![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat bedoelde ik met "burgers".
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens, we gaan toch niet wakker liggen van dat kleinigheidje van u. Als ik het goed begrijp is de huidige situatie van die orde dat zelfstandigen vandaag de dag niet kunnen overleven zonder dat ze de maatschappij leegzuigen. We hebben dus een honderdduizendtal mensen die alle dagen professioneel bezig zijn met de staat te bestelen. Dus uw kleinigheidje is de spreekwoordelijke druppel op een hete plaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat zijn jouw grote bijdragen aan de maatschappij dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Een goede vriendin van de familie trekt een uitkering. Ze heeft van haar vader een twintigtal jaar geleden 16 miljoen euro geerfd. En haar decadente levensstijl kan ze daardoor aanhouden.
Maar ze wilt nog steeds die 800 euro hebben iedere maand, zonder een dag te hebben gewerkt in haar leven ! Kijk, er is nog steeds zoiets als een eergevoelen. Als ge het niet nodig hebt klopt ge niet aan bij de staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na bijna 40jaar belastingen te hebben betaald, en zelfs nog te betalen op sommige van mijn inkomsten, kan ik met een gerust hart zeggen dat jij niets moet betalen voor mij, maar dat ik enkel een deel van mijn eigen centen terug haal bij de staat en dit voor dat ik dood en begraven ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja? Dan zijn we toch uitgepraat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De regeling in Nederland is anders. Zoek het maar eens op. Veel rechtvaardiger. Steun hoort men te geven aan de behoeftigen. Deze uitkering schiet totaal haar doel voorbij en is een adminstratieve miskleun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle eergevoel is een vals schuldgevoel dat ons Belgen en vooral Vlamingen word opgedrongen door onze politici en media, die ondertussen zelf met onze centen op reis gaan en er een luxe leven mee betalen zonder ooit iets terug te doen voor de maatschappij. 10.000.000 Belgen hebben geen 52ministers tegen een maandloon van +/-6000€ per minister nodig om bestuurd te worden. Tot 25 jaar geleden deden we het nog met amper 10 ministers voor dezelfde bevolking en dezelfde oppervlakte. 1 op de 250 belgen leeft verdomme van een inkomen als politicus het hoogste % politici van heel de wereld. Eergevoel, mijn reet. Ik laat mij niet meer uitzuigen door onze Belgische en Vlaamse politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga dan in Nederland wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, cru gezegd, is dat parasitisme van de hoogste graad en stelt u zichzelf gelijk aan politiekers en ander graaigespuis. Van mijn part verdwijnen alle uitkeringen en vliegt de belasting op arbeid omlaag. Pensioen op 65 en geen dag eerder. Wilt u eerder ? Wel, dan spaart u maar. Tijdskrediet ? Wel, dan spaart u maar. Maar natuurlijk wilt u dit niet, want u denkt alleen aan uzelf en de centen die u int verleden hebt moeten dokken. En daarom zitten wij jongeren met die miserie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, in Nederland, daar zijn zoveel zaken die hier niet kunnen. Coffeeshops en een democratische meerderheid om maar enkele zaken op te noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() U bedoelt: wie na 55 geen werk vindt zet zich niet in of kan niets?
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gaan we zo elk persoon nakijken of hij het wel echt nodig heeft?
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |