![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ! Helmut Floppi.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De oplossing: zorgen dat dit weer rechtgetrokken wordt, want idd, iemand die van ambtswege geschrapt is bestaat niet meer in België. Die heeft dus geen enkel rechten en geen enkele plichten.
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat je je rechten niet meer kan laten gelden klopt maar dat ontslaat je helemaal niet van je plichten. Een deurwaarder kan beslag leggen op iemands loon of andere inkomsten. Bv kan de fiscus beslag leggen op tegoeden bij klanten als je zelfstandige bent. Of bij erfenissen, enz....
Place one hundred men on an island from which there is no escape, and whether you make one of these men the absolute owner of the other ninety-nine, or the absolute owner of the soil of the island, will make no difference either to him or to them In the one case, as the other, the one will be the absolute master of the ninety-nine--his power extending even to life and death, for simply to refuse them permission to live upon the island would be to force them into the sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik snap trouwens niet dat iemand een zelfstandigenstatuut kan hebben. Dat kan niet en dit klopt niet in de tekst van de topicopstarter. Een afgeschrevene heeft op niks rechten, maar ook geen plichten.
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() het lijkt mij best mogelijk dat een OCMW dit in dit geval niet toestaat aangezien bij je vraag omtrent een referentieadres bij het OCMW, je automatisch een aanvraag tot bijstand moet indienen. Ik vermoed dat hier bij de heer in kwestie het schoentje wringt. Er zit enige logica in het verhaal dat hij liever geen vaste woonst heeft. Je kiest nu eenmaal makkelijk en graag om bij een lager inkomen een grote vaste kost als huishuur uit te sluiten. Mss niet te snel oordelen over 'zo'n verhalen'. ze bestaan zeer zeker en hoeven zich daarom niet meteen in een marginaal milieu te situeren.
'het verhaaltje' klopt ook dat je in België simpelweg makkelijk aan een leefloon geraakt indien je je volledig werkloos zet ipv wanneer je je best doet nog zelf voor inkomsten te zorgen. dat is algemeen geweten en wordt in de praktijk door menig sociaal werker aangevoerd. mss nog een 'leuk' weetje: op zich kan ook jij van dag 1 op dag 2 je domicilie kwijt zijn. Er moet maar iemand naar de burgerlijke stand van je gemeente gaan en zijn domicilie op jouw adres zetten. In theorie moet de wijkagent dit komen controleren maar vaak en zeker in kleine gemeenten volstaat een simpel telefoontje. Zo verspeel jij zonder je eigen medeweten je domicilie. Vaak komt dit dan pas aan de oppervlakte bij de aanvraag van een lening of verzekering aangezien deze je domicilie-adres controleren. het gebeurt, niet vaak, maar het gebeurt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Seroyen;4572310]het lijkt mij best mogelijk dat een OCMW dit in dit geval niet toestaat aangezien bij je vraag omtrent een referentieadres bij het OCMW, je automatisch een aanvraag tot bijstand moet indienen.
Nee, dat klopt niet. Het wel zo dat ze bij het ocmw vrezen een nieuwe 'klant' financieel te zullen moeten helpen in de toekomst en aangezien deze hulp voor een groot stuk uit de gemeentekas betaald wordt staan ze daar nogal weigerachtig tegen over. Ergens wel te begrijpen natuurlijk, het is immers voordeliger om de hete brij door te schuiven naar andere gemeenten. Om die reden zou steun uit de federale kas moeten komen, dat is veel eerlijker ( maar ook een andere discussie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik ben ge-expatrieerd.
Naar een warm land waar je geen kleren en geen onderdak nodig hebt. Weliswaar met een contract. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 januari 2010 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Het probleem als je iemand uw domicilie als referentie-adres laat gebruiken is het volgende: als die persoon aan wie je uw domicilie laat gebruiken als referentie-adres zijn eventuele schulden of belastingen niet betaalt, de gerechtsdeurwaarder uw bezittingen kan aanslaan en openbaar verkopen.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 30 januari 2010 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Met een referentieadres ben je enkel administratief in orde en heb je een officieel adres om dagvaardigingen, belastingsaanslagen en andere briefwisseling te ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb het eens nagegaan, en het klopt wat je schrijft. Maar in dit land weet je maar nooit.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tot ik bij vrienden mijn BTW online wilde invullen en merkte dat mijn certificaten op mijn ID-kaart niet meer werkten. Ik ging dit na bij het ocmw, en inderdaad, ik was ambtelijk geschrapt sinds november 2009!! Citaat:
--> een bewust faillissement zou leiden tot verlies van materiaal en schulden (BTW-herzieningen enz ...). In dat straatje wil ik niet geraken, want dan ben ik een vogel voor de kat, aangezien ik dan geen toekomst meer kan opbouwen: ik kan enkel dit werk uitoefenen, door reden van bovenvermelde ziekte. Ik zou levenslang in ziekenkas moeten gaan, en dat wil ik niet. Ik wil geen profiteur zijn, ik wil werken!! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar woon ik namelijk eigenlijk in (en héél soms slaap en douche, en internet ik eens bij vrienden. Maar "vrienden" tot een bepaald punt natuurlijk he. Dat zijn ook allemaal bange Belgen die schrik hebben van wat Vadertje Staat zou aanvangen in geval ze een persoon binnennemen (qua belastingen enz ...). Ik kan hen veel vertellen over wat in de wet staat, maar daarom geloven ze het nog niet he ... In ieder geval ... Ik hoop op een uitkomst, zowel bij vierdewereldsyndicaat, als ocmw, als "tussenstap.be", als vele forums ... Ik ben al OVERAL langsgegaan. Er zal toch iéts uit de bus moeten komen qua oplossing, anders ben ik binnenkort ECHT een profiteur die leeft van de bijstand en ziekenkas, en dit levenslang!!! Toch erg dan, niet??!!
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was je als artiest toch ook al dus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Kijk, ik heb, toen ik dakloos werd, bij een huisjesmelker twee maand gehuurd en vertrok daarna naar het buitenland. .
Het heeft zeven jaar geduurd voor ik administratief geschrapt werd |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ander probleem is, dat je uitkering gehalveerd wordt omdat je dan zogezegd bij iemand inwoont... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Busken in Tenerife, als ik nog eens dakloos wordt, vertrek ik onmiddelijk opnieuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() Dat krijg ik als antwoord op dit stukje tekst hieronder???
Er zal toch iéts uit de bus moeten komen qua oplossing, anders ben ik binnenkort ECHT een profiteur die leeft van de bijstand en ziekenkas, en dit levenslang!!! Toch erg dan, niet??!! Even samenvatten, hier mijn antwoord daarop (lees en huil!): - Ik werk gemiddeld 5 uur aan 1 orkestband maken (waarmee ik moet optreden); - Ik maak er gemiddeld 6 per week (= 30 uren totaal per week!) - Ik werk gemiddeld 2 uur per dag aan website, e-mails beantwoorden, ... (= 14 uur per week); - Ik huur een bestelwagen aan 95 euro/week om mijn materiaal ter plaatse te kunnen brengen; - Brandstof is gemiddeld 60 euro/week; - Sociale bijdragen = ongeveer 60 euro/week; - Andere onkosten (telefoon, internet, electriciteit, ...) = gemiddeld 50 euro/week; - Ik los en laad zelf mijn geluidsmateriaal (meestal met hulp van aanwezigen, want door die ziekte is dat soms te pijnlijk alleen), en sta 4 uur per optreden op het podium (ben dus gemiddeld per opdracht 12 uren van huis); * nota: momenteel is dat wel handig nu, heb geen huis meer, dus kan niet "van huis" zijn, en er ter plaatse overnachten in mijn bestelwagen) Reken nu zelf: ik krijg per optreden een gemiddelde van 200 euro ... Als ik er 1 per weekend heb, mag ik lachen!! (vroeger waren dat er gemiddeld 3, maar door de crisis is dat snel veranderd) Gelukkig heb ik in de weekdagen ook optredens in shows, waardoor ik een gemiddeld week-inkomen haal van ongeveer 350 euro (bruto wel te verstaan!). Mijn budget is dus: 350 inkomen per week - 265 onkosten per week = 85 euro per week heb ik +/- over (= 340 euro/maand); Daar moet ik dan van huren, eten, enz ... Mijn bruto uurloon is dus gemiddeld per maand: 1400 euro : 148 uren = 9,50 euro/uur !!!! En ik heb géén vakantiegeld, géén andere financiële tegemoetkomingen, niks ... Nee, 90% van de artiesten zit in mijn situatie en zijn géén profiteurs, maar wél zwaar onderbetaald door diegenen die van ons gebruik maken om hun kas te spekken door volk te lokken met live optredens!!! En in tegenstelling tot andere zelfstandigen kunnen wij NIET zwart werken, want onze kop staat op alle posters in het land ... Jammer dat ik zo'n vervelende ziekte heb, anders was ik al lang aan het werk ergens als werknemer, en deed ik de optredens wel in bijberoep!! (maar dan was ik waarschijnlijk een profiteur, omdat ik dan van "twee walletjes" zou eten ..............)
Een wanhopige echte Belg ... of ben ik dat nu niet meer, ondanks geboorte? Laatst gewijzigd door Patje1962 : 1 februari 2010 om 11:47. |
![]() |
![]() |