![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik me niet vergis is dat niet meer van toepassing.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet indenken dat een psychiater niets zou afweten over neurologie en tegelijk de basisopleiding van een huisarts zou hebben.
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Dat ligt niet aan de psychiatrie, maar aan eugenetica: het streven de bevolking uit te zuiveren van inferieure elementen. Dat was trouwens een vrij populair idee sinds het totstandkomen van het darwinisme, op basis waarvan men veronderstelde dat inferieuren die normaal zouden sterven in natuurlijke omstandigheden, konden overleven door de welvaart van de samenleving, en zo hun minderwaardige genen doorgeven, tot degeneratie van de soort/het ras. Het idee om 'minderwaardige' mensen de gelegenheid te ontnemen om zich voort te planten was wijdverbreid in Europa; de nazi's waren bijlange niet de enigen die dit voorstonden (hoewel wel de enigen die het in de praktijk brachten). Churchill bijvoorbeeld was hier ook een voorstander van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En de Nazi's hebben veel invloed gehad op de wetenschap, maar dat kan u niet vergelijken met de zelfstandig opererende psychiatrische massamoord praktijk. Psychiaters handelden op eigen initiatief. Ze begonnen reeds in 1914 (officieel) met uithongeringsdiëten voor patiënten. Dat kan u dus niet op 1 hoop gooien. Zoals Ernst Klee, de beroemde holocaust geleerde, heeft gezegd: Citaat:
![]() http://www.nrc.nl/binnenland/article...en_stijgt_fors Psychiatrie = medicatie, iets anders kan een psychiater niet. Psychiaters hebben echt totaal geen begrip van de menselijke geest. De eerlijke wetenschap van de geest is psychotherapie (praktijk/behandelen) en psychologie (wetenschap/analyse). Laatst gewijzigd door ArjanD : 29 december 2009 om 17:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Wel, dat is denk ik niet relevant. Ik heb geen professionele kennis op het gebied van de psychiatrie, psychologie of GGZ. Ik ben dus een leek.
Wel heb ik mij nu 3 tot 4 jaar verdiept in de natuur van de psychiatrie, en erover bericht op een weblog. |
![]() |
![]() |