Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2010, 11:28   #21
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

en het is aan de kiezer om nadien te oordelen of ze een parlementslid nog terug willen zien.

al de rest is beknotting van de democratie, niet meer, niet minder.

Ik ben zo vrij het woord "zever" in de mond te nemen.

Het is perfect mogelijk uw mening te uiten zonder u als de eerste de beste zatte hooligan te gedragen.

Een beetje voorbeeldfunctie en fatsoen mag men wel verwachten van politici.

En nee, we moeten daarvoor niet op de kiezer rekenen. U weet even goed als ik dat er een hoop onnozelaars zijn die stemmen voor iemand met een grote mond, ongeacht de eigenlijke inhoud van hetgeen dergelijk sujet uitkraamt.

Laatst gewijzigd door Sammael : 3 maart 2010 om 11:29.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 11:30   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht

Het is perfect mogelijk uw mening te uiten zonder u als de eerste de beste zatte hooligan te gedragen.

gedragen ... naar de normen en de vormen van de toevallige meerderheden en heersers ...

een stevige beperking van de parlementaire vrijheden dus

ik hoop dat u er zich van bewust bent dat u de democratie wil beperken naar een meer autoritair systeem dus ...

edit : het woord 'zever' ... ik neem aan dat dat nog net mag van u, omdat u het in de mond neemt

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 maart 2010 om 11:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 11:33   #23
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik hoop dat u er zich van bewust bent dat u de democratie wil beperken naar een meer autoritair systeem dus ...
Neen. Ik wil gewoon meer deugdelijkheid, goede manieren, fatsoen, ernst. Ja, ik ben oubollig.
Oud 3 maart 2010, 11:36   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Ik wil gewoon meer deugdelijkheid, goede manieren, fatsoen, ernst. Ja, ik ben oubollig.
daar zal de kiezer over oordelen
en u heeft zich daarbij neer te leggen, ook al wil u de lat liever hoger/anders

en ook nog : verbeter de wereld, begin bij jezelf, neem dan zelf geen woorden als 'zever' in de mond, gebruik argumenten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 maart 2010 om 11:37.
Oud 3 maart 2010, 11:43   #25
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
daar zal de kiezer over oordelen
en u heeft zich daarbij neer te leggen, ook al wil u de lat liever hoger/anders

en ook nog : verbeter de wereld, begin bij jezelf, neem dan zelf geen woorden als 'zever' in de mond, gebruik argumenten.
Hier zie, speciaal om u te pesten: zever, zever, zever.

Ik zie niet in waarom een sanctie wegens onbeschoft gedrag de democratie tegenwerkt. Farage had gerust hetzelfde kunnen zeggen zonder de man te spelen. Daarom vond ik uw post zever, in de zin van "dat slaat nergens op".

Als een politicus niet verder geraakt dan "ge hebt ne kop gelijk nen dweil", dan verdient hij een sanctie, juist gelijk elk ander klein kind dat zich misdraagt op de speelplaats. Als meneer Farage zich als een kleuter wenst te gedragen, dan zie ik er niks mis mee dat hij als een kleuter behandeld wordt. Braaf of anders straf. Als hij zich volwassen gedraagt, dan kunnen we naar hem luisteren.

Laatst gewijzigd door Sammael : 3 maart 2010 om 11:43.
Oud 3 maart 2010, 11:53   #26
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
10 dagen pree kwijt en dat is 3.000 euro. Die verdienen daar wel eens schandalig veel geld zeg. Denk wel dat de arme duts zal rondkomen met zijn 6.000 i.p.v. zijn 9.000...
Het zijn wel zulke personen die beslissen dat u moet kunnen rondkomen met een loon van om en bij de 1250€ de maand. Het zijn ook zulke personen die een pensioen van 525€ ruimschoots voldoende vinden voor de doorsnee burger. Het zijn ook zulke personen die beroep doen op solidariteit van de bevolking en deze bevolking oproepen om nog maar een paar jaar langer een tandje bij te steken inplaats van te genieten van een welverdiende rust na jaren van arbeid.

Rondkomen met 1250€ is hun vreemd, een pensioen van 525€ is hun vreemd en solidariteit, is hen volledig vreemd. Moesten deze heren/dames vanaf morgen hetzelfde worden uitbetaald dan de gewone man/vrouw in de straat, kieslijsten zouden niet meer vol raken. Affiches zouden het straatbeeld in aanloop naar de verkiezingen niet meer ontsieren met hypocriete smoelen.

Dit alles even off-topic.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 3 maart 2010 om 12:20.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:00   #27
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:

En nee, we moeten daarvoor niet op de kiezer rekenen. U weet even goed als ik dat er een hoop onnozelaars zijn die stemmen voor iemand met een grote mond, ongeacht de eigenlijke inhoud van hetgeen dergelijk sujet uitkraamt.
Mag men dit dan ook verwachten van personen gelijk karel de gucht , die leden en stemmers van de grootste oppositie partij uitscheld voor mestkevers ?
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:03   #28
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Mag men dit dan ook verwachten van personen gelijk karel de gucht , die leden en stemmers van de grootste oppositie partij uitscheld voor mestkevers ?
Ja.

Ik zou een disciplinaire sanctie tegen De Gucht voor zulk een uitspraak aangemoedigd hebben.

Idem dito voor Mevr. Onckelinckx die de Vlamingen gelijkstelde met huiszwam.

En neen, ik vind dat geen beknotting van de democratie. Een kind weet wat ronduit onbeschoft is en wat niet. Mestkever, huiszwam, ne kop als nen dweil: zeer voor de hand liggend dat zoiets niet door de beugel kan. Kletsen op de poep aka disciplinaire sanctie.

Dat ze thuis in hunne living zeggen wat ze willen, maar in functie en/of in de openbaarheid moeten ze zich beschaafd en fatsoenlijk gedragen.

Laatst gewijzigd door Sammael : 3 maart 2010 om 12:05.
Oud 3 maart 2010, 12:05   #29
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
gedragen ... naar de normen en de vormen van de toevallige meerderheden en heersers ...

een stevige beperking van de parlementaire vrijheden dus

edit : het woord 'zever' ... ik neem aan dat dat nog net mag van u, omdat u het in de mond neemt
HAHA wat een opmerking, niet mogen schelden gelijk stellen aan beperking van parlementaire vrijheden.
Dus men mag gewoon mensen in publiek beginnen uitschelden want anders beknotten we de vrijheid. Hilarisch en dan zeggen dat andere met argumenten moeten komen.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:13   #30
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

3000 euro is wat weinig boet voor dat onbeschofte gedrag. Die man lacht in zijn vuistje, want zijn gedrag was enkel bedoelt om de ontevreden britten hun stemmen te winnen.
Pure anti politiek is het.
Na die boete heeft hij er waarschijnlijk nog stemmen bijgekregen. De domme massa hoort namelijk liever een belediging dan een oplossing. Kunnen ze eens lachen.

En nee, ik ben geen fan van Van Rumpuy noch de CD&V

Laatst gewijzigd door Travis66 : 3 maart 2010 om 12:14.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:17   #31
BlueThunder
Banneling

Standaard

You Could Now Be Arrested, In America, Just For Mentioning Europe's Problems Over Dinner
http://www.businessinsider.com/you-k...ulators-2010-3
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:23   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.

Ik zou een disciplinaire sanctie tegen De Gucht voor zulk een uitspraak aangemoedigd hebben.

Idem dito voor Mevr. Onckelinckx die de Vlamingen gelijkstelde met huiszwam.

En neen, ik vind dat geen beknotting van de democratie. Een kind weet wat ronduit onbeschoft is en wat niet. Mestkever, huiszwam, ne kop als nen dweil: zeer voor de hand liggend dat zoiets niet door de beugel kan. Kletsen op de poep aka disciplinaire sanctie.

Dat ze thuis in hunne living zeggen wat ze willen, maar in functie en/of in de openbaarheid moeten ze zich beschaafd en fatsoenlijk gedragen.
zie ge weet waar ge begint, maar niet waar ge eindigt.
Oud 3 maart 2010, 12:23   #33
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
HAHA wat een opmerking, niet mogen schelden gelijk stellen aan beperking van parlementaire vrijheden.
Dus men mag gewoon mensen in publiek beginnen uitschelden want anders beknotten we de vrijheid. Hilarisch en dan zeggen dat andere met argumenten moeten komen.
parlementairen in het parlement hebben terecht een meer uitgebreide vrije meningsuiting dan gewone mensen, ik hoop dat u daarvan op de hoogte bent.
Oud 3 maart 2010, 12:24   #34
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Het is veel erger dat vermoedelijk 3/4 van de europarlementariers dit voorval net als wij alleen op tv gezien hebben..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:25   #35
Anna List
Banneling

Standaard

ongelooflijk hoeveel mensen hier bereid zijn de rechten van de oppositie te beknotten

want uiteraard zal het altijd de meerderheid zijn die oordeelt over 'toelaatbaarheden'

regimeslaven is het woord dat mij hier te binnen schiet ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 maart 2010 om 12:25.
Oud 3 maart 2010, 12:32   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand ronduit beledigen en uitschelden is niet iets wat ik onder de noemer "oppositie voeren" zou plaatsen.

Een beetje fastoen, wellevendheid en goede manieren zou sommige van de politici niet misstaan. Farage hoort niet thuis in een Parlement; onnozele toogpraat is meer zijn ding, dat hij het Parlement dan ook inruilt voor de dichtsbijzijnde pub, dat is meer zijn niveau.
Iedereen hoort thuis in het parlement die daartoe een mandaat heeft gekregen van de burger, ongeacht of de overtuiging van die verkozene (of diens stijl) u aanspreekt. Dat is democratie.

Ook mag het gerust wat snediger aan toegaan in onze parlementen. In vergelijking tot het Britse is dat bij ons een flinke saaie boel. En dat is in het EP ook zo. Dissonante stemmen worden er algauw beschouwd als "opruiend", "beledigend"... Wel heel kleinzielig van de EP-voorzitter om een EP-lid te bestraffen omdat die ongezouten eens z'n mening zegt. Of gaat men ervan uit dat we slechts eerbiedig en vol ingetogen moeten buigen en knielen voor een man die GEEN ENKELE democratische legitimeit bezit? In mijn ogen hoort Van Rompuy niet thuis in een parlement, regering of welke staatsfunctie dan ook. Hij heeft immers geen enkel mandaat van de kiezer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:34   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
3000 euro is wat weinig boet voor dat onbeschofte gedrag. Die man lacht in zijn vuistje, want zijn gedrag was enkel bedoelt om de ontevreden britten hun stemmen te winnen.
Pure anti politiek is het.
Na die boete heeft hij er waarschijnlijk nog stemmen bijgekregen. De domme massa hoort namelijk liever een belediging dan een oplossing. Kunnen ze eens lachen.

En nee, ik ben geen fan van Van Rumpuy noch de CD&V
Ja, ik vind het fijn dat er tenminste één iemand is die Van Rompuy en de hele functie die hij vertegenwoordigt, eens de mantel durft uit te vegen. Toch één iemand die de mensen wakker schudt door hen erop te wijzen dat heel dat Europees presidentsschap een windbuil is zonder enige, maar ook geen enkele democratische legitimatie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:38   #38
BlueThunder
Banneling

Standaard

nu nog even die gangster Reynders op youtube zwieren... met engelse ondertitels ( VRT uitzending )... hoe meer schade , hoe beter....
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 12:40   #39
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ongelooflijk hoeveel mensen hier bereid zijn de rechten van de oppositie te beknotten

want uiteraard zal het altijd de meerderheid zijn die oordeelt over 'toelaatbaarheden'

regimeslaven is het woord dat mij hier te binnen schiet ...
Neen.

Het gaat over kinderachtig en onbeschoft gedrag. De eerste de beste gepensioneerde onderwijzer kan perfect zeggen wanneer een sanctie gepast is.

Want dat is soms het niveau van onze parlementen, zeker als de camera's draaien: een kleuterklasje.

Laatst gewijzigd door Sammael : 3 maart 2010 om 12:40.
Oud 3 maart 2010, 12:41   #40
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ik vind het fijn dat er tenminste één iemand is die Van Rompuy en de hele functie die hij vertegenwoordigt, eens de mantel durft uit te vegen. Toch één iemand die de mensen wakker schudt door hen erop te wijzen dat heel dat Europees presidentsschap een windbuil is zonder enige, maar ook geen enkele democratische legitimatie.
De oorzaak ligt bij een Britse frustratie tov van de Frans/Duitse eu overheersing..met VanRompuy als boksbal..

Het feit dat een donkergrijze vazal wordt neergepoot als president heeft zo zijn redenen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be