Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2010, 08:59   #21
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
En wat met degenen die net altijd rondkwamen? Zo zijn er ook een pak, of erger.
Die vergeet men of liever: die ontkent men omdat dit niet klopt met het cliché van de rijke frauderende zelfstandige.

http://www.tussenstap.be/

Mochten er geen zelfstandigen in de problemen bestaan, dan bestond bovenstaande website niet.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 09:09   #22
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Heeft iemand ooit al een ander VERPLICHT om bij Opel of Carrefour te gaan werken? Welnu....

Flurk, zet uw vakbondsbril af en kijk eens naar de realiteit, man.
Jullie bijten in de hand die jullie te eten geeft.
Dat is niet zo slim.. zelfs mijn hond doet dat niet.

Fred.

Watte? De realiteit is dat zelfstandigen, patronaat en co frauderen tegen de sterren op.
De hand die ons te eten geeft??? Voor mijn part worden alle zelfstandigen en ondernemers onteigend en organiseren we een staatseconomie met staatswinkels en staatsbedrijven. We hebben die parasietenkaste NIET nodig, maar jammergenoeg mogen we het bestaande economische systeem niet wijzigen.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 09:11   #23
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die vergeet men of liever: die ontkent men omdat dit niet klopt met het cliché van de rijke frauderende zelfstandige.

http://www.tussenstap.be/

Mochten er geen zelfstandigen in de problemen bestaan, dan bestond bovenstaande website niet.

Fred.
Bullshit. ik zeg niet dat er geen zelfstandigen bestaan die problemen hebben, maar hun gezaag is misplaatst omdat ze niet verplicht werden zelfstandig te zijn én omdat het betekent dat er ofwel geen vraag naar hun producten/diensten is of omdat de concurrentie het beter doet. of beide.

Laatst gewijzigd door F.Lurk : 1 maart 2010 om 09:15.
Oud 1 maart 2010, 09:12   #24
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeikstraal Bekijk bericht
Was da voor kleinekinnekesklap.

Als er geen zouden zijn, had gij geen werk om te beginnen

STAATSECONOMIE m'n beste. Privebedrijven = uitbuiting en bedrog.
Oud 1 maart 2010, 09:14   #25
F.Lurk
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Neen, maar niemand verbiedt die mensen die afgeven op de zelfstandigen om ook zelfstandig te worden!
Proberen zou ik zeggen , eens zien hoe lang je het volhoudt!! ( geen hangmat door anderen betaald)

Maar ik wens helemaal niet mee te draaien in dat kapitalistisch circus van uitbuiting en bedrog. Ik wens een staatseconomie waar de bedrijven in handen zijn van de gemeenschap. Omdat er eten op tafel moet komen in dit rotsysteem ben ik wel verplicht om te gaan werken (enige andere optie is illegaliteit) om m'n gezin te onderhouden.
Oud 1 maart 2010, 09:15   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Maar ik wens helemaal niet mee te draaien in dat kapitalistisch circus van uitbuiting en bedrog. Ik wens een staatseconomie waar de bedrijven in handen zijn van de gemeenschap. Omdat er eten op tafel moet komen in dit rotsysteem ben ik wel verplicht om te gaan werken (enige andere optie is illegaliteit) om m'n gezin te onderhouden.
Vertel eerst eens waar U wel in wil meedraaien ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 09:18   #27
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Minder belastingen?
De meeste betalen gewoon geen, met een pakkans van 2% een leuke gok, toch?
Iemand die bijna niks aangeeft, en toch rijkelijk leeft, valt op. Die pikken ze er zo uit voor een zeer grondige kontrole. De bedrijven die met alles in orde zijn worden tegenwoordig inderdaad met rust gelaten en zo hoort het ook. Wie met een Porsche rijdt moet inkomsten kunnen bewijzen, zo simpel is het. Daarbij, mocht ik dat willen dan rij ik er morgen ook mee (leasing). Maar ik inversteer liever in een nieuwe bestelwagen. Die ik braaf zal afbetalen tot de laatste frank.

Er bestaan trouwens ook enorm veel misverstaden omtrent kosten en afschrijvingen en zo. Zo ken ik mensen die werkelijk denken dat een bedrijfswagen -letterlijk- door de belastingen betaald word.

Werknemers zijn vaak gefrustreerd omdat ze weinig kosten in mindering kunnen brengen. Het antwoord is simpel: ze hebben er ook weinig. Kijk eens naar 'mijn restaurant'. Ze beginnen met veel poeha maar als de rekeningen beginnen binnen te stromen is het 'spelleke' rap gedaan. Dan worden ze geconfronteerd met de keiharde realiteit waar alle zelfstandigen voor staan.

Het zit mij enorm dwars dat men zelfstandigen zo minacht zonder te weten wat zelfstandig zijn echt betekent. Een mens zou beginnen denken dat men gewoon jaloers is op ons

Fred.
Oud 1 maart 2010, 09:20   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U gebruikt de ambtenaren ook zoals het U op dat moment het beste uitkomt.
De ene dag zijn het luie nietsnutten, de andere haast professors.

U moet weten wat U wilt hé.
Ik zeg gewoon dat er zeer zelden gecontroleerd wordt.
De ambtenaren bij financien zijn gedemotiveerd en hebben niet de nodige opleiding, tools, vooral in de hand gewerkt door het jarenlange verrottingsbeleid van Reynders.

Ik heb ambtenaren nooit met professors of luie nietsnutten vergeleken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 09:22   #29
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die bijna niks aangeeft, en toch rijkelijk leeft, valt op. Die pikken ze er zo uit voor een zeer grondige kontrole. De bedrijven die met alles in orde zijn worden tegenwoordig inderdaad met rust gelaten en zo hoort het ook. Wie met een Porsche rijdt moet inkomsten kunnen bewijzen, zo simpel is het. Daarbij, mocht ik dat willen dan rij ik er morgen ook mee (leasing). Maar ik inversteer liever in een nieuwe bestelwagen. Die ik braaf zal afbetalen tot de laatste frank.

Er bestaan trouwens ook enorm veel misverstaden omtrent kosten en afschrijvingen en zo. Zo ken ik mensen die werkelijk denken dat een bedrijfswagen -letterlijk- door de belastingen betaald word.

Werknemers zijn vaak gefrustreerd omdat ze weinig kosten in mindering kunnen brengen. Het antwoord is simpel: ze hebben er ook weinig. Kijk eens naar 'mijn restaurant'. Ze beginnen met veel poeha maar als de rekeningen beginnen binnen te stromen is het 'spelleke' rap gedaan. Dan worden ze geconfronteerd met de keiharde realiteit waar alle zelfstandigen voor staan.

Het zit mij enorm dwars dat men zelfstandigen zo minacht zonder te weten wat zelfstandig zijn echt betekent. Een mens zou beginnen denken dat men gewoon jaloers is op ons

Fred.
2% Fred.
Als die 2% dan nog niet eens grondig mogen gecontroleerd worden ...
Serieus blijven.
Oud 1 maart 2010, 09:22   #30
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Maar ik wens helemaal niet mee te draaien in dat kapitalistisch circus van uitbuiting en bedrog.
Waar wacht u op? Er zijn alternatieven. Emigreer naar Cuba en laat ons ondernemen.

Fred.
Oud 1 maart 2010, 09:25   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

ik heb trouwens enorm veel achting voor zelfstandigen die niet graaien en sjoemelen.
Ik vind trouwens zelf dat de belastingen drastisch moeten vereenvoudigd en verlaagd worden.
Ik zou wel als "tegenprestatie" willen eisen dat ze dan ook effectief betaald worden.
Oud 1 maart 2010, 09:26   #32
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
2% Fred.
Serieus blijven.

Ik ben serieus. Waar zeg ik dat er niet mag gecontroleerd worden? Ik zeg dat de fiscus een andere strategie gebruikt, tegenwoordig. Degenen die opvallen worden grondiger gecontroleerd trouwens.

Fred.
Oud 1 maart 2010, 09:27   #33
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
ik heb trouwens enorm veel achting voor zelfstandigen die niet graaien en sjoemelen.
Dat hoor ik al wat liever

Fred.
Oud 1 maart 2010, 09:36   #34
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:

Het is nog nooit gebeurd dat u mij een compliment geeft.
Desalnietemin bedankt J.

[quote]
Citaat:
Ik vind trouwens zelf dat de belastingen drastisch moeten vereenvoudigd en verlaagd worden.

Ik zou al tevreden zijn als ze op een eerlijke (en democratische) wijze zouden worden gebruikt.

Citaat:
Ik zou wel als "tegenprestatie" willen eisen dat ze dan ook effectief betaald worden.
Dat geldt uiteraard niet alleen voor de "zelfstandige" hé.
Oud 1 maart 2010, 09:36   #35
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2% Fred.
Serieus blijven.
De ene zelfstandige is de andere niet. Ik kan niets in het "zwart " doen , betaal meer dan 30.000 euro belastigen en jaarlijks meer sociale lasten dan mijn later jaarlijks pensioen. Ik heb eens zitten rekenen ; ik betaal mijn pensioen 4 keer.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 09:40   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Die bestaan nochtans evenzeer. Maar het is natuurlijk gemakkelijker om in cliché's te blijven denken.
Arme zelfstandigen zullen zeker bestaan. Maar ik heb zo de indruk dat we meer "rijke zelfstandigen" kennen dan arme...
Natuurlijk, sommigen die amper kunnen rekenen en schrijven en denken dat ze met "zelfstandige" te worden de geldstromen zullen zien binnenlopen...
En dat zeer vele (de meest?)zelfstandigen frauderen dat het geen naam meer heeft, telkens ze de kans krijgen...

Laatst gewijzigd door andev : 1 maart 2010 om 09:41.
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 09:44   #37
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De ene zelfstandige is de andere niet. Ik kan niets in het "zwart " doen , betaal meer dan 30.000 euro belastigen en jaarlijks meer sociale lasten dan mijn later jaarlijks pensioen. Ik heb eens zitten rekenen ; ik betaal mijn pensioen 4 keer.
Ik zit in hetzelfde geval P.
I feel your pain.

Ga dit jaar eindelijk van boekhouder veranderen en eens een volledige ommegooi doen ivm belastingstrategie.
Als ik half zo creatief wordt met belastingsontwijking (let op: ontwijking mag en is geen ontduiking) als de pocolinkies met het ontwijken van de democratie dan ben ik binnen vijf jaar binnen.
Oud 1 maart 2010, 09:46   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Neen, maar niemand verbiedt die mensen die afgeven op de zelfstandigen om ook zelfstandig te worden!
Proberen zou ik zeggen , eens zien hoe lang je het volhoudt!! ( geen hangmat door anderen betaald)
Inderdaad, het is geen hangmat... Ik ken er die dag en nacht zouden werken, niet omdat ze niet ronkomen maar omdat het geklingel van de kassa zo mooi klinkt dat ze van geen ophouden weten! Die "werken dan heel hard"!
Sorry dat ik voor dat soort niet veel ontzag heb hoor...
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 09:49   #39
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik zit in hetzelfde geval P.
I feel your pain.

Ga dit jaar eindelijk van boekhouder veranderen en eens een volledige ommegooi doen ivm belastingstrategie.
Als ik half zo creatief wordt met belastingsontwijking (let op: ontwijking mag en is geen ontduiking) als de pocolinkies met het ontwijken van de democratie dan ben ik binnen vijf jaar binnen.
Ik ben begin dit jaar veranderd van boekhouder, het was niet meer te doen. Ik blijf mij ondertussen wel afvragen wat de staat met al mijn belastingsgeld en mijn giga sociale bijdragen doet of gedaan heeft.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 09:49   #40
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Arme zelfstandigen zullen zeker bestaan. Maar ik heb zo de indruk dat we meer "rijke zelfstandigen" kennen dan arme...
Als insider ken ik er wel een paar die voor de buitenwereld 'rijk' lijken maar mocht je hun boeken zien... Vooral die peperdure leasing wagens steken de ogen uit.

Citaat:
En dat zeer vele (de meest?)zelfstandigen frauderen dat het geen naam meer heeft, telkens ze de kans krijgen...
Ik zal u een tip geven: vooral de zelfstandigen die voor particulieren werken. Want particulieren betalen niet zo graag btw.

Surieus, geef eens een paar concrete voorbeelden van wat u 'fraude' noemt. Een mens is nooit te oud om te leren.

Fred.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be