![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() de paus heeft gelijk.
het huwelijk �*s ook echt een aanslag op de schepping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst is het van, iedereen is vrij om vrij zijn godsdienst te beleven, maar als de Paus dat dan doet, ho maar...
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 januari 2010 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() In het filmpje zegt hij het helemaal anders. Hij roept op tot bescherming van mensen die verschillen van anderen. Hij is wel erg vaag (typisch voor het Vaticaan):
Citaat:
Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2010 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Had het filmpje zelf nog niet bekeken, zoals gewoonlijk is dit dus blijkbaar niets meer dan opgeklopte linkse stemmingmakerij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Wat maakt het nog uit wat de paus zegt? Als er niet onlangs een dame tegen hem was gevallen, zou niemand aandacht schenken aan die man.
De Regering heeft vandaag medegedeeld dat het landsymbool wordt vervangen door een condoom. Dit, omdat het meer weergeeft waar de Belgische politiek voor staat: Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en... geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De collectieve linkerzijde (wat dat ook mag betekenen) reageert alleen als die man die nog steeds veel invloed heeft, zijn invloed gebruikt om mensenrechten te beperken. Dat gebeurt meestal als hij zijn mond opendoet, dus het is zijn eigen schuld, niet die van de linkerzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Omdat links het niet zo heeft voor godsdienst, maar deze gevoelens niet kan ventileren via de islam (want dat is niet politiek correct) of via het jodendom (ligt vaak toch iets te gevoelig). Dus blijft alleen het christendom over en blijft men tot in den treure christenen 'shockeren' en afgeven op de kerkelijke overheid.
Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2010 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Goh, ik denk dat je dat iets te zwart-wit ziet. Zelf heb ik een ongelooflijke afkeer van personen die verkeren onder de illusie dat er een God zou bestaan, met het christendom voorop. Wel kan ik me vinden in de algemene normen in het christendom met betrekking tot een goed leven leiden en goed zijn voor je medemens. Volgens mij heeft dit bitter weinig te maken met links of rechts.
De kerk associeer ik dan ook onmiddellijk met diezelfde illusie.
De Regering heeft vandaag medegedeeld dat het landsymbool wordt vervangen door een condoom. Dit, omdat het meer weergeeft waar de Belgische politiek voor staat: Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en... geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder geef je een verkeerd beeld van wat de paus zegt. Hij zegt dat condooms niet mogen, de onthouding is maar een slechte uitleg om dat te verklaren. Hij zou mensenlevens kunnen redden door te zeggen "condooms kunnen geen kwaad" alleen al op de fillipijnen (zie post bovenaan deze bladzijde) Maar aan helpen doet hij liever niet percies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Ik kan je heel de uitleg doen over de uitspraken van de paus betreffende condoomgebruik, maar hier vindt je ook een fantastische interpellatie door Bart de Wever in het parlement (betreffende de brief die de regering stuurde naar de nuntius), die mijn standpunt goed weergeeft: http://www.n-va.be/programma/standpu...ail.asp?ID=592
Zoals ik zei is het oude gebruik genaamd huwelijk een verbintenis tussen man en vrouw voor mij. Jij mag daar anders over denken, ik blijf bij mijn standpunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
According to the most recent figures from the Vatican yearbook of statistics, the number of the world's population that are Muslims is 19.2%, with the number of Catholics trailing behind at 17.4 %. http://www.catholicnewsagency.com/ne...ber_catholics/ Gedetailleerder: With respect to the population, the percentage of Catholics is: 62.4% in America, 40.5% in Europe, 26.8% in Oceania, 16.5% in Africa and 3% in Asia. http://www.catholicnewsagency.com/ne...can_continent/ En in tegenstelling tot de islam is de RKK goed georganizeerd, met een hiërarchie en middelen en zijn katholieken relatief eensgezind. Véél invloedrijker dus. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2010 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En het nieuwe gebruik is dat twee volwassenen, die elkaar graag zien hun relatie in de wettig erkende vorm kunnen laten vastleggen. Maar goed. Ik zie geen rationeel argument in jouw antwoord. Enkel een reactie dat zoals het vroeger was, het nu ook moet blijven. Met die mentaliteit was er nooit algemeen stemrecht gekomen, was de slavernij nooit afgeschaft en was de Berlijnse Muur nooit gevallen.
![]() |