Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2004, 09:22   #21
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Kadyrov werd door FSB (ex KGB) uitgeschakkeld en niet door de Chechens..
Reden ? Kadyrov begon meer en meer macht te krijgen in Chechnya, en dreigde Dudaev 2 te worden binnen een paar jaar.

geloof me ^^
Я понимаю... Het is een serieuze mogelijkheid. Zelfs op een aantal Russische tv-stations en actualitietsprogramma's wordt deze theorie naar voor geschoven.... . Maar toch enige nuancering: zou Putin, daarbij eveneens vooraanstaande militairen en generaals willen laten opblazen zoals gebeurd is? Indien Putin het vertrouwen van de generaals verliest dan zal zijn macht snel tanen...
Oud 11 mei 2004, 10:07   #22
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Kadyrov werd door FSB (ex KGB) uitgeschakkeld en niet door de Chechens..
Reden ? Kadyrov begon meer en meer macht te krijgen in Chechnya, en dreigde Dudaev 2 te worden binnen een paar jaar.

geloof me ^^
Indien Putin het vertrouwen van de generaals verliest dan zal zijn macht snel tanen...
я не панимаою , страдле .. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Putins macht gebaseerd is op 't leger. Putin is toch een pure FSB man en zijn Sint Petersburg kliek heeft de rest van het land onder controle. Ook het leger, waar zoveel generaals het veld hebben moeten ruimen en zoveel 'hervormd' (haha) is..

Wie heeft voordeel bij deze aanslag ? het zou wel eens het leger zelf kunnen zijn dat hierachter zit. Kadyrov is een pion van Putin, niet van het leger . Misschien willen de generaals wel terug naar een volledige bezetting van 't land, en de zaak 'afmaken' in plaats van de door Putin voorgestane 'Tsjetsjenisering' van het conflict.. (hetgeen onvermijdelijk zal leiden tot een voortduren van het conflict...)

paka
Oud 11 mei 2004, 12:24   #23
Erich_Honecker_SED
Vreemdeling

Erich_Honecker_SED's schermafbeelding

Locatie: Wandlitz, DDR -der Deutschen Demokratischen Republik-
Stuur een bericht via MSN naar Erich_Honecker_SED
Standaard

Kameraden,

Vandaag heb ik een gesprek gehad met mijn Minster voor Staatsveiligheid, Erich Mielke. (Das Ministerium für Staatsicherheit STASI)

Hij heeft gisteren contact gehad met zijn Sovjet KGB collega-minister, en ik kan u mededelen,

De aanslag vind zijn oorsprong bij simpele Tsjetcheense politieagenten.
Zij zijn overgelopen naar de fundamentalistische strijders, welke met geweld en terreur een onafhankelijke republiek willen stichten.

Dit is de officiele versie.

Maar ik acht het uitgesloten zou de KGB betrokken zijn.
Kadyrov was ook makkelijk op te ruimen zonder er zo´n ravage van te maken.
De KGB heeft toch wel eventjes een andere aanpak voor dit soort kwesties.

Daarnaast ben ik van mening dat Tsjetchenie GEEN recht heeft op autonomie en geen recht op een eigen President.
Het is immers een DEELREPUBLIEK van de huidige Russische Federatie.

Ik adviseer Kameraad Poetin om met veel geweld dat moslim gepeupel te onderdrukken.

Honecker,

"Vorwärts immer, rückwärts nimmer!"
"Die Partei hat immer recht".
"Die Mauer wird in 50 und auch in 100 Jahren noch bestehen..."

http://www.funet.fi/pub/culture/russ...al/sovnat1.wav
Erich_Honecker_SED is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 13:00   #24
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

[size=2]Het vreselijke beeld uit het voetbalstadion in Grozny, hoofdstad
van Tsjetsjenië. President Kadirov en minstens vijf andere mensen
kwamen bij de verschrikkelijke aanslag om het leven
.[/size]
What have I done to deserve this ?...guess twice
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 13:05   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:

[size=2]Het vreselijke beeld uit het voetbalstadion in Grozny, hoofdstad
van Tsjetsjenië. President Kadirov en minstens vijf andere mensen
kwamen bij de verschrikkelijke aanslag om het leven
.[/size]

Jij bent echt niet te geloven. Waar de moslims hun ondertussen gestandardizeerde gruwel uitbrengen vind jij altijd wel een reden waarom het slachtoffer er zelf voor heeft gezocht.
En waar ze worden aangepakt dan is elke verkeerde fait-divers vanwege de democratische landen een grootse misdaad tegen de menselijkheid waar niet histerisch genoeg over kan worden geschreewd en getierd.

Zielig is dat.
Oud 11 mei 2004, 13:57   #26
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda

Jij bent echt niet te geloven. Waar de moslims hun ondertussen gestandardizeerde gruwel uitbrengen vind jij altijd wel een reden waarom het slachtoffer er zelf voor heeft gezocht.
En waar ze worden aangepakt dan is elke verkeerde fait-divers vanwege de democratische landen een grootse misdaad tegen de menselijkheid waar niet histerisch genoeg over kan worden geschreewd en getierd.

Zielig is dat.
ga je eens informeren antoon, voor je je gestandardiseerd gezever over ons uitstort..
Oud 11 mei 2004, 14:02   #27
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:

Zielig is dat.
ga je eens informeren antoon, voor je je gestandardiseerd gezever over ons uitstort..
je zou eerder zeggen jezelf eerst eens in de spiegel bekijken, misschien zie niets door je ooglappen en afwasdoek op je hoofd
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 14:06   #28
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Sommigen zijn inderdaad niet altijd consequent. Wat niet betekent dat ik deze aanslag zou goedkeuren. Het gaat wel degelijk om een terroristische daad.
beste Jozef,

waarom zou dit een terroristische daad zijn ?
Inderdaad. Er zijn een hele reeks mogelijke verklaringen: spontane zelf-ontploffing, een graptje, een uit de hand gelopen scheet, enz. Het onderzoek zal uitsluitsel moeten brengen.
Oud 11 mei 2004, 14:22   #29
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

мусликом меньше мусликом больше какая разница....
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 14:38   #30
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
الأوروبي، كما ندعو باقي الدول الأعضاء في هذا الاتحاد و التي تنوي اتخاذ مثل هذه الإجراءات التعسفية إلى احترام التزاماتها في ما يخص الدفاع عن حقوق الإنسان و الحريات الأساسية

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 14:39   #31
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
beste Jozef,

waarom zou dit een terroristische daad zijn ?
Inderdaad. Er zijn een hele reeks mogelijke verklaringen: spontane zelf-ontploffing, een graptje, een uit de hand gelopen scheet, enz. Het onderzoek zal uitsluitsel moeten brengen.
om te beoordelen of een daad terroristisch is , moet je kijken naar de intentie ervan. In dit geval lijkt me dat de intentie tamelijk duidelijk is, met name het uitschakelen van de door Rusland aangestelde President van Tsjetsjenië. Er is in Tsjetsjenië een oorlog aan de gang en Kadyrov was hoofd van één (deel)partij .. Dat zo'n daad dan nog behoorlijk wat colleteral damage eist doet in mijn ogen niet terzake... Als de Israeli's besluiten om Yassin uit te schakelen is dat juist hetzelfde.. Zoiets terrorisme noemen is in mijn ogen totaal verkeerd, en dat afbreuk aan waar terrorisme werkelijk voor staat..En vaak valt het gewoon samen met het verlangen om de tegenpartij als 'de foutieve partij' voor te stellen..Stop daarom de devaluatie van het begrip terrorisme !
Oud 11 mei 2004, 14:42   #32
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
om te beoordelen of een daad terroristisch is , moet je kijken naar de intentie ervan. In dit geval lijkt me dat de intentie tamelijk duidelijk is, met name het uitschakelen van de door Rusland aangestelde President van Tsjetsjenië. Er is in Tsjetsjenië een oorlog aan de gang en Kadyrov was hoofd van één (deel)partij .. Dat zo'n daad dan nog behoorlijk wat colleteral damage eist doet in mijn ogen niet terzake... Als de Israeli's besluiten om Yassin uit te schakelen is dat juist hetzelfde.. Zoiets terrorisme noemen is in mijn ogen totaal verkeerd, en dat afbreuk aan waar terrorisme werkelijk voor staat..En vaak valt het gewoon samen met het verlangen om de tegenpartij als 'de foutieve partij' voor te stellen..Stop daarom de devaluatie van het begrip terrorisme !
Ja,ja. Dat is allemaal goed en wel. Maar in jouw boekje is bijvoorbeeld het doen ontploffen van een bus vol vrouwen en kinderen in de straten van Tel Aviv ook een verzetsdaad ten gevolge van de Israëlische acties in de Palestijnse gebieden.

Vandaar dat jouw verhaal niet zo geloofwaardig overkomt.
Oud 11 mei 2004, 15:14   #33
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ja,ja. Dat is allemaal goed en wel. Maar in jouw boekje is bijvoorbeeld het doen ontploffen van een bus vol vrouwen en kinderen in de straten van Tel Aviv ook een verzetsdaad ten gevolge van de Israëlische acties in de Palestijnse gebieden.

Vandaar dat jouw verhaal niet zo geloofwaardig overkomt.
dan ken jij mijn boekje niet, antoon.. Wat weer maar eens bewijst dat jij teveel in hokjes denkt.
Oud 11 mei 2004, 15:36   #34
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Allez, we gaan den Dikken er eens bijhalen:

Terroriseren: door terreur, door wreedheid, gewelddaden en bedreiging stelselmatig in angst doen leven.
Terreur: georganiseerde geweldpleging ter bereiking van politieke doelen.
Terrorisme: gewelddaden ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken.
(Demoralisatie: 1. Het tenietgaan van moreel besef 2. moedeloosheid onder een groep strijders.)

Hier (zowel als bij de politiek van Sharon en Hamas) is er dus wel degelijk sprake van terreur en terrorisme.
Oud 11 mei 2004, 16:43   #35
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De Tchecheense separatistische rebellen moeten met wortel en tak uitgeroeid worden door Rusland, deze aanslag is bedoeld als een aanslag op de Russische staat en moet door Rusland beantwoord worden, misschien moet Rusland ook eens de buitenlandse geldschieters van de Tsjetsjenen gaan viseren, en Turkije eens onder handen nemen of zelf de koerden gaan financieren als repressaille. Tsjetsjenen hebben autonomie in Rusland en werden niet onderdrukt voor de oorlog uitbrak. Hun doel is onafhankelijkheid, separatisme en destabilisatie van de hele regio, de VS, China en gelijk welk ander land zouden net zo reageren moest een deelrepubliek zich afscheiden. de tsjetsjenen collaboreerden massaal met de vijand tijdens WOII, en hebben daar een gepaste prijs voor moeten betalen. Ook nu weer is de harde aanpak van putin de enige juiste, de enige ook die de rest van Rusland voor desintegratie kan behoeden.
de vS heeft belang bij desintegratie van Rusland, nog steeds haar voornaamste cconcurrent in de regio.

Dit conflict draait niet zozeer rond terrorisme maar rond nationale territoriale integriteit, het is daarom ook in de verste verte niet te vergelijken met het conflict in Irak, waar de VS de nationale integriteit van Irak hebben geschonden en niet omgekeerd, wel met het conflict in kosovo, waar het westen schaamteloos separatistische rebellen steunde.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 16:48   #36
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
De Tchecheense separatistische rebellen moeten met wortel en tak uitgeroeid worden door Rusland, deze aanslag is bedoeld als een aanslag op de Russische staat en moet door Rusland beantwoord worden, misschien moet Rusland ook eens de buitenlandse geldschieters van de Tsjetsjenen gaan viseren, en Turkije eens onder handen nemen of zelf de koerden gaan financieren als repressaille.
Je vergeet toch niet dat Turkije bij de NAVO hoort. Je weet toch wat gebeurt als een lidstaat wordt aangevallen.
Oud 11 mei 2004, 16:52   #37
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

ja, dat weet ik wel, maar er zijn ook andere manieren om Turkije te raken, bijvoorbeeld het Koerdische verzet financieren en onderdak verlenen, en bvb. Armenië massaal gaan bewapenen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 16:56   #38
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
в самом, Шизий !!
Oud 11 mei 2004, 16:58   #39
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Denk je echt dat Armenië Turkije aankan? Zelfs na een massale bewapening zouden ze al snel in de pan gehakt worden. De Koerden opnieuw aanzetten tot een burgeroorlog is eveneens gedoemd om te mislukken.
Als Turkije op twee fronten aangevallen wordt, zal ze de grove borstel gebruiken. Tot nog toe waren ze eerder (relatief)terughoudend tegen de Koerden.

Ik wist niet dat de Turken een hand in Tsjetsjenië hadden. Ik kan het me wel voorstellen. De Tsjetsjenen zijn dan ook neven van de Turken.
Oud 11 mei 2004, 17:19   #40
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
я не панимаою , страдле .. Ik denk eerlijk gezegd niet dat Putins macht gebaseerd is op 't leger. Putin is toch een pure FSB man en zijn Sint Petersburg kliek heeft de rest van het land onder controle. Ook het leger, waar zoveel generaals het veld hebben moeten ruimen en zoveel 'hervormd' (haha) is..

Wie heeft voordeel bij deze aanslag ? het zou wel eens het leger zelf kunnen zijn dat hierachter zit. Kadyrov is een pion van Putin, niet van het leger . Misschien willen de generaals wel terug naar een volledige bezetting van 't land, en de zaak 'afmaken' in plaats van de door Putin voorgestane 'Tsjetsjenisering' van het conflict.. (hetgeen onvermijdelijk zal leiden tot een voortduren van het conflict...)

paka
Привет Лиет, op de keper beschouwd, hebben alle partijen voordeel bij deze aanslag: Putin, FSB, de rebellen, maar het leger acht ik nog het minst verantwoordelijk: om dezelfde reden: gaan die hun eigen topofficieren opblazen? En als het enkel om Kadyrov was te doen, dan was die toch gewoon neergekogeld. Soit, ik weet niet voldoende over die regio, dus onthou ik mij van verdere commentaar. Da Svidanja!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be