Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2010, 09:47   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan eigenlijk beter de vraag stellen waarom men de bevolkingen van andere landen weigert te helpen.

Dagelijks gaan er 10.000mensen lopen in landen als Afghanistan, Indië, Irak, Iran en de Afrikaanse landen.

Maar Europa kijkt er naar en doet niets.

En als er dan een land is dat zijn mogelijkheden gebruikt om de ellende van de illegalen in hun thuislanden aan te pakken, word dit land afgeschilderd als een moordzuchtig en laf land.
Dit is een zeer terechte vraag.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 09:49   #22
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

In plaats van naar hier te komen omdat er hier meer te rapen valt zouden ze beter in hun eigen landen bij hun eigen heersers binnenvallen. Genoeg paleizen en onnoemlijke rijkdom die ze dan een andere invulling kunnen geven!
Had gisteren ook een mailtje met foto's over het onmogelijk prachtige paleis van mijnheer Mugabe! En zo kun je veel voorbeeldjes vinden!
Maar ja, daar moeten mensen zoals jij met dergelijke praatjes zich onder de grond verstoppen!
Maak jij maar verder reclame voor je multiculpest. Wij hebben er al lang genoeg van...
Doei...
Ik ken genoeg vluchtelingen die dit geprobeerd hebben, in de toekomst zullen ze zich daar niet meer aan wagen.

Zo ken ik iemand van Soedan die de mensen aanraadde om niet bij de rebellen te gaan, maar in plaats daarvan te studeren en zich te ontwikkelen...wel hij is mogen vluchten voor de regering.

Verder vele vrouwen waar hun mannen hetzelfde hebben geprobeerd...allen zijn dood en de meeste hebben mogen gaan op beestachtige wijze, hun kinderen gedwongen toe te kijken zodanig dat ze niet vergeten wat de gevolgen zijn.

Of die afgaanse homo die hier in het vluchtelingcentrum foto's kreeg toegestuurd van zijn kameraden....hangend aan kranen.

Of de vluchtelingen uit Bosnië die niet durven gaan slapen omdat hun dromen de realiteit te dichtbij brengt. Zo is er eentje die ze zijn zwangere zuster op straat de buik hebben opengesneden en het kind eruit gehaald. Mensen die hun tong op straat en klaarlichte dag werd uitgesneden.

Of de man die niet meer over zijn verleden kon spreken of hysterisch in tranen uitbarstte...teruggestuurd hij kon zijn verhaal niet doen.

enzovoort enzovoort...de held uithangen is niet zo een goed idee me dunkt...of je bent dood of je hebt een zwaar trauma. Maarja stoer doen van hieruit is natuurlijk al te gemakkelijk.

Laatst gewijzigd door Loki : 7 maart 2010 om 09:51.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2010, 10:22   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik ken genoeg vluchtelingen die dit geprobeerd hebben, in de toekomst zullen ze zich daar niet meer aan wagen.

Zo ken ik iemand van Soedan die de mensen aanraadde om niet bij de rebellen te gaan, maar in plaats daarvan te studeren en zich te ontwikkelen...wel hij is mogen vluchten voor de regering.

Verder vele vrouwen waar hun mannen hetzelfde hebben geprobeerd...allen zijn dood en de meeste hebben mogen gaan op beestachtige wijze, hun kinderen gedwongen toe te kijken zodanig dat ze niet vergeten wat de gevolgen zijn.

Of die afgaanse homo die hier in het vluchtelingcentrum foto's kreeg toegestuurd van zijn kameraden....hangend aan kranen.

Of de vluchtelingen uit Bosnië die niet durven gaan slapen omdat hun dromen de realiteit te dichtbij brengt. Zo is er eentje die ze zijn zwangere zuster op straat de buik hebben opengesneden en het kind eruit gehaald. Mensen die hun tong op straat en klaarlichte dag werd uitgesneden.

Of de man die niet meer over zijn verleden kon spreken of hysterisch in tranen uitbarstte...teruggestuurd hij kon zijn verhaal niet doen.

enzovoort enzovoort...de held uithangen is niet zo een goed idee me dunkt...of je bent dood of je hebt een zwaar trauma. Maarja stoer doen van hieruit is natuurlijk al te gemakkelijk.
Nu, ik ben van karakter een zwever. Ik ben dus nooit langer dan 6 maanden op dezelfde plaats gebleven tijden mijn jonge jaren.

Wat ik nu dus als enige oplossing voor de wereldproblemen voorstel is enkel uit eigen ervaringen.

Maar de maatregelen die moeten genomen worden zijn hard en pijnlijk.
Het zal zelfs levens van westerlingen kosten.

Maar de enige oplossing die er bestaat en waar zelfs veel van de mensen uit die landen om roepen is een keihard militair optreden van alle westerse landen samen.
Maar geen roekeloos militair optreden, want dit moet samen gaan met een economische en politieke ondersteuning.
En ja, geen financiële ontwikkelingshulp, maar structurele hulp, technische hulp en hulp met kennis.

Militair moet men er met de grove borstel door gaan.
Zoals men hier heeft gedaan in 1944-1945.
Al wie een wapen opneemt, is een vijand. Of het nu om een 11 jarige of 111 jarige gaat.
Met het vertrekken van de militairen vanuit één punt en zo steeds verder gaan en alles systematische uitzuiveren.
Tegelijk moet men de politieke leiders ondersteunen en begeleiden.
Maar enkel politieke leiders die door het volk verkozen zijn en die zich houden aan de democratie.

En in de gezuiverde gebieden moeten de westerse bedrijfsleiders de plaatselijke economie opbouwen, zoals ze hier hebben gedaan in de jaren 1945-1960.

En ja, er zullen daarbij mensen sterven en zelfs westerse militairen de dood vinden.
En ja, onder de slachtoffers zullen onschuldige burgers zijn.

Maar hun aantal zal nog steeds lager zijn dan het aantal onschuldige burgers dat nu dagelijks sterft door de handelingen van machtswellustelingen.

Men schat dat er nu ongeveer 2500 onschuldige mensen per dag sterven bij hun poging om naar een westers land te vluchten.
Men schat dat er nu ongeveer 2500 onschuldige mensen per dag sterven door kogels van vechtende rebellen.
Men schat dat er nu ongeveer 10.000 onschuldige mensen per dag sterven aan honger en dorst veroorzaakt door oorlogen.

Over deze cijfers zijn natuurlijk geen gegevens bekend, daar veel van deze zaken niet openlijk worden gedaan en toegegeven.
En er veel kinderen worden geboren die nooit ergens vermeld worden.

Maar Europa doet niets en kijk gewoon toe, want Europa haalt zelf veel van zijn rijkdom illegaal uit deze landen en zwijgt dus veel liever over haar steun aan deze volkerenmoorden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 01:09   #24
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=guido 007;4588693]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht

Het Daens tijdperk is hier nog steeds. We worden uitgebuit door de staat die daarna alles weggeeft aan vreemdelingen waar wij totaal geen band mee hebben. Het gevolg is dat onze jobs onbetaalbaar worden en we langzaamaan naar de armoede glijden. Maar zoiets moet je wel durven onder ogen zien.
Amai, ik lees hier nogal extreem rechtse xenofobe praat...
Een beetje solidariteit kan geen kwaad, hé. Een beetje egoïsme en etnocentrisme kan wel veel kwaad.
Kijk, het is eenvoudig: probeer eens in de schoenen van die vluchtelingen, asielzoekers en immigranten te staan. Zou je je leven met hen willen ruilen? In het antwoord negatief is, dan wil dat zeggen dat je die arme mensen moet helpen. Dat is het idee van universeel subjectivisme, zoals goed beschreven in het boek "Filosofie voor een betere wereld" van Floris Van den Berg
http://www.liberales.be/boeken/florisfilosofie

Als ik mag komen wonen in Antwerpen, dan zou iedereen dat moeten mogen, en afkomst, geboorteland,... spelen daarbij geen enkele rol. Landsgrenzen zijn arbitrair, mensen zijn niet verantwoordelijk voor waar ze geboren werden, dus je mag mensen niet benadelen omdat ze toevallig op een verkeerde plek geboren werden, want ze treffen daarvoor geen schuld. Mensen van andere origine buitensluiten is discriminatie. En we hebben de plicht om de kwetsbaren te helpen en om solidair te zijn met de armen.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 07:21   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht

Amai, ik lees hier nogal extreem rechtse xenofobe praat...
Een beetje solidariteit kan geen kwaad, hé. Een beetje egoïsme en etnocentrisme kan wel veel kwaad.
Kijk, het is eenvoudig: probeer eens in de schoenen van die vluchtelingen, asielzoekers en immigranten te staan. Zou je je leven met hen willen ruilen? In het antwoord negatief is, dan wil dat zeggen dat je die arme mensen moet helpen. Dat is het idee van universeel subjectivisme, zoals goed beschreven in het boek "Filosofie voor een betere wereld" van Floris Van den Berg
http://www.liberales.be/boeken/florisfilosofie

Als ik mag komen wonen in Antwerpen, dan zou iedereen dat moeten mogen, en afkomst, geboorteland,... spelen daarbij geen enkele rol. Landsgrenzen zijn arbitrair, mensen zijn niet verantwoordelijk voor waar ze geboren werden, dus je mag mensen niet benadelen omdat ze toevallig op een verkeerde plek geboren werden, want ze treffen daarvoor geen schuld. Mensen van andere origine buitensluiten is discriminatie. En we hebben de plicht om de kwetsbaren te helpen en om solidair te zijn met de armen.
Laat ze dan in jou huis wonen en onderhoud ze op jou kosten.
Er zijn namelijk grenzen, ook aan solidariteit.

Laatst gewijzigd door Jantje : 9 maart 2010 om 07:21.
Oud 9 maart 2010, 08:15   #26
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Laat ze dan in jou huis wonen en onderhoud ze op jou kosten.
Er zijn namelijk grenzen, ook aan solidariteit.
in mijn huis komen wonen hoeft niet per se. Daar is veel te weinig plek voor. Ze kunnen ook gewoon een huis kopen of huren ofzo.
En merk vooral op dat ik schreef dat als ik in antwerpen mag komen wonen, dat dan iedereen dat zou moeten mogen. Zo ook als ik in jou huis mag komen wonen, dan zou iedereen dat moeten mogen. Maar het verschil is dat ik momenteel wel in Antwerpen, maar niet in jou huis mag komen wonen. Begrijp je dat verschil?
Er is zijn dus grenzen aan de solidariteit, ja. Ik mag wel in jou stad, maar niet in jou huis. Maar ik vraag om consistent te zijn en niet te discrimineren.
Oud 9 maart 2010, 08:28   #27
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu, ik ben van karakter een zwever. Ik ben dus nooit langer dan 6 maanden op dezelfde plaats gebleven tijden mijn jonge jaren.

Wat ik nu dus als enige oplossing voor de wereldproblemen voorstel is enkel uit eigen ervaringen.

Maar de maatregelen die moeten genomen worden zijn hard en pijnlijk.
Het zal zelfs levens van westerlingen kosten.

Maar de enige oplossing die er bestaat en waar zelfs veel van de mensen uit die landen om roepen is een keihard militair optreden van alle westerse landen samen.
Maar geen roekeloos militair optreden, want dit moet samen gaan met een economische en politieke ondersteuning.
En ja, geen financiële ontwikkelingshulp, maar structurele hulp, technische hulp en hulp met kennis.

Militair moet men er met de grove borstel door gaan.
Zoals men hier heeft gedaan in 1944-1945.
Al wie een wapen opneemt, is een vijand. Of het nu om een 11 jarige of 111 jarige gaat.
Met het vertrekken van de militairen vanuit één punt en zo steeds verder gaan en alles systematische uitzuiveren.
Tegelijk moet men de politieke leiders ondersteunen en begeleiden.
Maar enkel politieke leiders die door het volk verkozen zijn en die zich houden aan de democratie.

En in de gezuiverde gebieden moeten de westerse bedrijfsleiders de plaatselijke economie opbouwen, zoals ze hier hebben gedaan in de jaren 1945-1960.

En ja, er zullen daarbij mensen sterven en zelfs westerse militairen de dood vinden.
En ja, onder de slachtoffers zullen onschuldige burgers zijn.

Maar hun aantal zal nog steeds lager zijn dan het aantal onschuldige burgers dat nu dagelijks sterft door de handelingen van machtswellustelingen.

Men schat dat er nu ongeveer 2500 onschuldige mensen per dag sterven bij hun poging om naar een westers land te vluchten.
Men schat dat er nu ongeveer 2500 onschuldige mensen per dag sterven door kogels van vechtende rebellen.
Men schat dat er nu ongeveer 10.000 onschuldige mensen per dag sterven aan honger en dorst veroorzaakt door oorlogen.

Over deze cijfers zijn natuurlijk geen gegevens bekend, daar veel van deze zaken niet openlijk worden gedaan en toegegeven.
En er veel kinderen worden geboren die nooit ergens vermeld worden.

Maar Europa doet niets en kijk gewoon toe, want Europa haalt zelf veel van zijn rijkdom illegaal uit deze landen en zwijgt dus veel liever over haar steun aan deze volkerenmoorden.
Het is inderdaad duidelijk dat je een zwever bent...Het westen mag inderdaad mea culpa slaan voor een aantal situaties, maar voor het overgrote deel van de miserie treft het westen niet zoveel schuld. De georganiseerde misdaad en de maffia zijn verantwoordelijk voor de destabilisering van heel wat landen. De infiltratie van deze bandieten gaat tot in de hoogste kringen en daar kan je met een leger niets tegen beginnen. Veel leed begint bij de mentaliteit van de bloedwraak en verdediging van de eer en dat schiet je er niet uit integendeel. Uw 'oplossing' zou het geweld alleen maar escaleren en geweldige opportuniteiten creëren voor de maffia.
Oud 9 maart 2010, 12:04   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in mijn huis komen wonen hoeft niet per se. Daar is veel te weinig plek voor. Ze kunnen ook gewoon een huis kopen of huren ofzo.
En merk vooral op dat ik schreef dat als ik in antwerpen mag komen wonen, dat dan iedereen dat zou moeten mogen. Zo ook als ik in jou huis mag komen wonen, dan zou iedereen dat moeten mogen. Maar het verschil is dat ik momenteel wel in Antwerpen, maar niet in jou huis mag komen wonen. Begrijp je dat verschil?
Er is zijn dus grenzen aan de solidariteit, ja. Ik mag wel in jou stad, maar niet in jou huis. Maar ik vraag om consistent te zijn en niet te discrimineren.
Je schijnt heel de zaak van de asielzoekers niet te begrijpen.
Vele van hen denken dat als ze naar hier komen, ze zonder problemen GRATIS en zonder inspanningen en zonder arbeid te verrichten, hier een huis en een inkomen krijgen.
Vele onder hen hebben in hun thuisland een eigen huis met tuin en vaak zelfs een job. Onder die asielzoekers zitten geen echte sukkelaars, want die kunnen de reis naar hier gewoon niet betalen.

De vraag is dus mogen deze mensen hun hele hebben en houden verkopen en een naar de normen van hun thuisland goed betaalde job laten staan, om hier op kosten van de belastingbetalers te komen leven? En daar is het antwoord NEE op.
Wie naar hier komt en in zijn eigen onderhoud kan voorzien, is van harte welkom, maar wie hier wil komen profiteren is niet welkom.
Oud 9 maart 2010, 12:10   #29
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Je kan trouwens moeilijk mensen die hun geluk willen zoeken bestempelen als misdadigers:

Maar ja racisme is van alle tijden:

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 maart 2010 om 12:14.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 12:11   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad duidelijk dat je een zwever bent...Het westen mag inderdaad mea culpa slaan voor een aantal situaties, maar voor het overgrote deel van de miserie treft het westen niet zoveel schuld. De georganiseerde misdaad en de maffia zijn verantwoordelijk voor de destabilisering van heel wat landen. De infiltratie van deze bandieten gaat tot in de hoogste kringen en daar kan je met een leger niets tegen beginnen. Veel leed begint bij de mentaliteit van de bloedwraak en verdediging van de eer en dat schiet je er niet uit integendeel. Uw 'oplossing' zou het geweld alleen maar escaleren en geweldige opportuniteiten creëren voor de maffia.
Nu sla je de bal wel even ver mis.

De maffia en georganiseerde misdaadbendes kunnen enkel bestaan door de laksheid van het westen.

Is het geweld hier trouwens na mei 1945 nog verder geëscaleerd? Dacht het niet.
Dat is pas begonnen nadat men op een lakse manier van uitvoeren van juridische straffen is begonnen.

Veel van de mensen in de landen waar burgeroorlogen en opstanden heersen, smeken trouwens het westen om eindelijk in actie te komen en grote schoonmaak te houden.
Je zal een tijdje dus een gewelddadige periode hebben, waarbij veel wapengeweld gebruikt zal moeten worden. Maar daarna zal de rust overal terug keren en niet enkel in het westen.
Oud 9 maart 2010, 12:13   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Je kan trouwens moeilijk mensen die hun geluk willen zoeken bestempelen als misdadigers:

Is de genocide die heeft plaats gehad in Amerika geen misdaad?

Is de uitroeiing van hele volkeren geen misdaad?

Het is niet omdat de Europeaan er verschillende heeft uitgevoerd dat het geen misdaden zijn.
Oud 9 maart 2010, 12:16   #32
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is dat een enorme misdaad. Maar dat is van voor de grote immigratiestromen naar de VS.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 9 maart 2010 om 12:17.
Oud 9 maart 2010, 12:39   #33
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is de uitroeiing van hele volkeren geen misdaad?

Het is niet omdat de Europeaan er verschillende heeft uitgevoerd dat het geen misdaden zijn.
UIteraard wel, en je kan de lijn perfect doortrekken, de autochtoon is de Vlaamse Aboriginal, de Belgische Arawac, aan 't worden. 't Is wachten tot de inheemse Vlaming bereid is op zijn voeten te sterven eerder dan op zijn knieën te leven.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2010, 12:40   #34
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu sla je de bal wel even ver mis.

De maffia en georganiseerde misdaadbendes kunnen enkel bestaan door de laksheid van het westen.

Is het geweld hier trouwens na mei 1945 nog verder geëscaleerd? Dacht het niet.
Dat is pas begonnen nadat men op een lakse manier van uitvoeren van juridische straffen is begonnen.

Veel van de mensen in de landen waar burgeroorlogen en opstanden heersen, smeken trouwens het westen om eindelijk in actie te komen en grote schoonmaak te houden.
Je zal een tijdje dus een gewelddadige periode hebben, waarbij veel wapengeweld gebruikt zal moeten worden. Maar daarna zal de rust overal terug keren en niet enkel in het westen.
Lol dan ken je de Russen nog niet, deze hebben zich anders goed ingekocht....
Oud 9 maart 2010, 12:42   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Tuurlijk is dat een enorme misdaad. Maar dat is van voor de grote immigratiestromen naar de VS.
Niet echt.

Als er geen grote aanvoer van migranten was geweest, had Amerika nooit veroverd kunnen worden. Want de indianen waren ook niet direct brave jongens die zich ongestraft lieten afslachten door de aanwezige blanken.

De grote uitroei had trouwens pas plaats na de onafhankelijkheid van de USA.
Oud 9 maart 2010, 12:44   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol dan ken je de Russen nog niet, deze hebben zich anders goed ingekocht....
En denk jij dat die ook maar iets hadden kunnen doen, als er een goed werkend juridisch systeem bestaat.
Oud 9 maart 2010, 13:36   #37
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
UIteraard wel, en je kan de lijn perfect doortrekken, de autochtoon is de Vlaamse Aboriginal, de Belgische Arawac, aan 't worden. 't Is wachten tot de inheemse Vlaming bereid is op zijn voeten te sterven eerder dan op zijn knieën te leven.
De autochtoon is de Vlaamse Aboriginal? Meen je dat? Worden wij uitgeroeid door de immigranten? Wordt er een genocide gepleegd op ons?
Kijk, het is simpel: wij Vlamingen zijn de rijken en hebben de macht, die immigranten zijn de kansarmen. Dat is net het omgekeerde als bij de immigratie in de VS of Australie, waar de rijke blanke immigranten dus de rijken en machtigen waren. In beide gevallen moeten de rijken meer solidariteit tonen. Dat is een kwestie van ethiek. rechtvaardigheid, noemen ze dat.
Oud 9 maart 2010, 13:45   #38
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet echt.

Als er geen grote aanvoer van migranten was geweest, had Amerika nooit veroverd kunnen worden. Want de indianen waren ook niet direct brave jongens die zich ongestraft lieten afslachten door de aanwezige blanken.

De grote uitroei had trouwens pas plaats na de onafhankelijkheid van de USA.
De indianenoorlogen zijn van ongeveer 1770 tot ten laatste 1880.

De grootste immigratie in de VS begint ten vroegste in 1850 en eindigt in 1930.

Je hebt dus maximum 30 jaar overlapping van die twee fenomenen. Je kan dus moeilijk het één verantwoordelijk stellen voor het andere.

Oud 9 maart 2010, 13:52   #39
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je schijnt heel de zaak van de asielzoekers niet te begrijpen.
Vele van hen denken dat als ze naar hier komen, ze zonder problemen GRATIS en zonder inspanningen en zonder arbeid te verrichten, hier een huis en een inkomen krijgen.
Vele onder hen hebben in hun thuisland een eigen huis met tuin en vaak zelfs een job. Onder die asielzoekers zitten geen echte sukkelaars, want die kunnen de reis naar hier gewoon niet betalen.

De vraag is dus mogen deze mensen hun hele hebben en houden verkopen en een naar de normen van hun thuisland goed betaalde job laten staan, om hier op kosten van de belastingbetalers te komen leven? En daar is het antwoord NEE op.
Wie naar hier komt en in zijn eigen onderhoud kan voorzien, is van harte welkom, maar wie hier wil komen profiteren is niet welkom.
Stel je eerst eens de vraag waarom in 's hemelsnaam mensen bereid zijn om hun familie en hebben en houden achter te laten om te verhuizen naar een vreemd land waar ze een andere taal en gewoontes hebben.

En opnieuw: ik heb het recht om naar Antwerpen te verhuizen, en mijn hebben en houden in Leuven achter te laten. Ze verplichten me zelfs niet om dan in Antwerpen te werken.

En nog iets: als je insinueert dat die immigranten profiteurs zijn, dan moet je dat erg goed kunnen onderbouwen, want anders zou het niet alleen een ernstige belediging voor hen zijn, maar zou het ook hun economische positie niet verbeteren. En ik denk dat als je principes zoals rechtvaardigheid, empathie, solidariteit, respect voor mensenrechten en gelijkwaardigheid echt liefhebt, je meteen zult zien dat het immoreel is om te zeggen dat die immigranten profiteurs zijn. De beste verklaring die ik heb voor uw mening, is dat je een psychologische rationalisatiestrategie gebruikt om je gebrek aan solidariteit met de kansarmen te verantwoorden.

Ik zou uw laatste stelling aanpassen: als er iemand (ik, een Irakees,...) naar Antwerpen wil verhuizen, dan mag hij er altijd komen wonen (zolang er plaats is), maar hij mag gewoon niet profiteren. Ik mag dat niet, en een Irakees mag dat niet. De realiteit is dat nu net wij rijke westerlingen erg veel profiteren en hebzuchtig zijn, en dat vele immigranten en arme mensen in de derde wereld veel minder profiteren dan wij.
Wij profiteren bv van grondstoffen uit regio's waar veel vluchtelingen vertrekken (Tsjestjenie, Irak, Afrika,...). Wij hebben een ecologische schuld ten opzichte van het zuiden. Ons financieel systeem zorgt ervoor dat wij sneller rijk worden, dat vele armen zelfs armer worden, dat de inkomenskloof niet afneemt,...
Oud 9 maart 2010, 14:11   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel je eerst eens de vraag waarom in 's hemelsnaam mensen bereid zijn om hun familie en hebben en houden achter te laten om te verhuizen naar een vreemd land waar ze een andere taal en gewoontes hebben.

En opnieuw: ik heb het recht om naar Antwerpen te verhuizen, en mijn hebben en houden in Leuven achter te laten. Ze verplichten me zelfs niet om dan in Antwerpen te werken.

En nog iets: als je insinueert dat die immigranten profiteurs zijn, dan moet je dat erg goed kunnen onderbouwen, want anders zou het niet alleen een ernstige belediging voor hen zijn, maar zou het ook hun economische positie niet verbeteren. En ik denk dat als je principes zoals rechtvaardigheid, empathie, solidariteit, respect voor mensenrechten en gelijkwaardigheid echt liefhebt, je meteen zult zien dat het immoreel is om te zeggen dat die immigranten profiteurs zijn. De beste verklaring die ik heb voor uw mening, is dat je een psychologische rationalisatiestrategie gebruikt om je gebrek aan solidariteit met de kansarmen te verantwoorden.

Ik zou uw laatste stelling aanpassen: als er iemand (ik, een Irakees,...) naar Antwerpen wil verhuizen, dan mag hij er altijd komen wonen (zolang er plaats is), maar hij mag gewoon niet profiteren. Ik mag dat niet, en een Irakees mag dat niet. De realiteit is dat nu net wij rijke westerlingen erg veel profiteren en hebzuchtig zijn, en dat vele immigranten en arme mensen in de derde wereld veel minder profiteren dan wij.
Wij profiteren bv van grondstoffen uit regio's waar veel vluchtelingen vertrekken (Tsjestjenie, Irak, Afrika,...). Wij hebben een ecologische schuld ten opzichte van het zuiden. Ons financieel systeem zorgt ervoor dat wij sneller rijk worden, dat vele armen zelfs armer worden, dat de inkomenskloof niet afneemt,...
Zoals ik je reeds schreef; Veel immigranten komen hier niet om te werken, maar omdat ze denken dat ze hier alles gratis krijgen, zonder inspanningen of arbeid te leveren.

Niemand heeft er iets tegen mensen die hier komen wonen en voor hun eigen onderhoud instaan.

Over de mensen die hier hun bedrijven vestigen en hier in hun onderhoud voorzien door handel te drijven met andere hoor je niemand klagen. Er wonen trouwens veel mensen in Vlaanderen die hun inkomsten verdienen in het buitenland. Er wonen zelfs mensen in België die NOOIT een cent hebben verdient in België zelf, maar hier wel volledig zelf in hun onderhoud voorzien.

Niemand legt hen een strohalm in de weg om hier te wonen en leven.

En ja, het westen rooft grondstoffen in de ontwikkelingslanden, trouwens niet enkel grondstoffen, maar ook voedsel.
En veel van de voedsel beland hier zelfs gewoon op de afvalberg.

Er worden zelfs oorlogen gevoerd om gebieden te kunnen uitbuiten.

Stel een wereldwijd geldend minimumloon in en een wereldwijd geldende norm aan minimum nutsvoorzieningen met een maximum kostprijs en een wereldwijd gelijk gestelde sociale zekerheid en de problemen lossen zich vanzelf op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be