel van ebola durf ik mij niet uitspreken. Citaat:
U lijkt te denken (correct me if I'm wrong) dat alle "tegenstanders" zo maar wat zaten te stoken, maar sommige mensen met gezond verstand stelden zich gewoon vragen, niets anders. Ik betwijfel trouwens of er veel mensen het soort parcours dat u beschrijft gevolgd hebben, maar ik kan mij natuurlijk vergissen. Voor de goede orde: ik had (en heb) wel degelijk twijfels over de samenstelling van de vaccins. De feiten hebben uitgewezen dat dit (in elk geval op korte termijn) overdreven was, niet noodzakelijk dat mijn ongerustheid (volledig) onterecht was (en is). Volgens mijn huisarts lag het aantal mensen met stevige bijwerkingen "aanzienlijk hoger" dan bij een "gewone griepvaccinatie", al meldde hij geen "zware accidenten" (ik heb er ook niet naar gevraagd, zo groot is mijn "leedvermaak" nu ook weer niet.) Dat is wel ridiculiseren. Ik was op een bepaald moment inderdaad kwaad. Nu besef ik beter dat je tegen dat soort van hogerhand gestuurde massahysterie weinig kunt beginnen.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 18 december 2009 om 14:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
om het vaccinatiecentrum op de Albrecht en Rodenbachstraat in Hasselt
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lijkt me toch wel zéér bizar hoor, wsl een zéér uitzonderlijk geval dat jij hier aanhaalt.
|
![]() |
![]() |