Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2010, 22:46   #21
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht

Tot uw dienst Sywen.
gemeld

verdachte /= crimineel

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 10 maart 2010 om 22:47.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 22:50   #22
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en?

Een groep waarvan tot uit den treure bewezen is dat ze meer dan bovengemiddeld crimineel is, mag gerust wat vaker gecontroleerd worden.

Jongeren worden ook vaker gecontroleerd dan ouderen, en mannen vaker dan vrouwen - om precies dezelfde redenen: jongeren zijn crimineler dan ouderen, en mannen zijn crimineler dan vrouwen.
The liberal thinker Barbara Smoker remarked on in a Government discussion group that Catholics have a greater chance of being found in prison than many other social groups:

“I mentioned that the proportion of Roman Catholics in penal institutions is at least twice their representation in the population at large. Though I was under the impression that this was a well-known fact, it caused some derisive laughter. But on checking the statistics, I find that again I erred on the side of caution: RCs comprise 12 to 13 percent of the population of England and Wales, but 25 to 35 per cent of the inmates of borstals, detention centres, prisons and hostels for drug addicts, alcoholics, and the like [...] and similar ratios pertain in all Western countries.

A book entitled "The Church Now" (published in October 1980 by Gill and Macmillan) contains a chapter by a Catholic priest, Fr Terence Tanner, enquiring why this should be so. He points out that the answer generally given in the past - that RCs are unduly represented among the poorer sections of the community - is no longer valid.”

"Freethoughts" by Barbara Smoker (2002)10

Brave katholieken hé
Oud 10 maart 2010, 22:56   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Zeer eigenaardig, ik heb jarenlang op 't Kiel gewoond en ik had nooit last, mijn racistische bovenbuur altijd, tiens tiens.... Maar ja, ik stak dan ook niet ostentatief de straat over als ik een 'bende' zag, ik was geïnteresseerd in hun cultuur. Ik ben zelfs uitgenodigd geweest op het offerfeest en ik heb ervan genoten!
Hebt ge ze ook uitgenodigd op uw Breugelfeest ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 23:00   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en?

Een groep waarvan tot uit den treure bewezen is dat ze meer dan bovengemiddeld crimineel is, mag gerust wat vaker gecontroleerd worden.

Jongeren worden ook vaker gecontroleerd dan ouderen, en mannen vaker dan vrouwen - om precies dezelfde redenen: jongeren zijn crimineler dan ouderen, en mannen zijn crimineler dan vrouwen.
Hoe meer de politie een groep controleert, hoe meer die groep in de politiestatistieken zal voorkomen.
"selffulfilling prophecy"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 23:02   #25
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hebt ge ze ook uitgenodigd op uw Breugelfeest ?
Neen, maar wel op de barbecue! En weet je wat. Ze aten ervan, ook al hebben op dezelfde grill gemarineerde varkenskoteletjes gelegen! Mijn punt is, niet alle moslims zijn fanatici, alleen hoor je de zwijgende meerderheid niet. Wist je dat ten tijde van het Dutroux-schandaal er verschillende jeugdvoetbaltornooien werden afgelast in België omdat de buitenlandse ploegen niet wilden komen, we waren hier allemaal pedofielen! Veralgemenen is misdadig!
Oud 10 maart 2010, 23:02   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoe meer de politie een groep controleert, hoe meer die groep in de politiestatistieken zal voorkomen.
Als ze niets misdaan hebben komen die niet in de statistieken!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 23:04   #27
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
gemeld
Zo zo zo, alweer gemeld. Gaat het verder allemaal goed met u? Wat dacht u: het is gisteren blijkbaar mislukt, dus ik probeer het vandaag nogmaals?

Citaat:
verdachte /= crimineel
Hetzelfde vertaalt zich naar veroordelingen en gevangenisstraffen: Marokkanen bovengemiddeld vaak veroordeeld. Mannen vaker veroordeeld dan vrouwen en jongeren vaker veroordeeld dan ouderen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 23:15   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als ze niets misdaan hebben komen die niet in de statistieken!
1. Betwijfel ik. Die statistieken slaan dikwijls op "in contact gekomen met de politie", "aangifte", "verdacht" etc.

2. Op die manier ben je toch dichter bij "zero-tolerantie" voor die bepaalde gecontroleerde bevolkingsgroep.

Indien bvb enkel katholieken 3x meer zouden gecontroleerd worden zou er een de facto zero-tolerantie tov katholieken ontstaan met meer katholieken in de gevangenissen. Indien je dan enkel de katholieken in de statistieken vernoemt krijg je onafwendbaar hogere cijfers.
(vergeet niet dat 40% of zo van de gevangenen in voorarrest zitten.)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 23:16   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gemeld
Niveau kleuterklas.

''Die en die hebben dat gedaan meester.''
Oud 10 maart 2010, 23:19   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Betwijfel ik. Die statistieken slaan dikwijls op "in contact gekomen met de politie", "aangifte", "verdacht" etc.
Ik denk niet dat een identiteitscontrole in de statistieken komt of gezien wordt als in aanraking komen met de politie.
Oud 10 maart 2010, 23:31   #31
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer eigenaardig, ik heb jarenlang op 't Kiel gewoond en ik had nooit last, mijn racistische bovenbuur altijd, tiens tiens....
Sorry, maar ik ben een vergelijkbare wijk opgegroeid en racist of geen racist speelde daar een bijzonder kleine rol in de selectie van slachtoffers: weerbaarheid en het feit of de anderen in de meerderheid waren wel. Anderzijds heb ik daar ook negatieve ervaringen mogen meemaken met blank en bruin.

Citaat:
Maar ja, ik stak dan ook niet ostentatief de straat over als ik een 'bende' zag,
En dat vind jij normaal? Dat de aanwezigheid van bepaalde individuen of groepjes bepaalt wanneer je wel of niet de straat opgaat? Iedereen heeft het recht om op welk tijdstip dan ook over straat te lopen, wat jij beschrijft komt neer op regelrechte capitulatie, of de tuigmannen (trademark: Eberhard) nu wit of bruin zijn.

Citaat:
ik was geïnteresseerd in hun cultuur. Ik ben zelfs uitgenodigd geweest op het offerfeest en ik heb ervan genoten!
Tja, ik had ook nogal wat vrienden met Marokkaanse roots waar ik regelmatig over de vloer kwam. Erg fijne mensen allemaal, die vrijwel allemaal goed zijn terechtgekomen en bij wie ik nog steeds regelmatig binnenval. Maar al die 'laten we samen couscous eten en thee drinken'-initiatieven lossen weinig van de problemen die er met een bepaalde groep allochtone jongeren bestaan op. De sp.a probeert dat al zo'n 20 jaar en de polarisering is nog nooit zo groot geweest.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2010, 23:34   #32
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Voor de liefhebbers een overzichtspagina van het Nederlandse Centraal Bureau voor de Statistiek, veiligheid en recht.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...uw/default.htm

Hier een hele resem linkjes naar allerlei statistieken over veiligheid, recht, verdachten en veroordelingen, afkomst, leeftijd, geslacht, welk soort misdaden en vergrijpen, en ga zo maar door.
Oud 10 maart 2010, 23:35   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar wel op de barbecue! En weet je wat. Ze aten ervan, ook al hebben op dezelfde grill gemarineerde varkenskoteletjes gelegen! Mijn punt is, niet alle moslims zijn fanatici, alleen hoor je de zwijgende meerderheid niet.
Ik denk niet dat dit ergens stond.
Integendeel, met die fanatici komen we niet in aanraking maar uw genodigden aten niet ongedwongen. Ze hebben nog en lange weg af te leggen voor ze bij wijze van spreken vlees op Vrijdag eten.
Niet dat het er betere mensen zal van maken, misschien integendeel.
Citaat:
Wist je dat ten tijde van het Dutroux-schandaal er verschillende jeugdvoetbaltornooien werden afgelast in België omdat de buitenlandse ploegen niet wilden komen, we waren hier allemaal pedofielen! Veralgemenen is misdadig!
Nee dat wist ik niet en ik zie niet in wat het ermee te maken heeft.
Was Dutroux een profeet of zo ?
Oud 10 maart 2010, 23:38   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allo.
Citaat:
Petje af voor de politie.
Ge moet het maar kunnen zo op het zicht de Marokkanen er uit pikken.
En dan blijken ze nog te weinig gecontroleerd te worden.
Ik zag er eentje fier op tv vertellen dat hij al 7 jaar illegaal in België verbleef en zonder rijbewijs met zijn auto rondreed.
Gaat ge daar op antwoorden ?
Oud 10 maart 2010, 23:40   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was Dutroux een profeet of zo ?
Oud 11 maart 2010, 00:03   #36
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien bvb enkel katholieken 3x meer zouden gecontroleerd worden zou er een de facto zero-tolerantie tov katholieken ontstaan met meer katholieken in de gevangenissen.

Je zou nog anders kunnen gaan zoeken als overheid, en de focus van straatcriminaliteit totaal verplaatsen naar pedofilie bijvoorbeeld. In het bijzonder pedofilie met kleine jongetjes.

Je zou deze daders zelfs kunnen gaan vervolgen, en je zou deze mensen dan effectief kunnen opsluiten.

En dan zou je de cijfers naar religie van misdrijfplegers kunnen publiceren.

En dan.....zou het klootjesvolk hier komen beweren dat de Katholieken buitenproportioneel crimineel zijn.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 maart 2010 om 00:04.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 00:37   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je zou nog anders kunnen gaan zoeken als overheid, en de focus van straatcriminaliteit totaal verplaatsen naar pedofilie bijvoorbeeld. In het bijzonder pedofilie met kleine jongetjes.

Je zou deze daders zelfs kunnen gaan vervolgen, en je zou deze mensen dan effectief kunnen opsluiten.

En dan.....zou het klootjesvolk hier komen beweren dat de Katholieken buitenproportioneel crimineel zijn.
Zou ik niet durven beweren.
Natuurlijk zijn er misbruiken geweest en blijkbaar is onze Filo ooit misbruikt door een of andere paster.
Ik ben bij de broeders opgevoed maar nooit iets kunnen meemaken. Waarschijnlijk was ik hun type niet.
Leerlingen van het stadsonderwijs hadden daar blijkbaar meer succes en werden regelmatig door de pastoor bepoteld.
Zelfs toen hij mij eens meenam ving ik bot.
Van pure miserie ben ik dan maar LPB beginnen lezen.
Ge weet wel, de Maaikes obscene jeugd .
Oud 11 maart 2010, 00:38   #38
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat te denken van en-en in plaats van of-of?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 01:18   #39
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier een bijzonder grappig artikeltje over hangmarokjes in Oosterhout, een uit de kluiten gewassen dorp,
Het blijkt al langer daar een puinhoop te zijn:

dossier de Bunthoef

Drugs, geweld, bedreigingen en de hele santekraam...

EDIT:

Zie ook: Marokkaanse terreur in Oosterhout

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 11 maart 2010 om 01:24.
Oud 11 maart 2010, 01:20   #40
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je linkt dus seksueel afwijkend gedrag aan één religie? Is dat niet erg kleinburgelijk en echt wat voor wie tot een klootjesvolk behoort?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be