![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vorige week is een pand ingestort na een gasontploffing. Indrukwekkende herdenking ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Een arrogant gebouw, dat er staat voor z'n eigen glorie, en totaal geen rekening houdt met z'n omgeving. Dergelijke architectuur vind ik een vloek. Ik heb er Rem Koolhaas eens om aangevallen tijdens een lezing van hem. Die heeft namelijk ook zo'n houding van: Fuck de context!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat echt alles is wat U over Liège weet te vertellen zegt U beter niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb 't ter zake steeds over een micro- en een macroklimaat. Beiden gaan hand in hand en zijn slechts mogelijk omdat ze elkaar ook de hand boven het hoofd houden. Ik verklaar me nader.
Het microklimaat, in dit geval de FOD Financiën, is enkel en alleen mogelijk omdat er boven dat microklimaat op Financiën een macroklimaat (de modelstaat België) bestaat waarin dit alles wordt vergoelijkt en goedgepraat. Het is een pervers systeem dat mekaar in stand houd en versterkt. Wantoestanden in 't microklimaat worden op een vakkundige manier weggemoffeld door lieden die hun functie, job, status... te danken hebben doordat er op macroklimaat een totaal misgroeide (ik probeer 't netjes te houden) mentaliteit bestaat. Dat 't macroklimaat kan blijven bestaan, is dan weer te danken aan 't feit dat vriendjes en vriendinnetjes op lager, microklimaatniveau mogen meeprofiteren van 't systeem, maar daarvoor wel oogjes en oortjes dicht moeten knijpen. De greep van de politiek op de ambtenarij is een van de systemen waardoor dit land zo lang kan blijven voortbestaan. Corruptie en andere misbruiken liggen dan vlak om de hoek. Maar ach, de Vlaming stond en staat erbij, keek en kijkt ernaar... maar daar bleef en blijft het bij. "Het is overal iets", hoor je dan. Mja, kan zijn, maar ik leef niet "overal", maar hier en hier loopt het volgens mij compleet verkeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is ook nooit goed, hè? ![]() Wat weet jij eigenlijk van Apeldoorn? Of reikt je ervaring niet verder dan dat visrestaurant in Domburg?
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 8 februari 2010 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De omgeving zal zich mettertijd aanpassen aan dit bouwwerk en niet andersom. Men vroeg ook niet dat kathedralen zich zouden aanpassen aan hun omgeving.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan van U niet gezegd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Zeg nu zelf, als er iemand de roep om fiscale autonomie nieuw leven heeft ingeblazen, is het toch wel Didier Reynders. Die man speelt momenteel de hoofdrol in de Vlaamse ontvoogdingsstrijd en hij is niet eens een Vlaams-nationalist, separatist of wallingant.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat U eerst de omgeving van de Romboutstoren kritisch bekijkt alvorens U zonder kennis van zaken op Liège komt kakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Toch niet beters dan zo'n heerschap om de ingedutte Vlaamse autonomisten weer wakker te maken?
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ken je hem niet, Hendrikje? Jij komt toch uit Groot-Luik? Het is dus een stadsgenoot van jou.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 9 februari 2010 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heel wat anders dan Liège, dat er op de Place St Lambert na, gewoon triest uitziet: ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 9 februari 2010 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 9 februari 2010 om 23:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de buurt waar die sociale woonwijk staat richting Waterloo reeds opgewaardeerd? Zijn de hang-jongeren in die wijk eindelijk onder controle? |
|
![]() |
![]() |