Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2010, 10:16   #21
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik wel, en de toon in het bericht staat me ook niet aan. Stigmatiserend. Alsof de werkende bevolking zich automatisch verheven voelt.

Ik veeg mijn stoep zelf schoon. Geen werkloze medeburger hoeft zich daarvoor op te offeren of te vernederen. Wat is de volgende stap? Uw gat komen afvegen?
2
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 10:16   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Even een reactie van iemand die om 07u00 thuis vertrekt en om 18u30 thuiskomt: ik veeg mijn stoep altijd. En de buren die dat niet doen verdienen in mijn ogen een eventuele boete dubbel en dik.
2
Oud 14 januari 2010, 10:20   #23
Sfax
Banneling

Standaard

Ik veeg mijn stoep niet; niet op de dagen dat ik werk, niet op de dagen dat ik verlof heb en niet in de weekends. Dat is mijn taak niet...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 10:21   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik veeg mijn stoep niet; niet op de dagen dat ik werk, niet op de dagen dat ik verlof heb en niet in de weekends. Dat is mijn taak niet...
van wie dan wel?
Oud 14 januari 2010, 10:50   #25
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Ik ruim wel sneeuw op mijn stoep. Als het me uitkomt en als ik er zin in heb. Wat ik meestal wel heb. Het is plezant als de buurmannen daar ook mee bezig zijn, dan kan je weer van die nietzeggende gesprekken voeren. "koud he", "kan je je verwarmen?" en die dingen .
Ook omdat ik me erger aan natte voeten op andermans voetpad, als ik consequent wil zijn daarin, kan ik niet anders.
Maar ik verdom het om me te laten verplichten door de gemeente.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 14 januari 2010 om 10:51.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 11:28   #26
Quentin
Vreemdeling

Standaard

t'sneeuwt ook eens in België hoor, heel t'land staat op zen kop
Oud 14 januari 2010, 11:32   #27
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Als men nu eens enkele goedkopere grensarbeiders op pad stuurt om de stoepen sneeuwvrij te maken i.p.v. dure politiemensen of bevoegde ambtenaren om boetes uit te delen. Alles opgelost.

Wat moet je trouwens doen als je een D9 of D10 (gemengd voetpad fietspad)gebodsbord voor je deur hebt?

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 18:35   #28
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Even een reactie van iemand die om 07u00 thuis vertrekt en om 18u30 thuiskomt: ik veeg mijn stoep altijd. En de buren die dat niet doen verdienen in mijn ogen een eventuele boete dubbel en dik.
Ik ben van Loksbergen en in het donker op straat rondhangen is momenteel af te raden..

Ik heb geen stoep wel ne oprit ,die wordt geveegd..

Als automobilist én fietser dank ik al de wijkbewoners die volle kruiwagens sneeuw op de openbare weg kappen om de stoep vrij te maken..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 18:47   #29
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
en wie gaat ge daarmee treffen denkt ge?

Niet de autoriteiten hoor, maar wel de argeloze voorbijganger
En zichzelf, hij is dan ook niet bijster snugger he.
Oud 14 januari 2010, 18:48   #30
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dan is uw stoep al zeker ijsvrij tussen 18:30 en 7:00, (tenzij het eerder gaat sneeuwen) maar ik denk niet dat het gedurende die periode is dat de controleur zijn ronde maakt.

PS : ik ruim de sneeuw ook op in de mate van het mogelijke, en strooi zout, maar boetes gaan uitschrijven voor de staat van het voetpad op één toevallig gekozen moment is gewoon belachelijk.

Laatst gewijzigd door Zucht : 14 januari 2010 om 18:51.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 19:10   #31
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

In een landelijke omgeving is dat zinloos..30 mt wel 150 mt niet..
Moet gebeuren in combinatie met zout strooien..anders veroorzaakt men soms gevaarlijker situaties dan zonder te ruimen..liever een sneeuwpad dan een ijsbaan..

Kortom die boete effectief uitschrijven is idd lachwekkend..is ook meer een drukkingsmiddel om mensen aan te zetten tot..hoop ik..
Oud 14 januari 2010, 21:41   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

De sneeuw is al grotendeels weggesmolten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 21:44   #33
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar woont U dat ze het reglement zo strikt interpreteren ?

In Nederland ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morpheus
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 09:16   #34
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Het staat in de Gemeentecodex :
sneeuwruimen is een verplichte reflex !
Creveer u begot
tot zalig genot
van de werklozen hoog in de duplex.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 09:54   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou hier willen replikeren, maar ik ga eerst mijn stoep schoonvegen ...
Ja, 't is zover, mijn stoep is schoon.

Amai wat een naïeve gastjes hier op dit forum !!

Als gaai paainst dat de paas an aa paast, paast dan maa gaa iets aanders.

Denk toch niet dat de gemeente in haar verordeningen dat stoep-sneeuw-ruimen opneemt om madammekes te beschermen tegen vallen en heup-breken (wat overigens pijnlijk, langdurig pijnlijk, en heel duur is voor de ziekenkas, maar swat).

Bah neen gij, dat is gewoonweg om haar verantwoordelijkheid af te schuiven.
De gemeente is verantwoordelijk voor de veiligheid op de openbare weg. Zij moet dus iemand aanduiden om 'het' te doen, eigen ambtenaren, gekontrakteerde firma ... of de bewoners.
Als madammeke valt, en er wordt gezocht naar "wie zal dat betalen, wie heeft zoveel ping ping ping ...", dan komt men bij de bewoner aankloppen.
Zorg dus almaar voor een goede ouderwetse "familiale" verzekering.
(en maak maar niet teveel van uw oren, als ge die boete krijgt, hebt ge volgens de regel ongelijk, en dan zult ge betalen; misschien zelfs voor "onvrijwillige slagen en verwondingen, met de dood tot gevolg - als 't madammeke op haar kop verkeerd valt ..)

En dan komt de een of de andere nietwit op de proppen, die zegt "oooo, de madammekes kunnen geen brood gaan kopen" en dan wordt de polies verzocht om hier en daar toch een hardnekkigaard op den bon te zwieren. Oh wat zijn we goed bezig.

Denk nu niet dat ik een oplossing heb.
Want als de gemeente het al moet doen op de voetpaden, zoals daar in Walenland, dan zijn we nog niet aan ons nief patatten: zij kunnen dat, ja, met hun vele ambtenaren, betaald met vele transferts ....

En het gaat het er nu aan toe in de praktijk ?
Geen madammeke gaat winkelen in het midden van een sneeuwstorm. Niemand verwacht dat ge om het uur gaat vegen, vanop uwen buro of uw werf of uwen ateljee .... (doet me denken aan de juridische begrippen "middelenverbintenis en rezultaatsverbintenis" ...)
De kleine zelfstandige zal wel zorgen dat zijn vitrine en toegangsdeur goed toegankelijk is.
Hier en daar doet een gepensionneerde zijn veegwerk.
In 'jonge' woonwijken, waar iedereen gaat werken, en iedereen goed te been, is er geen probleem.
Dat tesamen maakt dat de madammekes wel op sommige plaatsen moeten oppassen, maar toch niet overal evenveel tijd verliezen (laat me nu even ernstig zijn: het is geen sinekure om als oudje over gladde en schuin aflopende voetpaden te schuifelen ...)

Met een beetje gezond verstand, met hier en daar toch even wat aanporren, vb. in een winkelstraat waar de konsiërge van een appartementsgebouw er zijn gat aan veegt, enz. is het allemaal best leefbaar.

Is het een een bepaalde stad/grootstad/gemeente toch niet zo goed in toom te houden: waarom in hemelsnaam geen mogelijkheid dat ze werklozen kunnen opvorderen, mits een kleine surplus op hun dop ?
Waarom geen mogelijkheid om kleine gepensionneerden een kleinigheid te laten bijverdienen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 januari 2010 om 09:58.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 11:11   #36
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Denk toch niet dat de gemeente in haar verordeningen dat stoep-sneeuw-ruimen opneemt om madammekes te beschermen tegen vallen en heup-breken (wat overigens pijnlijk, langdurig pijnlijk, en heel duur is voor de ziekenkas, maar swat).
Reken maar dat de factuur naar u komt als iemand zijn heup breekt op jouw ongeruimd voetpad.

Uiteraard helpt een familiale verzekering dan wel.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 23:05   #37
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

De sneeuw voor mijn dorpel is altijd opgeruimd. Vanaf dat ik sneeuw zie neem ik de borstel in de hand!
Ik erger me dood aan de mensen in de straat die het niet nodig vinden de sneeuw voor hun dorpel te reinigen!!!!!!
Meestal zijn dat van die mensen die in een vuil stinkend kot wonen. Maar ja, als je al te lui bent om je eigen kot op te kuisen, zal je zeker te lui zijn om de sneeuw op de stoep op te kuisen!!!
Oud 18 januari 2010, 00:10   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
De sneeuw voor mijn dorpel is altijd opgeruimd. Vanaf dat ik sneeuw zie neem ik de borstel in de hand!
Ik erger me dood aan de mensen in de straat die het niet nodig vinden de sneeuw voor hun dorpel te reinigen!!!!!!
Meestal zijn dat van die mensen die in een vuil stinkend kot wonen. Maar ja, als je al te lui bent om je eigen kot op te kuisen, zal je zeker te lui zijn om de sneeuw op de stoep op te kuisen!!!
Dat is heel mooi van u maar het zegt ons dus ook dat ge weinig om handen hebt.
Er zijn nu eenmaal ook mensen die moeten gaan werken of die voor langere tijd niet thuis zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 00:16   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Reken maar dat de factuur naar u komt als iemand zijn heup breekt op jouw ongeruimd voetpad.

Uiteraard helpt een familiale verzekering dan wel.
Zeker van ?
Ik heb in elk geval geen weet van dergelijke gevallen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 00:56   #40
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Graziëlla heeft iets met uitroeptekens en hekels hebben aan vanalles en nog wat..ik heb zelden zo een verzuurde persoon gezien op een forum..

Gelukkig zijn de meeste vlamingen normale mensen die fouten kunnen maken en die niet bij het minste jan en alleman gaan aanklagen om puur geldgewin
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be