Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2010, 15:48   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

minister Schauvlieghe heeft groot gelijk, de Ijzerbedevaart is een bedroevend theater geworden dat ocharme nog 2500 man lokt.

En was het nu echt nodig om haar naam zo te verbasteren?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:49   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nogmaals, ik wacht met aandrang op berichtgeving vanwege ofwel de ganse regering, ofwel vanwege de nva ...

maar ondertussen word ik gewaar dat hier een aantal mensen de Ijzertoren, vredesmonument van Europees nivo, niet zo smaken:
- de belgisisten, maar dat wisten we al
- de nazisten en konsoorten, maar .... dat wisten we ook al.
ah ok ... omdat ik het gezond vind wanneer een politieke drukkingsgroep niet door de staat gefinancierd wordt, maar alleen door zijn eventuele aanhang ... ben ik de nazist of toch op zijn minst konsoort ... leuk idee van democratie houdt u er op aan ...

ik vind uw beschuldiging ondermaats, grof, lomp én totaal misplaatst !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:49   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
minister Schauvlieghe heeft groot gelijk, de Ijzerbedevaart is een bedroevend theater geworden dat ocharme nog 2500 man lokt.

En was het nu echt nodig om haar naam zo te verbasteren?
²
Oud 5 januari 2010, 15:58   #24
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als ik in de regering zat en over subsidies moest beslissen, kreeg het IJzerbedevaartcomité absoluut niets meer hoor. Zelfs niets meer om de IJzertoren te onderhouden.
Het comité kreeg van mij ook niks, noppes, nada. De ijzertoren daarentegen is wat mij betreft een monument dat zeker en vast moet onderhouden worden.

Ik stel mij vooral vragen bij die Vlaamse regering, en hoeverre de n-va nog wel een vinger aan de pols heeft bij wat haar 'partners' uitspoken.
Oud 5 januari 2010, 16:07   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hopla, nog zo'n oelewapper die alles door elkaar gooit. Met opzet? Hopelijk per ongeluk, dan kan je er nog niet aan doen.

Djiezes, ze behouden hun subsidies voor die toren, ja? Dus over die toren als vredesmonument moet je niet komen lullen. Fok jongens, wat hebben jullie gegeten vandaag? Slechte havermoutpap gekregen? Zit de memel in jullie kop dat jullie alles verdraaien en blijven verdraaien om toch maar uiteindelijk op één partij te kunnen zeuren? Man man man... Ik ga naar K&K voor een tijdje, denk ik.
Doe ze de groeten in k en k.

De stopzetting van die subsidies, spelen het een en het ander in de kaart, daar aan de overkant van de Ijzer.

Je hebt kultuursubsidies en je hebt kultuursubsidies.

En geld voor 't gebouw en geld voor 't evenement, is tesamen ook geld.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:07   #26
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Het comité kreeg van mij ook niks, noppes, nada. De ijzertoren daarentegen is wat mij betreft een monument dat zeker en vast moet onderhouden worden.

Ik stel mij vooral vragen bij die Vlaamse regering, en hoeverre de n-va nog wel een vinger aan de pols heeft bij wat haar 'partners' uitspoken.
Die subsidies voor die toren behouden ze...

En verder nogmaals:

Citaat:
Ik zie het al voor me: 2010 wordt het Dominatrix-jaar van N-VA-bashen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 5 januari 2010 om 16:08.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:08   #27
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
150000 euro per jaar om vendel te zwaaien en een IJzerbedevaartcomitee te onderhouden...
Vlaanderen vlagt komt ook gratis.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:09   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
wie ligt daar nu wakker van,
de ijzerbedevaart heeft het appeal van een oude versleten mossel
Heb je daar een foto van ??
Oud 5 januari 2010, 16:10   #29
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe ze de groeten in k en k.

De stopzetting van die subsidies, spelen het een en het ander in de kaart, daar aan de overkant van de Ijzer.

Je hebt kultuursubsidies en je hebt kultuursubsidies.

En geld voor 't gebouw en geld voor 't evenement, is tesamen ook geld.
Het evenement stelt al jaren geen zak voor. Ik denk dat zowat alle Vlaams-nationalisten het daarover eens zijn. Velen blijven al jaren weg, anderen gingen toch en kwamen keer op keer teleurgesteld terug... Natuurlijk is het ene het gevolg van het andere, dat weerleg ik ook niet. Maar ik ben blij dat dit IJzerbedevaartcomité eindelijk krijgt wat het verdient... Ze hebben genoeg kapot gemaakt en dat hebben ze zelf in gang gezet, met grote dank aan Lionel en zijn kliek. Dan moeten ze nu niet komen bleiten als eindelijk de juiste beslissing genomen wordt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 5 januari 2010, 16:12   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het evenement stelt al jaren geen zak voor. Ik denk dat zowat alle Vlaams-nationalisten het daarover eens zijn. Velen blijven al jaren weg, anderen gingen toch en kwamen keer op keer teleurgesteld terug... Natuurlijk is het ene het gevolg van het andere, dat weerleg ik ook niet. Maar ik ben blij dat dit IJzerbedevaartcomité eindelijk krijgt wat het verdient... Ze hebben genoeg kapot gemaakt en dat hebben ze zelf in gang gezet, met grote dank aan Lionel en zijn kliek. Dan moeten ze nu niet komen bleiten als eindelijk de juiste beslissing genomen wordt.
Misschien dat ze nu ernaartoe kunnen gaan met realistische verwachtingen ?
Oud 5 januari 2010, 16:13   #31
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voila, de toren zelf krijgt geld als monument, en de rest moeten ze maar zelf bekostigen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:15   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ok ... omdat ik het gezond vind wanneer een politieke drukkingsgroep niet door de staat gefinancierd wordt, maar alleen door zijn eventuele aanhang ... ben ik de nazist of toch op zijn minst konsoort ... leuk idee van democratie houdt u er op aan ...

ik vind uw beschuldiging ondermaats, grof, lomp én totaal misplaatst !

Misschien had ik mijn groepen wat moeten uitbreiden, zodat jouw kategorie er ook in kon voorkomen;
maar toch, op basis van wat er staat, vind ik dat je hier een slechte ana Lize gemaakt hebt.

Met andere woorden, ge moet zo niet in uw gat gebeten zijn.

De staat zou misschien beter een heel aantal dinges minder of helemaal niet subisdiëren, maar zelfs dan nog heb je de timing en de politieke agenda in 't oog te houden.
Want draait het of keert het: ik voel de beslissing van Schijtvliege aan als een kaakslag; en ik vraag me af of dat haar bedoeling was.

Wat was haar bedoeling met die beslissing "hier en nu" te nemen: haar koalisiepartner een hak zetten? op een goed blaadje komen bij de linkse schrijversbende ? Een plezier doen aan de andere oever van de Ijzer ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:26   #33
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die subsidies voor die toren behouden ze...

En verder nogmaals:

Moet jij niet bij k&k zitten? Ze geven subsidies aan die toren en dat vind ik goed, ik antwoord hier trouwens op de stelling dat de toren ook geen subsidies zou moeten krijgen. Waarom ik zeg dat ik ze wel centjes zou geven. Centjes die ze nu ook nog krijgen.

Trouwens, als ik al aan n-va bashen doe dan moet de n-va mij daar misschien maar geen redenen toe geven?
Oud 5 januari 2010, 16:30   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet jij niet bij k&k zitten?
Toegegeven, het is sterker dan mezelf.
Oud 5 januari 2010, 16:36   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien had ik mijn groepen wat moeten uitbreiden, zodat jouw kategorie er ook in kon voorkomen;
maar toch, op basis van wat er staat, vind ik dat je hier een slechte ana Lize gemaakt hebt.

De staat zou misschien beter een heel aantal dinges minder of helemaal niet subisdiëren, maar zelfs dan nog heb je de timing en de politieke agenda in 't oog te houden.
Want draait het of keert het: ik voel de beslissing van Schijtvliege aan als een kaakslag; en ik vraag me af of dat haar bedoeling was.

Wat was haar bedoeling met die beslissing "hier en nu" te nemen: haar koalisiepartner een hak zetten? op een goed blaadje komen bij de linkse schrijversbende ? Een plezier doen aan de andere oever van de Ijzer ?
natuurlijk is dat een kaakslag ... en een zo duidelijk mogelijk uitgezochte !
het komt er voor de CVP immers op aan om de NVA maximaal te beschadigen voor de volgende verkiezing
en BdW ons groot strategisch licht heeft dat helemaal zelf mogelijk gemaakt ! door 2x zijn vertrouwen te geven ... slikken zal hij ! vanaf nu tot de volgende verkiezing.
Oud 5 januari 2010, 16:38   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ah ja en ook nog :

ik moet mij volgens u voor nazi laten uitmaken ... en daar niet voor in mijn gat gebeten zijn ?!?

waar liggen voor u de grenzen van beledigingen eigenlijk ???
Oud 5 januari 2010, 16:39   #37
Anna List
Banneling

Standaard

eigenlijk is er gebeurt wat velen in de beweging voorspeld hebben op t moment dat er wegens geldgebrek aangeklopt werd bij de staat

de staat steunt niet, de staat koopt zich in.
Oud 5 januari 2010, 16:41   #38
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eigenlijk is er gebeurt wat velen in de beweging voorspeld hebben op t moment dat er wegens geldgebrek aangeklopt werd bij de staat

Jep.
Oud 5 januari 2010, 16:42   #39
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
De IJzertoren is maar een gebouw. Ik had veel liever gehad dat de ze de toren hadden afgebroken en de grafzerken hadden bewaard (liefst geen van beide afbreken uiteraard). Voor mij primeert de Beweging en het volk dat de Beweging meent te verdedigen/emanciperen. Als die Beweging zoals nu grotendeels in slaap ligt, dan mag voor mijn part de IJzertoren instorten als dat nodig is om die Beweging terug wakker te schudden. Ja, dat zou een historisch, cultureel en misschien voor velen een moreel verlies zijn. Maar soms is er een schok nodig om de dingen in gang te krijgen.
Citaat:
Afgaande op dit besluit vind ik dat de N-VA goed heeft gehandeld als ze het zouden geweten hebben. En als ze er niets van wisten, moeten ze nu ook niet proberen het te gaan terugdraaien.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:43   #40
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Kan ik ten volste beamen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be