![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het veebee zal dat niet zo gauw zijn, nee. Die zitten lekker comfortabel in het "cordon sanitaire". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij dan ook altijd af, als ze dan Af zijn bij Sabena, of ze dan dezelfde werkvoorwaarden hebben als ze dan even later voor Ryanair vliegen ??? En waarom protesteren ze dan daar niet ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bekijk het kader waarin we werken, als duitsland zijn werknemers 10% langer doet werken... dan daalt de loonkost in duitsland 10%. Als duitsland de sociale lasten op arbeid doet zakken met 5%, en vervangt door lasten op energie, dan heb je uw loonhandikap tov van duitsland in één klap 100% gecorrigeerd. Dus is onze arbeid te duur... ergens wel, en we doen er best iets aan , want aan het tempo dat werk hier weglekt uit belgie vind ik het niet mooi meer; Een economie draait nog altijd op bedrijven met toegevoegde waarde; Ik zie hier wel bedrijven vertrekken met toegevoegde waarde, maar Belgie is te duur... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En toch blijven vasthouden dat het wetenschappelijk bewezen is dat het liberalisme voor welvaart zorgt. Je moet maar durven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik interesseer mij niet in loonhandicappen, die nonsens komt uit liberale hoek. Uw blauwe fabeltjes hebben als ultiem gevolg dat we aan sweatshop-condities moeten gaan werken en dan nog zal men ergens wel sukkelaars vinden die nog goedkoper kunnen/moeten werken. Uw asociale, antihumane systeem is niet aan mij besteed nee. En als Duitsland zijn werknemers tien procent langer doet werken voor hetzelfde loon dan hoop ik van harte dat de duitse arbeiders degenen die dat er door hebben gevoerd massaal lynchen op straat. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pelgrim : 1 februari 2010 om 00:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als jij een alternatief hebt zou ik het graag te weten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, afstappen van 'marktaandeel' en 'bedrijfsleven' als economische principes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij Ryanair, die niet onder de Belgische maar onder de Ierse wetgeving valt, zijn geen vakbonden. Waarom? Verboden door Ryanair. Werknemers die er een vakbonden willen oprichten worden botweg ontslaan. De eisenbundel die de organisatie "Ryan-Be-Fair" op tafel legt, lijkt de weggelopen te zijn uit het Aalst van de 19e eeuw.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Protectionisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval: als Belgie niet goedkoop meer dat werk kan doen, is het goedkoopste dat je kunt doen de andere dat werk laten doen. In de veronderstelling dat je ander werk dan kunt doen die meer opbrengt, heb je daardoor meer inkomsten. Dus ja liberalisme werkt ook hier. Als je nu een job doet die 30euro per uur opbrengt, en iemand wil diezelfde job doen voor 20euro per uur, dan heb je niet veel keuze, ofwel doe je die job voor ook 20euro, ofwel zorg je dat je uw 30euro waard bent, maar een tussenweg is er inderdaad niet. Dus ofwel zak je inderdaad in inkomen. Of en dat is de verstandige keuze, je zoekt een ander werk waar je weer aan 30euro per uur kunt gaan werken. Finaal eindig je met uw auto goedkoper t ekopen in Duitsland, en heb je zelf meer tijd gevonden om meer geld te verdienen in een andere job. Nu de discussie gaat ook over het LOONBESLAG van tegen de 70% in Belgie, naast het feit dat je in principe energie meer zou moeten belasten om zo de loonbeslag te kunnen afbouwen, zodat bedrijven weer beter kunnen concurreren. Je moet ook niet vergeten mijn vriend, we zitten in de EURO, dus veel keuze is er niet meer. Vroeger kon je de frank laten devalueren, en dan verdiende je automatisch minder, inclusief uw volledige spaarpot werd aangevallen, en als je toevallig 5 jaar jaarinkomen gespaard hebt ('in gebouwen of op een rekening) was uw vermogen op slag gedevalueerd met een half jaarloon... Maar in de EURO kunnen we dat niet, onze politici moeten leren manoeuvreren binnen de grenzen van de euroregeltjes... EN die discipline hebben ze nog niet. Onze vakbonden en onze mensen moeten er in feite allemaal ook rekening mee houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Een vakbondsactie tegen den boas is meestal als een demonstratiewedstrijd tussen John Mac Enroe en Bjorn Borg: Nen hoop show en de uitslag is vooraf afgesproken...
![]() |
#40 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |