![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Dat, en het feit dat vele series zo ongelooflijk laat worden uitgezonden. Wat ik ook niet begrijp is waarom men familiefilms zoals Shrek of Finding Nemo bijna altijd programmeert wanneer de kindjes al in hun bed moeten liggen, en dan ook in de Engelstalige versie.
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
daarenboven waren series als knightrider, a-team (uberslecht btw, 'k schaam mij echt dat ik dat enorm goed vond vroeger), gericht naar -16 jarigen, terwijl lost, csi toch wel mikt op +16 jarigen, en voor 24 moet je eigenlijk 18 zijn. Maar de hoofdreden ligt bij jouw, jij bent geen 8 jaar meer dus wordt niet zo makkelijk meer gebiologeerd door iets. Enkel the Dukes of Hazard zijn tijdloos ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Mannix!
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat kinderen van de " oude " series vinden ? Wat vind jij van films van Laurel en Hardy ? Mijn grootvader lachte zich daar kreupel mee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die grunge alleen al.
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Van dingen als nicht rijder vraag je je inderdaad af hoe ze dat ooit als serieus bedoeld konden hebben. Van de andere kant waren de 80's ook heerlijk ongenuanceerd, het was een tijd waarin geweld nog geen reden hoefte te hebben en de eerste beelden van iemand die een geweer herlaad nog uitgezonden moesten worden. En dat maakt de films en series (en in het bijzonder the A-team) zo grappig. Later zijn er ook nog wel goede dingen gemaakt hoor, series als lost kijk ik niet, want dan moet je ze gaan volgen, maar house is bijvoorbeeld best grappig, of NCIS. Het is alleen wel allemaal heel anders. Zelfs primeval, een show over prehistorische monsters die in onze tijd rondstampen, is een stuk minder geweldadig (of in ieder geval minder slapstick) dan destijds de norm was. En dat is stiekem toch wel jammer. Fans van slecht geweld zijn toch een beetje aangewezen op B-films. Maar om nou te zeggen dat de series slechter geworden zijn, ik denk misschien wel eerder het tegendeel, ze zijn beter geworden, meer verhaal, menselijkere personages, en ja, minder goedkope actie. Jammer alleen dat wij allemaal behoren tot het grote deel van de mensheid dat zich juist het beste vermaakt met goedkoop geweld. De komische noot in the A-team was trouwens wel erg goed, daar kunnen veel TV-makers vandaag de dag nog wat van leren.
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 april 2010 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Dat is waar inderdaad, het was altijd mis.
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Hier liep het toch ook mis vrees ik http://www.youtube.com/watch?v=ZaeMJ7oMf94
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Shrek moet je in het Engels gezien hebben, en eigenlijk zijn dat ook niet altijd kinderfilms. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ge nu die originelen terugziet, kunt ge u bij sherif Roscoe en Boss Hog, toch ook wel serieus vragen stellen,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=J9qQbIRQfis Laatst gewijzigd door Herr Flick : 27 april 2010 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=U0wcz...eature=related
Deze is ook zo een klassieker ,... Euromasters, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Weet je wat het vreemde is? Die indruk heb ik meestal alleen maar als ik het origineel eerst gezien heb. Dat is zoiets als delen twee (films of games) die enkel tegenvallen als je deel 1 kent. Volgens mij valt het dubwerk in het Nederlands dan ook best mee, vergeleken met hoe erg het had kunnen zijn. Wat niet weg neemt dat ik (zeker van films waar ik geen jeugdherinneringen aan heb) zelf ook liever de ondertitelde versie zie. Maar goed, dat alles terwijde blijft het natuurlijk wel vreemd, je zou toch verwachten dat kinderen die vroeg gaan slapen en niet snel kunnen lezen een redelijk substantieel deel van het publiek vormen voor kinderfilms, hoe jong ze tegenwoordig ook getraind worden in het begrijpen van ondertitels (of Engels gesproken tekst, in het geval van dyslectici).
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hetzelfde als een Monthy Pyton film dubben, trouwens als ge niet redelijk bedreven zijt in de Engelse taal moet je daar zelf niet eens naar kijken de helft van de grappen gaan dan gewoon de mist in. |
|
![]() |
![]() |