![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() Die verkieziengen zouden er wel eens veel vroeger kunnen zijn dan je denkt. Steve Stevaert heeft namelijk zijn kiezers en de hele bevolking gechanteerd om voor SPA te stemmen. Als hij zijn woord houdt (wat nog zeer de vraag is, maar soit) en de resultaten van de verkiezingen liggen niet binnen de verwachtingen stapt hij uit de regering waardoor verkiezingen op federaal niveau wel eens zeer dichtbij zouden kunnen zijn.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Dus Stevaert zou verkiezingen willen om dan de verkiezingen te verliezen en zwak te staan tegenover de franstaligen. Vat ik zo Uw theorie goed samen?
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() Nee u vat mijn theorie zo niet goed samen. In plaats van te interpreteren kan u beter lezen wat er staat. Als Stevaert uit de federale regering stapt zijn er vervroegde verkiezingen op federaal niveau. De kans dat VLD en CD&V dan wel een enorme stemmenwinst zouden halen is redelijk klein.. Daaruit volgt dat de PS de grootste partij wordt en dus de Premier mag leveren, zijnde Di Rupo.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat dit een domme zet is geef ik toe. Maar de franstaligen weten dan ook heel weinig over wat er in Vlaanderen leeft. |
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vereiste die nog nooit anders dan met de voeten werd getreden door de franstaligen. Di Rupo is trouwens niet 'toevallig', of voor zijn lol, onlangs begonnen met Nederlands te leren. Met 'het' proces werd met de moed der wanhoop gerekend op het in gang zetten van het definitieve einde van het Vlaams Blok. En dit door HEEL POLITIEK CORRECT BELGIË. Men hoopte zelfs dat veel Blokstemmers na zo'n 'onafhankelijke' gerechtelijke uitspraak zouden afhaken. Een dikke misrekening dus. De media voorspelden het nochtans. De politiek stond erbij en keek er liever naar. Ze had het zelf in gang helpen zetten en kon niet meer terug. Op korte termijn staat de politiek machteloos. Machteloos en blijkbaar met de billen tegen elkaar geplakt van ongemak. Op langere termijn is de hoop van datzelfde België, om het Vlaams Blok kapot te kunnen krijgen, (met alle middelen!) zo levend als een gezonde pasgeborene. Blijkbaar zijn politici niet van de slimsten want dan zouden ze weten dat ook zij, net als iedereen, morgen de prijs zullen betalen van wat ze vandaag uithalen. Wie goed doet, goed ontmoet... En andersom.
![]() |
#27 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Heeft U toevallig ook een idee wanneer deze parlementaire vraag is gesteld?
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet meer precies wanneer de vraag gesteld werd, ik denk ergens in januari. De vraag werd aan Onckelinckx gesteld door Gerolf Annemans (in de Kamer dus). Ik denk dat het om een mondelinge vraag ging. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Sorry, ik zie het nergens in de lijst van zijn parlementaire werkzaamheden.
http://www.vlaamsblokkamerfractie.or...&offset=15
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Hebbes !
Hier is de mondelinge vraag van Annemans en het antwoord van Onckelinck (pdf document, kijk op pagina's 15 en 16). Integraal verslag Commissie Justitie van de Kamer, 20/01/2004 Onckelinckx zegt het niet met zoveel woorden (het is erg gesteld met mijn geheugen, ik zal voortaan eerst checken en dan pas praten ![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Euh, hebben we wel dezelfde tekst? Onkelinx is zeer duidelijk: zij heeft niks gedaan. De scheiding der machten is volgens haar gerespecteerd. Bovendien wordt 'ongeveer 50% van de dossiers behandeld binnen een termijn van 19 tot 200 dagen.' waarmee ze eigenlijk zegt dat het met de snelheid nog wel meevalt.
![]() |
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wij mogen dus, a contrario, veronderstellen dat volgens datzelfde criterium en omdat het niet gaat over een zaak van CD&V maar over een zaak van het Vlaams Blok, de eerste voorzitter en het openbaar ministerie hebben geoordeeld dat de zaak per se moet worden aangevat vóór de verkiezingen en er misschien nog wel een uitspraak moet worden gedaan tijdens de verkiezingscampagne. Ik leid daaruit alle politieke argumenten en motieven af die mogen worden afgeleid uit die verschillende behandeling. Ik dank u voor het feit dat u hier vandaag hebt gezegd dat de agendering omwille van het criterium van de maatschappelijke relevantie inderdaad een politieke agendering is geweest van het hof van beroep te Gent. Wij zullen daaruit de nodige conclusies trekken. Het incident is gesloten. L'incident est clos. |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Dat is wat Annemans er van maakt, niet wat Onkelinx gezegd heeft. Ik wacht nog altijd op een stuk waarin 'Onkelinx heeft toegegeven dat zij het gerecht opdracht gaf om het Blok dossier prioritair te behandelen'.
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() S. Dacht jij nu echt dat Onckelinckx dat open en bloot zou zeggen?
geloof jij haar op haar woord ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lauretje is wel al een paar stapjes te ver gegaan en zal dat intussen ook wel weten. Iets van geloven ? Noem mij eens één geloofwaardig politicus ?
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik blijf erbij dat het er dik opligt. Het proces is geagendeerd in 70 dagen of zo vergeleken met een gemiddelde van 226 dagen. Die gast van het hof van beroep zei dat je geen uitspraak in 2004 moest verwachten tenzij er prioriteit gegeven zou worden. Er werd dus prioriteit gegeven aan dit dossier. Onckelinckx somt de criteria op voor een spoeodbehandeling en enkel maatschappelijk relevantie is toepasbaar zoals Annemans treffend zegt. Vervolgens zegt Onckelinck dat de datum bepaald werd in overleg tussen het openbaar ministerie en de voorzitter van het kamer van het hof. In België staat het openbaar ministerie onder het gezag van de minister van justitie. Sterker nog, we hebben een precedent met het Delcroix proces waar men het proces speciaal later angendeert omwille van de verkiezingen terwijl in dit geval net het omgekeerde doet. Tot slot, Onckelinckx antwoord niet op de vraag of haar kabinet contacten heeft gehad ivm dat dossier en zegt enkel dat zijzelf geen contacten heeft gehad (wat zeker waar is). Zij zou verder geen weet hebben van andere contacten. Het was nochtans eenvoudig genoeg, om te vermijden dat het Blok hieruit munt zou slaan, om de vraag te stellen aan haar medewerkers. Maar neen dus. Dit stinkt naar ontwijking. Je moet echt van slechte wil zijn om niet in te zien dat het proces opzettellijk met spoed werd behandeld, om politieke redenen. En wat Onckelinckx betreft moet je op zijn minst konkluderen dat ze niet overtuigend is en dat haar antwoord ontwijkend is. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Partijlid
|
![]() Ik kom bij heel wat klanten en kan alleen maar zeggen dat ze op 13 juni wreeeed gaan verschieten. De stunt van Vette Loulou met die Iranese tapijtekruipers is bij iedereen die ik ontmoet heb, in het verkeerde keelgat geschoten, zeker na al die andere smeerlapperijen. De VLD zal op 13 juni Allahgalev achterna gaan. Ook de Spasten gaan er vreten. Alleen , den domme OCMW-er, dopper, ziekenkasprofiteurs en partijidioten gaan nog voor die communisten stemmen. Shit ik wou dat het nu al 13 juni was.
|
![]() |