Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2010, 14:01   #21
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
0,0.

Zoals hierboven al gezegd kan de paus helemaal niets verbieden in Afrika. Het getuigt bovendien van een enorme naïviteit als je denkt dat ze in Afrika geen condooms dragen omdat één of andere paus uit Europa daar tegen is.
Dat is pas een naief standpunt.

Citaat:
The Philippines is a predominantly Roman Catholic nation, and the Catholic Church is a powerful force in Philippine politics. The Church teaches that only natural family planning methods are moral ways to prevent pregnancy, and opposes promotion of condoms for any purpose.

While condoms are legal in the Philippines, the government will not promote them or pay for their distribution. As of 2004, several local officials - including the mayor of Manila - had banned distribution of condoms in government health facilities, and some locations even ban government health workers from discussing condoms.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 14:05   #22
Anna List
Banneling

Standaard

de paus heeft gelijk.

het huwelijk �*s ook echt een aanslag op de schepping.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 14:19   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Eerst is het van, iedereen is vrij om vrij zijn godsdienst te beleven, maar als de Paus dat dan doet, ho maar...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 januari 2010 om 14:19.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 14:20   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Eerst is het van, iedereen is vrij om vrij zijn godsdienst te beleven, maar als de Paus dat dan doet, ho maar...
als de paus zich ooit inschrijft in een koninklijk Atheneum ... zal m toch ook zijn keppeltje moeten afzetten ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 14:23   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als de paus zich ooit inschrijft in een koninklijk Atheneum ... zal m toch ook zijn keppeltje moeten afzetten ...
Ja, met moslims hebben ze daar geen problemen, maar de RKK-extremisten...
Oud 12 januari 2010, 19:16   #26
respublica
Minister

Standaard

In het filmpje zegt hij het helemaal anders. Hij roept op tot bescherming van mensen die verschillen van anderen. Hij is wel erg vaag (typisch voor het Vaticaan):
Citaat:
Het maatschappelijk probleem is complex. Je kan het zien als een veelzijdig prisma. Mensen die van elkaar verschillen kunnen worden beschermd of bedreigd worden, zoals we in het dagelijks leven zien. Sommige wetten en voorstellen die discriminatie moeten tegengaan zijn in tegenstrijd met de biologische verschillen tussen de geslachten.Ik denk hierbij aan landen in Europa en N-Amerika.
Persoonlijk geef ik hem grotendeels gelijk. Ik vind wel dat een samenlevingsverbintenis door de overheid tussen mensen van hetzelfde geslacht moet kunnen, maar dat mag van mij nooit op gelijke voet staan met een huwelijk. Het huwelijk is een eeuwenoude verbintenis tussen man en vrouw. Kerkelijke huwelijken voor mensen van hetzelfde geslacht vind ik al helemaal niet kunnen, maar daar is gelukkig nog niemand opgekomen.

Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2010 om 19:17.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 19:21   #27
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
In het filmpje zegt hij het helemaal anders. Hij roept op tot bescherming van mensen die verschillen van anderen. Hij is wel erg vaag (typisch voor het Vaticaan):
Had het filmpje zelf nog niet bekeken, zoals gewoonlijk is dit dus blijkbaar niets meer dan opgeklopte linkse stemmingmakerij.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 19:33   #28
Cal
Vreemdeling

Cal's schermafbeelding

Standaard

Wat maakt het nog uit wat de paus zegt? Als er niet onlangs een dame tegen hem was gevallen, zou niemand aandacht schenken aan die man.
De Regering heeft vandaag medegedeeld dat het landsymbool wordt vervangen door een condoom. Dit, omdat het meer weergeeft waar de Belgische politiek voor staat: Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en... geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt!
Cal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 19:40   #29
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Had het filmpje zelf nog niet bekeken, zoals gewoonlijk is dit dus blijkbaar niets meer dan opgeklopte linkse stemmingmakerij.
inderdaad!
Oud 12 januari 2010, 19:50   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cal Bekijk bericht
Wat maakt het nog uit wat de paus zegt? Als er niet onlangs een dame tegen hem was gevallen, zou niemand aandacht schenken aan die man.
Waarom barst de collectieve linkerzijde dan uit in gehuil iedere maal de paus iets te zeggen heeft?
Oud 12 januari 2010, 20:17   #31
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom barst de collectieve linkerzijde dan uit in gehuil iedere maal de paus iets te zeggen heeft?

De collectieve linkerzijde (wat dat ook mag betekenen) reageert alleen als die man die nog steeds veel invloed heeft, zijn invloed gebruikt om mensenrechten te beperken. Dat gebeurt meestal als hij zijn mond opendoet, dus het is zijn eigen schuld, niet die van de linkerzijde.
Oud 12 januari 2010, 20:17   #32
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat links het niet zo heeft voor godsdienst, maar deze gevoelens niet kan ventileren via de islam (want dat is niet politiek correct) of via het jodendom (ligt vaak toch iets te gevoelig). Dus blijft alleen het christendom over en blijft men tot in den treure christenen 'shockeren' en afgeven op de kerkelijke overheid.

Laatst gewijzigd door respublica : 12 januari 2010 om 20:20.
Oud 12 januari 2010, 20:19   #33
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
De collectieve linkerzijde (wat dat ook mag betekenen) reageert alleen als die man die nog steeds veel invloed heeft, zijn invloed gebruikt om mensenrechten te beperken. Dat gebeurt meestal als hij zijn mond opendoet, dus het is zijn eigen schuld, niet die van de linkerzijde.
Geeft u eens een voorbeeld van een mensenrecht dat de paus geschonden heeft? Is het homohuwelijk een mensenrecht? Is zeggen dat onthouding ook werkt tegen AIDS een schending van de mensenrechten?
Oud 12 januari 2010, 20:22   #34
Cal
Vreemdeling

Cal's schermafbeelding

Standaard

Goh, ik denk dat je dat iets te zwart-wit ziet. Zelf heb ik een ongelooflijke afkeer van personen die verkeren onder de illusie dat er een God zou bestaan, met het christendom voorop. Wel kan ik me vinden in de algemene normen in het christendom met betrekking tot een goed leven leiden en goed zijn voor je medemens. Volgens mij heeft dit bitter weinig te maken met links of rechts.

De kerk associeer ik dan ook onmiddellijk met diezelfde illusie.
De Regering heeft vandaag medegedeeld dat het landsymbool wordt vervangen door een condoom. Dit, omdat het meer weergeeft waar de Belgische politiek voor staat: Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en... geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt!
Cal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 20:26   #35
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geeft u eens een voorbeeld van een mensenrecht dat de paus geschonden heeft? Is het homohuwelijk een mensenrecht? Is zeggen dat onthouding ook werkt tegen AIDS een schending van de mensenrechten?
Yep het homohuwelijk is een mensenrecht. Of verklaart u mij eens waarom een man en een vrouw dat wel mogen en een same sex koppel dat niet mag, ik ben benieuwd.

Verder geef je een verkeerd beeld van wat de paus zegt. Hij zegt dat condooms niet mogen, de onthouding is maar een slechte uitleg om dat te verklaren.
Hij zou mensenlevens kunnen redden door te zeggen "condooms kunnen geen kwaad" alleen al op de fillipijnen (zie post bovenaan deze bladzijde)
Maar aan helpen doet hij liever niet percies.
Oud 12 januari 2010, 20:38   #36
respublica
Minister

Standaard

Ik kan je heel de uitleg doen over de uitspraken van de paus betreffende condoomgebruik, maar hier vindt je ook een fantastische interpellatie door Bart de Wever in het parlement (betreffende de brief die de regering stuurde naar de nuntius), die mijn standpunt goed weergeeft: http://www.n-va.be/programma/standpu...ail.asp?ID=592

Zoals ik zei is het oude gebruik genaamd huwelijk een verbintenis tussen man en vrouw voor mij. Jij mag daar anders over denken, ik blijf bij mijn standpunt.
Oud 12 januari 2010, 20:45   #37
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
VATICAANSTAD - Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.
http://www.nu.nl/buitenland/2160012/...schepping.html

Die man is niet meer van deze tijd, snel met pensioen en een vrouw als paus kiezen. Misschien wel een lesbische paus.

liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 20:53   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Het Vaticaan is gewoon een psychiatrische inrichting, ze lopen er als zotten bij, wie neemt deze gekken nu eigenlijk nog serieus? Je luisterd toch niet serieus naar een, in een witte jurk, rondstuntelende kerkviool met sinterklaas mijter op zijn hoofd?
http://www.youtube.com/watch?v=UYr48BxwnkU#t=4m0s
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:13   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Het Vaticaan is gewoon een psychiatrische inrichting, ze lopen er als zotten bij, wie neemt deze gekken nu eigenlijk nog serieus? Je luisterd toch niet serieus naar een, in een witte jurk, rondstuntelende kerkviool met sinterklaas mijter op zijn hoofd?
17.4 % van de wereldbevolking, 40,5% van de Europeanen, volgens henzelf:

According to the most recent figures from the Vatican yearbook of statistics, the number of the world's population that are Muslims is 19.2%, with the number of Catholics trailing behind at 17.4 %.

http://www.catholicnewsagency.com/ne...ber_catholics/

Gedetailleerder:
With respect to the population, the percentage of Catholics is: 62.4% in America, 40.5% in Europe, 26.8% in Oceania, 16.5% in Africa and 3% in Asia.
http://www.catholicnewsagency.com/ne...can_continent/

En in tegenstelling tot de islam is de RKK goed georganizeerd, met een hiërarchie en middelen en zijn katholieken relatief eensgezind.
Véél invloedrijker dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2010 om 21:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:18   #40
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals ik zei is het oude gebruik genaamd huwelijk een verbintenis tussen man en vrouw voor mij. Jij mag daar anders over denken, ik blijf bij mijn standpunt.
Volgens het oude gebruik.
En het nieuwe gebruik is dat twee volwassenen, die elkaar graag zien hun relatie in de wettig erkende vorm kunnen laten vastleggen.

Maar goed. Ik zie geen rationeel argument in jouw antwoord. Enkel een reactie dat zoals het vroeger was, het nu ook moet blijven. Met die mentaliteit was er nooit algemeen stemrecht gekomen, was de slavernij nooit afgeschaft en was de Berlijnse Muur nooit gevallen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be