![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Tot hiertoe heb ik alleen in Nederland en Frankrijk gehoord dat de allochtone gemeenschap zich publiek distancieerd van die herrieschoppers niettegenstaande dreigementen die ze zelf gekregen hebben van die herrieschoppers. Een allochtone politieman uit Mollahbeek zei met het zelf: "een paar maanden terug bij de familie in Marokko en dan zullen ze wel leren wat fatsoen is". Hij pakt er ook regelmatig op en moet tot zijn spijt zien dat ze al loslopen voor dat zijn verslag is opgemaakt. De oplossing voor dat gespuis moet van binnen hun gemeenschap komen en de politieke verantwoordelijken moeten dat bewerkstelligen, maar hier in België hebben ze daar geen k...... voor! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Toch ironisch dat een feest voor de vrede, georganiseerd dor Broederlijk Delen, wordt verstoord door marokaans gespuis.
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als je mijn tekst aanhaalt dan liever volledig en dus alsvolgt: "Zorro, redelijk blijven. Het is juist dat links (bijna) altijd die mannen goedpraat. Maar het is zeker NIET zo dat Marokkaan synoniem is voor criminaliteit. Dat is feitelijk niet juist en strategisch al evenmin". Maar ik ga wel akkoord met wat je hier zegt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zorro toch.. Daar ga je weer, altijd de mist in met je banale, kleinburgerlijke opmerkingen.. (trouwens, je weet toch wel dat Zorro een vrijheidsstrijder was he die opkwam voor de onderdrukten in de VS.. misschien beetje jammerlijk gekozen dan, je naam..) Het maakt niet uit of relschoppers allochtonen of autochtonen zijn; ze horen de consequenties van hun daden te aanvaarden. Dat de politie regelmatig verhit optreed, is inderdaad ook een feit. Ik denk hierbij bvb aan de 1 mei viering in Willebroek.. Onze bus stond verkeerd geparkeerd, en de 'blauwbloezen' traden op een nogal agressieve manier op.. Ik vraag me nog steeds af waarom.. Het feit is gewoon he, dat je met vriendelijkheid en een glimlach dikwijls meer gedaan krijgt dan met agressief gedrag.. Dit geldt voor beide partijen in het verhaal.. Mensen moeten terug leren communiceren.. En hierbij wil ik nog even benadrukken dat ik het 'gerelschop' goedkeur he.. Laat dit duidelijk zijn!
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() De oplossing is eenvoudig: verbod op linkse festivals.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is bij jou altijd zwart of wit; compromissen zijn aan jou niet besteed. Als iedereen zou redeneren zoals jij, hoe kunnen we dan nog samenleven he?!
![]() |
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Zeg Tru.ebel als ze mijne auto nog eens bekogelen met dalstenen, mag ik bij jouw komen voor de schade ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord was op dezelfde -in vakjes denkende manier- geformuleerd hoor, niet meer en niet minder.. Het gaat er gewoon over dat agressie niet links of rechts is, dat het niet eens extreem is, maar dat het overal en bij iedereen voorkomt, op welke manier dan ook..
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
En waar ik die 'weeral' verdiend heb is me niet duidelijk! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik was zelf ook aanwezig op Mano Mundo, samen met zo'n 85.000 andere festivalbezoekers. Ik heb niks gemerkt van relletjes, wel van veel allochtonen en relatief veel politie en dat laatste kom je bij élk groot festival tegen. Dat de politie optrad tegen relschoppers is echter niet meer dan normaal -daarvoor zijn ze net aanwezig.
We mogen tenslotte niet vergeten dat het om 28 jongeren gaat. Het heeft dus geen zin de boel op te blazen.