![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of sla ik de bal weer mis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb niets tegen de koning + zijn familie als mensen, maar wel iets tegen de monarchie als instelling.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dat er nu een monarchie is of een president... het zal allemaal evenveel kosten. (kijk maar naar Bush) ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind niet dat dat zo duidelijk als grap bedoeld is. De koning word er alleszins weer eens 'symphatiek' en 'zoals iedereen anders' in voorgesteld.
Ik stel mij daar toch vragen bij om eerlijk te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals reeds anderen gezegd hebben, kunnen we de taken van een presiden + de daaraan verbonden kosten zelf bepalen.
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Feit is dat steeds minder Vlamingen moeten hebben van het koningshuis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Partijlid
|
![]() Met alle respect hoor, maar dit spotje zet de NV-A toch weer mooi te kijken. Samen naar de verkiezingen trekken, maar wel een van de grootste stokpaardjes van de NV-A (nml. de monarchie) "respect" gaan betuigen (wat dat ook mag betekenen, maar mijns inziens alleszins niet op iets dat de monarchie op wat voor manier dan ook gaat terugschroeven, laat staan afschaffen). Dit is nog maar eens een bewijs dat dit kartel voor het grootste deel gebaseerd is op opportunisme. Zonder het kartel was de CD&V al minder zeker van de pole-positie in de verkiezingen, en de NV-A al minder zeker van de kiesdrempel.
Kunnen de NV-A'ers en CD&V'ers hier mij nu eens concreet uitleggen wat de grote raakvlakken zijn tussen beide partijen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar het om gaat is dat de N-VA NU AL heel wat tjevengoed slikt omdat ze met de 'Vlaams-nationalistische' lipjes boven water gehouden wordt.
Het is nu al pompen of verzuipen. Wat zal het zijn eens er fluweel onder de kont zit? Slikken tot ze stikken?
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En weet u waarom? omdat ze verdomd goed weten dat D-day aangebroken is op 13 juni |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verkneukel me hoe ze die naïeve N-VA'ers koninklijk in de reet rijden in de bosjes van Laeken. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Schepen
|
![]() Hier enkele bedenkingen:
Citaat:
Ten tweede is het onderwerp nogal vreemd, staat respect voor de koning hier als respect voor de persoon of voor het systeem. In het eerste geval kan ik zeggen ja ik heb respect want ik heb respect voor elke mens. Als het gaat over het systeem mag het wel duidelijk zijn, 100% tegen (zeker wat betreft de enorme bedragen die er naar de koninklijke familie gaan). Ik ben er van overtuigd dat een meerderheid van de zogenaamde "royalisten" niet echt voorstanders zijn van de monarchie maar sympatisanten van de koninklijke familie als personen (zoals ze worden voorgesteld in de pers). Dus B.U.B.'ers Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is pas daarna dat jullie je Vlaamse maagdelijkheid zullen verliezen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op 13 juni pas?
En nu al verstikken jullie je allereerste 'Vlaamse' strijdpunt en slikken jullie het CD&V standpunt over de Belgische koning? We zullen wel zien wat er NA 13 juni nog allemaal zal geslikt worden terwille van de kruimeltjes die van de tjeventafel vallen.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat, naar de huidige peilingen kijkend, een tripartite nog altijd tot de mogelijkheden behoord, en dat dat betekent dat het Vlaams Blok de enige oppositiepartij wordt. Wat dan weer tot gevolg heeft dat jullie genadeloos kunnen afgestraft worden binnen 4 jaar wanneer jullie die Vlaamse reflex helemaal niet waarmaken als het er echt toe doet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |