Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2009, 16:03   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een psychiater heeft minstens één jaar neurologie gestudeerd, zoals een neuroloog ook ten minste één jaar psychiatrie heeft gestudeerd.
Als ik me niet vergis is dat niet meer van toepassing.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 16:23   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Als ik me niet vergis is dat niet meer van toepassing.
Dan is dat minder dan 5 jaar geleden : na studies voor huisarts studeert men verder en doet stage als huisarts in spoeddiensten van hospitalen & in het buitenland en studeert minstens een jaar dezelfde materie als neurologen en vv. indien dat zou afgeschaft zijn zal er volgens mij een uitgebreide studie over enkele jaren in de plaats bijgekomen zijn.

Ik kan me niet indenken dat een psychiater niets zou afweten over neurologie en tegelijk de basisopleiding van een huisarts zou hebben.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 17:02   #23
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Maar wat ik dus stel: de psychiatrie is slecht vanuit de kern. Natuurlijk zijn er ook 'goede' psychiaters, maar die bevechten hun eigen professie van binnenuit.
Dat ligt niet aan de psychiatrie, maar aan eugenetica: het streven de bevolking uit te zuiveren van inferieure elementen. Dat was trouwens een vrij populair idee sinds het totstandkomen van het darwinisme, op basis waarvan men veronderstelde dat inferieuren die normaal zouden sterven in natuurlijke omstandigheden, konden overleven door de welvaart van de samenleving, en zo hun minderwaardige genen doorgeven, tot degeneratie van de soort/het ras. Het idee om 'minderwaardige' mensen de gelegenheid te ontnemen om zich voort te planten was wijdverbreid in Europa; de nazi's waren bijlange niet de enigen die dit voorstonden (hoewel wel de enigen die het in de praktijk brachten). Churchill bijvoorbeeld was hier ook een voorstander van.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 17:33   #24
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het nazisme was een "wetenschappelijke ideologie" er was een nazi-wiskunde, nazi--psychiatrie, nazi-fysica enz.. bepaalde wetenschappelijk-technische verwezenlijkingen van die ideologische wetenschappen zijn in de huidige overgenomen (wetenschap heeft inderdaad altijd een ideologische ondertoon).

Een psychiater heeft minstens één jaar neurologie gestudeerd, zoals een neuroloog ook ten minste één jaar psychiatrie heeft gestudeerd.

Je mag overigens psychologen en psychiaters niet mlet elkaar verwarren.

Ook de psychiatrie evolueert : het tijdperk van een overdreven klemtoon op medikatie is inmiddels , dacht ik, afgesloten...
Volgens mij bent u niet helemaal bij de tijd. Psychiatrie = medicatie. En bewijs voor een hersenstoornis als oorzaak voor psychische problemen bestaat dus niet, ook al schrijven psychiaters op grote schaal hersenmedicatie voor. Het is echt een grote zwendel.

En de Nazi's hebben veel invloed gehad op de wetenschap, maar dat kan u niet vergelijken met de zelfstandig opererende psychiatrische massamoord praktijk. Psychiaters handelden op eigen initiatief. Ze begonnen reeds in 1914 (officieel) met uithongeringsdiëten voor patiënten.

Dat kan u dus niet op 1 hoop gooien. Zoals Ernst Klee, de beroemde holocaust geleerde, heeft gezegd:

Citaat:
“De Nazi’s hadden de Duitse psychiatrie niet nodig, het was andersom, de Duitse psychiatrie had de Nazi’s nodig.” ~ Ernst Klee
En kijk de medicatie cijfers stijgen (pakjes ADHD middel in Nederland):

http://www.nrc.nl/binnenland/article...en_stijgt_fors

Psychiatrie = medicatie, iets anders kan een psychiater niet. Psychiaters hebben echt totaal geen begrip van de menselijke geest.

De eerlijke wetenschap van de geest is psychotherapie (praktijk/behandelen) en psychologie (wetenschap/analyse).

Laatst gewijzigd door ArjanD : 29 december 2009 om 17:38.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 20:09   #25
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Volgens mij bent u niet helemaal bij de tijd. Psychiatrie = medicatie. En bewijs voor een hersenstoornis als oorzaak voor psychische problemen bestaat dus niet, ook al schrijven psychiaters op grote schaal hersenmedicatie voor. Het is echt een grote zwendel.

En de Nazi's hebben veel invloed gehad op de wetenschap, maar dat kan u niet vergelijken met de zelfstandig opererende psychiatrische massamoord praktijk. Psychiaters handelden op eigen initiatief. Ze begonnen reeds in 1914 (officieel) met uithongeringsdiëten voor patiënten.

Dat kan u dus niet op 1 hoop gooien. Zoals Ernst Klee, de beroemde holocaust geleerde, heeft gezegd:

En kijk de medicatie cijfers stijgen (pakjes ADHD middel in Nederland):

http://www.nrc.nl/binnenland/article...en_stijgt_fors

Psychiatrie = medicatie, iets anders kan een psychiater niet. Psychiaters hebben echt totaal geen begrip van de menselijke geest.

De eerlijke wetenschap van de geest is psychotherapie (praktijk/behandelen) en psychologie (wetenschap/analyse).
En wat is u opleiding als ik vragen mag?
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2009, 21:31   #26
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard

Wel, dat is denk ik niet relevant. Ik heb geen professionele kennis op het gebied van de psychiatrie, psychologie of GGZ. Ik ben dus een leek.

Wel heb ik mij nu 3 tot 4 jaar verdiept in de natuur van de psychiatrie, en erover bericht op een weblog.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be