![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer Haiti terug opgebouwd is binnen enkele jaren kunnen ze eventueel nog aan identificatie doen, zoals dat nu het geval is in voormalig joegoeslavië en Cambodja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Haïti zijn hele gezinnen en zelfs hele families in een keer verdwenen. Men spreek over een mogelijk doden aantal van 500 000 mensen in een keer op een plaats die kleiner is de de plaats waar de landing in Normandië heeft plaats gehad. Op een plaats waar het zelfs onmogelijk is om met een fiets rond te rijden, laat staan met het nodige materieel om van al deze lijken foto's te nemen en op te slagen. En er is zelfs nog niet voldoende materiaal aanwezig om de levenden gewonden te verzorgen en de rest eten te geven. Het gaat er in Haïti nu niet om, of men op humane manier werkt en wie de duizenden doden zijn, maar om de overlevenden nu een kans te geven het langer dan enkel weken of maanden te kunnen overleven zonder nog eens meer dan de helft van de bevolking te moeten begraven wegens ziektes. Zelfs de uitbraak van een gewone griepepidemie zou daar nu meer doden eisen dan heel de ramp reeds heeft geëist. Laat staan dat daar nu ook nog eens een ziekte als cholera of zelfs de pest de kans zou krijgen uit te breken omdat men de doden eerst moet fotograferen en/of identificeren aan tand gegevens. Trouwens wie heeft er daar nu de nodige beschermingsmiddelen voor, want alle middelen zijn nodig om de overlevenden te helpen en te verzorgen. Zelfs een deel van de Europese ambassades liggen in puin. trouwens ook de gebouwen zoals ziekenhuizen en kantoren waar men de gegevens zou moeten gaan zoeken om de lijken een naam te kunnen geven zijn van de kaart geveegd en de meeste gegevens zijn vernielt door de branden en instortingen en zullen voor ze opgegraven kunnen worden verder vernield worden door de komende moessonregens binnen enkele weken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
veel van die mensen daar bestaan niet eens officieel, hoe denk je ze dan te kunnen identificeren?
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo'n aardbeving creëert nogal wat stof.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry hoor, maar als ge met zo een berg lijken zit, in een stad waar de temperatuur oploopt to meer dan 30 graden, ... dan kunt ge die inderdaad best zo snel mogelijk in een sleuf in de grond doen, sleuf terug dicht, eventueel een gebedje opzeggen en er later een monument bovenop zetten bvb. maar ge kunt ze nie op straat stockeren, als ze trouwens hun lijken niet snel opruimen worden de problemen alleen maar groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat gaat daar nu niet, zoals reeds gezegd is elk lijk daar gestript van alles wat waarde heeft. dental records in Haiti, ... ik weet niet hoor.... DNA databank, al helemaal niet,... en de helft van de familie van dat slachtoffer ligt misschien in hetzelfde massagraf, of in eentje verderop. Feit is wel dat als ge een lijk laat rotten in de straat, er van allerhande beesten op afkomen, en dat een broeinest is voor allerhande ziektes. als je wil dat er daar nog een paar duizend omkomen, moet je vooral de lijken laten rondslingeren. Eigenlijk zouden die allemaal binnen de 24 uur, begraven of verbrand moeten worden als er geen koelhuizen zijn om ze te stokeren. Voor ge zelf nog maar een minium aan hulp kunt gaan verlenen , zouden zelf eerst die lijken en de orde volledig hersteld moeten worden, ... pas als er een basis is voor een normaal leven, kan je aan wederopbouw beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anno 2010. Ik kom er niet goed van
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 18 januari 2010 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een aardschok van 7 is ook geen klein bier hoor. Je kan dat vergelijken met de schokgolf van de A-bommen op Japan.
En je kan je op dat ogenblik enkel druk maken om de overlevenden. De rest zijn te verwaarlozen zaken en mag je zelfs niet bij stil blijven staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
geloofsgeloof(stoepassingen) gaat nietvoor op mensente redden !! Ik danooktenvolste akkoord met massagraven omziektes met eventueelmeer doden te verkomen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chili werd eens getroffen door 9,5. Amper 3000 doden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op zich zegt het cijfer niet zo veel. Veel hangt af van de diepte, de ondergrond, hoe ver van de oorsprong (centrum), ... Laatst gewijzigd door skaldis : 18 januari 2010 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Ondertussen... ''love boat'' meert 60 mijlen verder aan met wat luxe toeristjes.
http://www.guardian.co.uk/world/2010...iti-earthquake Weet niet wat ik ervan moet denken... enerzijds moet de ecomonie draaiende gehouden worden, zeker nu. Anderzijds is het contrast gewoon degoutant... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Man toch, wat voor nut heeft foto's en tandafdrukken nemen van onbekende lijken? ![]() Trouwens, als je goed kijkt zie je dat die lijken opgezwollen zijn, ze moeten hoognodig de grond in. Volgens mij is het daar (toen de foto genomen werd) niet te volharden van de stank.
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Eigenlijk wel bijzonder bizar, als je bedenkt dat enerzijds conflicten zouden kunnen ontstaan voor een verdroogd en opgeteerd eeuwenoud lijk zoals dat van Sint-Martinus tegenover verse lijken die gewoon gedumpt worden. Onlangs liet Turkije weten dat zij graag het lijk van de Heilige Martinus hadden terug gekregen. ![]()
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs bij een asverstrooiing is er nog een tastbare plaats aan te wijzen.... nu is er niks.......hopen ongeidentificeerd vlees...het is niet zozeer de manier van begraven die ons onderscheid van dieren,maar doordat we een "geheugen" hebben waar bepaalde mensen begraven of verstrooid werden. Dit is ook een gevolg van een "failed state"...de onmogelijkheid van ambtswege om zelfs maar een elementaire bevolkingsregistratie aan te houden zorgt ervoor dat mensen in anonieme putten moeten verdwijnen... Laatst gewijzigd door kelt : 18 januari 2010 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De lengte en de aard van de beweging zijn ook erg belangrijk. Er zijn er die eerder van links naar rechts gaan en er zijn er andere die eerder of ook op en neer gaan. Die laatste zijn vervelender. Ga in een deuropening staan als je de tijd hebt en je in een huis bevind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk gewoon het volgende: stel dat uw man daar ligt, en je bent op zoek een maand later waar hij ligt ??? Als je nu nog alles een beetje zou documenteren heb je nog een kans om hem te vinden... nu heb je gewoon kans dat er veel mensen nooit gaan weten waar hun kennissen naartoe zijn?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 januari 2010 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |