Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2010, 12:22   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb ook nog niemand in Boerka gezien en ik denk niet dat er al te veel rondlopen in Belgie. Als je ziet dat het in Frankrijk slechts om 2000 vrouwen gaat, denk ik dat het in Belgie een marginaal gegeven zal zijn.

DAT wil echter niet zeggen dat ik akkoord ga met het dragen van een Boerka. Het blijft een symbool van onderdrukking en dat kan niet. Echter, je zal de kern van het probleem niet oplossen door de Boerka te verbieden. Integendeel, het gevolg zal zijn dat vrouwen in die situatie gewoon het huis niet meer uit zullen mogen.

Onderdrukking pak je niet aan door de symbolen van die onderdrukking uit het straatbeeld te verwijderen.
Onderdrukking pak je aan met 25 maatregelen, waarvan de 25° inderdaad wel degelijk het straatverbod is.

Je moet nou niet doen alsof er 20 jaar gevang op staat hé; in wezen is het straatverbod alleen maar een sinjaal van "dit willen wij niet" en om het toch ergens hard te maken, staat er een kleine boete op.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 12:28   #22
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Waar kunde zon boerka kopen?
Zeikstraal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 12:29   #23
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
begrijp me niet verkeerd, ik ben voor een boerkaverbod. maar ik vraag me af waarom er zo'n spel moet rond gemaakt worden. en ik vind dat het asielbeleid van deze regering een veel grotere aandacht verdient, het is namelijk een complete ramp.
Volledig akkoord dat probleem n°1 het asielbeleid is dat niets meer dan een duivenkot voorstelt, en trek er verder je plan mee!
Maar toch vind ik het goed dat men op voorhand duidelijk maakt, liefst hier en in de ons omringende landen dat kledij zoals burka's niet getolereerd worden, punt uit! Liever dan te wachten tot er inderdaad een deel in de straten verschijnen, want dan is het nog veel moeilijker om er vanaf te geraken!
Met de halfslachtige praatjes over de hoofddoekenkwestie zien we ook waar we nu staan! In Turkijë zelf maken ze er minder praatjes over!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 12:39   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Waar kunde zon boerka kopen?
Dat trekt nen echte vent zich nie aan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 12:47   #25
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Ik wil meer boerkas op straat. Kga een trend zetten in mijn streek.
Oud 28 januari 2010, 12:48   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil meer boerkas op straat. Kga een trend zetten in mijn streek.

Die was goed!
Oud 28 januari 2010, 12:48   #27
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winnezele Bekijk bericht
Help
"Steeds vaker duikt de boerka op in het West-Europese straatbeeld", zo begint CD&V-senator Dirk Claes zijn motivering om in navolging van Frankrijk de boerka uit het publieke leven te bannen. "Want die boerka zorgt voor een begrijpelijk onveiligheidsgevoel bij vele mensen." En daarom diende de senator een wetsvoorstel in om de volledige bedekking van het gelaat in ons land te verbieden.

Dirk Claes is immers burgemeester van Rotselaar, en het dient erkend dat de massale aanwezigheid van boerka's in het Rotselaarse straatbeeld een heuse plaag geworden is, die dringend ingedamd en beteugeld moet worden. Jongens toch, in Rotselaar of all places, waar een allochtoon tout court al voor een kijkfile zou zorgen.

Mijnheer de senator, zelfs in de grootsteden van dit land moet je met een vergrootglas naar de zeldzame boerkadraagster zoeken, die dan nog meestal een toeriste uit Saoedi-Arabië blijkt. Uw voorstel kan men dan ook bezwaarlijk als een politieke prioriteit beschouwen, maar alleen als een plat inspelen op een populistisch sentiment, ook wel omschreven als 'goedkoop scoren'.

Mocht u werkelijk iets willen doen aan de echte problematiek van de multiculturele samenleving, dan zou u misschien kunnen luisteren naar de noodkreet van de stedelijke autoriteiten van Antwerpen en Brussel, die de stroom asielzoekers niet langer de baas kunnen. Want bij gebrek aan een spreidingsbeleid, bij gebrek aan een opvangbeleid tout court, stuurt u, net als al uw collega's van de kleinere gemeenten in dit land, de bij u aankloppende asielzoekers met een treinticket naar de stad, waar ze er dan maar hun plan mee moeten trekken.

De federale regering, die wel regulariseert, maar de consequenties overlaat aan de ondergeschikte besturen, slaagt er evenmin in het probleem meester te worden. Buiten de kerstoproep van Yves Leterme om eens een asielzoeker voor de feestdagen te slapen te leggen, is er op het terrein absoluut onvoldoende capaciteit om mensen op te vangen die in vaak mensonterende omstandigheden wachten op een eindbeslissing over hun dossier.

Misschien hebt u in Rotselaar wel een leegstaand gebouw van de gemeente om mee te werken aan de oplossing van dit probleem. In ruil willen we graag de belofte doen dat u de eerstvolgende tien jaar geen boerka in Rotselaar te zien zult krijgen.

Yves Desmet
Politiek commentator
28/01/10 07u06
Ach die Yves.
Dirk Claes heeft als federaal senator dit voorstel ingediend, niet als burgemeester van Rotselaar.

IK, ja IK heb een asielzoeker (afin, twee) te slapen gelegd bij mij thuis rond Kerst. DIe mensen waren door 'de stad' met een papiertje in de hand naar ons dorp gestuurd. Lukraak gekozen met de boodschap: ze zullen u ginder wel helpen.
Slotsom: dat hautain salonjournalistje moet eens gaan stoppen om kritiek te geven op een maatschappij waar hij al lang geen voeling meer mee heeft. Over goedkoop scoren gesproken.
Oud 28 januari 2010, 12:53   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik woon in een gemeente met 12% moslims, nog nooit een boerka gezien.

ik werk ondertussen 13 jaar in Brussel, nog nooit een boerka gezien. wel lange gewaden waar enkel het gezicht zichtbaar is, maar nog nooit een boerka gezien.
In Antwerpen bracht ik een paar jaar geleden mijn zoon naar een creche, de creche bevond zich binnen een school.

In diezelfde school bracht een vrouw in Boerka elka ochtend haar kind. het was een echte boerka, zeg maar een lopend kleed. De vrouw zei nooit een woord, volgens mij verstond ze geen Nederlands.

Een aantal kinderen hadden schrik wanneer ze langskwam, een aantal ouders geraakten geïrriteerd en ik heb zelfs eens een man naar haar 'zwart spook' horen roepen. (Niet netjes).

De schooldirectie heeft haar gevraagd om niet meer in Boerka te komen.

Het resultaat is dat ze nooit meer is langsgeweest, iemand anders bracht haar kind.
Oud 28 januari 2010, 13:07   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onderdrukking pak je aan met 25 maatregelen, waarvan de 25° inderdaad wel degelijk het straatverbod is.

Je moet nou niet doen alsof er 20 jaar gevang op staat hé; in wezen is het straatverbod alleen maar een sinjaal van "dit willen wij niet" en om het toch ergens hard te maken, staat er een kleine boete op.
Wel dat lijkt me simpelweg een heel slechte maatregel. Je zal dan inderdaad de Boerka uit het straatbeeld verwijderen en de Vlaming zal terug opgelucht ademhalen maar achter de muren van de huizen blijven zich drama's afspelen omdat de onderdrukten simpelweg niet meer buitenkomen.

Sorry, dat vind ik geen oplossing. Je moet het probleem aanpakken, niet louter de symptomen.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:13   #30
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel dat lijkt me simpelweg een heel slechte maatregel. Je zal dan inderdaad de Boerka uit het straatbeeld verwijderen en de Vlaming zal terug opgelucht ademhalen maar achter de muren van de huizen blijven zich drama's afspelen omdat de onderdrukten simpelweg niet meer buitenkomen.

Sorry, dat vind ik geen oplossing. Je moet het probleem aanpakken, niet louter de symptomen.

symptoombestrijding verkopen als zijnde echte oplossingen en aldus profiteren van de angst onder bevolking om verder niks te moeten doen. Hebt u de politiek alhier ooit iets anders weten doen?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:18   #31
Zeikstraal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
symptoombestrijding verkopen als zijnde echte oplossingen en aldus profiteren van de angst onder bevolking om verder niks te moeten doen. Hebt u de politiek alhier ooit iets anders weten doen?
Angst van een vod? Wat een stelletje huilebalken is me dat hier geworden
Oud 28 januari 2010, 13:19   #32
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of er iemand in deze draad het nieuwe programma op VRT 1 over godsdiensten volgt resp. aflevering 1 over de bekeerde vlaamse vrouwen (tot de islam) gezien heeft. Het grootste probleem met deze godsdienst is in wezen de oversimplificatie van "spiritualiteit" en de strikt individuele interpretatie die men
(jan met de pet, vrouw met de niqaab) van koranteksten e.d. geeft en men absoluut blind is voor zaken die "buiten de islam en de koran vallen".

Voorbeelden : "liegen mag"
eerst een islamietisch huwelijk doen en maanden later een wettelijk..

Ayatollah's en imams hebben vooral in europa, maar ook in de zgn. islamietische landen een geweldige taak om diverse etnische opvattingen die in wezen niets met het geloof te maken hebben maar zeer a-sociaal en maatschappijontwrichtend zijn
te corrigeren.

Vooral in europa is er een groot tekort door een grondige aliënatie van de moslims
tegenover een klassiek middenveld dat hier voor hen nauwelijks aanwezig is.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:51   #33
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
In Antwerpen bracht ik een paar jaar geleden mijn zoon naar een creche, de creche bevond zich binnen een school.

In diezelfde school bracht een vrouw in Boerka elka ochtend haar kind. het was een echte boerka, zeg maar een lopend kleed. De vrouw zei nooit een woord, volgens mij verstond ze geen Nederlands.

Een aantal kinderen hadden schrik wanneer ze langskwam, een aantal ouders geraakten geïrriteerd en ik heb zelfs eens een man naar haar 'zwart spook' horen roepen. (Niet netjes).

De schooldirectie heeft haar gevraagd om niet meer in Boerka te komen.

Het resultaat is dat ze nooit meer is langsgeweest, iemand anders bracht haar kind.
Een schande...zo'n walgelijk karakter opzetten tegen een vrouw welke haar religie beleeft. Echt schandelijk...ik schaam de diep
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 13:57   #34
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
De studenten van anderlecht zijn wel al verhuisd wegens het constant geweld van moslimjongeren.
Vandaag ook op de radio gehoord. Maar 'moslimjongeren' heb ik niet gehoord, dat moet je er zelf bij denken. Op die manier wordt iedereen hypocriet.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:02   #35
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb er toch al gezien, in Vlaanderen.
Ik woon in een middelgrote stad met relatief bijna de meeste allochtonen, en ik heb er nog nooit een gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Weet iemand waar Yves Desmet woont?
In Mechelen.
Oud 28 januari 2010, 14:04   #36
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Help
"Steeds vaker duikt de boerka op in het West-Europese straatbeeld", zo begint CD&V-senator Dirk Claes zijn motivering om in navolging van Frankrijk de boerka uit het publieke leven te bannen. "Want die boerka zorgt voor een begrijpelijk onveiligheidsgevoel bij vele mensen." En daarom diende de senator een wetsvoorstel in om de volledige bedekking van het gelaat in ons land te verbieden.

Dirk Claes is immers burgemeester van Rotselaar, en het dient erkend dat de massale aanwezigheid van boerka's in het Rotselaarse straatbeeld een heuse plaag geworden is, die dringend ingedamd en beteugeld moet worden. Jongens toch, in Rotselaar of all places, waar een allochtoon tout court al voor een kijkfile zou zorgen.

Mijnheer de senator, zelfs in de grootsteden van dit land moet je met een vergrootglas naar de zeldzame boerkadraagster zoeken, die dan nog meestal een toeriste uit Saoedi-Arabië blijkt. Uw voorstel kan men dan ook bezwaarlijk als een politieke prioriteit beschouwen, maar alleen als een plat inspelen op een populistisch sentiment, ook wel omschreven als 'goedkoop scoren'.

Mocht u werkelijk iets willen doen aan de echte problematiek van de multiculturele samenleving, dan zou u misschien kunnen luisteren naar de noodkreet van de stedelijke autoriteiten van Antwerpen en Brussel, die de stroom asielzoekers niet langer de baas kunnen. Want bij gebrek aan een spreidingsbeleid, bij gebrek aan een opvangbeleid tout court, stuurt u, net als al uw collega's van de kleinere gemeenten in dit land, de bij u aankloppende asielzoekers met een treinticket naar de stad, waar ze er dan maar hun plan mee moeten trekken.

De federale regering, die wel regulariseert, maar de consequenties overlaat aan de ondergeschikte besturen, slaagt er evenmin in het probleem meester te worden. Buiten de kerstoproep van Yves Leterme om eens een asielzoeker voor de feestdagen te slapen te leggen, is er op het terrein absoluut onvoldoende capaciteit om mensen op te vangen die in vaak mensonterende omstandigheden wachten op een eindbeslissing over hun dossier.

Misschien hebt u in Rotselaar wel een leegstaand gebouw van de gemeente om mee te werken aan de oplossing van dit probleem. In ruil willen we graag de belofte doen dat u de eerstvolgende tien jaar geen boerka in Rotselaar te zien zult krijgen.

Yves Desmet
Politiek commentator
28/01/10 07u06

het zal velen pijn in het hart doen. Maar de waarheid mag gezegd worden!
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:05   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is de redactie van DM niet onlangs verhuisd vanwege een te donkere/onveilige buurt ?
Nope. Omdat de deuren te klein waren geworden voor het ego van de journalisten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:14   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Help

Yves Desmet
Politiek commentator
28/01/10 07u06
t was dit of een editoraal over een hogeschool die moet verhuizen onder druk van Brusselse allochtone bendes zeker ? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:26   #39
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Een schande...zo'n walgelijk karakter opzetten tegen een vrouw welke haar religie beleeft. Echt schandelijk...ik schaam de diep
Als zo een boerkamadam een creche binnenloopt zie je niet of dat een diep-religieuze vrouw is of een vermomde Kim de Gelder.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2010, 14:30   #40
Vlaamse Patriot
Lokaal Raadslid

Vlaamse Patriot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Angst van een vod? Wat een stelletje huilebalken is me dat hier geworden
Niet van een vod; wel van datgene wat ze mee vertegenwoordigt, namelijk de fascistische ideologie die de islam is.

Dit is ONS land.
Vlaamse Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be