Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2010, 09:07   #21
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik ben hier wel duidelijk in de minderheid maar als het correct is dat hij opgepakt werd dan vind ik dat goed nieuws.
Uiteraard is het goed nieuws, er ligt echter een wereld van verschil tussen hem oppakken en hem de CIA 'black plane - black site' behandeling geven.

Het is te hopen dat ze zijn kinderen niet martelen zoals dat (volgens bepaalde bronnen) wel gebeurd is in het geval van Khalid Sheikh Mohammed.

Er bestaat weinig twijfel over dat Illwill dergelijke actie ook wel zou steunen.
Ah ja, ze moesten maar niet de kinderen van zo'n vader zijn, nietwaar?

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 februari 2010 om 09:09.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 09:11   #22
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Straddle : ik ga Illwill's stokpaardje niet berijden maar tussen Taliban toen en nu ligt wel enig verschil, ook die van een generatie.
U zegt dat ze vechten voor volk en vrijheid. Dat is dus niet zo. Ze vechten voor hun eigen macht en tegen in hun ogen de gedegenereerde cultuur van de Amerikanen. Voor dat laatste heb je zelfs als Europeaan niet zoveel fantasie nodig om daar wel een spoor van waarheid in te vinden. Maar dat is een geschil tussen de VS en Taliban. En laten we dat zo houden. Dat Balkenende c.s. gevolg gegeven heeft aan de oproep van Bush Jr is uiterst laakbaar. Als er voldoende druk op de ketel komt zal hij ook hiervoor het veld moeten ruimen. Laat die volkeren hun eigen oorlogen uitvechten - ze hebben nog een lange weg te gaan, ze leven nog in de middeleeuwen. Behalve als het om de verkoop van gronsdstoffen voor drugs gaat, de aanschaf van wapens en die van mobiele telefoons en voertuigen.

http://www.m90.org/video/60745/The_T...ry_much_alive/

Dit is geen westers slachtoffer maar een eigen geloofsgenoot. En hier zijn honderden en honderden voorbeelden van die moslims vol trots in het algemeen over het internet verspreiden.
Ze horen als geheel niet in de westerse maatschappij thuis en ik kan me niet herinneren dat de NL bevolking, of die van B er ooit om gevraagd heeft.

Het is een extreem voorbeeld, maar de moord op Theo van Gogh bewijst dat het niet de 'ver van mijn bedshow' is.

Dit even ter verduidelijking ....
Bedankt, ook dit even ter verduidelijking: uiteraard ga ik de taliban hier niet verdedigen of goedpraten. En zeker niet de praktijken die in dat filmpje aan bod komen, laat dat duidelijk zijn.

Mij is het eerder te doen, zoals steeds, onze eigen westerse perfiditeit en dubbelzinnigheid te laten zien, in dit geval, de typische commentaren van een Illwill. De keerzijde van de medaille te laten zien, wat mensen of andere culturen drijft om bepaalde daden te stellen. I.p.v. gewoon mee te lopen met westerse propaganda.

En als het om barbaarse praktijken gaat, er bestaat zoveel barbaarsheid (bv in afrika), waar de VS niets aan doet, of in bepaalde gevallen zelfs steunt (Liberia bv). ''democratie instellen'' en '' barbaarheid bestrijden'' zijn labels die de oorlogen doen verkopen aan de ongeinformeerde massa. Anyways, dat moet ik jou niet vertellen.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 09:17   #23
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Yep, zo zit hij idd in elkaar. schitterend geparafraseerd.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 15:23   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam M. Bekijk bericht
En wie houdt de barbaren die hem onder de kraan houden onder de kraan?
Niemand.

Ik zeg gewoon dat ik geen medeleiden heb met terroristen die zomaar willekeurig mensen afmaken. Ik vind dit niet hetzelfde met personen die deze barbaren straffen.
Wanneer jou dochter brutaal verkracht zou worden en erna afgemaakt door de keel over te snijden ofzo...eens kijken wat jij met deze barbaar zou doen indien je in dezelfde kamer zou zitten. Ben jij dan even barbaars of net menselijk?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 15:24   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oproepen tot marteling. How low can you go.
Ze moesten het eens met jou doen.

Wie, zoals Illwill, duidelijk totaal geen besef heeft van moraal, mag men dat een mens noemen? Ik wens in ieder geval niet tot dezelfde soort te behoren als een dergelijk schepsel.
Zegt degene die het fantastisch nieuws vind wanneer er VS soldaten sneuvelen in Irak of Afghanistan.
Je behoord dus tot hetzelfde soort.
Oud 17 februari 2010, 15:26   #26
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
illwill = barbaar.
Waarom? Omdat ik iets schrijf op een forum?

Ik ben dus barbaar en moet opgesloten worden vanwege mijn woorden hier?

Ik heb nog nooit een vlieg kwaad gedaan en toch ben ik een barbaar? Kan je dan ook even de gelijkenis geven en argumenten waarom precies?
Oud 17 februari 2010, 15:27   #27
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
X2

In feite is Illwill even barbaars dan het kwaad dat hij meent aan te klagen. Neen, in feite is hij slechter en laffer: een taliban strijder verzet zich tegen een vreemde bezetter, vecht voor zijn land, zijn cultuur en wil daar direct voor sterven. Illwill, vanuit zijn luie westerse zetel, is het enkel om haatgevoelens te doen.

En waar is het verschil tussen jou en mij? Jij zit niet in je zetel?
Oud 17 februari 2010, 15:28   #28
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen waren het geen barbaren, toen waren het vrijheidsstrijders die gesteund moesten worden.

Wanneer niet meer nuttig, gewoon wegsmijten en smeerlappen/zondebokken van maken. Ge kunt zo'n toeren toch straffeloos en zonder gevolgen doen he, who cares?
Nee, wanneer ze burgers martelen en vermoorden moeten ze weg. Groot verschil.
Oud 17 februari 2010, 15:44   #29
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Illwill (vijandelijke gevoelens)

In de eerste plaats hebben de Yanken niets te zoeken in Irak. Ze zijn een bezettingsmacht met een legaal tintje verkregen door leugen en bedrog, afpersing en economische chantage. Een van de redenen van Balkenende's problemen: hij kan niet in het openbaar toegeven dat de VS Europe in deze chanteert. De huidige Iraakse regering is machteloos, zelfs waar het gaat om duidelijke oorlogsmisdaden door Amerikanen gepleegd.
Amerika is in het onderhavige Iraakse geval niet beter dan Hitler in WWII.
Elke in Irak omgebrachte Amwerikaanse soldaat is een handlanger van een criminele bezetter. In rechtlijnige bewoordingen ligt het gelijk bij de Iraqi's en niet bij de Amerikanen.

De verheerlijking als door u gepleegd van een volk dat tot het absolute uitschot van deze aardkloot moet worden gerekend is derhalve zwaar misplaatst.
Straddle en Corse hebben ooit eens een compilatie van VS vaardigheden gemaakt en die zijn bepaald niet bezijden de werkelijkheid.
Oud 17 februari 2010, 15:44   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nee, wanneer ze burgers martelen en vermoorden moeten ze weg. Groot verschil.
Niet als ze dat vanuit bommenwerpers doen?
http://www.ccmep.org/usbombingwatch/1999.htm
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 16:00   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Illwill (vijandelijke gevoelens)

In de eerste plaats hebben de Yanken niets te zoeken in Irak. Ze zijn een bezettingsmacht met een legaal tintje verkregen door leugen en bedrog, afpersing en economische chantage. Een van de redenen van Balkenende's problemen: hij kan niet in het openbaar toegeven dat de VS Europe in deze chanteert. De huidige Iraakse regering is machteloos, zelfs waar het gaat om duidelijke oorlogsmisdaden door Amerikanen gepleegd.
Amerika is in het onderhavige Iraakse geval niet beter dan Hitler in WWII.
Elke in Irak omgebrachte Amwerikaanse soldaat is een handlanger van een criminele bezetter. In rechtlijnige bewoordingen ligt het gelijk bij de Iraqi's en niet bij de Amerikanen.

De verheerlijking als door u gepleegd van een volk dat tot het absolute uitschot van deze aardkloot moet worden gerekend is derhalve zwaar misplaatst.
Straddle en Corse hebben ooit eens een compilatie van VS vaardigheden gemaakt en die zijn bepaald niet bezijden de werkelijkheid.
Eerste stukje is anti-VS propaganda, niet meer en niet minder.

Voor de rest schaar je alle VS militairen onder dezelfde noemer. Veralgemenen noemen ze dat. Jij verheerlijkt dus ook geweld en dood, alleen doe jij het voor het groepje waar jij op tegen bent. Dat is het enige verschil.

Jij bent tegen de VS, ik ben tegen de terroristen. Jij vind het goed nieuws als amerikanen sneuvelen, ik vind het goed nieuws als terroristen sneuvelen. Gelieve nu duidelijk te maken waarom het voor mij misplaatst is en niet voor jou?
Oud 17 februari 2010, 16:01   #32
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jawel. Maar dat doen ze niet.
Oud 17 februari 2010, 16:10   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard is het goed nieuws, er ligt echter een wereld van verschil tussen hem oppakken en hem de CIA 'black plane - black site' behandeling geven.

Het is te hopen dat ze zijn kinderen niet martelen zoals dat (volgens bepaalde bronnen) wel gebeurd is in het geval van Khalid Sheikh Mohammed.

Er bestaat weinig twijfel over dat Illwill dergelijke actie ook wel zou steunen.
Maar goed dat de amerikaanse militairen uit de grond groeien als paddestoelen.
Oud 17 februari 2010, 16:11   #34
D'ARTOIS

Standaard

@ Illwill

Nee, dat doe ik per se niet. Ik licht alleen toe dat de VS een vijandelijke bezetter is vanuit internationaal standpunt bekeken.
Wanneer ze dat tijdens de Golf I hadden gedaan lagen de zaken totaal anders. dan hadden ze wel degelijk een reden gehad. Maar niet zoveel jaren na dato en dat nog op valse gronden/valse voorwendselen. Zoals Hitler dat ook deed.

Ik ben evenzeer tegen terroristen. Maar die zitten vnl onder 'eigen' politici.
Persoonlijk beoog ik een passieve politieke koers ten opzichte van zowel VS als het Midden Oosten.
Goederen-economie, prima maar geen financiële- en politieke betrekkingen. Noch met de VS noch met die van het M-O zolang ze niet in staat zijn hun problemen op diplomatiek niveau uit te vechten.

Op die manier voorkom je ongewenste contacten c.q. verstrengelingen.
En kan tot sluiting van de Navo leiden waardoor België vrij is om Amerikaanse oorlogsmisdadigers juridisch te vervolgen.
Oud 17 februari 2010, 16:17   #35
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Illwill

Nee, dat doe ik per se niet. Ik licht alleen toe dat de VS een vijandelijke bezetter is vanuit internationaal standpunt bekeken.
Wanneer ze dat tijdens de Golf I hadden gedaan lagen de zaken totaal anders. dan hadden ze wel degelijk een reden gehad. Maar niet zoveel jaren na dato en dat nog op valse gronden/valse voorwendselen. Zoals Hitler dat ook deed.

Ik ben evenzeer tegen terroristen. Maar die zitten vnl onder 'eigen' politici.
Persoonlijk beoog ik een passieve politieke koers ten opzichte van zowel VS als het Midden Oosten.
Goederen-economie, prima maar geen financiële- en politieke betrekkingen. Noch met de VS noch met die van het M-O zolang ze niet in staat zijn hun problemen op diplomatiek niveau uit te vechten.

Op die manier voorkom je ongewenste contacten c.q. verstrengelingen.
En kan tot sluiting van de Navo leiden waardoor België vrij is om Amerikaanse oorlogsmisdadigers juridisch te vervolgen.
Tja, ik heb nu eenmaal een ander standpunt. Saddam was reden genoeg om het land te bevrijden. Spijtig genoeg verkloot een groep terroristen de hele boel en de enige slachtoffers zijn de iraakse burgers.
Oud 17 februari 2010, 16:37   #36
D'ARTOIS

Standaard

Daar kunnen we het over eens zijn.
Oud 17 februari 2010, 16:40   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt, ook dit even ter verduidelijking: uiteraard ga ik de taliban hier niet verdedigen of goedpraten. En zeker niet de praktijken die in dat filmpje aan bod komen, laat dat duidelijk zijn.

Mij is het eerder te doen, zoals steeds, onze eigen westerse perfiditeit en dubbelzinnigheid te laten zien, in dit geval, de typische commentaren van een Illwill. De keerzijde van de medaille te laten zien, wat mensen of andere culturen drijft om bepaalde daden te stellen. I.p.v. gewoon mee te lopen met westerse propaganda.

En als het om barbaarse praktijken gaat, er bestaat zoveel barbaarsheid (bv in afrika), waar de VS niets aan doet, of in bepaalde gevallen zelfs steunt (Liberia bv). ''democratie instellen'' en '' barbaarheid bestrijden'' zijn labels die de oorlogen doen verkopen aan de ongeinformeerde massa. Anyways, dat moet ik jou niet vertellen.
De VS heeft simpelweg de middelen niet om overal ter wereld in te grijpen.

Maar ja, het is heel gemakelijk om in de tribunes te blijven zitten en commentaar te geven op wat beter of anders kon gebeuren...zelf iets doen? Nee, dat gaat dan weer te ver.
Laten we de diamanten in Afrika niet vergeten..daar hebben nooit Europese landen tussen gezeten zeker?
Och ja, Congo...ssssssssst, in Congo gaat het goed met de mensenrechten want Belgie stuurt er al jaren geld naartoe. Ze steunen kortom wreedheden of niet?

Voor de rest, loop jij dan maar mee met de anti-westerse of anti-VS propaganda.
Oud 17 februari 2010, 16:42   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat we het nu toch over anti-propaganda hebben.

ALs de VS er enkel was voor de olie, hoe komt het dat na al die jaren nog steeds niemand die deze bewering steunt kan aantonen dat de amerikanen de olie aan het stelen zijn en dat de internationale gemeenschap blijkbaar laat begaan?
Oud 17 februari 2010, 16:45   #39
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Jawel. Maar dat doen ze niet.
Beweer jij écht dat de duizenden tonnen bommen die de Amerikaanse en Britse luchtmacht over Irak en nu Afghanistan gooiden en gooien alléén militairen raken, of zijn dat 100% blindgangers?
Heb je daar soms een bron voor?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 16:46   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beweer jij écht dat de duizenden tonnen bommen die de Amerikaanse en Britse luchtmacht over Irak en nu Afghanistan gooiden en gooien alléén militairen raken, of zijn dat 100% blindgangers?
Heb je daar soms een bron voor?
Quote mij waar ik dat beweer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be