![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet nou niet doen alsof er 20 jaar gevang op staat hé; in wezen is het straatverbod alleen maar een sinjaal van "dit willen wij niet" en om het toch ergens hard te maken, staat er een kleine boete op.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Waar kunde zon boerka kopen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch vind ik het goed dat men op voorhand duidelijk maakt, liefst hier en in de ons omringende landen dat kledij zoals burka's niet getolereerd worden, punt uit! Liever dan te wachten tot er inderdaad een deel in de straten verschijnen, want dan is het nog veel moeilijker om er vanaf te geraken! Met de halfslachtige praatjes over de hoofddoekenkwestie zien we ook waar we nu staan! In Turkijë zelf maken ze er minder praatjes over! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat trekt nen echte vent zich nie aan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik wil meer boerkas op straat. Kga een trend zetten in mijn streek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Die was goed! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dirk Claes heeft als federaal senator dit voorstel ingediend, niet als burgemeester van Rotselaar. IK, ja IK heb een asielzoeker (afin, twee) te slapen gelegd bij mij thuis rond Kerst. DIe mensen waren door 'de stad' met een papiertje in de hand naar ons dorp gestuurd. Lukraak gekozen met de boodschap: ze zullen u ginder wel helpen. Slotsom: dat hautain salonjournalistje moet eens gaan stoppen om kritiek te geven op een maatschappij waar hij al lang geen voeling meer mee heeft. Over goedkoop scoren gesproken.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In diezelfde school bracht een vrouw in Boerka elka ochtend haar kind. het was een echte boerka, zeg maar een lopend kleed. De vrouw zei nooit een woord, volgens mij verstond ze geen Nederlands. Een aantal kinderen hadden schrik wanneer ze langskwam, een aantal ouders geraakten geïrriteerd en ik heb zelfs eens een man naar haar 'zwart spook' horen roepen. (Niet netjes). De schooldirectie heeft haar gevraagd om niet meer in Boerka te komen. Het resultaat is dat ze nooit meer is langsgeweest, iemand anders bracht haar kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, dat vind ik geen oplossing. Je moet het probleem aanpakken, niet louter de symptomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
symptoombestrijding verkopen als zijnde echte oplossingen en aldus profiteren van de angst onder bevolking om verder niks te moeten doen. Hebt u de politiek alhier ooit iets anders weten doen?
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Angst van een vod? Wat een stelletje huilebalken is me dat hier geworden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik weet niet of er iemand in deze draad het nieuwe programma op VRT 1 over godsdiensten volgt resp. aflevering 1 over de bekeerde vlaamse vrouwen (tot de islam) gezien heeft. Het grootste probleem met deze godsdienst is in wezen de oversimplificatie van "spiritualiteit" en de strikt individuele interpretatie die men
(jan met de pet, vrouw met de niqaab) van koranteksten e.d. geeft en men absoluut blind is voor zaken die "buiten de islam en de koran vallen". Voorbeelden : "liegen mag" eerst een islamietisch huwelijk doen en maanden later een wettelijk.. Ayatollah's en imams hebben vooral in europa, maar ook in de zgn. islamietische landen een geweldige taak om diverse etnische opvattingen die in wezen niets met het geloof te maken hebben maar zeer a-sociaal en maatschappijontwrichtend zijn te corrigeren. Vooral in europa is er een groot tekort door een grondige aliënatie van de moslims tegenover een klassiek middenveld dat hier voor hen nauwelijks aanwezig is.
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Ik woon in een middelgrote stad met relatief bijna de meeste allochtonen, en ik heb er nog nooit een gezien.
In Mechelen.
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() het zal velen pijn in het hart doen. Maar de waarheid mag gezegd worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Omdat de deuren te klein waren geworden voor het ego van de journalisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als zo een boerkamadam een creche binnenloopt zie je niet of dat een diep-religieuze vrouw is of een vermomde Kim de Gelder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Niet van een vod; wel van datgene wat ze mee vertegenwoordigt, namelijk de fascistische ideologie die de islam is.