![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De regering? Dat is hun taak niet. Het is wel hun taak de omstandigheden te creëren waar ondernemen rendabel is. Werkgelegenheid volgt dan vanzelf. Je schrijft zelf dat we de concurrentie met een aantal landen waar men 2 euro per uur verdient niet kunnen aangaan. Wat stel je dan voor? Dat alle Belgen zich enkel nog verplaatsen met de fiets als binnen enkele jaren hier geen auto's meer gemaakt worden. Opel boycotten? Wie zegt dat er in België geen bedrijven zijn die via opel (-fabrieken in het buitenland) een deel van hun inkomsten hebben? Werkgelegenheid: Ben juist eens naar de site van de VDAB gaan kijken: 'kies uit 81307 jobs'.........Mag ik mij als burger dan vragen beginnen stellen? Ik weet ook wel dat niet iedereen elke job kan aannemen, maar dat zijn toch indrukwekkende cijfers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het verdedigen van de eigen woonst is het niet ? Ben ik de SLUITSTEEN aan het onderuit te halen in het rotte dak ? Nog maar te zwijgen van het rotte portaal en de doorgezakte zetels, stinkend naar verdorven etensresten, wijnplekken en zaken die ik niet wil noemen ? Terwijl de zaken die moeten gebeuren, die in het ideaal zijn verweven, niet uitgevoerd worden, maar nog eens gezegd moeten worden door diegene die wel nog weten waar de klepel in de klok zit ? Als die logica klopt, dan moeten ze het ministerie van arbeid zeker en vast al afschaffen. Als het de taak niet is van een regering (wat de verwezenlijking is van leiderschap) om zaken in een land recht te zetten, dan kunnen ze beter hjun deuren beginnen te sluiten in plaats van mensen te beliegen, te beroven met belastingen, taxen en kunnen ze tenminste de eer aan zichzelf houden, dan verachtelijk de mensen mee uit te buiten door passiviteit. Een leider zonder actie voor het volk is er eentje die in vroegere tijden vlug zijne kop verloor. Toen hadden de mensen nog lef, ballen en gezond verstand. Citaat:
Jij hebt blijkbaar nog steeds niet door dat er teveel arbeidskrachten op de markt zijn die gewoon geen aanbod krijgen op de arbeidsmarkt omdat ze gewoon niet nodig zijn. Tuurlijk zijn er een pak openstaande werkplaatsen, die niet ingevuld geraken, zoals bv gaan werken in zeer ongezonde werkomstandigheden, waar je je lichaam gewoon kapot maakt, bv het kuisen van airco's bij bedrijven zoals Daikin, waar je binnen de tien jaar gegarandeerd kanker krijgt, of kun je gaan werken bij die bedrijven die je een onderbetaald loon geven omdat ze gewoon profiteren van het arbeidsklimaat. Je droomt man, werkgevers maken slechts arbeidsplaatsen als ze de mensen nodig hebben, en nu kunnen ze met veel minder personeel alles toch produceren. Dus waarom mensen aanwerven. Om voor OCMW te spelen zeker onder artikel 60 ? Citaat:
Zelfs de Colruyt doet veel van zijn administratie, zelfs hun IT in het Oosten om nog meer geld uit te sparen. De regering zegt gewoon populistische uitspraken, om dat veel van die oudere generatie van onze maatschappij niet eens weet waar Korea ligt, laat staan hoe het eruit ziet. Citaat:
Kijk maar eens naar de muren van de kerken en de oude gebouwen in bepaalde plaatsen hoe zwart ze zijn. Kun je denken hoe de longen eruit zien als je daar jaren leeft... Nog maar te zwijgen van de geluidsoverlast van al die auto's. Citaat:
Buiten met die profiteurs. Geen werk aan de bevolking, moeten ze hun bazaarke hier ook niet houden, zo simpel is dat. Mensen gaan het niet blijven pikken hoor. Want eenmaal geen werk hebben ze veel tijd om eens goed hun ogen open te doen welke platvloerse commerce het hier allemaal is en welke schijnheiligheid er is in de regering die niet eens acties onderneemt dat een regering (een leider) beaamt. Citaat:
Het is niet de kwantiteit en de schone schijn dat telt, maar de kwaliteit en de realiteit. Ik heb echt eentje van het ministerie van arbeid (of gerelateerd), Jezus. Ik voel het aan mijne kleine teen. Ze hebben allemaal dezelfde clichés. Ze bestuderen het waarschijnlijk in een boekske zoals de Jehova getuigen. Citaat:
Zal ik Jou eens zeggen, nu je hoogstwaarschijnlijk toch op het ministerie van arbeid werkt. Leg eens de cijfers of tafel van de werklozen, vermeerderd met de bestaansminimumtrekkenden (OCMW), de landlopers en een ruwe schatting van de illegalen. Leg dat eens op tafel aan de mensen, inclusief een verloop van de groei door de laatste jaren heen. Leg dan ook een sop tafel hoeveel jonge mensen geen huis en geen werk hebben, zelfs deze die hoog geschoold zijn. En leg dan eens op tafel de winsten die gemaakt worden door alle rijke families in Belgie vie hun talrijke melkvennootschappen. Ik blijf erbij als een regering het gat likt van de werkgevers, de grote bedrijven en dat zelfs de meeste ministers gefinancieerd zijn door deze grote bedrijven voor hun dure politieke campagnes, hun mediaaandacht of dat zelfs diezelfde ministers behoren tot die rijke families. De Clerck Stefaan, noem maar op. Denk je nu echt dat ze het goed menen met de bevolking ? Of zelfs nog, stel nu nog dat ze het alsnog goed menen, dat ze de belangen van de bevolking boven hun eigen bollenwinkel gaan plaatsen ? Neen dus. Je droomt man. Citaat:
Waar je na een paar jaar niet eens je verwarming in de winter kunt mee betalen. Ik heb zo'n mensen gezien die in de koude zitten en ziek worden door hun erbarmelijke uitkering. De politiek van de de regering inzake arbeidsbeleid is als volgt. Als er daar een hooggeschoolden zit, en ernaast een kuisvrouw die heel graag wilt werken, gaan ze soms die hooggeschoolden gaan omvormen tot kuisvrouw, steken ze er een pak geld in, terwijl dat mens niet eens dat werk een paar jaar zal doen. Maar dat zal de VDAB of de RVA worst zijn, als die maar van den dop af is zodat ze kunnen zeggen, wel deze die geen werk hebben, dat zijn laaggeschoolden, die kuisvrouw dus, die net haar job is afgepakt door die universitair die ze omgevormd hebben tot kuisvrouw. Als je een kuisvrouw hebt, die heel graag wilt kuisen, dan moet je die mens haar werk geven. En een psychologe moet je haar werk geven, en is het niet direct, dan hou je ze inderdaad in afwachting tot een gepaste betrekking. Ik geloof totaal niet in de omvormingen. Het is tijdsverlies, niet efficient en de mensen komen terecht in een job die ze na een paar jaren toch weer opgeven omdat ze iets beters hebben gevonden of er gewoon depressief van worden omdat ze niet doen wat ze zouden moeten doen. Er is maar één oplossing, en dat is bij wet invoeren dat mensen maar 20 uur mogen gaan werken, en de lonen verdubbelen zodat er geen loonverlies is. Al de rest is gedoemd om te mislukken, want er zal minder en minder werk komen, en de RVA en de VDAB zullen nog meer repressief handelen omdat ze gewoon van geen hout, pijlen meer kunnen maken. Het ministerie van arbeid zit nu al in het deficiet. Het enige wat ze nog kunnen is de mensen van den dop te gooien, en ze te verschuiven naar het OCMW. Is het probleem opgelost ? Op papier, ja. In realiteit, totaal niet. Daarom leg eens dat lijstje op tafel, zeker doen. Dat ze eens de doppers, de leefloners, de landlopers en de illegalen bij elkaar tellen en tonen aan de bevolking hoe dat grafiekske eruit ziet. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Dan is het misschien best om een groep te vormen rond een klein aantal onderwerpen, want hoe groter het aantal, hoe meer verschillende meningen en dat valt de groep ook uiteen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voorbeelden genoeg aan o.a Thielemans, Reynders en Philip die140km scheurt bij smogalarm Vroeger idd werden zulke leiders een kopje kleiner gemaakt. Hopelijk gaat dat figuurlijk ook gebeuren door ze af te zetten. Heeft het Vlaamse volk nog de moed ervoor. Of was alleen Dutroux een volksprotest waard, of stevent Belziek af op een volksopstand? Ik zou bijna zeggen dat het land onder internationale curatele gezet moet worden, de leiders kunnen het hier niet meer of beter gezegd willen het niet meer. Zakken vullen kunne ze wel goed. BTW In Nederland was Philip zijn rijbewijs kwijtgespeeld: 140 waar 90 mag dat geeft, 140-90=50km tesnel: invorderen rijbewijs voor minstens tien daag. Oplappen heeft geen zin, splitsen wel. Vlaanderen Vrij Nu!!
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dehaene zei,"ik hoop dat er veel volk op de betoging zal zijn om de regering een hart onder de riem te steken." Meneer en Mevrouw Marchal stonden erbij en verkochten de ziel van hun kind en knikten om Dehaene te steunen. En zo bleek de "volksopstand" een steunbetuiging aan de regering. Walgelijk volk! |
|
![]() |
![]() |