Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2009, 14:28   #21
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
De democratische meerderheid van de Palestijnen vindt dit blijkbaar een goed idee en draagt daar nu de consequenties van. Ook de minder prettige.
1) Het is bijzonder betreurenswaardig dat een conflict dat in essentie een geopolitiek conflict is met veeleer seculiere krachten aan beide zijden (zionisten en PLO) steeds meer verwordt tot een religieus debat.
Deze verschuiving maakt het conflict uitzichtlozer dan ooit aangezien religieuze inspiraties geen rationele argumenten hebben of vergen. Ze baseren zich niet op concrete belangen (of schuiven die niet naar voor) maar op godgegeven rechten. Rationaliteit is in een dergelijk conflict geen argument. Dat geldt aan de kant van de Palestijnen als aan die van Israël.
2) De macht van Hamas is het directe resultaat van de politiek van Israël zelf. Enerzijds heeft men van bij aanvang de seculiere PLO en vooral de meer progressieve en linkse fracties als het PFLP verkettert, de PLO en Arafat machteloos gemaakt en gecorrumpeerd. Ze hadden ook de zwaarste repressie (inclusief het opsluiten van hun leiders en leden) te verduren waar Hamas vrij spel kreeg.
Hierdoor kon Hamas zich profileren als de partij van de 'schone handen' die ook in de praktijk vrij bleek van corruptie en een degelijk, sterk uitgebouwd sociaal programma en praktijk had en heeft.
3) Israël heeft Hamas concreet gesteund bij de oprichting. Dat is algemeen bekend en het doel was niet meer of niet minder dan de seculiere, linkse krachten binnen de PLO te verzwakken. Israël heeft dus geoogst wat het zelf heeft gezaaid. Zeer vergelijkbaar met de politiek van de VS in Afghanistan.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 14:42   #22
straddle
Europees Commissaris

Standaard

En daarmee is de monumentale idiotie en psychose van ''Kwaadwilligheid'' weer eens geetaleerd, door hemzelf.

Aan al diegenen die een serieus antwoord gaven op zijn post, veel discussiegenot... you obviously don't know him yet...

.

Laatst gewijzigd door straddle : 26 december 2009 om 14:43.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 14:43   #23
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Allemaal heel mooi en aardig, ministe van agitatie, maar dat neemt nog steeds niet weg dat de Palestijnen, middels hun stemgedrag, daar nog altijd zelf voor hebben gekozen.

Maar goed, ze zoeken het allemaal maar uit daar. Stammenoorlogen en religieus geweld schijnt het handelsmerk van alle volkeren in die regio te zijn, en voor mijn part gaan ze daar tot in de eeuwigheid door met elkaar de schedel in te slaan.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 14:44   #24
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kleine Bekijk bericht
Ik wil nog even aan dit topic toevoegen dat het echt getuigt van wreedaardigheid als je de dood van mensen toejuicht.
In dit geval is het gewoon oeverloze domheid.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 15:38   #25
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allemaal heel mooi en aardig, ministe van agitatie, maar dat neemt nog steeds niet weg dat de Palestijnen, middels hun stemgedrag, daar nog altijd zelf voor hebben gekozen..
dus op de verkeerde partij stemmen mag bestraft worden met de doodstraf?
dringend invoeren in belgie zou ik zeggen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 15:48   #26
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus op de verkeerde partij stemmen mag bestraft worden met de doodstraf?
dringend invoeren in belgie zou ik zeggen.
Doodstraf? Ik heb nergens het woord doodstraf in mijn mond genomen, dus waar haalt u dat nu weer vandaan?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 16:03   #27
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doodstraf? Ik heb nergens het woord doodstraf in mijn mond genomen, dus waar haalt u dat nu weer vandaan?
Citaat:
De democratische meerderheid van de Palestijnen vindt dit blijkbaar een goed idee en draagt daar nu de consequenties van. Ook de minder prettige.
Doodstraf niet echt. Dat impliceert nog een veroordeling.
Nu zijn de palestijnen gewoon target-practice voor verveelde israelische soldaten.

Doet me overigens sterk denken aan http://www.youtube.com/watch?v=bDlKr...lated#t=02m05s
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 16:07   #28
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Wss om Iran uit hun kot te lokken, zo hadden deze gezegd dat ze geen bloedvergiet in Gaza meer zouden tolereren onlangs.
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 16:23   #29
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat begrijp jij niet aan het woord 'bezetter'?
Heeft niets te maken met alle onschuldige doden die vallen door de terroristen die bommen plaatsen op markten ed. en dit heeft ook niets te maken met de miliairen die gewoon een job doen. Alsof zij hebben beslist om Saddam te gaan verwijderen.

Zoniet? Ok dan. Joden waren in het verleden als eerste de bewoners van deze streek, niet de Palestijnen. Dus zolang alle grond niet terug aan de joden is gegeven zijn de Palestijnen de bezetters. Wat begrijp jij niet aan het woord bezetter?

Laatst gewijzigd door illwill : 26 december 2009 om 16:25.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 16:28   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U bent klaarblijkelijk niet in staat om een onderscheid te maken tussen een bezettingsmacht/bezet volk, tussen daders/slachtoffers en tussen soldaten/burgers.

Als ik een topic start waarbij ik de dood van Amerikaanse soldaten in Afghanistan of Irak toejuich, dan is dat omdat Amerikaanse soldaten in Afghanistan/Irak deel uitmaken van een bezettingsmacht en direct verantwoordelijk zijn voor de spiraal van geweld en het stijgend aantal burgerdoden waaronder bijzonder veel vrouwen en kinderen.
Mijn sympathie en steun gaat naar de burgerbevolking, de onschuldige slachtoffers, de vrouwen en kinderen die om dat conflict niet gevraagd hebben en er geen partij in zijn maar wel het slachtoffer zijn van Amerikaanse onbemande vliegtuigen en cruise missiles zoals recent in Yemen.

Dat Palestijnen zich gedwongen zien om 'illegaal' de illegale grens over te steken om in het zwart te gaan werken, heeft alles te maken met de door Israël gehanteerde blokkade die de hele Gaza strook met haar meer dan anderhalf miljoen inwoners als gevangenen in armoede drijft. Dat is een bewuste politiek van Israël en een vorm van collectieve bestraffing omdat de Palestijnen democratisch hun 'verkeerde' bestuur hebben verkozen. Zoals je weet is het collectief bestraffen van een bevolking in tegenspraak met alle rechtsregels omdat je daarmee ook - en vooral - onschuldige slachtoffers straft.

Ik weet dat u noch in staat bent noch bereid om uzelf ter dege te informeren zodat u het door mij geschetste onderscheid zou kunnen maken. Bedroevend hierbij is dat u helemaal geen politiek standpunt inneemt en op geen enkele manier bijdraagt tot een intelligente en wat mij betreft polemische discussie maar dat u au fond vooral uzelf zit af te trekken. Dat soort masturbatie is niet alleen onvruchtbaar, ze bevuilt concreet ook ons aller schermen.
We zegt dat het hier om burgers ging? Jij?
Wie zegt dat dit geen burgers waren die van plan waren om de zoveelste bom te plaatsen tussen burgers? Of dat is nog nooit gebeurt zeker?

Mijn sympathie gaat naar beide zijden van burgers. Jij maakt blijkbaar onderverdelingen tussen burgers.
Oud 26 december 2009, 16:32   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus deze mensen zijn onbetrouwbaar volgens meneer het genie :

Waarom zijn ze onbetrouwbaar?
Is gewoon mainstream media, onbetrouwbaar.
Zijn mijn woorden niet, de meesten gebruiken deze zin (jij ook) als argument...dus ik ook.

Negeerknopje stuk? Komaan, hoe lang duurt het voor je weer persoonlijk word?
Oud 26 december 2009, 16:33   #32
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zoniet? Ok dan. Joden waren in het verleden als eerste de bewoners van deze streek, niet de Palestijnen. Dus zolang alle grond niet terug aan de joden is gegeven zijn de Palestijnen de bezetters. Wat begrijp jij niet aan het woord bezetter?
wat is me dat voor een achterlijke redenering.

ten eerste, in die gebieden hebben niet alleen joden maar ook filistijnen gewoond. Dat zijn dus de palestijnen.

maar dan nog.

Hoe achterlijk is het om claims te doen op gronden op basis van een geschiedenis van dik 2000 jaar terug?

Een geschiedkundig feit van 2000 jaar geleden kan geen voorrang krijgen op de historische en sociale ontwikkelingen van de 2000 jaar die erop volgden.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 16:37   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
wat is me dat voor een achterlijke redenering.

ten eerste, in die gebieden hebben niet alleen joden maar ook filistijnen gewoond. Dat zijn dus de palestijnen.

maar dan nog.

Hoe achterlijk is het om claims te doen op gronden op basis van een geschiedenis van dik 2000 jaar terug?

Een geschiedkundig feit van 2000 jaar geleden kan geen voorrang krijgen op de historische en sociale ontwikkelingen van de 2000 jaar die erop volgden.
Mij goed, dan wachten we nog 1980 jaar en dan is het weer ok dat de Joden er wonen.
Hoe lang nemen de joden hun land al terug in? Dit conflictis al een 40/50 jaar bezig? Hoe achterlijk is jou redenering om de geschiedenis te gebruiken om te claimen dat het land van de Palestijnen is terwijl er al 40 jaar joden wonen?
Oud 26 december 2009, 16:39   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je in onderstaande topic je bek heb gehouden moet je dat in deze topic ook maar doen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=128201
Oud 26 december 2009, 16:45   #35
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mij goed, dan wachten we nog 1980 jaar en dan is het weer ok dat de Joden er wonen.
Hoe lang nemen de joden hun land al terug in? Dit conflictis al een 40/50 jaar bezig? Hoe achterlijk is jou redenering om de geschiedenis te gebruiken om te claimen dat het land van de Palestijnen is terwijl er al 40 jaar joden wonen?
40 staat niet gelijk aan 2000 hé

dat van 2000 is duidelijk een geschiedkundig feit.

dat van 40 een huidig politiek/sociaal probleem. de palestijnen die destijds moesten vluchten leven nog en hebben nog altijd de sleutel van het huis dat ze moesten verlaten.

Maar nu ge dit aanraakt, wil ik toch wel het volgende zeggen.

Niemand ontkent dat de joden een plaats om te leven verdienen in hun bakermat. Wat wel beweerd wordt, is dat onrechtmatig afgenomen grond terug gegeven moet worden en dat naar een manier gezocht moet worden om de joden en palestijnen samen te doen leven. Dat kan een twee staten oplossing zijn, of een federaal of confederaal systeem... zeg jij het maar.

ideen a la "goed nieuws uit Israel" brengt niemand ook maar een meter vooruit!

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 26 december 2009 om 16:49.
Oud 26 december 2009, 16:48   #36
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je in onderstaande topic je bek heb gehouden moet je dat in deze topic ook maar doen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=128201

ten eerste, jij moet mij niet confronteren met dit maar de persoon die dit geschreven heeft.

ten tweede, andermans hun praat is andermans hun praat. ik ben er niet door gebonden.

ten derde, op basis van andermans hun praat, kan jij mij niet terecht wijzen of sus of zo commanderen.

ten vierde, soldaten doden van een bezettingsmacht is nog altijd iets anders dan arme economische vluchtelingen afschieten.
Oud 26 december 2009, 16:59   #37
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou zijn bvb. de amerikanen bezetter in de VS zolang ze hun gronden daar niet terug geven aan de native americans?

Goed om weten.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 17:08   #38
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zegt dat het hier om burgers ging? Jij?
Neen, dat staat in de bron die je zelf opgeeft.

Citaat:
Wie zegt dat dit geen burgers waren die van plan waren om de zoveelste bom te plaatsen tussen burgers? Of dat is nog nooit gebeurt zeker?
Mensen doodschieten omdat het zou kunnen dat ze van plan zouden zijn om eventueel een bom te plaatsen aangezien dat vroeger al eens is gebeurd, is zo goed als een vrijgeleide om iedereen altijd dood te schieten. Als Israël vermoedt dat mensen van plan zijn een aanslag te plegen, dan is het de taak van een rechtstaat om de verdachten te arresteren, te berechten en te straffen zoals dat in hun wetgeving bepaald is. Standrechtelijke executies zijn geen legaal of legitiem middel.

Citaat:
Mijn sympathie gaat naar beide zijden van burgers. Jij maakt blijkbaar onderverdelingen tussen burgers.
Ja, tussen burgers die zich gewapenderhand meester maken van het land van iemand anders en burgers die het slachtoffer zijn van die gewapende kolonisten die met miljoenen worden gesteund en van staatswege bewapend en blijkbaar straffeloos mogen ageren. Natuurlijk maak ik daar een onderscheid.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 26 december 2009 om 17:23.
Oud 26 december 2009, 17:21   #39
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Joden waren in het verleden als eerste de bewoners van deze streek, niet de Palestijnen.
Wat een onzin. De Kanaänieten, Filistijnen en Feniciërs woonden er al veel langer. Zij kwamen in conflict met de oprukkende nomadenstammen uit het noorden, voornamelijk de Hebreeën die, onder leiding van hun priesterkaste, de Levieten, met eigen zeden, gewoonten en wetten uiteindelijk het gebied deels hebben veroverd en onderworpen, nadat de inheemse bevolking grotendeels was afgeslacht. Het is pas tussen 1200 en 1100 v.Chr. dat het grootste gedeelte van zuidelijk Kanaän door de Israëlieten werd ingenomen.

Maar ja, eens iets opzoeken en je informeren voor je onzin publiceert is waarschijnlijk teveel gevraagd.

Oud 26 december 2009, 19:46   #40
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet meer of minder dan moord, als je weet hoe Israel de palestijnen in Gaza elke kans op een normaal leven ontzegt.
En dat vind onze forumtrol dan leuk.
.
Hebben ze aan zichzelf te danken hoor. Als je na 61 jaar je huis verlaten hebt en je leeft nog steeds in een vluchtelingenkamp omdat je buren je nou eenmaal ook niet moeten dan ben je een dikke loser(met een grote "L" te verstaan).
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be