Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2010, 19:13   #21
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat is er verkeerd aan om op Nederlandse scholen Nederlands als voertaal te hebben? Ik zie het probleem niet zo.
Als voertaal, natuurlijk, maar wat voor een liberaal verbied mensen om een andere taal te spreken? Ik kom zelf niet verder dan nep-Afrikaans en Engels, en voor Monty Pyton opdreunen krijg je vast geen ochtend, maar waarom dan wel voor het opdreunen vn de Marokkaanse Monty Pyton? De verkiezingsslogan van de VVD hier in Eindhoven is "Ik kies zelf". Maar in Zwolle kiezen we wel voor u. Het is niet dat ik Nederlands spreken nou zo erg vind, ik zie er alleen absoluut geen heil in om zoiets vanuit de overheid te regelen. En zeker als je als partij tegen de veel inmenging van de overheid bent vind k dit een raar plan dat nietbij dat beeld past.
Oud 25 februari 2010, 19:28   #22
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als voertaal, natuurlijk, maar wat voor een liberaal verbied mensen om een andere taal te spreken? Ik kom zelf niet verder dan nep-Afrikaans en Engels, en voor Monty Pyton opdreunen krijg je vast geen ochtend, maar waarom dan wel voor het opdreunen vn de Marokkaanse Monty Pyton? De verkiezingsslogan van de VVD hier in Eindhoven is "Ik kies zelf". Maar in Zwolle kiezen we wel voor u. Het is niet dat ik Nederlands spreken nou zo erg vind, ik zie er alleen absoluut geen heil in om zoiets vanuit de overheid te regelen. En zeker als je als partij tegen de veel inmenging van de overheid bent vind k dit een raar plan dat nietbij dat beeld past.
De reden is duidelijk. Het gaat om integratie. Uit onderzoeken blijken twee dingen: 1. Door een overvloed van allochtonen jongeren op scholen blijken zij het Nederlands alleen nog in de lessen te gebruiken en spreken zij hun eigen taal op het schoolplein. 2. De integratie gaat stukken beter als de afspraak wordt gemaakt dat ook op het schoolplein Nederlands wordt gepraat.
Maar inderdaad, of zoiets opleggen van hogerhand zin heeft?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 18:01   #23
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Geen spoor van reactie op het "grote" Debat - 1 hiero,
waar Nederland nochtans met door de keel gierende zenuwen naar uitkeek.
Dan zal een Belg het maar posten: Debat - 2
Debat - 3
Debat -4
Debat -5
Debat -6
(Hopelijk blijft het hier langer dan een paar maanden staan)

Misschien heeft het ermee te maken dat heel dik 30% van de kijkers Geert Wilders tot winnaar uitriep.
De website van de organisator had moeite om dat te slikken en ging ook plat.

Mij viel oa op hoe liev Wilders bleef tegen een "roepende en tierende" mevrouw Kant.
Bos deed errug zijn best (oa gebruik makend van een absoluut onbevestigd verhaal dat hij vervolgens weer moest inslikken),
maar Wilders slot-oneliner dat de PvdA “hoe meer moskeeën hoe liever” wou was dodelijk.
VVD schurkt dichter en dichter tegen de PVV aan.
Ik kreeg een gevoel van “stem voor de PVV, u krijgt er de VVD gratis bij.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2010, 18:11   #24
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

SP
GroenLinks
PvdA
Verenigde Senioren Partij
Nederlandse Moslimpartij
D66
Almere Voor Iedereen Partij
Klimaat en Omgevings Partij
ChristenUnie
CDA
PVV
VVD
Leefbaar Almere
Almere Partij
Trots op Nederland
Nationaal Democratische Partij
Oud 2 maart 2010, 18:17   #25
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

"Links heeft niets geleerd van de opmars van Pim Fortuyn",
aldus CDA-politicus Van Geel.
En volgens mij ook niet van de moord op Fortuyn.

Citaat:
... de frustratie groeit en groeit, omdat kennelijk de Haagse elite zich drukker maakt om het aanvallen van Wilders dan om het oplossen van de problemen die zij ervaren met criminele jongeren van Marokkaanse of Antilliaanse afkomst
...

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 2 maart 2010 om 18:18.
Oud 3 maart 2010, 12:00   #26
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Niet bepaald nieuw, maar het dient herhaald te worden.

Verkiezingsdebat: Vergelijking van de verslaggeving in de Volkskrant met die van de Telegraaf:
PVV-berichtgeving Volkskrant GEVAARLIJK tendentieus

Een paar quotes:

Citaat:
...
Bij weldenkend Nederland overheerst de mening dat de Volkskrant een zogenaamde ‘kwaliteitskrant’ is. Tegelijkertijd heeft de Telegraaf in die kringen de naam een ongenuanceerde roeptoeter te zijn. Maar is dit wel in overeenstemming met de realiteit?
...
Op de website van De Telegraaf staan hier en hier redelijk zakelijke verslagen van het verkiezingsdebat.
...
Hoe anders is dat in het stukje op de website van de Volkskrant.
...
Ten tweede wordt in het artikel gemeld dat Wilders “geen greep op Bos wist te krijgen“, want “Bos pareerde met kennelijk gemak beschuldigingen als zou de PvdA de ‘Partij van de Arabieren’ zijn.” Dit is geen neutrale verslaglegging, maar een subjectief waardeoordeel. Hier wordt gesuggereerd dat Wilders niet bij machte was Bos (PvdA) aan te pakken en dat Bos alles gemakkelijk en terecht van zich afwimpelde. Ik kreeg echter een heel ander beeld van het verloop van de gedachtewisseling tussen deze politici.
...
De conclusie kan alleen maar luiden dat de Telegraaf beter in staat blijkt tot objectieve berichtgeving dan de Volkskrant.
...
Wat politieke verslaggeving betreft klopt de conclusie als een bus.
De Volkskrant is een waardeloze propagandatoeter geworden.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 3 maart 2010 om 12:04.
Oud 3 maart 2010, 12:17   #27
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Niet bepaald nieuw, maar het dient herhaald te worden.

Verkiezingsdebat: Vergelijking van de verslaggeving in de Volkskrant met die van de Telegraaf:
PVV-berichtgeving Volkskrant GEVAARLIJK tendentieus

Een paar quotes:

Wat politieke verslaggeving betreft klopt de conclusie als een bus.
De Volkskrant is een waardeloze propagandatoeter geworden.

De telegraaf zit net zo fout, ze vermelden tenslotte niet dat er twee beste debaterverkiezingen waren.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 maart 2010 om 12:17.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:23   #28
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
... de frustratie groeit en groeit, omdat kennelijk de Haagse elite zich drukker maakt om het aanvallen van Wilders dan om het oplossen van de problemen die zij ervaren met criminele jongeren van Marokkaanse of Antilliaanse afkomst
Klopt de analyse over de islam als gevaarlijke ideologie? Antilliaanse jongeren zijn in het algemeen niet moslim. Als zij criminineel zijn, ligt het dan aan de islam of aan wat anders?

Stel in het onvoorziene geval dat Wilders analyse fout is, wat moeten we dan? Spijt hebben, te biecht gaan, en de volgende keer weer gewoon naar onze heilige moederkerk luisteren?

Laatst gewijzigd door Sjaax : 3 maart 2010 om 12:24.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:27   #29
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De telegraaf zit net zo fout, ze vermelden tenslotte niet dat er twee beste debaterverkiezingen waren.
Ein-de-lijk dan toch eens reactie uit Nederlandse hoek.
Als ik moet kiezen tussen De Telegraaf en De Volksrant als het gaat om "objectieve"
Nederlandse berichtgeving is mijn keus tegenwoordig snel gemaakt.

De website die u aanhaalt vind ik ook vaak dubieus.
Vergelijk dit bericht
Familie zet ziekenhuis op stelten uit NU.nl met
TURKSE familie zet ziekenhuis op stelten uit De Telegraaf.
De verschillen lijken mij duidelijk.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 3 maart 2010 om 12:30.
Oud 3 maart 2010, 12:32   #30
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Klopt de analyse over de islam als gevaarlijke ideologie? Antilliaanse jongeren zijn in het algemeen niet moslim. Als zij criminineel zijn, ligt het dan aan de islam of aan wat anders?

Stel in het onvoorziene geval dat Wilders analyse fout is, wat moeten we dan? Spijt hebben, te biecht gaan, en de volgende keer weer gewoon naar onze heilige moederkerk luisteren?
Volgens mij wil Wilders criminaliteit uit ELKE hoek veel harder aanpakken.
(TERECHT, zeker als het om hardleerse recidivisten gaat.)
Hij wijst er wel telkens "fijntjes" op waar de grootste problemen vandaan komen.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 3 maart 2010 om 12:36.
Oud 3 maart 2010, 14:09   #31
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Spijt hebben, te biecht gaan, en de volgende keer weer gewoon naar onze heilige moederkerk luisteren?
Is dat niet altijd het beste?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 17:59   #32
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Ein-de-lijk dan toch eens reactie uit Nederlandse hoek.
O, sorry, ik wist niet dat je op me zat te wachten.
Citaat:
Als ik moet kiezen tussen De Telegraaf en De Volksrant als het gaat om "objectieve"
Nederlandse berichtgeving is mijn keus tegenwoordig snel gemaakt.

De website die u aanhaalt vind ik ook vaak dubieus.
Vergelijk dit bericht
Familie zet ziekenhuis op stelten uit NU.nl met
TURKSE familie zet ziekenhuis op stelten uit De Telegraaf.
De verschillen lijken mij duidelijk.
Dus? Er staat toch ook niet bij elk bericht "autochtone Nederlandse automobilist rijdt kind dood" of "Limburger met Indonesische roots en Oost-Europese vrouw kraamt onzin uit"? Ik vind de Telegraaf ook vaak dubieus. Wij hadden er een keer om de een of andere reden een proefexemplaar van gekregen. Groot op de voorkant, het item van die dag: "golfer mishandeld hond op golfbaan Eemnes". Ik dacht dat ik het regionale blaadje in mijn handen had. De Telegraaf besteed relatief veel aandacht aan dingen als "entertainment nieuws", en daar halen ze hun reputatie vandaan, daarom staan ze niet bekend als een krant voor de elitaire ontwikkelde in politiek geïnteresseerde medemens. Wat de politieke berichtgeving betreft zijn ze net zo goed gekleurd als andere kranten, maar dat mag. Da's hun goed recht. Het is ook niet alsof iemand je verplicht om de Volkskrant te lezen, mensen horen graag hun eigen mening van anderen komen, zo zitten we in elkaar, en het is goed dat er ook een krant is als de Telegraaf, zeker. Maar als de journalist die het stuk voor de Volkskrant schreef de indruk had dat Bos alles makkelijk pareerde en Wilders in de problemen kwam, of dat nou terecht is of niet, dan is dat zijn nieuws, net als wanneer hij schrijft dat Ajax verdiend heeft gewonnen van PSV. En als mensen een eigen indruk willen hebben moeten ze het TV-debat maar volgen. Uitzending gemist. Nu.nl kopieëert vooral veel van het ANP, net als de gratis krantjes in de trein. En daar heb ik ook al eens een verontwaardigde reactie in zien staan van iemand die vond dat autochtonen altijd als "een man" in de krant komen terwijl allochtonen als "Achmed A" (of zoiets, ik weet de naam niet meer) erin staan. De redactie was vervolgens bijdehand genoeg om niet alleen hun eigen reactie te plaatsen, maar ook de naam van de reagerende lezer, zonder commentaar erbij. Je raad het al, dezelfde naam. Maar goed, die anekdote dient alleen om aan te tonen dat als je specifieke voorbeelden gaat zoeken je iedereen wel van gekleurde berichtgeving kan gaan beschuldigen. Het ANP is wat dat betreft behoorlijk neutraal, en sites als nu.nl daardoor ook.
Oud 3 maart 2010, 18:14   #33
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Volgens mij wil Wilders criminaliteit uit ELKE hoek veel harder aanpakken.
(TERECHT, zeker als het om hardleerse recidivisten gaat.)
Hij wijst er wel telkens "fijntjes" op waar de grootste problemen vandaan komen.
De grootste problemen komen van jonge mannen, en in het bijzonder van jonge mannen van Antiliaanse (weinig moslims), Surinaamse (weinig moslims) of Marokkaanse (wel veel moslims) afkomst. En hoe moet dat aangepakt worden? Door oude Turkse vrouwen geld te laten betalen om hun hoofddoek te mogen dragen, en deze vervolgens helemaal te verbieden. Als Wilders echt iets wilde doen aan de criminaliteit dan zou het blijven bij meer politie, hogere strafnormen (dat is iets anders dan minimumstraffen, waar je juist niet de zware maar de kleine criminelen mee hebt), zwaardere straffen voor recidivisten etc. In plaats daarvan zijn de meeste van zijn maatregelen gericht op Moslimpje pesten. De Moslims mogen vooral niet denken dat ze zich hier thuis mogen voelen, en dan vooral degenen die het best geïntegreerd zijn niet. Op je werk en in de openbare ruimte moet je in Wilders' Nederland je hoofddoek af, je word zoveel mogelijk preventief gefouilleerd en als je de Nederlandse TV aanzet of een Nederlandse krant leest vliegt je weer eens om de oren dat je kwaadaardig bent. Nee, blijf dan maar thuis een uitkering trekken, en schaf meteen een schotel aan. Als het ene individu iets fout doet, de wet overtreed, vrouwen geen hand geeft of diezelfde hand ergens stopt waar hij niet hoort, dan moet een ander individu daarvoor gestraft worden. Dat mag nooit zo zijn. Ik ben een individu, ik ben een mens. Ik ben verantwoordelijk voor de ongein die ik uithaal, niemand anders, maar ik ben dan ook niet verantwoordelijk voor de dingen die andere mensen doen. Als ik hier op het forum de regels overtreed gaat men toch ook niet alle Nederlanders bannen? Nee, dan bannen ze mij. En dat is de aanpak die in de maatschappij ook gebruikt moet worden. En dat conservatieven graag in hokjes denken, da's niet mijn probleem. Stempt progressief. [/campagne]

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 3 maart 2010 om 18:16.
Oud 3 maart 2010, 18:55   #34
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
O, sorry, ik wist niet dat je op me zat te wachten.
Wilde inderdaad van (een) Nederlander(s) horen wat ie van het debat vond,
maar blijkbaar is er niet zo veel animo voor als Pechtold of Bos er maar bekaaid vanaf komen.

Citaat:
Dus? Er staat toch ook niet bij elk bericht "autochtone Nederlandse automobilist rijdt kind dood" of "Limburger met Indonesische roots en Oost-Europese vrouw kraamt onzin uit"? Ik vind de Telegraaf ook vaak dubieus. Wij hadden er een keer om de een of andere reden een proefexemplaar van gekregen. Groot op de voorkant, het item van die dag: "golfer mishandeld hond op golfbaan Eemnes". Ik dacht dat ik het regionale blaadje in mijn handen had. De Telegraaf besteed relatief veel aandacht aan dingen als "entertainment nieuws", en daar halen ze hun reputatie vandaan, daarom staan ze niet bekend als een krant voor de elitaire ontwikkelde in politiek geïnteresseerde medemens. Wat de politieke berichtgeving betreft zijn ze net zo goed gekleurd als andere kranten, maar dat mag. Da's hun goed recht. Het is ook niet alsof iemand je verplicht om de Volkskrant te lezen, mensen horen graag hun eigen mening van anderen komen, zo zitten we in elkaar, en het is goed dat er ook een krant is als de Telegraaf, zeker. Maar als de journalist die het stuk voor de Volkskrant schreef de indruk had dat Bos alles makkelijk pareerde en Wilders in de problemen kwam, of dat nou terecht is of niet, dan is dat zijn nieuws, net als wanneer hij schrijft dat Ajax verdiend heeft gewonnen van PSV. En als mensen een eigen indruk willen hebben moeten ze het TV-debat maar volgen. Uitzending gemist. Nu.nl kopieëert vooral veel van het ANP, net als de gratis krantjes in de trein. En daar heb ik ook al eens een verontwaardigde reactie in zien staan van iemand die vond dat autochtonen altijd als "een man" in de krant komen terwijl allochtonen als "Achmed A" (of zoiets, ik weet de naam niet meer) erin staan. De redactie was vervolgens bijdehand genoeg om niet alleen hun eigen reactie te plaatsen, maar ook de naam van de reagerende lezer, zonder commentaar erbij. Je raad het al, dezelfde naam. Maar goed, die anekdote dient alleen om aan te tonen dat als je specifieke voorbeelden gaat zoeken je iedereen wel van gekleurde berichtgeving kan gaan beschuldigen. Het ANP is wat dat betreft behoorlijk neutraal, en sites als nu.nl daardoor ook.
Ik vind geweld tegen ziekenhuis- of ambulancepersoneel een zeer ernstige zaak
- die wat mij betreft keihard moet aangepakt worden
- en waarvan de plegers met naam en toenaam genoemd mogen worden (wie het ook is)
Jammer genoeg (en dat meen ik) komen allochtone namen onevenredig voor bij dat soort "incidenten".
De suggestie dat de "religieuze achtergrond" van de plegers vaak mee aan de oorzaak ligt
dient volgens mij eveneens steeds vermeld te worden.
Tot dat soort 'incidenten' niet meer voorkomt.

Het klopt natuurlijk dat De Telegraaf relatief veel aandacht besteedt aan 'entertainment' nieuws.
Dat hoeft niet te betekenen dat hun 'serieuze' berichtgeving
minder objectief of degelijk is dan die van bv NRC of De Volkskrant.
Tot spijt van wie het hen benijdt...

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 3 maart 2010 om 18:55.
Oud 3 maart 2010, 18:58   #35
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De grootste problemen komen van jonge mannen, en in het bijzonder van jonge mannen van Antiliaanse (weinig moslims), Surinaamse (weinig moslims) of Marokkaanse (wel veel moslims) afkomst. En hoe moet dat aangepakt worden? Door oude Turkse vrouwen geld te laten betalen om hun hoofddoek te mogen dragen, en deze vervolgens helemaal te verbieden. Als Wilders echt iets wilde doen aan de criminaliteit dan zou het blijven bij meer politie, hogere strafnormen (dat is iets anders dan minimumstraffen, waar je juist niet de zware maar de kleine criminelen mee hebt), zwaardere straffen voor recidivisten etc. In plaats daarvan zijn de meeste van zijn maatregelen gericht op Moslimpje pesten. De Moslims mogen vooral niet denken dat ze zich hier thuis mogen voelen, en dan vooral degenen die het best geïntegreerd zijn niet. Op je werk en in de openbare ruimte moet je in Wilders' Nederland je hoofddoek af, je word zoveel mogelijk preventief gefouilleerd en als je de Nederlandse TV aanzet of een Nederlandse krant leest vliegt je weer eens om de oren dat je kwaadaardig bent. Nee, blijf dan maar thuis een uitkering trekken, en schaf meteen een schotel aan. Als het ene individu iets fout doet, de wet overtreed, vrouwen geen hand geeft of diezelfde hand ergens stopt waar hij niet hoort, dan moet een ander individu daarvoor gestraft worden. Dat mag nooit zo zijn. Ik ben een individu, ik ben een mens. Ik ben verantwoordelijk voor de ongein die ik uithaal, niemand anders, maar ik ben dan ook niet verantwoordelijk voor de dingen die andere mensen doen. Als ik hier op het forum de regels overtreed gaat men toch ook niet alle Nederlanders bannen? Nee, dan bannen ze mij. En dat is de aanpak die in de maatschappij ook gebruikt moet worden. En dat conservatieven graag in hokjes denken, da's niet mijn probleem. Stempt progressief. [/campagne]
Wat dat fouilleren betreft zult u wel een punt hebben.
Alleen is er een duidelijke reden voor.
Jammer voor de allochtonen die WEL hun best doen.
Die zijn er ook, maar ze zijn helaas (ook dat meen ik) niet in de meerderheid...
Oud 3 maart 2010, 19:11   #36
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Wilde inderdaad van (een) Nederlander(s) horen wat ie van het debat vond,
maar blijkbaar is er niet zo veel animo voor als Pechtold of Bos er maar bekaaid vanaf komen.
Ik vond ze eigenlijk allemaal niet zo sterk. van Geel is een grijze muis, Kant een schreeuwster, Pechtold kwam niet zo sterk uit de hoek als anders, soms zelfs ronduit zwak. Bij het debat tusen Bos en Wilders ben ik op den duur maar gestopt met kijken, ik heb Geert dat allemaal wel eerder horen roepen, en ook Bos riep nou niet direct enthousiasme bij me op. Wat dat betreft is het raar dat die twee gewonnen hebben, want dat was totaal niet interessant om naar te kijken.

Citaat:
Ik vind geweld tegen ziekenhuis- of ambulancepersoneel een zeer ernstige zaak
- die wat mij betreft keihard moet aangepakt worden
- en waarvan de plegers met naam en toenaam genoemd mogen worden (wie het ook is)
Plegers mogen voor zover ik weet met naam en toenaam genoemd worden, maar pas nadat ze veroordeeld zijn. En dat vind ik een hele goede zaak, en daar hoeven geen uitzonderingen op gemaakt te worden, niet voor pedofielen, niet voor malafide zakenlui en niet voor mishandlaars van ambulancepersoneel, wat inderdaad een zeer vervelende, eerloze en serieuze misdaad is waar de daders bovendien vaak hun eigen vrienden en familieleden figuurlijk mee in de voet schieten.
Citaat:
Jammer genoeg (en dat meen ik) komen allochtone namen onevenredig voor bij dat soort "incidenten".
De suggestie dat de "religieuze achtergrond" van de plegers vaak mee aan de oorzaak ligt dient volgens mij eveneens steeds vermeld te worden.
Tot dat soort 'incidenten' niet meer voorkomt.
In elk krantenbericht over een criminele moslim moet staan "hij is waarschijnlijk crimineel omdat hij een moslim is"? Wat wilde je daarmee bereiken dan? Bovendien blijkt uit onderzoek dat de meeste overlast komt van moslims die relatief geïntegreerd zijn, jongeren die Nederlands spreken, naar school zijn geweest en nu gangstertje spelen, straattuig. Voor deze mensen speelt religie vaak juist een vrij kleine rol, of vooral een rol als onderdeel van hun "identiteit", iets waar ze stoer over kunnen doen zoner er echt interesse voor te hebben.

Citaat:
Het klopt natuurlijk dat De Telegraaf relatief veel aandacht besteedt aan 'entertainment' nieuws.
Dat hoeft niet te betekenen dat hun 'serieuze' berichtgeving
minder objectief of degelijk is dan die van bv NRC of De Volkskrant.
Tot spijt van wie het hen benijdt...
Dat zeg ik ook niet. Het serieuze nieuws wat er is is vaak best goed, en zeker in vergelijking met wat de geveesde "Telegraafreaguurders" er op de site vervolgens onder schrijven.
Oud 3 maart 2010, 19:24   #37
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Wat dat fouilleren betreft zult u wel een punt hebben.
Alleen is er een duidelijke reden voor.
Jammer voor de allochtonen die WEL hun best doen.
Die zijn er ook, maar ze zijn helaas (ook dat meen ik) niet in de meerderheid...
Tenzij de cijfers in de tussentijd heel erg veranderd zijn zijn de criminelen og altijd in de minderheid. In 2005 werd 17,1% van de jongens die ofwel uit Marokko kwamen of waarvan minstens één ouder daar vandaan kwam tussen de 18 en 24 jaar verdacht van het een of ander, een schrikbarend hoog getal, maar zelfs in die categorie geen meerderheid. En al was het een meerderhed, al was maar tien procent van de Marokkanen geen koppensnellende gangster, dan nog verdiend die tien procent het niet om het slachtoffer te worden van de rest. En die 90% dient ook net zo behandeld te worden als alle andere koppensnellende gangsters. Ieder mens is er één, ieder mens is zichzelf. Moeten er anders ook maatregelen genomen worden om mannen weg te pesten omdat die vaker crimineel zijn dan vrouwen?
Oud 4 maart 2010, 00:28   #38
Bovenbuur

Standaard

Voorlopige uitslag Eindhoven: het aantal fracties daalt van 11 naar 10, d66 ziet zijn zetelaantal vervijfvoudigen en de pvda blijft, ondanks een enorme val, de grootste.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 4 maart 2010 om 00:30.
Oud 4 maart 2010, 00:47   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorlopige uitslag Eindhoven: het aantal fracties daalt van 11 naar 10, d66 ziet zijn zetelaantal vervijfvoudigen en de pvda blijft, ondanks een enorme val, de grootste.
Ik vraag mij af of PvdA leider Bos geen slag van de molen heeft gehad.
De PvdA gaat landelijk fors achteruit en dan zegt die clown: ''wij zijn weer terug''.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 maart 2010 om 00:48.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 07:56   #40
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik vraag mij af of PvdA leider Bos geen slag van de molen heeft gehad.
De PvdA gaat landelijk fors achteruit en dan zegt die clown: ''wij zijn weer terug''.

De PvdA heeft de vorige keer heel hard gewonnen. Oké, ze zouden enigzins moeten kunnen profiteren van wat er bij de SP weg loopt, en dat lukt niet zo, maar vergeet niet dat het CDA nog grotere klop heeft gekregen, uiteindelijk zijn er gewoon toch best wel wat zetels naar de PVV gegaan. De VVD is het als enige van de drie traitionele partijen gelukt om daar stabiel onder te blijven, d66 kon nergens andersheen dan omhoog, maar gaat stiekem toch wel vrij veel omhoog, kiezers die niet zozeer van het CDA af zulen komen, wel deels van de PvdA. Al met al hoeft Bos niet verschrikkelijk in mineur te zijn. Maar inderdaad, hij heeft wel verloren. *L op voorhoofd doet.*
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be