Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2010, 20:18   #21
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Dat is zo. Die worden misbruikt door zowel arabieren, joden en westerlingen om tot bepaalde doelen te komen. Het is niet door de koran, wel door wie hen de koran interpreteerd.
interpreteerT... en dan nog is uw zinsconstructie lamentabel.

Laatst gewijzigd door Dajjal : 6 januari 2010 om 20:19.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 20:21   #22
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
en wij westerlingen zijn niet gebrainwashed volgens u?
Neen idd, zeker niet om middeleeuwse praktijken te gaan toepassen zoals halal slachten, hoofddoeken dragen om de man zijn lusten niet op te wekken enz.

Wij westerlingen zijn beïnvloed, dat wel, maar gebrainwashed zou ik het niet meer noemen. Die periode zijn we gelukkig al voorbij.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 20:24   #23
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
interpreteerT... en dan nog is uw zinsconstructie lamentabel.
Mierenneuken. Probeert je ego zich weer te boosten in een wanhoopspoging zich beter te voelen nu? Kusje
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 20:26   #24
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mierenneuken. Probeert je ego zich weer te boosten in een wanhoopspoging zich beter te voelen nu? Kusje
Kusje ?

Een dikke tong ja.
Oud 6 januari 2010, 20:38   #25
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
hoofddoeken dragen om de man zijn lusten niet op te wekken enz.

Wat is daar in principe mis mee? Die vrouwen willen gekozen worden om wie ze zijn, niet om de uiterlijke vertoning. Ik denk dat de meeste westerlingen gewoon frustreert zijn daarop omdat ze net niet kunnen inspecteren welk vlees ze in de kuip hebben. Omdat ze net gefixeert zijn op het holle, met name, het uiterlijk, u aangesmeerd door de reclamevoodoo's. Men kijkt eerst naar het uiterlijk voor men zelfs denkt een gesprek met een dame aan te gaan. Bij hen ligt dat dus anders. En als het tevens je lul in je broek houd en niet iedereen scheid omwille van overspel en dierlijke driften, wie bent u om te oordelen? Wat een kutargument
Oud 6 januari 2010, 20:43   #26
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wat een gezeik verkoop jij hier zeikstraal.
De hoofddoek is een onderdrukkingsmiddel omdat hun venten anders hun fluit niet in hun broek kan houden.
Vandaar dat ze vollop westerse vrouwen versieren, maar later met een geïmporteerde maagd trouwen. Hoe hypocriet is dat!
Oud 6 januari 2010, 20:47   #27
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Wat een gezeik verkoop jij hier zeikstraal.
De hoofddoek is een onderdrukkingsmiddel omdat hun venten anders hun fluit niet in hun broek kan houden.
Vandaar dat ze vollop westerse vrouwen versieren, maar later met een geïmporteerde maagd trouwen. Hoe hypocriet is dat!
Dat laatste gebeurd veel, dat ontken ik niet. Maar de meeste kiezen daar gewoon zelf voor hoor, om die redenen die ik net aangaf. Ik kan hieruit afleiden dat je nog nooit met een moslima hebt gepraat. Je hebt het dus van horen zeggen of ergens gelezen. Wat neerkomt op andermans opinie none the less, niet de jouwe. En dan zeg je dat we hier niet gebrainwasht worden?

Laatst gewijzigd door Zeikstraal : 6 januari 2010 om 20:48.
Oud 6 januari 2010, 21:05   #28
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Maar die hypocrieten zijn ook nooit echt moslims geweest. Gewoon een facade als ze thuis zijn. Veel trouwen ongelukkig uiteraard. Tragisch.

Dat komt net zo goed bij ons voor, ouders van 'betere' kringen die hun kinderen enkel getrouwd willen zien met volk van hetzelfde allooi. Of die niet mogen thuiskomen met een kleurlinge, of andersom niet met een blanke.

Schreinend allemaal, maar om daarom met een tunnelvisie te kijken naar een fenomeen omdat dat ook bij islamfamilies voorkomt, slaat nergens op. Die mensen moeten maar voor zichzelf opkomen denk ik zo.
Oud 6 januari 2010, 21:34   #29
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat laatste gebeurd veel, dat ontken ik niet. Maar de meeste kiezen daar gewoon zelf voor hoor, om die redenen die ik net aangaf. Ik kan hieruit afleiden dat je nog nooit met een moslima hebt gepraat. Je hebt het dus van horen zeggen of ergens gelezen. Wat neerkomt op andermans opinie none the less, niet de jouwe. En dan zeg je dat we hier niet gebrainwasht worden?
Ik heb wel al degelijk met moslima's gepraat.
Maar goed, laten we er hier geen islam bash topic van maken en terug verder ontopic praten
Oud 6 januari 2010, 21:59   #30
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja. Kijk de docu eens. En laat dan weten of dat niet beinvloed, al van kleins af aan, in disneyfilms en andere cartoons en dat niet bijdraagt tot haat. Dit is maar slechts een voorbeeld van gebruikswijzen van deze technieken en de impact ervan, dus laten we ontopic blijven en het geen pro of anti whatever maken, daar zijn al genoeg threads van en is niet de bedoeling van deze.
Interessante topic. Ik stel me vragen bij het COMPLOT-gehalte van de stereotypisering...

1. Zijn er niet een heleboel stereotypes en vooroordelen die we van jongsafaan meekrijgen naast dat van de rotte arabier? Bijvoorbeeld

-Poedels zijn hautaine honden (!)
-Vrouwen met kort haar zijn niet aantrekkelijk
-Dikke mensen zijn dom of vredelievend, soms beiden.

Zou het feit dat het arabier-stereotiep vandaag toevallig politieke gevolgen heeft ook betekenen dat dit stereotype bewust als strategie werd geïnstalleerd door Westerse Angelsaksische belangengroepen? Ik betwijfel dat.

2. Als cultuur (Disney, LOTR, etc.) erin slaagt onze empathie met Arabieren af te blokken gewoon door de suggestie van het stereotiep, is dat dan niet omdat er ook een biologische basis van racisme aanwezig is (die we als mensen gelukkig kunnen en moeten overstijgen in ons gedrag)?

Vergelijk: een Koala vinden we schattiger dan een tarantula. Zowel in Disneyfilms als in het echt. Onterecht, maar wel hardnekkig. Anders gezegd: zonder een basis in de 'nature' zou de 'nurture' niet volstaan om onze beeldvorming van de arabier zo vast te zetten. Dus ook daar: het complotgehalte lijkt me relatief.
Oud 7 januari 2010, 00:55   #31
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mindcontrol bestaat al geruime tijd, kijkende naar religies. Deze technieken worden ook toegepast adhv bvb subliminal messages maar meer ook, om u een product en een daarbijhorend vals gevoel aan te smeren. Word ook misbruikt door overheden om u een vals gevoel te geven... Maar ook om u opinies voor te kauwen. Zus en zo denken over dat onderwerp word algemeen aanvaard want ik zag het op tv hoe er op gereageerd werd.

De media is tegenwoordig heel sterk hierin en we worden hier dagelijks aan blootgesteld. Hier zijn denk ik geen wetten op en hoever kan men hier dus in gaan? Is het een handelaar zijn schuld als een klant valt voor zijn leugen? Moest hij maar niet zo dom zijn. Is het een politicus zijn schuld dat de trouwe burger viel om zijn leugens om een agenda door te voeren, ook al gaat dat om false flag operaties? Moest hij toch maar niet zo dom zijn om daar voor te vallen? Omdat die niet kritisch kan denken? Of moeten we daartegen beschermd worden? Ook omdat het onderwijs achteruit gaat en kritisch denken geen prioriteit is, eerder slikken wat de paplepel inbrengt en opgeleid word als robot voor het bedrijfsleven?

Worden deze technieken niet te vaak misbruikt? Als we naar de docu kijken, Reel Bad Arabs, kunnen we concluderen dat het helemaal niet vreemd is dat het westen onverschillig is tov doden van arabieren, of hun lijden. Je zou kunnen stellen dat een generatie klaargestoomd werd om hen als minderwaardig te aanzien en er ten oorlog mee te gaan, dankzij wondermiddel Hollywood.

Reel Bad Arabs:

http://www.youtube.com/watch?v=_X7O5Rl8FvI

Tot in hoever zijn gedachten werkelijk de uwe?
nog interessanter lijkt me om mind control,crowd control en manipulatie in het bedrijfsleven even toe te lichten
Oud 9 januari 2010, 17:41   #32
kgeefgenefok
Banneling

Standaard

Het enige wat de media moeten doen om een bepaalde actie of mening te triggeren, is inspelen op de primaire wensen, belangen, verlangens of angsten van hun subjecten. Laat de berichtgeving zich daarbij pijlsnel opvolgen en bijwijlen tegenstrijdig overkomen en je hebt een kudde meningloze, verwarde robotten die hoogstens wat cognitieve dissonantie ervaren.
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be