Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 mei 2004, 00:57   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Ik ben tegen het cordon sanitair. Een ongrondwettelijke partij zou zowieso niet mogen bestaan. Een partij, die de Belgische staat verwerpt...
Ah dus België heeft het recht om inwoners die liever in Vlaanderen dan België wonen het recht op spreken te ontnemen? En op welk democratisch principe is dat dan wel gebaseerd?

Als u uw theorie verder trekt, waarom wordt dan in andere democratische landen toegestaan dat partijen wel opkomen voor separatisme van een regio????
Rr00ttt is offline  
Oud 14 mei 2004, 21:33   #22
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Als West-Vlaanderen morgen beslist om een aparte staat in Belgie te willen worden, zal men eens goed lachen in Brussel. Hetzelfde geldt voor Vlaanderen in Belgie. Men beseft niet half hoe belachelijk Vlaanderen zich maakt door een soort staatje in Europa te worden. Het is nog geen halve kruimel van betekenis op de wereldkaart.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline  
Oud 14 mei 2004, 21:53   #23
niet-blanke belg
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het is nog geen halve kruimel van betekenis op de wereldkaart.
Ja, en Monaco ook niet
niet-blanke belg is offline  
Oud 14 mei 2004, 23:23   #24
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als West-Vlaanderen morgen beslist om een aparte staat in Belgie te willen worden, zal men eens goed lachen in Brussel. Hetzelfde geldt voor Vlaanderen in Belgie. Men beseft niet half hoe belachelijk Vlaanderen zich maakt door een soort staatje in Europa te worden. Het is nog geen halve kruimel van betekenis op de wereldkaart.
Zijn we dat nu wel mss? Splitsen die handel, zijn we van dat vieze deel daar onderaan eindelijk vanaf.
Oud 14 mei 2004, 23:37   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men beseft niet half hoe belachelijk Vlaanderen zich maakt door een soort staatje in Europa te worden. Het is nog geen halve kruimel van betekenis op de wereldkaart.
Conclusie van Thomas: een echte schande dat de Baltische republieken zich onafhankelijk durfden verklaren.

Want, mijn beste Thomas, de drie Baltische republieken hebben een bevolkingscijfer dat heel wat lager ligt dan het Vlaamse. Hun onafhankelijkheid is in uw ogen dus iets belachelijk.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 mei 2004, 22:35   #26
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

De grootte van het landoppervlak telt hier, en niet de de bevolkingsdichtheid. En als je de grootte van Vlanderen vergelijkt met zo'n Baltische staat...
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline  
Oud 15 mei 2004, 22:40   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grootte van het landoppervlak telt hier, en niet de de bevolkingsdichtheid. En als je de grootte van Vlanderen vergelijkt met zo'n Baltische staat...
Aha, de grootte telt. Dus Rusland is volgens u een veel belangrijkere speler op het wereldtoneel dan de VS. Oppervlakte, zei u, nietwaar...

En wat te denken van het volgende: Denemarken heeft een veel grotere economische impact dan bijvoorbeeld Portugal. Maar welk land heeft de grootste oppervlakte? Juist, Portugal.

Besluit: er klopt iets niet met uw redenering.
Oud 15 mei 2004, 23:46   #28
polksalad
Burger

polksalad's schermafbeelding

Standaard

Het Euro songfestival heeft nog maar eens bewezen dat we binnen Europe niets betekenen!!!
Het ergert me maateloos dat jullie zomaar ons land verkopen aan de eerste de beste die hier binnen komt gelopen, de Turk en de Marokaan vooraan op mijn lijst.
Binnen de 50 jaar zullen de Islamieten de meerderheid hebben in dit kleine land en het laat jullie Siberisch koud, onbegrijpelijk jullie die zich zelf zonder blozen intelligente mensen noemen, hoe kun je dit rijmen?
Kijk maar eens naar de video van de onthoofding van Nic Berg en vertel me nu nog eens dat deze mensen mensen zijn?
Wat Amerika doet in Irak daar kan men over discusseren geen probleem en de foto's die genomen zijn over het mishandelen van gevangen door Amerikanen dat versta ik maar al te goed!!!
Moraal ridders groene ajuinen - rode tomaten of wat voor kleur je ook politiek mag vertegenwoordigen jullie zijn en blijven in mijn ogen sukkelaars die niet verstaan wat er binnen hun eigenste kleine land gebeurt.
Verkoop ons maar zoals eerst aan de walen en nu aan de vreemdeling die hier continue in de watten word gelegt en maar blijft klagen.
Ik stem op het Blok en ik hoop met mij velen zodat we eindelijk eens kunnen opkomen voor onze waarden binnen en in ons eigen Belgie.
De idioten onder jullie die dit niet kunnen verstaan zullen weer reageren op hun eigen stomme manier en prediken dat de Islamiet niet zo slecht is als men beweerd wel special voor deze mensen geen amen maar lang leve allah.....
polksalad is offline  
Oud 16 mei 2004, 00:02   #29
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad
Het Euro songfestival heeft nog maar eens bewezen dat we binnen Europe niets betekenen!!!
numarx is offline  
Oud 16 mei 2004, 00:06   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad
Het Eurovisiesongfestival heeft - wat België betreft - alleen maar bewezen dat de Walen véél beter zijn dan de Vlamingen in het kiezen van een geschikt nummer om aan die wedstrijd deel te nemen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 16 mei 2004, 10:51   #31
Attiladehun
Banneling

Standaard

Mij interesseert die hele Eurosongbullshit niet. De muziek is slecht, de wijven zijn lelijk en de hele opzet is door en door commercieel.
Attiladehun is offline  
Oud 16 mei 2004, 11:00   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Mij interesseert die hele Eurosongbullshit niet. De muziek is slecht, de wijven zijn lelijk en de hele opzet is door en door commercieel.
Het eurosong is een regelrechte draak geworden en aanfluiting waarvoor het indertijd nog voor stond.
Oud 16 mei 2004, 14:58   #33
Löwe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat noem ik nog eens spreken zonder schroom. Het is ook mijn mening.
Löwe is offline  
Oud 17 mei 2004, 19:12   #34
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
Citaat:
Dat noem ik nog eens spreken zonder schroom. Het is ook mijn mening.
... en doorspekt met buren-politiek.
Oud 18 mei 2004, 13:06   #35
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als Vlaanderen morgen beslist een aparte staat in Belgie te willen worden zal niemand lachen en de Koning nog het minst. U lijkt wel op de planeet Pluto te leven.
Kaal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be