![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar we zijn toch allemaal Belgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het ganzenbord voor één keertje in de doos en in de kast, wil je?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het nut van dit document zit niet zozeer in de concrete politiek die er uit zal voortvloeien (dat gebeurt immers toch niet), wel in het feit dat het alweer een extra barstje is in de belgicistische muur.
De Gravensteengroep, die bestaat vooral uit ouwe zakken, met alle respect voor hun ervaring en eerdere militante carrières (in een aantal gevallen toch). Ik verwacht niet dat een Jef Turf nog mee aan stakingspiketten gaat staan en in betogingen meelopen, of 's nachts pamfletten gaat bussen. Maar deze groep komt wél in de media, in tegenstelling tot alle meer 'radicale' Vlaams-linkse (of klein-linkse) bewegingen,die veel lawaai maken in hun vergaderzaaltjes maar verder electoraal na de komma blijven tellen. De Gravensteengroep is dus maar een eerste stap, vanaf dan moeten wij op het terrein voortgaan en uitdiepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vooraleer je me verwijt dat ik alle links-nationalisten over dezelfde kam scheer alleen maar dat ik vind dat er GIGANTISCH verschil bestaat tussen de analyse en standpunten van deze groep en andere linkse Vlaams nationalisten. Ik vind ook dat met name Vermeersch er een wat ranzig revanchistisch en agressief tintje aan geeft. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 22 februari 2010 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom en hoe ze in de media komen interesseert mij zo niet, ze komen er wel in en ze doorprikken, alvast in woorden en in perceptie, de mythe dat links en belgisch synoniemen moeten zijn.
Zoals ik al zei, de rest zal door ons op het terrein moeten verwezenlijkt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() belgië is per definitie rechts, dus het om zeep gaan van belgië is sowieso een stap vooruit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een onzin. Een staat is niet rechts of links. Maar nogmaals het kan u geen iota schelen wat, waarom, hoe, waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zegt de man wie het niet kan schelen, wat, wie, hoe, waarom iets zou moeten gebeuren. Mocht een Dewinter een fascistisch dictatuur installeren in Vlaanderen dan zou iemand als u dat nog een stap vooruit vinden al was het maar omdat je dan in de bak met een Vlaams paspoort naar me zou kunnen staan zwaaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laten we het even hebben over de invasie door marsmannetjes, dat lijkt me net iets realistischer en politiek relevanter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |