![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat de rijken angst hadden voor de biecht. En op dat vlak is er mogelijk misbruik gepleegd. En er was misbruik, en 50 jaar na Luther werd de verkoop van aflaten gestopt om deze te vermijden. Maar de verkoop op zich zie ik als inzamelactie voor het Sint-Pieter. Laatst gewijzigd door Albrecht : 29 januari 2010 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geld stelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() En verandert dat iets aan mijn stelling ?
Het vagevuur is overigens afgeschaft in uw leer, dacht ik ? (Dat kan dus, gewoon een afdeling opdoeken, kwestie van kostenbesparing op de verwarming, tzal ook crisis zijn bij de engelen ?) Albrecht ik heb niks tegen u, maar ik vind het een ridicule discussie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Nee, het vagevuur is net één van de kernbegrippen van ons geloof.
Ik vrees dat u veralgemeent, want als de Kerk loog en bedroog, zou ze het niet afschaft hebben. Nee, het waren de misbruiken van individu's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anyway, fairy tales. Nu, hoe angstaanjagend vindt u de gedachte dat als u doodgaat het licht uitgaat en het gewoon gedaan is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe zou ik het niet-bestaan ervaren? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Men kan het zo zien:
Ik ervaar de wereld vanuit mijn eigen zichspunt. De enige zekerheid die ik heb is dat ik besta, was er achter mijn rug gebeurd kan evengoed niet gebeuren. Tussen het slapen en weer wakker worden, lijken slechts seconden te zitten. Niet-bestaan is iets dat mij onmogelijk lijkt om in te beelden. Laatst gewijzigd door Albrecht : 30 januari 2010 om 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welke instantie verkocht ook alweer aflaten aan hun gelovigen om zodoende aan het vagevuur te ontsnappen en rechtstreeks hun plaatsje in de hemel te verkrijgen... Citaat:
Waarbij de rijken dus het varken mochten uithangen,en zij dank zij hun aflaten aan hun gerechtigde straf in datzelfde vagevuur zouden ontsnappen als je maar genoeg aflaten koopt... Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Rome, wie is dat? Ik ken diene mens niet en ik betwijfel of er uberhaupt iemand is die hem kent.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Well this is something else, who would comprehend? But some that do, lay claim that Divine purpose blesses them That's not what I believe, and it doesn't matter anyway A part of your soul ties you to the next world Or maybe to the last, I'm still not sure But what I do know is, to us the world is different As we are to the world but, I guess you would know that VNV Nation - Illusion Laatst gewijzigd door Heftruck : 30 januari 2010 om 03:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor eeuwig en altijd in het gezelschap van moraalridders of pilaarbijters vertoeven lijkt mij niet bepaald iets om reikhalzend naar uit te kijken.
Ik hoop dat ik later in een hemel terechtkom waar alleen maar leuke mensen zijn....
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vorige Paus heeft er vele uitgedeeld, niet verkocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President