Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2010, 21:28   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...maw, het niet kunnen uitschakelen van den tegenstander door middel van een cordon, is als een gevaarlijke toestand te beschouwen ?
Trouwens het wordt hoog tijd dat de klassieke partijen eens in beweging komen, om zo het zinkende schip Belgie te redden, ipv zich bezig te houden met pogingen om de tegenstander uit te schakelen.
wat heef tdat er mee te maken?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 22:56   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat is bullshit. Voor werkgevers maakt het geen zak uit waar dat geld naartoe gaat, de "loonkost" in zijn geheel moet verlagen. Direct of indirect loon is daarbij hetzelfde.
Is het bullshit, dat de belastingen/rsz hier te hoog zijn ?
Citaat:
Waarom zou ik dat er bij nemen? Omdat jij dat als dogma vooropstelt?
Omdat het de realiteit is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 23:00   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat heef tdat er mee te maken?
Alles. Waarom is den nva anders voor u gevaarlijker dan het vb ? Omdat ze idioot... zijn ? Dan zijn alle partijen voor u wel gevaarlijk.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2010, 23:56   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het bullshit, dat de belastingen/rsz hier te hoog zijn ?
Ja dat is bullshit.

Citaat:
Omdat het de realiteit is.
In uw eigen kleine fantasiewereldje wellicht wel.

Daar waar de grote mensen leven, niet.
Oud 31 januari 2010, 23:57   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles. Waarom is den nva anders voor u gevaarlijker dan het vb ? Omdat ze idioot... zijn ? Dan zijn alle partijen voor u wel gevaarlijk.
N-VA kan inderdaad wel eens een VU-ramp blijken te zijn.

Het veebee zal dat niet zo gauw zijn, nee. Die zitten lekker comfortabel in het "cordon sanitaire".
Oud 1 februari 2010, 00:06   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het faillissement van Sabena had niets te maken met de vakbonden maar het compleet mismanagement van Swissair (dat niet toevallig failliet is gegaan.) Ik zeg niet dat de vakbonden op bepaalde momenten toen Sabena nog een overheidsbedrijf was soms niet al te weinig aandacht hebben gehad voor de economische situatie (maar dat kunnen we ook zeggen voor de overheid en managment)
Ik vraag mij altijd af, had Sabena met het systeem Ryanair gevlogen... dus vliegtuig doen 20uur vliegen per dag, tijd tussen landing en opstijgen minimaliseren, efficient valiezen en passagiers inladen, efficient systeem van reserveren van etiketten, alles doorgedreven efficienter maken.... Is inderdaad een deel management... maar hoeveel keer zijn ze gestruikeld over piloten die de werkdruk te hoog vinden, eisen om met drie te vliegen, eisen om zoveel uur tussen de vluchten etc ???

Ik vraag mij dan ook altijd af, als ze dan Af zijn bij Sabena, of ze dan dezelfde werkvoorwaarden hebben als ze dan even later voor Ryanair vliegen ??? En waarom protesteren ze dan daar niet ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 00:12   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat is bullshit.

In uw eigen kleine fantasiewereldje wellicht wel.

Daar waar de grote mensen leven, niet.
Pelgrim er bestaat geen absoluut te hoog of te laag,daar heb je hoogstens een momentje gelijk.
Maar bekijk het kader waarin we werken, als duitsland zijn werknemers 10% langer doet werken... dan daalt de loonkost in duitsland 10%. Als duitsland de sociale lasten op arbeid doet zakken met 5%, en vervangt door lasten op energie, dan heb je uw loonhandikap tov van duitsland in één klap 100% gecorrigeerd.

Dus is onze arbeid te duur... ergens wel, en we doen er best iets aan , want aan het tempo dat werk hier weglekt uit belgie vind ik het niet mooi meer; Een economie draait nog altijd op bedrijven met toegevoegde waarde; Ik zie hier wel bedrijven vertrekken met toegevoegde waarde, maar Belgie is te duur...
Oud 1 februari 2010, 00:16   #28
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vraag mij altijd af, had Sabena met het systeem Ryanair gevlogen... dus vliegtuig doen 20uur vliegen per dag, tijd tussen landing en opstijgen minimaliseren, efficient valiezen en passagiers inladen, efficient systeem van reserveren van etiketten, alles doorgedreven efficienter maken.... Is inderdaad een deel management... maar hoeveel keer zijn ze gestruikeld over piloten die de werkdruk te hoog vinden, eisen om met drie te vliegen, eisen om zoveel uur tussen de vluchten etc ???

Ik vraag mij dan ook altijd af, als ze dan Af zijn bij Sabena, of ze dan dezelfde werkvoorwaarden hebben als ze dan even later voor Ryanair vliegen ??? En waarom protesteren ze dan daar niet ???
Citaat:
Pelgrim er bestaat geen absoluut te hoog of te laag,daar heb je hoogstens een momentje gelijk.
Maar bekijk het kader waarin we werken, als duitsland zijn werknemers 10% langer doet werken... dan daalt de loonkost in duitsland 10%. Als duitsland de sociale lasten op arbeid doet zakken met 5%, en vervangt door lasten op energie, dan heb je uw loonhandikap tov van duitsland in één klap 100% gecorrigeerd.

Dus is onze arbeid te duur... ergens wel, en we doen er best iets aan , want aan het tempo dat werk hier weglekt uit belgie vind ik het niet mooi meer; Een economie draait nog altijd op bedrijven met toegevoegde waarde; Ik zie hier wel bedrijven vertrekken met toegevoegde waarde, maar Belgie is te duur...
Dus we moeten steeds goedkoper worden dan de buurland, die op hun beurt weer proberen goedkoper te worden dan wij, waarna wij weer goedkoper...

En toch blijven vasthouden dat het wetenschappelijk bewezen is dat het liberalisme voor welvaart zorgt.

Je moet maar durven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 00:17   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vraag mij altijd af, als ze nu eens de geëxternaliseerde reële kosten van het vliegverkeer weer internaliseren, door middel van een groene taks, of uw verhaaltje dan nog op gaat van 20 uur vliegen per dag.
Oud 1 februari 2010, 00:21   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik interesseer mij niet in loonhandicappen, die nonsens komt uit liberale hoek. Uw blauwe fabeltjes hebben als ultiem gevolg dat we aan sweatshop-condities moeten gaan werken en dan nog zal men ergens wel sukkelaars vinden die nog goedkoper kunnen/moeten werken.

Uw asociale, antihumane systeem is niet aan mij besteed nee.

En als Duitsland zijn werknemers tien procent langer doet werken voor hetzelfde loon dan hoop ik van harte dat de duitse arbeiders degenen die dat er door hebben gevoerd massaal lynchen op straat.

Citaat:
Dus is onze arbeid te duur
bullshit. De arbeid hier is zelfs nog steeds te goedkoop, lettende op het feit dat de welvaart door die arbeid gegenereerd wordt.

Citaat:
.. ergens wel, en we doen er best iets aan , want aan het tempo dat werk hier weglekt uit belgie vind ik het niet mooi meer; Een economie draait nog altijd op bedrijven met toegevoegde waarde; Ik zie hier wel bedrijven vertrekken met toegevoegde waarde, maar Belgie is te duur...
Nationaliseren. Probleem opgelost.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 1 februari 2010 om 00:21.
Oud 1 februari 2010, 00:24   #31
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dus we moeten steeds goedkoper worden dan de buurland, die op hun beurt weer proberen goedkoper te worden dan wij, waarna wij weer goedkoper...

.
Als je je niet aanpast verlies je marktaandeel,...worden mensen werkloos,..verdwijnt het bedrijfsleven en wordt je een derder wereldland.
Als jij een alternatief hebt zou ik het graag te weten komen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 00:26   #32
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Nationaliseren. Probleem opgelost.
om dat op termijn zoals in de kommunistische landen helemaal onderuit te gaan.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2010, 00:29   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als je je niet aanpast verlies je marktaandeel,...worden mensen werkloos,..verdwijnt het bedrijfsleven en wordt je een derder wereldland.
Ja, afstappen van 'marktaandeel' en 'bedrijfsleven' als economische principes.
Oud 1 februari 2010, 00:29   #34
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
om dat op termijn zoals in de kommunistische landen helemaal onderuit te gaan.
Nee hoor. Democratiseren, niet bureaucratiseren. Bureaucratie is meer iets voor kapitalisme.
Oud 1 februari 2010, 00:31   #35
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij altijd af, als ze nu eens de geëxternaliseerde reële kosten van het vliegverkeer weer internaliseren, door middel van een groene taks, of uw verhaaltje dan nog op gaat van 20 uur vliegen per dag.
Overigens... De reden waarom er zogezegd niet geprotesteerd wordt bij Ryanair is ietsje minder rooskleurig dan onze wetenschappelijke liberaal voorstelt.
Bij Ryanair, die niet onder de Belgische maar onder de Ierse wetgeving valt, zijn geen vakbonden. Waarom? Verboden door Ryanair. Werknemers die er een vakbonden willen oprichten worden botweg ontslaan.
De eisenbundel die de organisatie "Ryan-Be-Fair" op tafel legt, lijkt de weggelopen te zijn uit het Aalst van de 19e eeuw.

• Employees shall have the right to join, or not to join, a trade union of their choice free from coercion and victimisation.
  • No employee shall be fired, harassed, intimidated, disciplined or subjected to surveillance in relation to any union activity or union position held.
  • Management shall confirm and promote to employees their right to make a free and informed choice on representation at work.
  • Management, employees and employee organisations shall voice their views whether for a union or against, in a positive way that respects and honours the workers, the industry and the passengers.
  • Management and the employees' unions shall respect every employee's choice. If employees choose to join together in a union, management and employee representatives will begin active negotiation.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 1 februari 2010, 00:31   #36
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Protectionisme.
Oud 1 februari 2010, 00:46   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht

En toch blijven vasthouden dat het wetenschappelijk bewezen is dat het liberalisme voor welvaart zorgt.

Je moet maar durven.
Wel nu probeer je mij te pakken. Goed van jij, toegegeven nu moet ik even nadenken.

In elk geval: als Belgie niet goedkoop meer dat werk kan doen, is het goedkoopste dat je kunt doen de andere dat werk laten doen. In de veronderstelling dat je ander werk dan kunt doen die meer opbrengt, heb je daardoor meer inkomsten. Dus ja liberalisme werkt ook hier.

Als je nu een job doet die 30euro per uur opbrengt, en iemand wil diezelfde job doen voor 20euro per uur, dan heb je niet veel keuze, ofwel doe je die job voor ook 20euro, ofwel zorg je dat je uw 30euro waard bent, maar een tussenweg is er inderdaad niet. Dus ofwel zak je inderdaad in inkomen. Of en dat is de verstandige keuze, je zoekt een ander werk waar je weer aan 30euro per uur kunt gaan werken. Finaal eindig je met uw auto goedkoper t ekopen in Duitsland, en heb je zelf meer tijd gevonden om meer geld te verdienen in een andere job.

Nu de discussie gaat ook over het LOONBESLAG van tegen de 70% in Belgie, naast het feit dat je in principe energie meer zou moeten belasten om zo de loonbeslag te kunnen afbouwen, zodat bedrijven weer beter kunnen concurreren.

Je moet ook niet vergeten mijn vriend, we zitten in de EURO, dus veel keuze is er niet meer. Vroeger kon je de frank laten devalueren, en dan verdiende je automatisch minder, inclusief uw volledige spaarpot werd aangevallen, en als je toevallig 5 jaar jaarinkomen gespaard hebt ('in gebouwen of op een rekening) was uw vermogen op slag gedevalueerd met een half jaarloon...

Maar in de EURO kunnen we dat niet, onze politici moeten leren manoeuvreren binnen de grenzen van de euroregeltjes... EN die discipline hebben ze nog niet. Onze vakbonden en onze mensen moeten er in feite allemaal ook rekening mee houden.
Oud 1 februari 2010, 00:54   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel nu probeer je mij te pakken. Goed van jij, toegegeven nu moet ik even nadenken.

In elk geval: als Belgie niet goedkoop meer dat werk kan doen, is het goedkoopste dat je kunt doen de andere dat werk laten doen. In de veronderstelling dat je ander werk dan kunt doen die meer opbrengt, heb je daardoor meer inkomsten. Dus ja liberalisme werkt ook hier.

Als je nu een job doet die 30euro per uur opbrengt, en iemand wil diezelfde job doen voor 20euro per uur, dan heb je niet veel keuze, ofwel doe je die job voor ook 20euro, ofwel zorg je dat je uw 30euro waard bent, maar een tussenweg is er inderdaad niet. Dus ofwel zak je inderdaad in inkomen. Of en dat is de verstandige keuze, je zoekt een ander werk waar je weer aan 30euro per uur kunt gaan werken. Finaal eindig je met uw auto goedkoper t ekopen in Duitsland, en heb je zelf meer tijd gevonden om meer geld te verdienen in een andere job.

Nu de discussie gaat ook over het LOONBESLAG van tegen de 70% in Belgie, naast het feit dat je in principe energie meer zou moeten belasten om zo de loonbeslag te kunnen afbouwen, zodat bedrijven weer beter kunnen concurreren.

Je moet ook niet vergeten mijn vriend, we zitten in de EURO, dus veel keuze is er niet meer. Vroeger kon je de frank laten devalueren, en dan verdiende je automatisch minder, inclusief uw volledige spaarpot werd aangevallen, en als je toevallig 5 jaar jaarinkomen gespaard hebt ('in gebouwen of op een rekening) was uw vermogen op slag gedevalueerd met een half jaarloon...

Maar in de EURO kunnen we dat niet, onze politici moeten leren manoeuvreren binnen de grenzen van de euroregeltjes... EN die discipline hebben ze nog niet. Onze vakbonden en onze mensen moeten er in feite allemaal ook rekening mee houden.
Dit is een klassiek voorbeeld van een cirkelredenering. We moeten een liberaal beleid voeren, want we zitten in een vrijemarktsysteem.
Oud 1 februari 2010, 01:25   #39
Luddo
Minister

Standaard

Een vakbondsactie tegen den boas is meestal als een demonstratiewedstrijd tussen John Mac Enroe en Bjorn Borg: Nen hoop show en de uitslag is vooraf afgesproken...
Oud 1 februari 2010, 01:38   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen. Er is namelijk een zekere "in veronderstelling dat", en daarmee begint het al. Men zal in het liberalisme op alles concurreren.

Citaat:
Als je nu een job doet die 30euro per uur opbrengt, en iemand wil diezelfde job doen voor 20euro per uur, dan heb je niet veel keuze, ofwel doe je die job voor ook 20euro, ofwel zorg je dat je uw 30euro waard bent, maar een tussenweg is er inderdaad niet.
Het resultaat is dat er daarna iemand die job voor tien euro wil doen, en daarna iemand voor vijf euro, en zo voort... tot we uiteindelijk beter af blijken te zijn in een Chinese sweatshop...

Citaat:
Dus ofwel zak je inderdaad in inkomen. Of en dat is de verstandige keuze, je zoekt een ander werk waar je weer aan 30euro per uur kunt gaan werken.
welk ander werk? Dat werk dat ook gedelokaliseerd wordt naar een goedkoop en omkoopbaar derdewereldland?

Citaat:
Finaal eindig je met uw auto goedkoper t ekopen in Duitsland, en heb je zelf meer tijd gevonden om meer geld te verdienen in een andere job.
nee dus.

Citaat:
de loonbeslag moet helemaal niet afgebouwd worden. Het loon moet gewoon omhoog gaan.

Citaat:
De euro is geen heilig en eeuwig esotherisch gegeven door God gezonden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be