![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar leef gerust als een holbewoner en hou je "ecologische" voetafdruk zo laag mogelijk. Good for you. Ik leef rustig verder in de 21e eeuw met alle comfort dat beschikbaar is ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn voornaamste bezwaar tegen het IPCC (en andere) is dat ze zich alleen focussen op déze klimaatverandering en als enige schuldige het CO2 gehalte, dus de mens, met de vinger wijzen terwijl ze systematisch alle andere mogelijke factoren onder de mat schuiven. Twee jaar geleden las ik het rapport van het Greenland Ice Core Project en daarin stond zwart op wit dat er in het verleden opwarmingen zijn geweest van verschillende graden in enkele decennia. Dat was in tegenspraak met de bewering van het IPCC dat er nooit een zo snelle opwarming is geweest als nu. Enkele maanden geleden las ik het opnieuw om die paragraaf hier te posten. Hij bleek verdwenen te zijn. Greenpeace daarenboven, heeft in het verleden de kernenergie systematisch gedemoniseerd, als we nu meer kernenergie hadden zou het afstappen van fossiele niet zo'n probleem zijn.
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het nadeel aan klimaatverandering is dat we ons zullen moeten aanpassen. Als Spanje en zuid Frankrijk woestijn worden, is dat onaangenaam. Terecht merk je op dat het in feite niet uitmaakt of Spanje grotendeels woestijn is, of dat Algerije dat is. Maar de vraag zou in feite moeten zijn wat de optimale configuratie van de klimaatverdeling op aarde is. Het kan dat de huidige configuratie de optimale is. Dat zou dan toevallig zo zijn. Als ik weet dat nu 20% van het landoppervlak met permafrost te maken heeft, lijkt mij een vermindering tot 10% al een hele verbetering. ![]() paars: permafrost blauw: tijdens winter bevroren grond (15 dagen of meer per jaar) roze: de grond is minder dan 15 dagen per jaar bevroren bron: wikipedia Ik ben de vraag naar de optimale configuratie nog niet tegengekomen. Maar als iemand me naar een artikel kan verwijzen, ben ik altijd dankbaar. @Deepeco: Wat betreft de betrouwbaarheid van het IPCC: inzichten veranderen. Stellen dat het IPCC altijd en onveranderlijk het bij het rechte eind heeft is onwetenschappelijk. De gepromote hockeystick curve bvb is al van tafel geveegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Leraars hebben als eerste doel leerlingen ongeletterd te houden. Loodgieters hebben als eerste doel om leidingen te laten lekken. Het Vlaams Belang heeft als eerste doel Belgie in stand te houden.
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hebben de lobby's van de kernenergie, de windmolenfabrikanten en de silicon-industrie dan geen belangen te verdedigen? Om nog te zwijgen van de vastgoedhandelaren die de Sahara opkopen... Citaat:
Citaat:
Climate-Gate heeft in ieder geval aangetoond hoe men een hele conferentie kan naar de hand zetten, met duidelijke politieke bedoelingen. Citaat:
Geld is maar een meeteenheid, je kan de munt natuurlijk proberen te vervalsen, maar dat brengt op termijn alleen mee dat de mensen er geen vertrouwen meer in hebben. Het gaat de milieu-problemen niet oplossen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() En kijk je ook uit naar de tropische stormen, overstromingen, dikke pakken sneeuw en miljoenen klimaatvluchtelingen (uit het ondergelopen Nederland en saharalanden zoals Spanje, Italie, Griekenland,... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Een vol kwadraat
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sneeuw: huh ? Moet het daar niet koud voor zijn ? Overstromingen: Ik woon op een berg. Klimaatvluchtelingen: Daar hebben ze de Glock voor uitgevonden.
![]() |
![]() |
#31 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=fonne;4514071]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil van u een bron horen die betrouwbaarder is dan het IPCC!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Tropische stormen ontstaan boven warm water. Warmer klimaat = warmer water = tropische stormen. We hebben onlangs de eerste in de geschiedenis nipt ontweken http://www.meteoservices.be/be/home/...opa_grace.html In de winter zal het koud genoeg blijven (of de gemiddelde temp moet 10 graden stijgen), maar door meer vochtigheid in de lucht zal er meer sneeuw vallen Ah, jij bent de enige inwoner van België, my bad. ![]() Veel plezier in de gevangenis na je eerste moord (gesteld dat je het overleeft). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Natuurlijk veranderen inzichten, en daarom schrijft het IPCC in hun rapporten ook telkens iets anders. Ik weet niet wat je bedoelt met onveranderlijk bij het rechte eind hebben. Wat ik zeg is dat telkens het meest recente rapport van het IPCC het betrouwbaarste is. Het enige nadeel is dat recentste van 2007 is, en er is in die tussentijd nog vanalles nieuw ontdekt. We weten ook dat het IPCC vrij conservatieve schattingen maakt, dus dat wat het IPCC zegt zowat het beste geval is. Er zijn rapporten die erger voorspellen. En het blijkt zelfs dat recente rapporten allarmerender klinken dan een paar jaar geleden. Het groenlands ijs smelt sneller dan verwacht, de 6°C blijkt realistischere kans te hebben,... In ieder geval zijn er geen tekenen dat sinds 2007 de klimaatconsensus is afgezwakt of omgepoold.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dat geval moet je niet wachten om die met ons te delen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||
|
![]() Citaat:
En oh ja, nog een detail. Het Hadley Centre, een van de pilaren onder het IPCC, krijgt geld van BP en Shell... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik acht het onwaarschijnlijk dat we wereldwijd alle neuzen dezelfde kant op krijgen. China doet bijvoorbeeld al zeker niet mee (anders zouden ze Kopenhagen niet getorpedeert hebben). En zonder China heeft het geen zin. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Wat precies de invloed van de klimaatverandering op extreem weer zal zijn is iets waar het IPCC raport nog geen duidelijke uitspraak over gedaan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het orkaanachtige fenomeen ontstond zonder de noodzakelijke temperatuur-verschillen voor het ontstaan van een echte orkaan. En de eerste in de geschiedenis? Nou, de eerste keer in 40 jaar observatie dat we het opmerken. Dat is al een hele nuance. En zo'n storm dooft automatisch uit naarmate hij verder noord trekt en de warmte wegvalt om hem aan te drijven. Niets "nipt ontweken" dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1)Eerst is er data
2)Vervolgens komen er hypotheses 3)Hypotheses die genoeg validiteitstests doorstaan kunnen uiteindelijk wetenschappelijke "wetten" worden. aan 3) is de verzamelde wetenschap duidelijk niet toegekomen in het klimaatverhaal,en de zeer sterke indruk is ontstaan dat onderandere de CRU-boys en hun Amerikaanse vriendjes dat helemaal niet willen,of de pretentie hadden dat ze dit "en petit comité" zelf wel konden regelen. Met "wetenschappelijke wetten" als fundament kunnen we alle nodige andere wetten voor de samenleving laten maken.Deze wetten worden gemaakt door mensen die niet geschoold zijn in "de klimaatwetenschap" maar wel overtuigd moeten worden van de validiteit,tenslotte moet er verantwoordling gegeven worden.. Zonder dit is het voor politici beslist wel mogelijk "klimaatmaatregelen" te treffen,maar die zullen een verkiezing later ,door woeste kiezers,vierkant de grond ingereden worden! replay dus ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 28 december 2009 om 19:36. |
![]() |
![]() |