Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2010, 14:13   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Wij deden op veertien jaar 'belleken trek', gingen naar KNT-fims in de cinema of dronken een pintje bier op straat. Dat zijn onschuldige stommiteiten die je bij die leeftijd mag verwachten. Geen georganiseerde doodsbedreigingen ! Het waarden en normenpatroon is bij velen duidelijk niet meer zo aanwezig, zeker niet als 'de dader' een jonge allochtoon betreft en 'het slachtoffer' een rechtse politicus.
op een onnadenkend moment zo stom zijn om een mailtje te sturen = 'georganiseerde doodsbedreigingen' ????

zwaanst na ni hé

hihi de reden die je aanhaalt waarom mijn waarden en normenpatroon zou deterioreren is echt hilarisch !

dat jij het woord normen en waarden in de mond neemt is trouwens ook hilarisch ! (vooral ivm je standpunten in draadjes over jongeren en zeden en zedenfeiten ... remember je 'verplicht naakt' douchen)

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 januari 2010 om 14:14.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 14:21   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dacht dat gij iets ging zeggen over die Witz
Oh, dat was een witz?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 14:22   #23
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat jij het woord normen en waarden in de mond neemt is trouwens ook hilarisch ! (vooral ivm je standpunten in draadjes over jongeren en zeden en zedenfeiten ... remember je 'verplicht naakt' douchen)
Ik dacht u niet meer te moeten rekenen tot het 'zielige clubje' dat hier in het verleden geregeld mijn persoon heeft aangevallen omtrent standpunten waar niets onwettelijk aan is. Ik heb me schijnbaar vergist in u. Voor de rest ga ik hier niet meer op in, ik heb geen zin meer in een welles-nietes spelletje. Het moet u wel bijzonder zwaar op de maag liggen dat u opnieuw ingaat op een thematiek die reeds bijna twee jaar geleden op dit forum aan bod is gekomen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 15 januari 2010 om 14:23.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 14:49   #24
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af wat die hardliners er zouden van vinden mocht hun 14-jarige zoon zoiets doen.
Waarschijnlijk is hun opvoeding zo succesvol dat zoiet niet kan voorvallen, tot het dan toch gebeurt, en dan is zoals bij elke ouder mijn kind schon kind, en minimaliseren.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 14:53   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, dat was een witz?
sssst
Oud 15 januari 2010, 14:55   #26
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik vraag me af wat die hardliners er zouden van vinden mocht hun 14-jarige zoon zoiets doen.
Waarschijnlijk is hun opvoeding zo succesvol dat zoiet niet kan voorvallen, tot het dan toch gebeurt, en dan is zoals bij elke ouder mijn kind schon kind, en minimaliseren.
Het grote verschil zit hem erin dat in het geval van die allochtoon de hele gemeenschap in de bres springt en zijn 'veroordeling' voor zoiets 'kleins' als racistisch beschouwd. Als een autochtone idioot zulk gedrag stelt, zullen de ouders het hem (gelukkig maar) wel kunnen vergeven, maar de publieke opinie zou het roerend eens zijn met zijn 'schuld'.
Oud 15 januari 2010, 14:56   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht u niet meer te moeten rekenen tot het 'zielige clubje' dat hier in het verleden geregeld mijn persoon heeft aangevallen omtrent standpunten waar niets onwettelijk aan is. Ik heb me schijnbaar vergist in u. Voor de rest ga ik hier niet meer op in, ik heb geen zin meer in een welles-nietes spelletje. Het moet u wel bijzonder zwaar op de maag liggen dat u opnieuw ingaat op een thematiek die reeds bijna twee jaar geleden op dit forum aan bod is gekomen.
raar dat ge op de rest van de post niet ingaat ... ttz raar ...

tja, dat dat bijna twee jaar geleden is, dat is niet helemaal mijn verdienste
maar geloof me vrij, iemand die zulk een 'verwrongen' set waarden en normen hanteert ... die zal ik mij nog lang heugen ... en als die persoon dan zelf verwijten komt maken aangaande 'waarden en normen' ... tja wie de bal kaatst, moet de bal terugverwachten ...
Oud 15 januari 2010, 14:57   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
²

en elke ouder met een klein beetje gezond verstand zal beseffen dat je als ouder gewoon geluk moet hebben om zoiets niet mee te maken ... ongeacht de opvoeding die je je kind wel tracht mee te geven.
Oud 15 januari 2010, 14:58   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het grote verschil zit hem erin dat in het geval van die allochtoon de hele gemeenschap in de bres springt en zijn 'veroordeling' voor zoiets 'kleins' als racistisch beschouwd. Als een autochtone idioot zulk gedrag stelt, zullen de ouders het hem (gelukkig maar) wel kunnen vergeven, maar de publieke opinie zou het roerend eens zijn met zijn 'schuld'.
ik hou die zo moeilijk uiteen, die 14jarige allochtoon en autochtoon ....
Oud 15 januari 2010, 15:11   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Werkstrafje en zoals Anna stelt, een goed gesprek met FDW en diens dochter zodat ze kunnen zien dat dat gewoon mensen van vlees en bloed zijn.

Verder: dreigen via email... hoe dom kan je zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 15:20   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Een jaartje of vier in "Vrij en Vrolijk" zal die jongens wel op het rechte pad helpen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 15:22   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een jaartje of vier in "Vrij en Vrolijk" zal die jongens wel op het rechte pad helpen.
dat bestaat niet meer ... en geloof me ... zelfs daar konden ze niks goe meer leren hoor

k heb meer vertrouwen in een gesprek met FDW ...
Oud 15 januari 2010, 15:35   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat bestaat niet meer ... en geloof me ... zelfs daar konden ze niks goe meer leren hoor

k heb meer vertrouwen in een gesprek met FDW ...
'Een gesprek' - inderdaad, dat daar nog niemand opgekomen is, een 'dialoog' aangaan, gooi er nog wat straathoekwerkers, buurtvaders, pleinanimators, buurthuizen, sociale werkers e.d. tegenaan - vet gesubsidieerd natuurlijk ... en't komt vast goed!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 15:43   #34
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
14 jaar ... een leeftijd waarop stommiteiten inherent zijn... zoiets moet idd niet opgeblazen worden

een paar gesprekken met FDW en zijn dochter ... mss een gezamelijk bezoek aan een pretpark of zo zullen volstaan

laat die jongen zien dat ze hem iets wijsgemaakt hebben, dat ze maw FDW en zijn dochter ontmenselijkt hebben

stuur m nadien eens naar Ausswitz kan m gaan zien wat mogelijke gevolgen daarvan zijn ... t is dat ge FDW ni kunt straffen om bedreigd te worden, anders kon m mee.
Geef hem een gratis lidkaart van het VB.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2010, 15:43   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

zoals die Palin, die haar 15-jarige dochter zit ook al aan de drank....
Oud 15 januari 2010, 15:49   #36
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
²

en elke ouder met een klein beetje gezond verstand zal beseffen dat je als ouder gewoon geluk moet hebben om zoiets niet mee te maken ... ongeacht de opvoeding die je je kind wel tracht mee te geven.
Ik kan het niet laten te reageren, ditmaal wel degelijk op de thread. Ik ben op ethisch gebied redelijk vrij opgevoed, maar toch kwam het nooit in mij op dergelijke dreigmails als snotneus naar een bekend politicus te versturen. Volgens mij komt deze actie niet van de jongen zelf. Het zou me niet verbazen als hij is opgehitst door een fantiek groepje allochtonen om Dewinter en zijn familie eens goed wat schrik aan te jagen. Er zijn er inderdaad zo laf dat ze een veertienjarige het vuile werk laten doen. Nogmaals, ik kan zulk gedrag niet meer tot een kwajongenssteek rekenen en ik heb er sterke twijfels over moest dit initiatief van hem zijn uitgegaan.
Oud 15 januari 2010, 15:51   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het niet laten te reageren, ditmaal wel degelijk op de thread. Ik ben op ethisch gebied redelijk vrij opgevoed, maar toch kwam het nooit in mij op dergelijke dreigmails als snotneus naar een bekend politicus te versturen. Volgens mij komt deze actie niet van de jongen zelf. Het zou me niet verbazen als hij is opgehitst door een fantiek groepje allochtonen om Dewinter en zijn familie eens goed wat schrik aan te jagen. Er zijn er inderdaad zo laf dat ze een veertienjarige het vuile werk laten doen. Nogmaals, ik kan zulk gedrag niet meer tot een kwajongenssteek rekenen en ik heb er sterke twijfels over moest dit initiatief van hem zijn uitgegaan.
zou je deze info niet doorsturen aan de politie??

allé, hoe kan jij nu weten wat er achter zit?

tuurlijk stuurden we vroeger geen dreigmails, mails bestonden nog niet!
Oud 15 januari 2010, 15:51   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'Een gesprek' - inderdaad, dat daar nog niemand opgekomen is, een 'dialoog' aangaan, gooi er nog wat straathoekwerkers, buurtvaders, pleinanimators, buurthuizen, sociale werkers e.d. tegenaan - vet gesubsidieerd natuurlijk ... en't komt vast goed!
neenee, gewoon een gesprek

die 14 jarige mag aan FDW eens uitleggen waarom hij dat gedaan heeft ...

opvoedkundig gaat dat veruit t interessantste zijn.

of wil je een 14jarige mss ineens een paar maand interneren voor zo'n akkefietje mss ???

de jeugdrechter zal m trouwens met veel minder naar huis sturen, dus dat gesprek zou al een zware straf zijn

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 januari 2010 om 15:52.
Oud 15 januari 2010, 15:54   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
volgens mij zoek je t onnodig ver ... rap een mailke sturen ligt echt wel in de leefwereld van een 14jarige ... ieder nadenkend mens of meerderen zou die mail wel vanuit een internetcafe gestuurd hebben, niet van thuisuit
Oud 15 januari 2010, 16:00   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neenee, gewoon een gesprek

die 14 jarige mag aan FDW eens uitleggen waarom hij dat gedaan heeft ...

opvoedkundig gaat dat veruit t interessantste zijn.

of wil je een 14jarige mss ineens een paar maand interneren voor zo'n akkefietje mss ???

de jeugdrechter zal m trouwens met veel minder naar huis sturen, dus dat gesprek zou al een zware straf zijn
Neenee, laat dat 'jongetje' eens 'openlijk' verklaren wat zn beweegredenen zijn, in álle media van het hele land, laat zijn 'oemma' ook eens aan het woord, met vragen als; "Wat vinden jullie hier van, zijn jullie het hiermee eens, welke straf vinden jullie dat hij verdient...of is dit 'dood'normaal gedrag van een 14-jarige?"

Allochtoon verstuurt doodsbedreiging = akkefietje.
Autochtoon " " " = ... vul zelf maar aan!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be