Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2010, 15:59   #21
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is het nut van oeverloos over-en-weer schreeuwen naar politieke tegenstanders?
Tijd verspillen.
Oud 16 februari 2010, 16:07   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Uit uw eigen profiel:

Sinds wanneer is Peeters ook minister-president over het Waalse gewest, of zelfs maar over Grande Liège?
Onze = Belgische.

Dus doe uw huiswerk opnieuw.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 16:08   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hiermee heeft u de stelling van Hallebarde nogmaals onderstreept.
Als U vindt dat U dat moet vinden dan vindt U dat maar.
Oud 16 februari 2010, 16:09   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, natuurlijk...La Belgique daarentegen, is kolossaal tegenover de Benelux, Europa, de wereld, of zelfs het heelal...
Waar staat dat ?
Oud 16 februari 2010, 16:15   #25
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Onze = Belgische.

Dus doe uw huiswerk opnieuw.
U had het over Peeters en Peeters is bij mijn weten geen minister-president van heel België. U vergelijkt dus appelen met peren.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 16:18   #26
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als U vindt dat U dat moet vinden dan vindt U dat maar.
Hallebarde poneerde o.a. een stelling over belgicisten, en uw reacties onderstrepen die stelling alleen maar. Dat is niet iets wat ik zomaar vind, maar gewoon een constatering van de feiten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 21:51   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar staat dat ?
Vermits je de oppervlakte van Vlaanderen omschrijft als een "Vlaamse snotvod" en je onafgebroken de superioriteit van la Belgique claimt, kan het niet anders dan oneindig veel groter zijn. Althans in jouw verwaalste oogjes. Maar ja, zo gaat dat met een zeker type Vlaming die zich gaat nestelen in een Franstalige omgeving. Plots lijken ze gegeneerd over hun Vlaamse afkomst en hun Nederlandstaligheid. En bijgevolg krijgen ze een soort Stockholm-syndroom. Ze gaan hun eigen herkomst gewoon bekladden.
Oud 16 februari 2010, 21:57   #28
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vermits je de oppervlakte van Vlaanderen omschrijft als een "Vlaamse snotvod" en je onafgebroken de superioriteit van la Belgique claimt, kan het niet anders dan oneindig veel groter zijn. Althans in jouw verwaalste oogjes. Maar ja, zo gaat dat met een zeker type Vlaming die zich gaat nestelen in een Franstalige omgeving. Plots lijken ze gegeneerd over hun Vlaamse afkomst en hun Nederlandstaligheid. En bijgevolg krijgen ze een soort Stockholm-syndroom. Ze gaan hun eigen herkomst gewoon bekladden.
En dat terwijl Nederland en Vlaanderen zulke mooie gebieden zijn.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 21:57   #29
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me dat de gedachtengang van de vlaamse rakkertjes in het algemeen te gek voor woorden is.
Trouwens, wat stelt de "vlaamse snotvod" (vlaamse oppervlakte) voor in België, in de BeNeLux, in Europa, in de wereld, of... in het heelal.

Jullie moeten durven relativeren en inzien dat, of we nu vlaming, waal of chinees of... wat dan ook, uiteindelijk maar stofdeeltjes in het heelal zijn.
Het woord "vlaamse" rails is hier zelfs al gevallen,
die soort zelfblevlekking als extreme tegenreactie omwille van een underdogcomplex maakt het alleen nog absurder en hilarischer

Laatst gewijzigd door globalmedia : 16 februari 2010 om 21:59.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:00   #30
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Het woord "vlaamse" rails is hier zelfs al gevallen,
die soort zelfblevlekking als extreme tegenreactie omwille van een underdogcomplex maakt het alleen nog absurder en hilarischer
Jouw post is des te hilarischer als je beschouwt wie dat hier laten vallen heeft:

Citaat:
Dus er zijn vlomse en waalse rails ?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:15   #31
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
En dat terwijl Nederland en Vlaanderen zulke mooie gebieden zijn.
Nou niet overdrijven hé...Die smerige lintbebouwing al eens gezien??? Maar ze hebben hier wel lekkerrrr bier beter als die Nederlandse zeik....
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:22   #32
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Man, wat een kuttopics dit, allebei. Mijn medeleven aan de slachtoffers en nabestaanden.
Oud 16 februari 2010, 22:25   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is helemaal geen sprake van haat tegenover alles wat Vlaams is, er is gewoon geen begrip voor die enge mentaliteit die men in Vlaanderen kan vinden, zonder Vlaanderen te willen veralgemenen. Het is al gebeurd dat wij, Franstaligen, in Vlaanderen door Vlamingen scheef bekeken waren omdat we onder ons in het Frans spraken. Maar we lachen ermee. Waarom zouden we reageren? Het zijn die Vlamingen die een probleem met onze aanwezigheid in Vlaanderen hebben, het is enkel en alleen hun probleem. Ik zou zelf willen toevoegen dat dit Vlaamse gedrag de Franstaligen juist moet overtuigen om nog meer naar Vlaanderen te gaan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:29   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U had het over Peeters en Peeters is bij mijn weten geen minister-president van heel België. U vergelijkt dus appelen met peren.
Rudy Demotte is Minister-President van Wallonië en is ter plaatse gekomen terwijl het ongeval in Vlaanderen gebeurde. Sommigen zullen misschien beweren dat Demotte niets ter plaats moest zijn? Belachelijk als sommigen ja antwoorden.
Oud 16 februari 2010, 22:31   #35
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er is helemaal geen sprake van haat tegenover alles wat Vlaams is, er is gewoon geen begrip voor die enge mentaliteit die men in Vlaanderen kan vinden, zonder Vlaanderen te willen veralgemenen. Het is al gebeurd dat wij, Franstaligen, in Vlaanderen door Vlamingen scheef bekeken waren omdat we onder ons in het Frans spraken. Maar we lachen ermee. Waarom zouden we reageren? Het zijn die Vlamingen die een probleem met onze aanwezigheid in Vlaanderen hebben, het is enkel en alleen hun probleem. Ik zou zelf willen toevoegen dat dit Vlaamse gedrag de Franstaligen juist moet overtuigen om nog meer naar Vlaanderen te gaan.
In alle eerlijkheid, denkt u nu echt niet dat er een zekere wederkerigheid in het hele verhaal zit? Jullie werken elkaars gedrag in de hand en zeggen dan "zie je wel dat jullie klootzakken zijn"

hey, ik ben maar een buitenstaander hoor.
Oud 16 februari 2010, 22:33   #36
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Maar verder heb je ook een type Belgicist - waarvan velen zelfs vaak Nederlandstalig zijn - en die het bon ton beschouwt om minachting te tonen voor alles wat Nederlandstalig is (maar ik zie ook vaak gekap op Duits). Niet dat ik het me aantrek, maar ik blijf het rare jongens vinden, die hardekern Belgonationalisten die op religieuze wijze alles wat Frans spreekt als halfgod te aanbidden. Dit zijn niet gewoon liefhebbers van de Franse cultuur, maar echte missionarissen, als het ware, die Vlaanderen willen bekeren tot de Francofonie. Dit zijn wel degelijk géén Franstaligen hè?
Enkelen op dit forum die zich identificeren met het land België behoren dus tot deze categorie mensen. Deze mensen zijn een magere minderheid in Vlaanderen hoor.
Wat drijft een mens om zich zo onderdanig op te stellen? Er zit er hier zelfs eentje die zo beschaamd is om zijn Nederlandstaligheid dat hij dagelijks bedruipt met figuurlijk zweet en al bibberend hoopt niet te veel ademlucht ontnomen te hebben van een Franstalige landgenoot van ons.
Het jammere hieraan is dat sommigen hier kappen op Francofonen, vaak wanneer het niet eens over Franstaligen gaat (niet specifiek en niet in het algemeen).

Ook ik neem het wel eens op voor mijn Franstalige medemens en ben soms wel eens oprecht beschaamd om het onbeschofte gedrag van Nederlandstaligen, maar om daarom mezelf te schamen voor wat ik ben? Matigheid is voldoende, nederigheid mag ook, maar "wormigheid"? Dat laatste heb ik nooit gesnapt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 februari 2010 om 22:57.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:45   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In alle eerlijkheid, denkt u nu echt niet dat er een zekere wederkerigheid in het hele verhaal zit? Jullie werken elkaars gedrag in de hand en zeggen dan "zie je wel dat jullie klootzakken zijn"

Misschien........
Oud 16 februari 2010, 22:46   #38
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Guillaume Ir daarentegen zag wel iets in een ééntalig Verenigd Nederlands Koninkrijk, zoals de enig echte vlaams Nationalisten een ééntalig Vlaanderen of Vlaanderen + Nederland wel zien zitten.
Vandaar dat er in de jaren na 1830 een sterke Franstalige orangistische strekking was? Hippolyte Metdepenningen, om maar één iemand te noemen. Of Lucien Jottrand.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:52   #39
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mja, het is altijd makkelijker om de anderen te bekritiseren ...

Zo moeten ze niet naar hun eigen fouten kijken....

Zo kijken ze op mijn werk ook regelmatig eens op als ik eens in het Vlaams antwoord op een in het frans gestelde vraag voor de grap...

En nochtans is het Nederlands een verplichte taal in het bedrijf,daar waar in de werkelijkheid overwegend het frans van toepassing is gezien de eentaligheid van de overgrote meerderheid van de francofone brusselaars die bij ons werken alhoewel zij globaal gezien ook een minderheid vormen in het totale personeelsbestand...

En Willebroek ligt nu niet bepaald in of nét nabij wallonië...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 22:55   #40
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mja, het is altijd makkelijker om de anderen te bekritiseren ...

Zo moeten ze niet naar hun eigen fouten kijken....

Zo kijken ze op mijn werk ook regelmatig eens op als ik eens in het Vlaams antwoord op een in het frans gestelde vraag voor de grap...

En nochtans is het Nederlands een verplichte taal in het bedrijf,daar waar in de werkelijkheid overwegend het frans van toepassing is gezien de eentaligheid van de overgrote meerderheid van de francofone brusselaars die bij ons werken alhoewel zij globaal gezien ook een minderheid vormen in het totale personeelsbestand...

En Willebroek ligt nu niet bepaald in of nét nabij wallonië...
Franstaligen gedragen zich zeer duidelijk niet als de minderheid die ze zijn. Als de Nederlandstaligen een greintje van hun ballen hadden was het snel gedaan met die hele discussie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be