![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Afgewezen asielzoekers en illegalen moeten hier toch niet blijven ergo hoeven ze zich toch niet aan te passen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat niet alleen over asielzoekers en illegalen . Ik ben niet echt voorstander van ghettoscholen omdat dit de integratie zeker niet gaat bevorderen . Waarom dan geen apparte klassen voorzien binnen de school ? Zo blijft onderwijs voor iedereen gegarandeert en krijg je geen ghettoscholen . leerlingen met een probleem voor bvb nederlands of wiskunde allochtoon of autochtoon kunnen dan geholpen worden zonder het gewone onderwijs te moeten verlaten . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn dit allemaal illegalen ? Filip Dewinter: “Nu reeds spreekt meer dan 40% van de leerlingen in het Antwerps onderwijs thuis geen Nederlands. In het district Antwerpen en in Borgerhout is dit al opgelopen tot meer dan 60%. In het stedelijk basisonderwijs is momenteel 40% van de leerlingen moslim. Dat is teveel. Door de gebrekkige taalkennis en de leerachterstand van vele van deze kinderen daalt het niveau van ons onderwijs gestadig. De daling van de onderwijskwaliteit en het teveel aan moslimleerlingen in onze klassen is één van de belangrijkste redenen voor de stadsvlucht van jonge Vlaamse gezinnen met kinderen”. Filip Dewinter noemde de voorrang voor GOK-leerlingen onrechtvaardig en inefficiënt. Hij stelt voor om voor kinderen van illegalen en van mensen die nog in een asiel- of regularisatieprocedure zitten, aparte schoolopvang te voorzien. Filip Dewinter: “Kinderen van illegalen en van mensen die in een asiel- of regularisatieprocedure zitten, horen niet thuis in het regulier onderwijs. Zij moeten in aparte scholen en klassen opgevangen worden. Daar kunnen ze dan aangepast onderwijs genieten. Pas nadat de ouders geregulariseerd zijn en de taalkennis voldoende is, kunnen die kinderen in het regulier onderwijs schoollopen. Het recht van onderwijs blijft op die manier gegarandeerd en de onderwijskwaliteit wordt niet verder naar beneden gehaald”. Filip Dewinter werkt momenteel aan een decreet ter zake. Daarin pleit hij tevens voor een maximumdrempel van anderstaligen en moslims in de Antwerpse scholen. Filip Dewinter: “In het regulier onderwijs moet een maximumdrempel van 15% ingebouwd worden zowel voor anderstaligen als voor moslims. Sommige scholen zullen moeten omgevormd worden tot integratiescholen. In die scholen kunnen tot 100% moslims zitten. Zij krijgen aangepast onderwijs, doorgedreven taalonderricht en veel aandacht voor de Westerse normen en waarden. Het is volgens mij de enige manier om de stadsvlucht van jonge Vlaamse gezinnen met kinderen alsook de dalende kwaliteit van het Antwerps onderwijs door de toevloed van anderstaligen en moslims af te remmen”. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Man man ik heb het over dit ...... ![]() Filip Dewinter werkt momenteel aan een decreet ter zake. Daarin pleit hij tevens voor een maximumdrempel van anderstaligen en moslims in de Antwerpse scholen. Filip Dewinter: “In het regulier onderwijs moet een maximumdrempel van 15% ingebouwd worden zowel voor anderstaligen als voor moslims. Sommige scholen zullen moeten omgevormd worden tot integratiescholen. In die scholen kunnen tot 100% moslims zitten. Zij krijgen aangepast onderwijs, doorgedreven taalonderricht en veel aandacht voor de Westerse normen en waarden. Het is volgens mij de enige manier om de stadsvlucht van jonge Vlaamse gezinnen met kinderen alsook de dalende kwaliteit van het Antwerps onderwijs door de toevloed van anderstaligen en moslims af te remmen”. Of is dat niet meer ter zake? Laatst gewijzigd door Wisord : 21 januari 2010 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In één klap het niveau van het onderwijs terug opkrikken voor de autochtonen én de +/- aangepaste allochtonen en daarenboven nog eens extra de achterstand opvangen van de niet nederlandssprekende en ideologisch/religieus gehandicapte allochtonen.
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() FDW heeft alweer eens groot gelijk; als je heel wat leerlingen steekt die tot en met een enorme achterstand hebben bij mensen die wel mee zijn dan vraag je om problemen.
Ik las hier van steek ze alleen en dan komt fdw af ze niet geintegreerd zijn? Wat voor nonsens is dat nu weeral,tjonge jonge. Het is de bedoeling dat deze wel nederlandse les krijgen,wakker worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien weet jij wel ergens een domein waar het anders is, je had dat ook direct mogen zeggen ipv "het gore lef" Citaat:
Dat julie er telkens in slagen om debiele slogans te verkopen. Wat je zegt kan gewoon niet door internationale verdragen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben niet echt voorstander van ghettoscholen omdat dit de integratie zeker niet gaat bevorderen . Waarom dan geen apparte klassen voorzien binnen de school ? Zo blijft onderwijs voor iedereen gegarandeert en krijg je geen ghettoscholen . leerlingen met een probleem voor bvb nederlands of wiskunde allochtoon of autochtoon kunnen dan geholpen worden zonder het gewone onderwijs te moeten verlaten . 1)Wat met autochtonen die op deze scholen gaan? Moeten zij dan de school verlaten en ....km verder naar school ? 2) De extremistische moslims zullen deze oplossing enorm goed vinden want nu kunnen ze hun moslimscholen gaan vormen. Tenslotte is het in Oslo ook zo gegaan . 3)Het probleem is achterstand op onderwijs TAAL daarom niet op wiskunde enz... dit los je op door taalklassen te vormen en niet door ghettoscholen te maken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het voorstel van FDW verbiedt de toegang tot het reguliere onderwijs en hij geeft een hele hoop (drog)redenen aan waarom hij dat wil doen. Waarom zou iemand die niet onder deze redenen valt bvb taalachterstand niet in een reguliere school mogen, ook al is er nog een asielprocedure lopende? Zolang het criteruim een verblijfsvergunning is, zijn alle andere argumenten drogredenen, zolang het onbreken ervan de apartheid niet kan opheffen Citaat:
Volig schooljaar hebben we een nieuwe imam op ge gemeente gekregen recht uit turkije. Met verblijfsvergunning. Zijn twee dochters in het middelbaar konden geen nederlands. Verschillende leerkrachten en medeleerlingen hebben die op één schooljaar bijgetrokken na de uren. Wat ze ondertussen meehadden van de andere vakken komt nu van pas, en kennen ze al. Ze hebben dus één jaar verloren. mijn kinderen hadden meer dan 10% thuis anderstaligen in de klas. hebben ze achterstand (alle 4 hoger onderwijs of universiteit (1 nog bezig). Spreiding, en opnemen in de schoolgemeenschap, het werkt echt, ik heb het gezien en zie het nog alle dagen. Dat heb ik nergens gezegd. Als je me nog steeds woorden in de mond moet leggen om je gelijk te halen, dan is het wel droevig gesteld met echte argumenten. Laatst gewijzigd door spherelike : 21 januari 2010 om 18:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze mensen horen niet thuis in onze scholen. En alsof iedere school plaats op overschot zou hebben om daar nog eens extra aparte plaatsen te gaan maken? Ik zou trouwens ook niet willen mijn kinderen bij zo'n mensen samen zijn; deze hebbe geene nagel om aan hun gat te krabben en helaas zitten er heel wat dieven tussen met gevolgd vanaf ze een mogelijkheid zien ze uw kind hun geld afnemen of stelen enz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idd dergelijke meer , dat zijn voor u zo'n mensen , mensen die geene nagel om aan hun gat te krabben hebben dat zijn dieven he .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dit een meerkeuzevraag? Weet jij hoeveel belastingen er elk jaar ontdoken worden ; hoeveel vlamingen zijn hier bij betrokken? Bs , beste vriend en je snapt wel waarom ,,niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als we ze toch gaan terugsturen zouden we hen beter andere voor hen meer nuttige talen leren denk ik zo. |
|
![]() |
![]() |