![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij mij niet begrijpen of ik beter zal moeten spreken?
![]() Wel inhoudelijk spreken maat, of ben jij zijn advocaat? Laatst gewijzigd door porpo : 16 februari 2010 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iemand die de evolutietheorie interpreteert als zou de mens van de aap afstammen, heeft absoluut geen idee waarover het gaat. Iedereen weet dat de mens zelf een selectie maakt tussen planten en dieren om nieuwe variëteiten te kweken m.a.w. men kan de principes van een evolutie van levende wezens letterlijk zien plaatsvinden. Iedereen weet ook dat van de gedomestikeerde dieren de grote bestaande varieteit er vroeger niet was, zoals ook iedereen weet dat sommige soorten van dieren niet meer bestaan.
Ook de sterren en de planeten hebben ooit in een andere constellatie bewogen ie. het bestaande zoals wij dit vandaag waarnemen is niet eeuwig & zal vergaan of evolueren tot iets anders. Nu kan je geloven dat hiet "de hand van god" een rol speelt of niet.. dat is een kwestie van geloof ; de voortdurende verandering is echter een kwestie van wetenschap...
![]() |
#23 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De naam van de werk en de auteur (uiteraard de wetenschapper), aub. Citaat:
Citaat:
Natuurlijk ik geloof in de Schepper, ik ben ni gek of dom om in toevalligheden te geloven of domme irrationele materie maakt een intelligente mens, dat blind geloof mag jouw geloof zijn, maar mijn geloof is geloof in de Schepper. Ik geloof in de Schepper, zeker en vast, maar hoe we zijn geschapen weet ik niet voor zeker "hoe", evolutie? Ik weet niet, maar evolutieblablabla is gewoon geen wetenschap en punt aan de lijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 16 februari 2010 om 14:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Meneer is heel duidelijk een intellectueel, de intelligentie druipt van uwe post, ik ga geen tijd meer verspillen aan iemand die amper Nederlands kan begrijpen. Als je iets concreet te zeggen hebt, be my guest, maar ik ga mijn adem niet inhouden, je snapt duidelijk de wetenschappelijke (rationele) werkwijze niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij Amon geen fluit begrijpen van wetenschappelijke methode, jij school terug gaan en beter leren, wat jij goed kan doen is zuchten, dat heb ik al opgemerkt, verder NIETS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een reactie die alleen aan jezelf te wijten is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() *Zucht*
O!! ik kan het ook, niet moeilijk, hèè? ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 16 februari 2010 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat hier in deze draad voor de zoveelste keer bewezen is dat er met de meeste religieuzen in het algemeen, en mohammedanen in het bijzonder, niet op een normale manier te dicussiëren valt.
Het gebrek aan beheersing van de Nederlandse taal van bepaalde mensen, zodat er al ras een totale begripsverwarring ontstaat, vormt daarbij een complicerende factor. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 16 februari 2010 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is niet waar, ik mis hier geen context, maar wel de inhoudelijke reacties, helaas!
Laatst gewijzigd door porpo : 16 februari 2010 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zaken worden beter onthouden wanneer die in verhalen worden ingebed. Een set regeltjes leren en onthouden is een stuk moeilijker. Toch zijn om een maatschappij draaiende te houden regels nodig. Wanneer om die regels en daarmee samenhangende zijnsvragen verhalen en riten (een religie) kunnen worden gecreëerd, werkt het een stuk makkelijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw betoog zou logischer zijn, indien het zo ging: Ik beschouw ideologie eerder als een middel om macht me te verwerven, in vele regio's hebben de ideologen meer macht ..... blablab Beetje respect tonen voor denkende mensen, aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het nederlands heeft "missen" meerdere betekenissen. Het kan betekenen dat je behoefte hebt aan iets dat je niet krijgt. Waarop uw reactie gebaseerd is. Maar het kan ook betekenen dat er iets ontbreekt aan uw verzameling. En dat was waar ik op duidde. Uw "zucht" neerschrijven is inderdaad makkelijk. Dat in de juiste context doen is dat duidelijk niet. Nochtans kon Amon_Re dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() *zucht*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ten 2de, dat "veel" moet je bepalen, 39Z898938903830980938938938 antropologen is "veel" maar 9 OOK! Ten 3de, ik volg geen antropologen of dommorozen, ik volg bewijzen. Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 16 februari 2010 om 16:44. |
||
![]() |
![]() |