![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die ene cel die daarvoor instaat is lid van de vakbond.
![]()
![]() |
#22 |
|
![]() Neen. Wat ik zeg is dat de westerse kapitalisten bewust die lui aan de macht houden die de plundering van Afrika - en dus hun winsten - mogelijk maken. De "Afrikaanse leiders" zijn een deel van het probleem.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "Afrikaanse leiders" zijn niet in staat om hun zakken te vullen zonder de hulp van buitenlanders. Doet mij een beetje aan het communisme denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
*zucht*. En gebruik het woord communisme wat minder, je weet echt niet waar je het over hebt.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klopt, dat heeft niets met communisme te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Waarom denk je anders dat Patrice Lumumba vermoord moest worden? Of waarom denk je dat de VS zo graag Karzaï als Afghaanse president willen?
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan niet meer volgen. ![]() Ik dacht dat daar democratische verkiezingen waren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Chinezen beloofde in ruil een wegennet aan te leggen. Zeg... en die asfalt voeren ze in vanuit China, hahaha ![]() ![]() In het Kongolees parlement een tijdje na de dood van Mubutu hebben ze daar fel gediscussieerd over de verdeling van villa's en auto's. Alleen Karel De Gucht heeft daarop gereclameerd... En die kreeg het naar zijn voeten. Ze hadden dat geld beter hier gehouden voor ons mensen die nu in de ergste miserie zitten. Ik ga dat niet verder uitleggen, iedereen hier snapt dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wees er maar zeker van dat bepaalde Belgen dat bekostigen. Kongo zit bomvol van edele grondstoffen. En sommige buurlanden waar niks in de grond zitten handelen ook in die grondstoffen. Hoe geraken die daar aan denk je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is toch onlogisch en rekenkundig totaal onwaar als je weet dat zolang ik al leef ons geld en dat van anderen daar naar toegaat. Ik bedoel als je de resultaten ziet. Tjombé zei ooit: "Als ik president wordt dan krijgt elke zwarte schoenen". Hij heeft de kans nooit gehad he. De enige die het goed voorhad hebben ze koudweg vermoord: Lumumba dus. En ons Belgisch "humanitair leger" heeft daar aardig aan meegewerkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In de jaren 60 hebben de VN-troepen gene poot uitgestoken om de bevolking en ook onze Belgen te helpen. Die waren daar op de eerste plaats om de bodemschatten ed. te beschermen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Lumumba was dan ook een communist. Een echte.
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Dat kan me echt niks schelen, het zou met hem beter zijn gegaan.
Lumumba heeft Boudewijn op zijn tenen getrapt destijds. Mubutu danste op de muziek van het westen en ruimde Lumumba op.... En paar jaar later zaten Van Elslande en Tindemans aan die lange tafel terwijl een dikke zwarte "Viva bomma, patatten met saucissen" zong. Twee kilometer in de omtrek waren de mensen aan het creperen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() ...en zijn leiders" was het volledige citaat, trouwens van Wilfried Martens.
Wat er ook van weze: moet de Belgische belastingsbetaler blijven betalen voor fouten uit het verleden? Laat de Zaïrezen het nu eens zelf oplossen!!
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() Een kleine correctie, taalkundig: er wordt BEWEERD dat wij ontwikkelingsgeld gaan geven.
Laatst gewijzigd door Conscience : 30 december 2009 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Zelf voor een oplossing zullen die nooit zorgen... Die wentelen zich in de luxe die ze nu hebben. (niet de gewone zwarten he, die hebben minder dan vroeger). Laatst gewijzigd door Tejokus : 30 december 2009 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
die leiders zijn maar een klein deeltje. De Afrikaanse leiders worden immers vervangen als ze durven het lot van hun landgenoten voor de belangen van de westerse multinationals te plaatsen.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat je wat dat betreft vandaag de dag eerder naar het grondstoffen-hongerige China moet kijken.
|
![]() |
![]() |