![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
'We zijn aan het verbouwen, en wanneer dat af is gaan we in Ronse wonen. Net dat maakt het moeilijk om een job te vinden. Ik zou daar in de buurt moeten werken, en zo ver pendelen is niet evident als je drie kinderen hebt.' Genoeg redenen om aan te tonen dat ze nu niet achter werk zoekt.... Dit heb jezelf geschreven in je openingspost:'Ze maakt zichzelf wel ergens moeilijk plaatsbaar in de arbeidsmarkt, omdat ze 'binnekort' gaan verhuizen. De werkloosheid dient niet in de eerste plaats om periodes van vernhuizingen op te vangen, maar swat.' En zo denkt de RVA er ook over, ze zou ook interim kunnen gaan werken... Maar, naar mijn mening mag ze dat stempelgeld houden, ik vind het zeker niet onredelijk dat bij een gezin met drie kinderen de moeder thuisblijft...integendeel zelfs. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Minister-President
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Het hoofd van een gezin met 3 kinderen wordt alleszins een pak minder belastingen afgehouden dan bijvoorbeeld bij een alleenstaande...maar u weet het blijkbaar beter?
lees eens http://www.kapitalevragen.be/node/437 Dus voor drie kinderen een verhoging van het belastingsvrij inkomen met 7.410 euro. Delen door 12 maand is 617.5€ extra per maand in vergelijking met iemand zonder kinderen... Laatst gewijzigd door NoTuma : 13 januari 2010 om 18:58. |
|
|
|
|
|
#25 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lijkt mij toch enigszins anders dan “bijna geen belastingen afgehouden” Citaat:
Ik kan u vertellen dat ik nog een pak belastingen moest betalen. Citaat:
Een verhoging van het belastingsvrij inkomen betekent helemaal niet dat ge dat meer overhebt, alleen dat ge op dat bedrag geen belastingen betaalt Hij zal dus iets meer dan 150 € meer overhebben. |
|||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Bij een arbeider die 2000€ bruto verdient scheelt het 210€ zie simulatie brutoloon<-->nettoloon Laatst gewijzigd door NoTuma : 13 januari 2010 om 22:28. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Burgemeester
|
In plaats van een systeem van uitkeringen naar een systeem van basisinkomen. In dat geval hoeft niemand zich daar aanstoot aan te nemen en kunnen diegenen die een hoger inkomen wensen (dat zal bijna iedereen zijn) daarvoor werken (zonder vervolgd te worden door RVA).
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind dat ook niet onredelijk, maar waarom moet de belastingbetaler betalen omdat mevrouw 3 kinderen heeft zonder een vent die ze allemaal kan onderhouden? |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Minister-President
|
Die belastingbetaler betaalt sowieso. Ofwel betaalt die belastingen voor het kindergeld van die vrouw, ofwel betaalt die de maatschappelijke kost van zo'n opvoeding in armoede. Dat laatste kan bestaan uit de meerkost van laag opgeleide kinderen, uit straat- of hangjongeren of uit allerlei vormen van 'overlast'.
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar mij goed, iedereen een basisinkomen van 300€ dus. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sprak die niet van 500 € per volwassen mens ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen wilt dus zeggen vanaf de geboorte nietwaar ? En ik neem aan dat we ook de invaliden, zieken enz. niet met 500€ in het riet gaan sturen? Laatst gewijzigd door Bobke : 14 januari 2010 om 19:25. Reden: bijvoegen laatste zin |
|
|
|
|