![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, u heeft het over een uitkering per capita. Ik heb het over het totaal van de sociale uitkeringen. Die zijn uiteraard heel erg hoog. Het probleem is dat er gewoon teveel mensen zijn die een uitkering trekken doordat parasitair gedrag hier getolereerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ons sociaal systeem is ongelofelijk obees. Een radicale vermageringskuur dringt zich op of de patient sterft.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet het enige probleem. Schaf morgen de werkloosheidsvergoeding af, en ge krijgt gewoon een verschuiving naar het ocmw. Ook zit mi de werkloosheidsvergoeding al op een maximum. Het verschil tussen loon en dop is te klein geworden (en in sommige gevallen, al onbestaande). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De patient is al zo mager. Als iedereen nu eens eerlijk voor voldoende voedsel zou zorgen, en tegelijk de profiteurs wegsaneren, dan wordt het de hemel op aarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laurent |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() nen A3 Was in vervlogen tijde ietse onder burerlijk ingenieur. en nu niet meer waard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() AB Inbev domineert ALLE aspecten van onze biermarkt, tot in de laatste detail.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drie miljard euro winst.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn persoonlijk gedacht over Inbev en de problemen:
net zoals ik met mijn spaarsentjes doe wat ik wil, als het legaal is, zo mogen de eigenaren van inbev echt doen wat zij willen legaal doen. Maar als de werknemers gewaar worden dat a) er winst is en b) de hoge piefen enorme bonussen krijgen en c) men toch afdankingen gaat doen, dan vind ik dat die werknemers mogen staken. Van mij mogen ze dan staken tot ze iets uit de brand kunnen slepen (ontslagregeling �* la VW-Vorst, zodat er bijna gevochten zou worden om ontslagen te worden ...) dat hen de goesting om te staken ontneemt. En dat de goesting van de eigenaren van Inbev ook wegdeemstert in de toekomst, om zo'n onnozele dinges te proberen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger waren er in België méér dan 3.000 brouwers.
Nu hebben we een quasi monopolie met computergestuurde massaproductie. Winst gegarandeerd door VASTE horecaprijzen. Hoeveel prijsverhogingen de laatste jaren? Wie betaalt er al deze overnames denk je ? België is één grote kaskoe voor deze brouwerij, en we zijn er nog fier op ook. ![]()
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie bepaalt er de VASTE horecaprijzen ?
Antwoord: de sector zelf ! Wie is de sector ? Antwoord: de quasi-monopolist ! (zie marktaandeel) ==> de quasi-monopolist verhoogt z'n eigen verkoopprijzen terwijl de schaalvoordelen almaar toenemen (waardoor de prijzen in feite zouden moeten dalen).
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 januari 2010 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Waar zit Dehaene ?
Aan het speculeren met zijn aandelen ? zo'n vetzak wordt dan nog als lijsttrekker gepresenteerd.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ABInbev echter is ruim winstgevend.Als werknemers kunnen ontslagen worden omdat hun bedrijf niet genoeg winstgevend is,dan is dat tegen de basis-etiek van ons economisch bestel .! Eerlijk gezegd,leg maar uit aan jongeren dat ze "iets industrieels" moeten studeren om de beste kansen te maken op de arbeidsmarkt terwijl ze kunnen zien dat bedrijven,zoals ABInbev, mensen buitensmijten om.......de premie van de "etat-major" van ABInbev op peil te houden! We weten allemaal dat de daling van het bierverbruik niet bestreden wordt door mensen buiten te smijten en aldus nog eens in het nieuws te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jullie vergeten Alken-Maes (dat echter zelf al is overgenomen door de Heineken-groep
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 15 januari 2010 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() ![]()
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé om het kort te maken. Tegenwoordig studeert iedereen, tot zijn niveau van onbekwaamheid. Wat vroeger zeker niet het geval was. |
|
![]() |
![]() |