Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2009, 09:56   #21
MakingProgress
Schepen

MakingProgress's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
idd we zijn hier op feuilleton en filmgebied toch wel wat achteruit aan het gaan tegenwoordig (met hun 64 reclame spotjes per 2 uur ook nog eens)
Daarom dat series op DVD zo populair zijn tegenwoordig.
MakingProgress is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 10:44   #22
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Dat, en het feit dat vele series zo ongelooflijk laat worden uitgezonden. Wat ik ook niet begrijp is waarom men familiefilms zoals Shrek of Finding Nemo bijna altijd programmeert wanneer de kindjes al in hun bed moeten liggen, en dan ook in de Engelstalige versie.
Oud 30 december 2009, 11:37   #23
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Ik vroeg me eens af, de jeugd van tegenwoordig, die opgroeit met series zoals 24, Lost, CSI... wat zou die vinden van de series zoals the A team, Airwolf, Knight Rider, CHIP, McGayver...

Dat zijn de series die ik zag in mijn kindertijd. En ik herinner mij dat deze series mij echt biologeerden. Ik vond ze super interessant, super spannend en super geweldig!

Maar hetzelfde voel ik niet voor de huidige series.

Hoe komt dat? Zijn de huidige series idd slecht of is het alleen maar omdat ik toen als kind anders keek naar die vroegere series.

Wat zou de jeugd van tegenwoordig eigenlijk vinden van die oude series? oude saaie boel?
jij bent anders.
daarenboven waren series als knightrider, a-team (uberslecht btw, 'k schaam mij echt dat ik dat enorm goed vond vroeger), gericht naar -16 jarigen, terwijl lost, csi toch wel mikt op +16 jarigen, en voor 24 moet je eigenlijk 18 zijn.
Maar de hoofdreden ligt bij jouw, jij bent geen 8 jaar meer dus wordt niet zo makkelijk meer gebiologeerd door iets.
Enkel the Dukes of Hazard zijn tijdloos
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2009, 12:01   #24
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
A-team was inderdaad zeer goed maar nog beter ... ooit daarvoor ... Mission Impossible (maar dan de oude series waarop de "nieuwe" films zijn gebaseerd) en ... "de Wrekers" met John Steed en Emma Peel ... Goddelijk gewoon.
En Mannix!
Oud 27 april 2010, 09:50   #25
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Ik vroeg me eens af, de jeugd van tegenwoordig, die opgroeit met series zoals 24, Lost, CSI... wat zou die vinden van de series zoals the A team, Airwolf, Knight Rider, CHIP, McGayver...

Dat zijn de series die ik zag in mijn kindertijd. En ik herinner mij dat deze series mij echt biologeerden. Ik vond ze super interessant, super spannend en super geweldig!

Maar hetzelfde voel ik niet voor de huidige series.

Hoe komt dat? Zijn de huidige series idd slecht of is het alleen maar omdat ik toen als kind anders keek naar die vroegere series.Wat zou de jeugd van tegenwoordig eigenlijk vinden van die oude series? oude saaie boel?
Je bent geen kind meer. Vind je Mc Gyver nog altijd zo fantastisch vandaag ?
En wat kinderen van de " oude " series vinden ? Wat vind jij van films van Laurel en Hardy ? Mijn grootvader lachte zich daar kreupel mee...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 09:55   #26
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De dingen waarmee je opgegroeid bent blijven altijd meer hangen dat hetgeen je later ervaart. Dat is niet alleen voor tv-series, maar zeker ook voor bijvoorbeeld muziek. Dat is ook de reden waarom er continu muziek uit vorige decennia gerecycleerd of opnieuw opgerakeld wordt. In het voorbije decennium had je bijvoorbeeld de eighties-revival, met eighties-fuiven en dergelijke. En wat is daar vooral het doelpubliek? Mensen die de jaren tachtig meegemaakt hebben als tiener en nu zo'n beetje de leeftijd bereikt hebben dat ze in hun 'midlife-crisis' terechtkomen. En die grijpen dan terug naar de muziek waarop ze voor het eerst uitgingen, voor het eerst dronken werden, hun eerste lief kusten... Binnenkort komen de jaren negentig er weer volop aan, let maar op. Ik ondervind dat bij mijzelf persoonlijk ook, hoor. Hoewel ik eerder liefhebber ben van harder gitaarwerk vind ik het niettemin altijd leuk wanneer er zo één of ander fout popnummer uit de jaren tachtig passeert, gewoon omdat dat herinneringen oproept aan mijn jeugdjaren. Met muziek uit de jaren negentig bijvoorbeeld heb ik dat een stuk minder.
De jaren 90 kennen dan ook heel wat slechte muziek.
Die grunge alleen al.
Oud 27 april 2010, 10:01   #27
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MakingProgress Bekijk bericht
Naar mijn vermoeden blijft de A team nog wel fun, maar de rest is gewoon genant saai , tenenkrullend slecht.
Van dingen als nicht rijder vraag je je inderdaad af hoe ze dat ooit als serieus bedoeld konden hebben. Van de andere kant waren de 80's ook heerlijk ongenuanceerd, het was een tijd waarin geweld nog geen reden hoefte te hebben en de eerste beelden van iemand die een geweer herlaad nog uitgezonden moesten worden. En dat maakt de films en series (en in het bijzonder the A-team) zo grappig. Later zijn er ook nog wel goede dingen gemaakt hoor, series als lost kijk ik niet, want dan moet je ze gaan volgen, maar house is bijvoorbeeld best grappig, of NCIS. Het is alleen wel allemaal heel anders. Zelfs primeval, een show over prehistorische monsters die in onze tijd rondstampen, is een stuk minder geweldadig (of in ieder geval minder slapstick) dan destijds de norm was. En dat is stiekem toch wel jammer. Fans van slecht geweld zijn toch een beetje aangewezen op B-films. Maar om nou te zeggen dat de series slechter geworden zijn, ik denk misschien wel eerder het tegendeel, ze zijn beter geworden, meer verhaal, menselijkere personages, en ja, minder goedkope actie. Jammer alleen dat wij allemaal behoren tot het grote deel van de mensheid dat zich juist het beste vermaakt met goedkoop geweld. De komische noot in the A-team was trouwens wel erg goed, daar kunnen veel TV-makers vandaag de dag nog wat van leren.
Oud 27 april 2010, 10:04   #28
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
De jaren 90 kennen dan ook heel wat slechte muziek.
Die grunge alleen al.
Happy hardcore! (Of hebben jullie beneden de grens dat niet zo meegekregen?)

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 april 2010 om 10:07.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 10:07   #29
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Bong bong bong bong bong bong ...wel eens iets van opgevangen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 10:09   #30
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat maakt de films en series (en in het bijzonder the A-team) zo grappig.
A-team werd NOOIT iemand neergeschoten.
Geweld in films en series nu ...
Oud 27 april 2010, 11:06   #31
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
A-team werd NOOIT iemand neergeschoten.
Geweld in films en series nu ...
Dat is waar inderdaad, het was altijd mis.
Oud 27 april 2010, 11:14   #32
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar inderdaad, het was altijd mis.
Hier liep het toch ook mis vrees ik http://www.youtube.com/watch?v=ZaeMJ7oMf94
Oud 27 april 2010, 11:21   #33
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Hier liep het toch ook mis vrees ik http://www.youtube.com/watch?v=ZaeMJ7oMf94
Nee hoor, het ging pas echt mis toen hij voor tellsell de flavorwave ging verkopen. "Look at all that fat coming out of there mister T, with a normal over you would have eaten that." "Wah, that's disgusting."
Oud 27 april 2010, 11:24   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Dat, en het feit dat vele series zo ongelooflijk laat worden uitgezonden. Wat ik ook niet begrijp is waarom men familiefilms zoals Shrek of Finding Nemo bijna altijd programmeert wanneer de kindjes al in hun bed moeten liggen, en dan ook in de Engelstalige versie.
omdat die films in de gedupte nederlandse versie meestal zuigen,...

Shrek moet je in het Engels gezien hebben, en eigenlijk zijn dat ook niet altijd kinderfilms.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 11:26   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
jij bent anders.
daarenboven waren series als knightrider, a-team (uberslecht btw, 'k schaam mij echt dat ik dat enorm goed vond vroeger), gericht naar -16 jarigen, terwijl lost, csi toch wel mikt op +16 jarigen, en voor 24 moet je eigenlijk 18 zijn.
Maar de hoofdreden ligt bij jouw, jij bent geen 8 jaar meer dus wordt niet zo makkelijk meer gebiologeerd door iets.
Enkel the Dukes of Hazard zijn tijdloos
Vooral Daisy Duke dan,

Als ge nu die originelen terugziet, kunt ge u bij sherif Roscoe en Boss Hog, toch ook wel serieus vragen stellen,...
Oud 27 april 2010, 11:30   #36
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vooral Daisy Duke dan,

Als ge nu die originelen terugziet, kunt ge u bij sherif Roscoe en Boss Hog, toch ook wel serieus vragen stellen,...
Geef mij dan maar
Oud 27 april 2010, 11:30   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan best wel techno en trance etc pruimen, heb er trouwens een uitgebreide collectie van, maar dien happy hardcore shit zoals "Neuken in de Keuken" en "Matje" en meer van die Rotterdam crap, ... nee dank u, eens goe om mee te lachen, maar verder dikwijls erg slecht gemaakt spul.

http://www.youtube.com/watch?v=J9qQbIRQfis

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 27 april 2010 om 11:32.
Oud 27 april 2010, 11:38   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=U0wcz...eature=related

Deze is ook zo een klassieker ,... Euromasters, ...
Oud 27 april 2010, 11:45   #39
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
omdat die films in de gedupte nederlandse versie meestal zuigen,...

Shrek moet je in het Engels gezien hebben, en eigenlijk zijn dat ook niet altijd kinderfilms.
Weet je wat het vreemde is? Die indruk heb ik meestal alleen maar als ik het origineel eerst gezien heb. Dat is zoiets als delen twee (films of games) die enkel tegenvallen als je deel 1 kent. Volgens mij valt het dubwerk in het Nederlands dan ook best mee, vergeleken met hoe erg het had kunnen zijn. Wat niet weg neemt dat ik (zeker van films waar ik geen jeugdherinneringen aan heb) zelf ook liever de ondertitelde versie zie. Maar goed, dat alles terwijde blijft het natuurlijk wel vreemd, je zou toch verwachten dat kinderen die vroeg gaan slapen en niet snel kunnen lezen een redelijk substantieel deel van het publiek vormen voor kinderfilms, hoe jong ze tegenwoordig ook getraind worden in het begrijpen van ondertitels (of Engels gesproken tekst, in het geval van dyslectici).
Oud 27 april 2010, 11:54   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je wat het vreemde is? Die indruk heb ik meestal alleen maar als ik het origineel eerst gezien heb. Dat is zoiets als delen twee (films of games) die enkel tegenvallen als je deel 1 kent. Volgens mij valt het dubwerk in het Nederlands dan ook best mee, vergeleken met hoe erg het had kunnen zijn. Wat niet weg neemt dat ik (zeker van films waar ik geen jeugdherinneringen aan heb) zelf ook liever de ondertitelde versie zie. Maar goed, dat alles terwijde blijft het natuurlijk wel vreemd, je zou toch verwachten dat kinderen die vroeg gaan slapen en niet snel kunnen lezen een redelijk substantieel deel van het publiek vormen voor kinderfilms, hoe jong ze tegenwoordig ook getraind worden in het begrijpen van ondertitels (of Engels gesproken tekst, in het geval van dyslectici).
De gewone echte kinderfilms zoals Nemo etc, ja die kan je gaan dubben voor kinderen, Shrek ook, maar als volwassene moet je gewoon Shrek in het Engels gezien hebben, niemand kan Eddy Murphy vervangen als donkey, dat lukt gewoon niet.

Dat is hetzelfde als een Monthy Pyton film dubben, trouwens als ge niet redelijk bedreven zijt in de Engelse taal moet je daar zelf niet eens naar kijken de helft van de grappen gaan dan gewoon de mist in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be