![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je een duur pand met dure onkosten en neem je een hoog loon etc....zal de winstmarge smelten als sneeuw onder de zon. Bespaar je op de uitgaven en beheer je uw zaak zoals een goede huisvader dan zal de winst evenredig toenemen. En de eerste vereiste om "winst" te kunnen maken is omzet draaien. En om omzet te kunnen draaien zoals het moet, daar moet je klanten voor zien te vinden. De rest is rekenwerk zoals overal.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, hier in het gehucht betaal je dan ook democratische prijzen. Het is hier NOOIT meer dan 1€ per pint of koffie geweest. En den biljard, vogelpik en chotter zijn nog gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zit alles leeg en ik zou zo niet meteen kunnen zeggen waar nog een biljard staat zelfs. (tenzij in een snookerzaal en dat schijnt nogal redelijk duur te zijn)
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier telt je geld of wie je bent niet meer mee in het café. Vaak krijg je hier de indruk dat alles nog is zoals 50 jaar geleden. Zelfs pintjes drinken op straat met de buren gebeurd hier nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ergens aan de Belgisch/Nederlandse grens.
Directe handel tussen producent en consument. Voor beide partijen een enorm voordeel. De eerste verdiend meer en de tweede betaald minder. Geen opkoopcentra en geen verdeelcentra met onbekende aandeelhouders die de winsten opstrijken. Hier leven de mensen nog hun leven en worden ze niet geleefd door het grootkapitaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je nagaan hoeveel winst die cafébaas vroeger maakte op een pint die hij verkocht aan 1,6 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vaten zijn veel duurder dan flesjes..per eenheid.. Niemand geen opmerking over onze Achmed..de allochtone €1 cafébaas ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Cafébazen zijn dikwijls ook contractueel verplicht hun bier af te nemen van een bepaalde brouwer.
Ze betalen evenwel veel meer voor dat bier dan dat Jan Modaal dat in de Colruyt doet voor dezelfde bak. Pure afzetterij. Vooral Inbev heeft hier een patent op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb vandaag vernomen dat er cafés zijn die maar 90 cent per pint vragen.
Ergens rondom Wetteren en ergens in Laarne.
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Consuminderen ipv consumeren. Niet enkel de horeca. Laatst gewijzigd door filosoof : 2 maart 2010 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk zetten de prijsdalingen zich verder in alle richtingen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 2 maart 2010 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben vrijwilliger in een jeugdhuis. Onlangs zijn wij overgeschakeld van 1 euro voor een pintje, frisdrank, ... naar 1,20 euro, zowat als laatste jeugdhuis in de regio. Er kwam gewoon geen geld binnen met die prijzen. En dan moet je rekenen dat wij geen btw moeten betalen, noch inkomens uitbetalen! Een pintje van 't vat kost ongeveer 60 cent. Reken daarbij nog een hoopje verzekeringen, de elektriciteit, onderhoud van uw locatie, aankoop muziek, aankoop en onderhoud geluidsinstallatie etc. Als ge een groot café hebt dat constant vol zit, dan mag je al blij zijn als je met pintjes voor een euro aan een leefloon geraakt. Steek die woekerwinsten maar daar waar de zon niet schijnt.
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is dan ook twijfelachtig of cafébazen ooit op pensioen zullen kunnen gaan wanneer ze hun pintjes aan een euro verkopen. 't Is niet omdat zij de prijzen van tien jaar terug aanrekenen, dat hun personeel, hun electriciteit, huur of lening en hun winkeliers evenveel kosten als tien jaar geleden.
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het waren dan ook alleen de pintjes aan 1€ de rest is hetzelfde van prijs gebleven .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN