![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Frank Vanhecke (Vlaams Blok) - 10 tot 16 mei "De media kon er niet omheen na de uitspraak in Gent. Het arrest werkte de voorzitter meteen op de voorgrond. 'We geven het toe. We zijn naïef geweest.' staat te lezen op website. Het arrest zou een aanslag op de vrije meningsuiting zijn, vanuit link |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() zucht |
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en volgens mij is dat enorm hypocriet
![]() |
#23 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
ik zie bvb. nog steeds geen turkse of marokkaanse jongens in de eerste klasse van het voetbal spelen. (behalve misschien enkelen, zeker niet representatief voor het aantal da ze uitmaken van de bevolking) Terwijl het toch een omgeving is waar weinig problemen gemaakt worden van de huidskleur die iemand heeft? Hoe komt dit denkt U? Omdat ze positief gediscrimineerd worden? Ik denk niet dat het ligt aan de voetbalkwaliteiten want Turkije staat als land al boven Belgie in de uefaranking als ik me niet vergis. |
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik denk niet dat er in belgie een sport bestaat waar zoveel buitenlanders in meespelen dan in het voetbal, ik zie dus niet in waarmee u daaromtrent problemen hebt
![]() |
#27 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
ik heb net zelf gezegd dat er in dat milieu veel buitenlanders zijn. Ik heb ook gezegd dat er bijna geen turken of marokkanen (al of niet met belgische identiteitskaart) in spelen en dat dit heel merkwaardig is aangezien ze volgens u op alle manieren bevoordeeld worden. |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
daarnaast lijkt deze problematiek me toch vele malen minder relevant dan de problematiek rond de sociale woningen. mag ik er u aan herinneren dat u het ditmaal bent die het onderwerp veranderd van een serieus maatschappellijk probleem naar een onbenullig iets in een sport die mij geen ballen interesseert en waar ik dus niet kan van meespreken
![]() |
#29 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als u zegt dat dit is omdat ze niet kunnen voetballen, bent u dus fout, maar dat weet u zelf ook wel natuurlijk. Dat is omdat ze nog steeds systematisch gediscrimineerd worden. En niet bevoordeeld overal zoals u beweert. Citaat:
Ik verander hiermee dus zeker niet van onderwerp. Om iets dieper in te gaan over wat u zegt over de sociale woningen. Dat er in sommige gemeenten op sommige momenten meer sociale woningen aan mensen van vreemde origine verhuurt worden, is heel simpel uit te leggen. (als het al gebeurt want ik denk dat veel sociale woningen nog via politieke weg bekomen worden, doch zeker niet allemaal) Dit , mijn beste , komt omdat er een groter percentage turken en marokkanen is die in slechte omstandigheden moeten leven. Lees: moeten geholpen worden door de sociale zekerheid. Dit komt niet omdat het slechte mensen zijn of luieriken, maar omdat ze jarenlang systematisch gediscrimineerd worden in de maatschappij. Het gaat over de dochters en zonen van de mensen die onze industrie komen redden zijn door in onze kolenmijnen te komen werken, die we zelf naar hier gehaald hebben en waarvoor we een verdomde verantwoordelijkheid hebben. De tweede en derde generatie valt uit de boot, met nog meer sociale problemen tot gevolg. Het is onze eigen verantwoordelijkheid, vooral die van de CVP, nu CD&V (jullie favoriete coalitiepartners) |
||
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() waarom zouden turken en marokkanen gediscrimineerd worden in de belgische voetbal terwijl dat overduidelijk niet het geval is met ivorianen, oost europeanen,..... dit is allesbehalve logisch
verder stelt u dat marokkanen beter kunnen voetballen dan belgen, u beseft toch dat dit een vorm van biologisch racisme is naar mijn weten zijn er ook veel autochtone belgen die onder de armoedegrens leven, zegt u nu dat zij minder rechten hebben op een sociale woning dan vreemdelingen. dat lijkt me dan weer een vorm van racisme aangezien u vindt dat buitenlanders meer rechten hebben dan autochtonen. het probleem, mijn beste, is dat u afkomt met ongefundeerde verhaaltjes en niet met cijfers. ik ben er wel in geslaagd cijfers te geven die overduidelijk mijn gelijk aangeven maar in uw benepen wereldje kunt u het niet over uw hart krijgen een "vuile racist" gelijk te geven.
#32 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Turken en marokkanen worden zeker niet bevoordeeld, nergens, en worden op veel plaatsen zelfs duidelijk al jaren en jaren gediscrimineerd. Om te verduidelijken gaf ik het voorbeeld van het voetbal waarin je kan je zien omdat er geen enkele turk of marokkaan (of toch niet bij mijn weten) in de nationale ploeg of in een eersteklasse ploeg speelt. Dit heb ik geantwoord op het feit dat u zei dat marokkanen en turken positief gediscrimineerd worden. Aan de hand van een simpel voorbeeld uit het voetbal is immers aan te tonen dat dit het geval is. Het feit dat u aanhaalt dat andere buitenlanders wel in die ploegen staan, is te belachelijk voor woorden want hier gaat het in 95% van de gevallen om aangekochte spelers, niet mensen die hier in belgie opgegroeid zijn. Die worden aangekocht om hier als lageloonprofvoetballers te komen spelen en als ze geluk hebben een transfer naar een europese topclub kunnen versieren. Dat heeft dus niets te maken met het feit dat marokkanen en turken in het belgisch topvoetbal onbestaande zijn, terwijl ze een redelijke grote groep vertegenwoordigen. Nog een voorbeeldje van fascisme in uw antwoord is dat u gewoon weer dingen verdraait. U beweert dat ik zeg dat turken superieur zijn aan ons omdat ze beter voetballen. Ik heb enkel gezegd dat de op de fifa ranking boven ons staan, dus dat het zeker geen debielen zijn op voetbalgebied. Dit om aan te tonen dat het dus inderdaad abnormaal is dat er geen turkse of marokkaanse voetballers het in belgie als voetballer gemaakt hebben. U beweert dat ik gezegd heb dat belgen minder recht hebben op sociale steun dan turken of marokkanen. Kunt u mij even uitleggen waar ik dat gezegd heb? En waarom ik dit dan zou vinden? Omdat ik masochist ben? Ik heb dus dat niet gezegd, u probeert op een fascistische wijze te verdraaien wat ik echt zei. Ik moet het niet herhalen , iedereen weet wat ik echt zei en u ook. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Zo te zien in overige commentaren gaan de rechtbanken nog werk hebben om te beoordelen wat nu discriminatie is en wat niet.
Dat mes snijdt aan méér dan 2 kanten.
#34 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#36 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#38 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#39 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En die veroordeling, daar gaan we toch niet hypocriet over doen zeker? Proficiat, na het stemmen van vier nieuwe wetten, een wijziging van de grondwet en het vinden van enkele franskiljonse rechters zijn ze er eindelijk in geslaagd. Was dat geen politiek proces en een schaamlapje om de echte reden te verbergen waarom men het Vlaams Blok politiek wil vermoorden? Separatisme ligt nu eenmaal héél gevoelig bij sommige partijen. ![]()
![]() |
#40 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |