![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik heb 20 jaar in Brussel gewerkt en ken het als mijn broekzak. Alleen de steeds wisselende éénrichtingsstraten zullen mijn eeuwige onbekende blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo in goeie ouwe commie of dictator stijl, met van die brede boulevards en monmentale gebouwen, ... ![]() Maar broekzele is inderdaad op zich wel een schone stad, waar het een en ander te doen valt, ... maar ze wordt wel verpest door een aantal zaken waar ook iets aan te doen valt. Als ge tijdens de kerstdagen ne keer nie weet wa doen, zeker eens de moeite om eens een dagske rond te lopen en het een en ander te bezoeken... Maar Brugge is wel properder, gezeliger en vooral veiliger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ben er nu al een poosje niet meer geweest, ben eens benieuwd of ik binnekort mijne weg nog vind... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Diezelfde rating bureaus die sub prime goede ratings gaven gaan nu eens landen en steden gaan raten. Gelieve de rating bureaus te ontbinden en hun ceo's op te hangen aan de hoogste bomen. Dank u
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Brussel is een complexe, maar boeiende stad. Als je het gaat reduceren tot een paar wijken in Anderlecht, Molenbeek en Sint-Joost-ten-Node ben je verkeerd bezig. Het zijn natuurlijk wel "kankers", die kunnen uitzaaien en daarom om een gerichte therapie vragen.
Ik ben niet tegen het "afstoot"-scenario op voorwaarde dat het BHG eerst wordt uitgebreid met zowel Vlaams- als Waals-Brabants grondgebied, opdat het een volwaardig gewest kan worden dat zelfstandig kan beslissen over haar toekomstige relatie met Vlaanderen en/of Wallonië. Persoonlijk ben ik dit scenario echter - op de voorwaarde na - weinig genegen. Het ideale scenario zou zijn: 1. Uitbreiding van het BHG met Vlaams- en Waals-Brabantse gemeenten 2. Een federaal niveau om de relaties tussen de gewesten te coördineren 3. Het Vlaamse Gewest dient in gemeenschapskwesties niet alleen samen te zitten met Nederlandstalige Brusselaars, maar ook met Nederland (m.n. cultuur- en sportbeleid; op termijn kan ook aan onderwijs- en wetenschapsbeleid gedacht worden) Kortom, we moeten af van dat oubollige natiedenken en gaan denken in termen van overlappende regio's. Daarbij kunnen mensen ook hun kiesvoorkeuren beter differentiëren in functie van het onderwerp (dit is overigens één van de redenen waarom ik vind dat er aparte gewest- en gemeenschapsverkiezingen mogen zijn). Uiteraard moet ook het BHG zelf anders georganiseerd worden: maak er een groot stadsgewest van met districten in de kern en deelgemeenten in de rand. Kortwiek tevens de verderfelijke bemoeizucht van de gemeenschappen, die in de stad een provinciale kliekjesmentaliteit smokkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral afblijven van deze "kankers" zou ik zeggen. Brussel Oost en Zuid zijn al lekker duur en mooi. Jette, gedeeltes van Molenbeek, en Vorst zijn aan het gentrificeren. Panden worden opgeknapt, onroerend goed wordt snel duurder, en het straatbeeld verandert drastisch. En de tuigmannen dan? Die verhuizen momenteel naar Ronse, Asse, Aalst en Vilvoorde. De gevluchte provincialen achterna. Goedkoper namelijk. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 december 2009 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een prachtige kans om deze migranten te vernederlandsen, de West- en Noord-Rand te verjongen en een nieuwe dynamiek te geven, en demografisch de vruchten te plukken van deze Brussel-overlooop. Dat dit problemen kan opleveren is zeker. Zie Ronse waar de Franstaligen slim en actief gebruik proberen te maken van het feit dat zij betere papieren hebben bij migranten. Het gewroet gaat beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() ik heb het niet over raszuiver, maar gewoon leefbaarheid. Plaatsen als Anderlecht zijn gewoonweg slecht leefbare plaatsen geworden, er is criminaliteit, vuiligheid (de stoep waarover ik dagelijks loop, is letterlijk een stortplaats, vandaag is het opgekuist, morgen ligt er opnieuw een een berg(letterlijk!!!) vuiligheid).
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 18 december 2009 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Soit, I rest my case. Ge houdt van Brussel, wel ge moogt het hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke stad heeft dat probleem:; Bedrijvencentra op de ring en rond de steden, een blanke vlucht naar villawijken ook buiten de steden., een allochtone immigratie in wijken die verkrotten. Financieringsproblemen als gevolg, terwijl de rand bulkt van het geld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De migratiebeweging die we in en rond Brusssel zien is dat laag opgeleide migranten de binnenstad uit trekken naar goedkopere gebieden ten westen en noorden vande stad. Hoog opgeleide migranten, homo's en artiesten nemen voormalige "slechte" buurten over. Uiteindelijk wordt ook in Brussel de armoede de stad uitgedrukt. Alleen het rijke/mooie oosten en zuiden van Brussel wordt "gespaard". |
|
![]() |
![]() |