![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik altijd doe: -vermassacreer een teentje look aan het uiteinde -wrijf de fonduepot daarmee in -een vet glas witte wijn (ik giet af met een trappistenglas) er in (ik ben er nog niet uit welke, maar ik vind gewone chardonnay van Kalamundi wel goed) -koken en dan geleidelijk kaas bijvoegen (zak emmenthal van de Colruyt vind ik lekker) -Kirsch bijvoegen En dan een goede bakker vinden met lekker vers brood en dan soppen. Als je het nog extra spannend wil maken, kan je straffen afspreken voor wie zijn stukje brood van het stokje laat glijden in de fondu.
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Als ik het goed versta meent Henri1 dat een unie van Vlaanderen en Nederland ongeveer even absurd is als een unie van Vlaanderen en Zuid-Afrika. De logica daarrachter zie ik toch niet. Beter zou hij proberen te bewijzen waarom de huidige unie van Vlaanderen en Wallonië logischer is dan een unie van Vlaanderen en Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag me af of er nog andere soorten fondue bestaan dan kaasfondue, vleesfondue en visfondue. Iemand?
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op economisch vlak lusten beide gebieden elkaar rauw en zullen ze het niet laten om elkaar op alle mogelijke manieren te vernielen. En de verschillen tussen een Vlaming aan de zuidelijke grenzen van dit land zijn al enorm tegenover die aan de noordelijke landsgrenzen. En dan gaan sommige hier beweren dat diezelfde bevolkingsgroep cultureel gelijk lopend is met de Nederlanders van over de moerdijk. En bevolkingsgroep die zelfs de meeste mensen vanuit Vlaanderen niet verstaan en begrijpen. Een bevolkingsgroep die er niet voor terugschrok om een andere bevolkingsgroep zijn taal en cultuur te ontnemen, en als minderwaardig te verklaren. Vlamingen hebben meer dan 2000 jaar onderdrukking gekend en zijn zelfs nu nog niet volledig zelfstandig, terwijl de Hollanders reeds meer dan 400 jaar zelf onderdrukken en uitbuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Chocoladefondue... Tuurlijk, maar wansmakelijk. Wie gaat er nu zure vruchten gaan doppen in zoet-bittere chocolade. Bah!
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Dit vind ik een anti-Grootnederlands argument.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe maak je vleesfondue dan?
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met dat criterium zou je dan ook kunnen stellen dat Nederland, Suriname, de Antillen en Frans-Vlaanderen ook bij die "Nederlandstalige unie" zouden moeten horen. In Wallonië wordt er een compleet andere taal gesproken dan in Vlaanderen, dus horen beide landen niet bij elkaar.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mediatieke en in de ontspanningswereld zijn de Nederlanders zelfs meer gericht op Vlaanderen dan op hun eigen TV en ontspanningsmogelijkheden. Zelfs politiek kijken en kennen de Nederlanders meer van Vlaanderen dan de Vlamingen van Nederland. Van een Vlaming mag je al blij zijn dat hij 3 Vlaamse politici kan opnoemen, terwijl de Nederlanders vaak zelfs de meeste Vlaamse en federale ministers kan opnoemen met hun functie. Veel Nederlanders kennen zelfs beter de weg in Antwerpen en Brussel dan in hun eigen steden en dan de Vlamingen. Eigenlijk leeft de Vlaming onder zijn kerktoren en weet hij zeer weinig over de rest van wat er gebeurd en interesseert hem dat ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan kan je nog kiezen tussen water en olie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu, dat zei een Frans-talige Zwitser op een forum. U bent uiteindelijk de persoon die het land beter kent onder ons. Maar wellicht ligt dat aan het feit dat historisch gezien er geen taalgroep onderdrukt werd. Politiek is er geen rivaliteit als in België wellicht.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 januari 2010 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |