![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft niet enkel met taksen of het concept te maken. Gewoon mismanagement. Ik heb op 500 meter van mekaar keuze tussen een Delhaize en een Carrefour. De eerste is (in hoeverre een supermarkt dat kan zijn) "gezellig", proper en heeft behulpzaam personeel. De tweede heeft de gezellige uitstraling van een verlaten slachthuis, is afgeleefd en heeft veel van een magazijn waar een tornado is doorheen geraasd, heeft (doorgaans - niet allen) nors en te weinig personeel dat bovendien de motivatie van een versleten dweil uitstraalt en is op de koop toe nog flink duurder ook.
Wat zou jij kiezen? Wel wel... ik verschiet helemaal niet van hoe het is gelopen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 februari 2010 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() het alles moet groter-waanzin monster heeft de consument zeker geen goed gedaan... overal verdwijnen buurtwinkels en langzaam monopolie van de warenhuizen.... intussen betalen wij ons kapot voor een bloemkool, pareie, wurtels, melk, spinoze, eiers, pattooters,... vroeger veel boeren die een winkeltjes hadden of leverden en hier en daar wat zwart... consument profiteerde mee... mooi dat neo-liberalisme.... bruud bijna 2 euro
![]() alles is om zeep, het wordt nooit als vroeger... http://www.youtube.com/watch?v=r6N86cPJftk maar die snotneuzen weten van niet beter ![]() Leegstand winkels stijgt zorgwekkend http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100205_002 Laatst gewijzigd door BlueThunder : 23 februari 2010 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() LOL!
Iedereen weet hier dat de buurtwinkels als paddestoelen uit de grond schieten, maar Marlientje komt ons leren dat ze verdwijnen. De supermarkten hebben volgens Marlientje ook fout aan de hoge voedingsprijzen... buurtwinkels zijn VEEL duurder. Kortom weer een hoop gestook en gezever zonder enige grond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik heb nog vakantiewerk gedaan (kassa) bij het toemalige Maxi GB. De prijzen klopten wel. De Rayonverantwoordelijken beslisten vaak in de voormiddag om in de namiddag die 3 ton sla die ze teveel haden aan een paar minder frankskes te verlappen, ze afficheerden dit maar brachten die niet in in de computer (een kropsla had een PLU-code) laat staan dat ze het kassapersoneel op de hoogte brachten. Nuja als GB Carrefour werd was het wel een stuk onaangenamer om er te werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Eén op negen producten fout op kassaticket
De winkels van Louis en AD Delhaize en GB Express gaan het vaakst in de fout. Het minst in de fout gaan Lidl, Makro, City Delhaize, Colruyt, Aldi en Match. http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20090326_003 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De top heeft vandaag ook heel stilletjes verklaard dat het management heeft gefaald. Dit is de eerste keer dat ik dit hoor van een firma... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() ik denk dat hier de klassieke familiale buurtswinkel werd bedoeld, die is inderdaad ( zo goed als) uitgestorven door de prijzenslagen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() De directie van Carrefour België probeert de herstructurering te pardonneren door te wijzen op marktverlies, maar ‘vergeet’ daarbij dat ook Carrefour België vorig jaar 66 miljoen euro winst boekte. De afdankingen van vandaag zijn er niet om een failliet te voorkomen, maar om de winsten op te drijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En neem daar dan nog eens een toegenomen inflatie bij en een serieuze financiële crisis (2008-2009). De doodsteek voor zo'n bedrijf als Carrefour. Ik moet wel toegeven dat ik niet had gedacht dat de schade zo erg zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is feitelijk toch wel bijzonder indrukwekkend dat de nummer 2 distributeur van de wereld ,niet op kan tegen de twee "lokale" ketentjes Colruyt en Delhaize,allebei kompleet onbetekenend op wereldschaal,maar beresterk in hun eigen markt.......
Zelfs de twee Duitse "bakkenvullers" Aldi en Lidl drummen al venijnig...overal zichtbaar in het winkellandschap... Het moet toch wel chockerend zijn dat de best draaiende "Carrefour's" eigenlijk de kleinere winkels zijn,gerund door een entrepreneur onder franchise,en met vermoedelijk slechts een minimum bemoeizucht van de "pak en das" managers van de Franchise-gever.... De vernedering moet des te groter zijn gezien Belgie vlak naast Frankrijk,de thuismarkt van Carrefour,ligt..... O ja,anti-vakbondsmensen hier,kom niet af dat het eraan ligt dat de mensen in de Franchisewinkels onder een goedkoper Paritair Comite zitten dan die in de hypermarkten,het KAN dat niet alleen zijn gezien alleen al de betrekkelijk geringe hoeveelheid personeel dat nog in de winkels werkt(vrijwel alles uitbesteed of gedeeld)..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 februari 2010 om 20:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal Makro zelfs aan al mijn kennissen aanprijzen ... vooral om zijn uitstekende dienst na-verkoop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat voor mijn part ook maar alle andere grootwarenhuizen op de fles gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zou het 'de top' sieren mocht ze besluiten de lonen van het management op z'n minst te bevriezen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |