![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aangezien jij dat zo goed weet, heb jij zelf nog als ambtenaar gewerkt?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je kijkt naar een ZAP'er en een ambtenaar zie je snel dat het exact dezelfde dingen zijn. Vastbenoemd, hoog pensioen, geen beloning op basis van prestaties en alles volgt uit ancienniteit. Tamzakkerij dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn wel degelijk evaluaties van ZAP'ers en ik ken persoonlijk een prof. die behoorlijk gesanctioneerd werd na herhaalde negatieve studenten-beoordelingen. En er staat tegenwoordig ook een quotum op onderzoek, geloof me vrij dat bij de jongere proffen (-40) er een serieuze competitiedrang is en dat zap' ers zeer gemotiveerd worden door het vestigen van hun reputatie en het verwerven van een 'naam' in hun vakgebied. Je maakt de stap van terecht comfortabel statuut naar ' tamzakkerij' iets te gemakkelijk. Wat is tamzakkerij overigens? Minder dan 60 uur werken per week? Minder dan 80? Minder dan 1 artikel in een blad van A-niveau publiceren per jaar? En dan heb ik het nog niet over de spin-offs die door zappers worden opgestart en draaiende gehouden. Zonder de zekerheid van hun benoeming zouden velen die stap niet (durven) wagen. Laatst gewijzigd door parcifal : 26 december 2009 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor die mensen is het wachten tot de ouwe knook op pensioen gaat todat ze zelf benoemd kunnen worden. En in de tussentijd zijn het bedienden zoals in de prive. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik ken overigens maar 1 sanctie voor een vastbenoemde prof en dat is hem beroven van alle werkingsmiddelen van de vlaamse overheid of de unief.
Nu, effectief moet een prof toch zijn eigen centen bijeen zoeken voor zijn doctorandi en postdocs, en die komen toch vaak van fondsen, de EU of de industrie, dus zo een efficiente straf is dat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Zap'er die ik ken mocht zijn lesopdracht enkel onder bepaalde zeer strikte voorwaarden behouden. Hij heeft een volledig nieuwe syllabus moeten samenstellen onder andere. Laatst gewijzigd door parcifal : 26 december 2009 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je in een bedrijf de boel verknoeit, kan je richting RVA gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
iemand ontslaan kost enorm veel geld. de tijd dat ZAP'ers onaanttastbaar waren is overigens voorgoed verleden tijd in de departementen die ik ken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gouden parachutes, wie heeft dat uitgevonden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 december 2009 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken geen enkele ambtenaar die een GSM van het werk heeft, of een onkostenvergoeding mag indienen. Dus laat dat "meeste" maar vallen. Van de eindejaarspremie moet ik nog eens navragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 december 2009 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb kameraden en familie die werken voor de overheid en zij hebben quasi allemaal een gsm + maandelijkse onkostenvergoeding van meer dan 100 euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Om maar te zeggen : er zijn overal wel systemen ter compensatie, behalve als je de pech hebt in een klein kmo'tje te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit had verschillende voordelen, zoals: - Minder belastingen betalen bij pensioen (zeker als man en vrouw ambtenaar zijn. - Opslag krijgen als de ambtenaar die nog in dienst is opslag krijgt. Op een gegeven moment kregen ze in het oog dat de arbeider / bediende in de privé evenveel of meer verdiende dan zijzelf. Welnu, deze kloof hebben ze dichtgestaakt, waardoor we ambtenaren krijgen die: - Goed verdienen - Een goed pensioen hebben - Gemiddeld 200 uren per jaar minder werken dan bedienden of arbeiders in de privé.
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |