![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Paul
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb dan ook niet economie gestudeerd. Ik ben ingenieur. Toen ik nog student was nodigden we wel eens iemand uit om ons een perpetuum mobile te demonstreren. Vooral als we goesting hadden eens heel erg hard te lachen.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zie dus dit ; http://www.youtube.com/watch?v=V-MQv...3D4521&index=0 Van zodra je iets kan laten draaien...ben je wel vertrokken voor al de rest. En draaien doet het en heel goed zelfs. Volledig autonoom.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hun ding niet werkt, en ze maar gewoon iedereen (en mischien zelfs zichzelf) om de tuin leiden. Per slot van rekening kan je in een filpmje van alles laten zien.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mambo, gij koopt de plannen van dat ding, en je betaald de materiaalkost van het eerste prototype. Dan gaan we het samen bouwen en steenrijk worden.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval ze maken iets en willen het delen met de wereld. Het zijn nog geen perfecte systemen , het zijn mensen met een hobby en misschien proberen ze via dit kanaal wel mensen te vinden die willen investeren of zo? Maar het principe is aangetoond en daar moet men zelf zijn conclusie maar in trekken. Het zou spijtig zijn mocht het verder uit te werken zijn dat men er maar op staat te kijken en niks doet.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen kan dat maken, jij vooral.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga mijn geld in andere dingen steken, dan in een paar €100 aan magneten.
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Trap er niet in.
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens naar de website die hiermee gepaard gaat:
http://www.magenergy.us/ Infeite verkopen die mannen dus een HANDLEIDING om ZELF uw machien te maken. Citaat:
Citaat:
Deze site zit op het domein "clickbank.net". Merk op dat een retailer bestaat met kredietkaart, maar dat is clickbank.COM. .NET versus .COM. Misschien is er geen probleem, maar bon, ik vind het eigenaardig. Enfin, los van die kredietkaart aanvraag, hebben we hier toch wel te maken met de zuiverste vorm van charlatanisme: zij verkopen een BOEKSKE (van 50 pagina's) voor... bijna $ 200,- om ZELF het machien te maken. Als het niet werkt is 't waarschijnlijk omdat ge te onhandig zijt. Verkopers van toverpoeder. Of beter, van recepten voor toverpoeder. Verder: http://peswiki.com/index.php/Directory:Magniwork Laatst gewijzigd door patrickve : 11 maart 2010 om 18:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Om een stroom door een spoel te krijgen rond een sterke magneet moet je die eerst opbouwen, wat minstens evenveel energie kost als wat je terugkrijgt op het ogenblik dat je die afbouwt... Dus simpelweg: je krijgt niets voor niks... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Echter investeerders die vind je elders. Dan ga je naar een uitvindersbeurs bijvoorbeeld. Maar dan moet je apparaat ook wel werken, en kan je niet doen alsof het werkt. Citaat:
Dat heb ik hier nog niet gezien. Vergeent niet dat "free energy" een behoorlijk buitengewone claim is, en daar horen buitengewone bewijzen bij.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het produkt zelf is natuurlijk puur boerebedrog: wat ze duur verkopen zijn geen apparaten maar een instruktieboekje van 50 blz, dat trouwens voor het grootste deel blijkt vol te staan met gewone raadgevingen van hoe je wat energie kan sparen in huis, en slechts enkele blz schijnt te bevatten voor instructies tot het bouwen van het tovermachien. Dat is natuurlijk perfect! Zo kan je niet vervolgd worden, want je hebt een BOEKJE verkocht. Als het machien dat de koper zelf ineen draait, niet werkt, dan is het gewoon omdat het een klungelaar is. Je kan ook die Engelse schrijfster niet vervolgen omdat Harry Potter niet echt bestaat, he, hoewel het in haar boekjes geschreven staat. Ik snap trouwens niet waarom je spaarzaam zou moeten zijn met stroom als je een machine gaat bouwen die er gratis voor niks gaat produceren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat er hier en daar vaak rake dingen tussen zitten. Nu magneten zijn bipolair. Dus is het vanzelfsprekend dat je ze in beweging kunt doen zetten tegenover elkander. Dat tonen ze aan. We moeten hier wel eerst eens het verschil maken tussen energie maken met magneten of energie maken door toedoen van magneten. Het is dus door toedoen van magneten dat ze een roterende beweging maken. Om energie te krijgen is dit al voldoende door de beweging over te brengen op een energie device zoals bv een alternator of mogelijks andere zaken die ik niet ken maar een elektro technisch ontwerper vast en zeker wel weg mee kan. Een windmolen werkt op hetzelfde principe trouwens. Ik ben ervan overtuigd dat het zeer goed aangetoond is dat ze het dus kunnen. Maar nu is het de zaak dat te verbeteren.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is dat daar de mode of een levensstijl of een manier om geld te verdienen. Doorgaans zijn hun aangeboden werkmethoden, cursussen en voorbeelden dikwijls echt totaal verkeerd ook nog eens. Tot hier geef ik u gelijk, dit is een vorm van bedrog. Langs de andere kant...stel u hebt iets min of meer uitgevonden en je kan dat aantonen terwijl je budget zeer klein is ...is de kans dat je meer geld verdiend met boekjes en manuals misschien groter dan dat je een investering moet doen om in productie te gaan waar veel tijd en moeite in zit en mogelijk op een flop uitkomt. Het is dus te zien hoe je daar zakelijk over wil nadenken allemaal. Als je pakweg 100"000 boekjes kunt verkopen �* 25 euro stuk heb je 2'500'000 euro en moet je niks doen.
![]() |
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als je magneten gebruikt om iets in beweging te zetten, zoals een van hun filmpjes aangeeft, dan is dat omdat iemand er met zijn hand (meer) energie instopt om de ene magneet te bewegen + de nodige kracht om via de magneetpolen ook de andere magneet te bewegen. Dus die hand stopt er meer energie in dan de hele beweging van de tweede magneet ooit kan opleveren... Het verschil wordt weer maar eens omgezet in warmte. Idem in een electromotor: de electrische energie die je er in stopt wordt via electromagneten volgens hetzelfde principe met vaste magneten deels omgezet in beweging, de rest in warmte... Verder is er al tegenreactie op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=l6g20...eature=related |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar denk de wind eens weg en zet er eens een aandrijving op. Resultaat is permanent. En eenmaal de magneten in beweging zijn stoppen die vanzelf niet meer. Uiteraard hangt alles af van de stand van de magneten, het aantal, eventueel een contragewicht ergens tussen en wat goochelen met middelpunt vliegende krachten en zulke toestanden.
![]() |
![]() |
#40 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opperidioot Revel schrijft niet in het Engels, maar in het Frans.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |