![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.tussenstap.be/ Mochten er geen zelfstandigen in de problemen bestaan, dan bestond bovenstaande website niet. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Watte? De realiteit is dat zelfstandigen, patronaat en co frauderen tegen de sterren op. De hand die ons te eten geeft??? Voor mijn part worden alle zelfstandigen en ondernemers onteigend en organiseren we een staatseconomie met staatswinkels en staatsbedrijven. We hebben die parasietenkaste NIET nodig, maar jammergenoeg mogen we het bestaande economische systeem niet wijzigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door F.Lurk : 1 maart 2010 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
STAATSECONOMIE m'n beste. Privebedrijven = uitbuiting en bedrog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar ik wens helemaal niet mee te draaien in dat kapitalistisch circus van uitbuiting en bedrog. Ik wens een staatseconomie waar de bedrijven in handen zijn van de gemeenschap. Omdat er eten op tafel moet komen in dit rotsysteem ben ik wel verplicht om te gaan werken (enige andere optie is illegaliteit) om m'n gezin te onderhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er bestaan trouwens ook enorm veel misverstaden omtrent kosten en afschrijvingen en zo. Zo ken ik mensen die werkelijk denken dat een bedrijfswagen -letterlijk- door de belastingen betaald word. Werknemers zijn vaak gefrustreerd omdat ze weinig kosten in mindering kunnen brengen. Het antwoord is simpel: ze hebben er ook weinig. Kijk eens naar 'mijn restaurant'. Ze beginnen met veel poeha maar als de rekeningen beginnen binnen te stromen is het 'spelleke' rap gedaan. Dan worden ze geconfronteerd met de keiharde realiteit waar alle zelfstandigen voor staan. Het zit mij enorm dwars dat men zelfstandigen zo minacht zonder te weten wat zelfstandig zijn echt betekent. Een mens zou beginnen denken dat men gewoon jaloers is op ons ![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ambtenaren bij financien zijn gedemotiveerd en hebben niet de nodige opleiding, tools, vooral in de hand gewerkt door het jarenlange verrottingsbeleid van Reynders. Ik heb ambtenaren nooit met professors of luie nietsnutten vergeleken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die 2% dan nog niet eens grondig mogen gecontroleerd worden ... Serieus blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() ik heb trouwens enorm veel achting voor zelfstandigen die niet graaien en sjoemelen.
Ik vind trouwens zelf dat de belastingen drastisch moeten vereenvoudigd en verlaagd worden. Ik zou wel als "tegenprestatie" willen eisen dat ze dan ook effectief betaald worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben serieus. Waar zeg ik dat er niet mag gecontroleerd worden? Ik zeg dat de fiscus een andere strategie gebruikt, tegenwoordig. Degenen die opvallen worden grondiger gecontroleerd trouwens. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Het is nog nooit gebeurd dat u mij een compliment geeft. Desalnietemin bedankt J. [quote] Citaat:
Ik zou al tevreden zijn als ze op een eerlijke (en democratische) wijze zouden worden gebruikt. Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ene zelfstandige is de andere niet. Ik kan niets in het "zwart " doen , betaal meer dan 30.000 euro belastigen en jaarlijks meer sociale lasten dan mijn later jaarlijks pensioen. Ik heb eens zitten rekenen ; ik betaal mijn pensioen 4 keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, sommigen die amper kunnen rekenen en schrijven en denken dat ze met "zelfstandige" te worden de geldstromen zullen zien binnenlopen... En dat zeer vele (de meest?)zelfstandigen frauderen dat het geen naam meer heeft, telkens ze de kans krijgen... Laatst gewijzigd door andev : 1 maart 2010 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
I feel your pain. Ga dit jaar eindelijk van boekhouder veranderen en eens een volledige ommegooi doen ivm belastingstrategie. Als ik half zo creatief wordt met belastingsontwijking (let op: ontwijking mag en is geen ontduiking) als de pocolinkies met het ontwijken van de democratie dan ben ik binnen vijf jaar binnen.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry dat ik voor dat soort niet veel ontzag heb hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Surieus, geef eens een paar concrete voorbeelden van wat u 'fraude' noemt. Een mens is nooit te oud om te leren. ![]() Fred. |
||
![]() |
![]() |