![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is tot op de dag van vandaag onmogelijk psychose te genezen, maar de vermindering of zelfs het volledig verdwijnen van positieve én negatieve symptomen (waar de moderne antipsychotica voor zorgen) is in feite al een klein mirakel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 januari 2010 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms verergeren die alleen maar met antipsychotica. En ook: niet �*lle psychoses zijn onmogelijk te genezen. Zie bijv. acute psychotische stoornis. Voor de rest: geheel mee eens.
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
![]() Citaat:
Nu, goed, de negatieve symptomen van een psychose zullen wel nooit helemaal verdwijnen. Het is echter wel heel goed mogelijk ze enorm te reduceren. Citaat:
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Ik vind het heel erg wat mensen zoals ArjanD doen. Ik denk dat het lomeanor was die hier eens heeft gezegd dat de "anti-psychiatrie" de psychiaters en psychotherapeuten niet kwetst, maar de patiënten zelf. Psychiatrische patiënten hebben het al moeilijk genoeg. Niet alleen met hun ziekteproblematiek (en alles wat erbij komt), maar de man in de straat bekijkt hen nog altijd of als "gekken", of als mensen die "de dingen maar eens uit hun hoofd moeten zetten". ArjanD en zijn vrienden verslijten psychiatrische patiënten voor zwakkelingen en fakers, want volgens hen zijn deze mensen niet echt ziek. Dat gevoel heb ik er alleszins bij.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 8 januari 2010 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Psychiatrische behandeling met het giftige antipsychotica vermindert de kans op herstel tonen wetenschappelijke studies aan: ![]() Lange termijn resultaten schizofrenie, bron: Martin Harrow and Thomas Jobe. “Factors involved in Outcome and Recovery in Schizophrenia Patients Not on Antipsychotic Medications: A 15-year Multifollow-up Study. The Journal of Nervous and Mental Disease, 195 (2007):406-414. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17502806 Het is dus bewezen dat mensen beter af zijn zonder behandeling in vergelijking met de standaard combinatie van psychiatrische therapie (voornamelijk ziekte-inzicht indoctrineren) en antipsychotica. Antipsychotica maakt mensen chronisch ziek. Het veroorzaakt een atrofie van de hersenschors en een vergroting van de basale ganglia wat zorgt voor een verergering van de symptomen op de lange termijn, en onderwijl onderdrukt antipsychotica de uiterlijke symptomen door dopamine D2 receptoren te blokkeren in de hersenen. De hersenen maken de receptoren door die blokkade meer gevoelig zodat iemand chronisch ziek wordt en niet meer kan stoppen met de medicijnen, of indien hij of zij dat toch probeert hard terugvalt in ernstige psychose. Daarbij verkort antipsychotica het leven met 'gemiddeld' 30+ jaar en veroorzaakt een verschrikkelijke dood, waarbij je haren uitvallen en je niet meer op je benen kan staan als je 30-40 jaar oud bent. Citaat:
Ziet u anders de volgende referentie er eens op na: Citaat:
Laatst gewijzigd door ArjanD : 9 januari 2010 om 21:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anti-psychiatrie is een stroming binnen de psychiatrie met heuse anti-psychiaters. Ze stellen bijvoorbeeld dat problemen van mensen niet bij de mens liggen maar in de samenleving. Ik deel die visie in het geheel niet. Laatst gewijzigd door ArjanD : 9 januari 2010 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() edit
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 januari 2010 om 22:10. Reden: laat maar |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Maar soit, je bent al in genoeg threads met de grond gelijk gemaakt door mensen met een enorme onderbouwde medische en wetenschappelijke kennis zoals lomeanor, en ik ga me hier niet moe maken. Laat het gewoon gezegd zijn dat ik walg van mensen zoals jij, Arjan. Mensen die psychiatrische patiënten in het lijden van de psychose willen laten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() alstublieft Arjan, leer eens onderzoeksresultaten interpreteren zoals ze horen geïnterpreteerd te worden.
Dat grootschalig longitudinaal onderzoek toont gewoon dat niet alle mensen met schizofrenie langdurig antipsychotica moeten gebruiken. Het toont vooral dat de personen met de slechtste prognose ook het langst antipsychotica moeten gebruiken - voor mensen die een betere prognose hadden (al bij aanvang!!) was dat minder vaak het geval. Zoals de auteurs zelf schrijven: Their more favorable outcome is associated with internal characteristics of the patients, including better premorbid developmental achievements, favorable personality and attitudinal approaches, less vulnerability, greater resilience, and favorable prognostic factors. Of: de betere uitkomsten bij die groep die niet langdurig antipsychotica neemt heeft te maken met INTERNE karakteristieke van de personen, zoals een betere ontwikkeling vóór de aanvang van de schizofrenieproblematiek, persoonlijkheidsfactoren en attitude-factoren die zorgen voor meer kansen op herstel, minder kwetsbaarheidsfactoren, een grotere weerbaarheid, en factoren die al op voorhand wijzen op meer kansen op een goeie prognose. Hun conclusie: The current longitudinal data suggest not all schizophrenia patients need to use antipsychotic medications continuously throughout their lives. De conclusie is dus NIET wat jij ervan maakt. Je interpreteert die resultaten compleet verkeerd. Het is dan ook geen EXPERIMENT eh dat daar gerapporteerd wordt, maar een follow-up studie. Dus aub, stop ermee met foute argumenten te zwaaien. Je schaadt daar, zoals Lomeanor én van Maerlant al benadrukt hebben, écht de mensen met schizofrenie en andere psychotische problematieken mee.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 januari 2010 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Yep. Temeer dat de verzorging soms zwaar was. Het is moeilijk leeftijdsgenoten te zien met zulk een ernstige problematiek.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 januari 2010 om 22:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van hier en daar wat praktijkervaring met schizofrenie (maar toch wel beperkt) heb ik mijn vroegere beste vriend (tevens ex-vriendje van in de adolescentie) zien wegzakken in schizofrenie. Zijn zus (mijn vroegere beste vriendin) is onlangs opgenomen geweest - psychose. 't is om heel triest van te worden
![]() Ik heb overigens flink gehuild toen die vriend opgenomen werd. We zijn nu ruim 10 jaar verder en ik mis mijn vroegere vriend enorm, zijn persoonlijkheid van vroeger is helemaal verdwenen ![]() Ik hoop toch dat als Arjan in de positie van 'toeschouwer' zit en zijn beste vriend over een drukke weg door de auto's ziet wandelen omdat hij denkt dat hij onsterfelijk is, toch twee keer nadenkt als hij het proberen brengen van ziekte-inzicht afdoet als "indoctrinatie". Misschien dat hij effectief onsterfelijk is, ja, maar ge laat dat iemand niet uittesten :-S.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 januari 2010 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet bijzonder weinig over jou ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vroeg je leeftijd trouwens niet omdat ik 21-jarigen als nietsnutten beschouw hoor - ik sta er gewoon van te kijken dat een 21-jarige dat al meegemaakt heeft. Dat is immers niets om vrolijk van te worden.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Die ervaring, is dat aan de ene kant, of aan de andere kant van de balie? ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 januari 2010 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ziet u? Degene die hier niet koosjer bezig is dat bent u! U probeert mij onderuit te halen zodat u de informatie kan negeren. Zo doen voorstanders van de psychiatrie dat vaak, omdat ze op feiten keer op keer verliezen. Ze zijn nog wel zo slim dat ze beseffen dat ze het niet kunnen winnen, en proberen het dus vaak op een achterbakse manier. Mijn bronnen zijn zeer helder: 1) antipsychotica verkort het leven met 30+ jaar en veroorzaakt een afschuwelijke vroege dood, waarbij je haren uitvallen en je niet meer op je benen kan staan als je 30-40 jaar oud bent. Enkele referenties:
De modernste antipsychotica zijn het meest dodelijk bleek uit een recente studie die is gepubliceerd in The Lancet. Het is zelfs zo dat de top 3 best verkochte middelen (Seroquel, Risperdal en Zyprexa) overeenkomt met de top 3 dodelijkste middelen. Dat is verdacht! http://www.reuters.com/article/healt...56C15Z20090713 2) antipsychotica maakt mensen chronisch ziek en vermindert de kans om ooit nog te kunnen herstellen. Enkele referenties: Citaat:
Zie bijvoorbeeld Soteria psychotherapie: Citaat:
Dit volgende zei medisch journalist Robert Whitaker (auteur van Mad in America) over Soteria: Citaat:
![]() Geen wetenschap achter het inspuiten van medicijnen onder dwang Citaat:
Laatst gewijzigd door ArjanD : 10 januari 2010 om 12:15. |
|||||
![]() |
![]() |