Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2010, 16:14   #21
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Waar we dan weer bij het punt aangekomen zijn dat je om mij te overtuigen dat wat ik gedurende vijf jaar aan de unief geleerd heb fout zou zijn, je met meer dan een YouTube filmke moet afkomen.
Economie is dan een slecht voorbeeld . Wanneer men begint met "wij universitairen" is het tijd om héél voorzichtig te worden.

Paul
Oud 11 maart 2010, 17:15   #22
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Economie is dan een slecht voorbeeld . Wanneer men begint met "wij universitairen" is het tijd om héél voorzichtig te worden.
Ik heb dan ook niet economie gestudeerd. Ik ben ingenieur. Toen ik nog student was nodigden we wel eens iemand uit om ons een perpetuum mobile te demonstreren. Vooral als we goesting hadden eens heel erg hard te lachen.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 17:19   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
waarom tonen ze het niet in werking met een verbruiker en een kWh meter er aan vast?
Dat is het eerste verstandige hier.
zie dus dit ; http://www.youtube.com/watch?v=V-MQv...3D4521&index=0

Van zodra je iets kan laten draaien...ben je wel vertrokken voor al de rest.
En draaien doet het en heel goed zelfs.
Volledig autonoom.
Oud 11 maart 2010, 17:26   #24
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is het eerste verstandige hier.
zie dus dit ; http://www.youtube.com/watch?v=V-MQv...3D4521&index=0

Van zodra je iets kan laten draaien...ben je wel vertrokken voor al de rest.
En draaien doet het en heel goed zelfs.
Volledig autonoom.
Wat ik mij afvraag is waarom die mensen filmpjes op Youtube plaatsen, ipv van gewoon met ding ding geld als water te verdienen en stinkend rijk te worden.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hun ding niet werkt, en ze maar gewoon iedereen (en mischien zelfs zichzelf) om de tuin leiden. Per slot van rekening kan je in een filpmje van alles laten zien.
... repeat ...
Oud 11 maart 2010, 17:26   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mambo, gij koopt de plannen van dat ding, en je betaald de materiaalkost van het eerste prototype. Dan gaan we het samen bouwen en steenrijk worden.
Oud 11 maart 2010, 17:31   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik mij afvraag is waarom die mensen filmpjes op Youtube plaatsen, ipv van gewoon met ding ding geld als water te verdienen en stinkend rijk te worden.

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat hun ding niet werkt, en ze maar gewoon iedereen (en mischien zelfs zichzelf) om de tuin leiden. Per slot van rekening kan je in een filpmje van alles laten zien.
Tja waarom?
In elk geval ze maken iets en willen het delen met de wereld.
Het zijn nog geen perfecte systemen , het zijn mensen met een hobby en misschien proberen ze via dit kanaal wel mensen te vinden die willen investeren of zo?

Maar het principe is aangetoond en daar moet men zelf zijn conclusie maar in trekken. Het zou spijtig zijn mocht het verder uit te werken zijn dat men er maar op staat te kijken en niks doet.
Oud 11 maart 2010, 17:33   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mambo, gij koopt de plannen van dat ding, en je betaald de materiaalkost van het eerste prototype. Dan gaan we het samen bouwen en steenrijk worden.
Er valt niet veel plannen te kopen, het is in principe zo simpel dat je u afvraagt waarom ze er nu nog maar mee beginnen.
Iedereen kan dat maken, jij vooral.
Oud 11 maart 2010, 17:41   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er valt niet veel plannen te kopen, het is in principe zo simpel dat je u afvraagt waarom ze er nu nog maar mee beginnen.
Ik ga mijn geld in andere dingen steken, dan in een paar €100 aan magneten.
Oud 11 maart 2010, 17:53   #29
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het principe is aangetoond en daar moet men zelf zijn conclusie maar in trekken. Het zou spijtig zijn mocht het verder uit te werken zijn dat men er maar op staat te kijken en niks doet.
En ben je echt niet een klein beetje benieuwd naar het input stroomverbruik NADAT hij de lamp heeft aangeschakeld om het output verbruik te meten?
Oud 11 maart 2010, 17:55   #30
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De principes van con artists zijn meestal eenvoudig.
Trap er niet in.
Oud 11 maart 2010, 18:14   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Kijk eens naar de website die hiermee gepaard gaat:

http://www.magenergy.us/

Infeite verkopen die mannen dus een HANDLEIDING om ZELF uw machien te maken.

Citaat:
The magniwork generator DIY guide is on sale today (check bottom of the page for price), and all the raw materials needed cost less than 100$.
Citaat:
A Regular 197$ Price (Now On Discount!)

(click here to see our discounted price)

You won't find a better price anywhere else for such a complete guide with over 50 pages of detailed instructions.
Als je klikt kom je op een ietwat obscure pagina terecht waar je je bankkaart nummer kan invoeren.

Deze site zit op het domein "clickbank.net".

Merk op dat een retailer bestaat met kredietkaart, maar dat is clickbank.COM.

.NET versus .COM.

Misschien is er geen probleem, maar bon, ik vind het eigenaardig.

Enfin, los van die kredietkaart aanvraag, hebben we hier toch wel te maken met de zuiverste vorm van charlatanisme: zij verkopen een BOEKSKE (van 50 pagina's) voor... bijna $ 200,- om ZELF het machien te maken. Als het niet werkt is 't waarschijnlijk omdat ge te onhandig zijt.

Verkopers van toverpoeder. Of beter, van recepten voor toverpoeder.

Verder:

http://peswiki.com/index.php/Directory:Magniwork

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 maart 2010 om 18:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2010, 19:24   #32
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als je klikt kom je op een ietwat obscure pagina terecht waar je je bankkaart nummer kan invoeren.

Deze site zit op het domein "clickbank.net".

Merk op dat een retailer bestaat met kredietkaart, maar dat is clickbank.COM.

.NET versus .COM.

Misschien is er geen probleem, maar bon, ik vind het eigenaardig.
Dat is alle twee eigendom van hetzelfde bedrijf. Clickbank is een soort netwerk voor het verkopen van digitale producten en services, als je een eBook schrijft over een of ander obscuur onderwerp kan je dat daar voor veel te veel geld gaan verkopen.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 00:46   #33
FerdiEgb
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dik4u2 Bekijk bericht
Supermagneten en hun mogelijke eigenschappen.

1. Magneten in het algemeen.

a. Magnetisme: wordt magnetisme opgewekt door elektriciteit?
b. Elektriciteit: wordt elektriciteit opgewekt door magnetisme?

Als a en b juist zijn, dan zou het kunnen zijn dat ze elkanders tegenpolen zijn en wanneer we dat aannemen als een uitgangspunt, zijn er leuke conclusies te trekken. Zeker met betrekking tot magneten.
Afgezien van een natuurlijke permanente magneet, kunnen wij permanente magneten maken door een bepaalde metaal legering in een door elektriciteit opgewekt magnetisch veld te leggen. Valt de elektriciteit uit en daarmee het elektromagnetisch veld, dan blijft de permanente magneet magnetisch en verliest die eigenschap niet.
Uitgaande van a en b en dat ze te beschouwen zijn als elkanders tegenpolen, zou dat in kunnen houden dat er in de magneet een elektrische stroom geinduceerd is door het elektromagnetische veld. Een stroom die niet meer stopt, daar het magnetisme permanent is.
Bij Supermagneten is dit verschijnsel dan heel sterk aanwezig. Dit houdt tevens in, dat deze magneten supergeleiders moeten zijn voor elektriciteit. Want als ze dat niet zouden zijn, zou er weerstand in de magneten zitten en de stroom afnemen, waardoor het magnetisme afneemt.
Echter, het materiaal waar permanente magneten van gemaakt zijn, is niet “supergeleidend” in de betekenis van elektrische geleider zoals een koperdraad.
Maar dat er inwendig grote elektrische stromen zouden lopen in supermagneten, zou dan een uitspraak zijn, die gezien dit verhaal, gerechtvaardigd is. Een moderne neodymium magneet van 6x6x3 cm heeft een trekkracht van meer dan 240kg. Passend in deze verhandeling kan dat alleen maar wanneer dit magnetisch veld voortkomt uit een sterke elektrische stroom. Helaas is dit een gelijkstroom en als zodanig niet inductief af te tappen.
Maar zoals bij het begrip “servo”, bekend van besturingssystemen, een kleine kracht een veel grotere kan aanspreken en gebruiken, zou het ook wel zo kunnen zijn dat de elektrische stromen, die er in een permanente magneet aanwezig zijn, tevoorschijn gehaald kunnen worden door een kleine aansturing. Zou dit kunnen door de permanente magneet in een spoel te plaatsen die aan gesloten is op een kleine batterij? In serie een snelle schakelaar. Transistor?
Dit geeft een kortstondige hoge spanning, in elk geval beduidend hoger dan de batterijspanning. Deze induceert een kortstondige verandering van het magnetisch veld van de supermagneet en daardoor een variatie in de innerlijke stroom van die magneet. Dit betekent dan dat er een kortstondige spanningswisseling is met bijbehorende stroomsterkte variatie en die is wel via inductie op te vangen.
En de kans dat die geinduceerde stroom en spanning hoger zijn dan de gebruikte om het geheel in werking te krijgen zou aanwezig kunnen zijn.
We praten dan dus over een spannings- en stroomversterker waarbij de te gebruiken stroom geleverd wordt door de permanente magneet.
Deze gedachtengang doet GEEN afbreuk aan de wet van behoud van energie.

Als deze gedachtengang juist is, is de volgende stap en regelaar te bedenken en te maken die de juiste impulsen geeft om de permanente magneet de in hem aanwezige stroom genoeg te laten varieren zodat er meer afgetapt kan worden dan er ingestopt wordt. En dan is het niets anders dan een servosysteem.

Veel succes.

Dik Stukkien

Dik, wat je ook doet: ergens heb je in het hele systeem meer energie gestopt dan er uiteindelijk uitkomt in de vorm van electriciteit, kracht, licht of wat dan ook, het verschil wordt omgezet in warmte. In een servosysteem heb je de kleine klep die de grote zuiger in beweging brengt, maar die komt enkel in beweging als ergens anders olie of lucht is samengeperst met (veel) meer energie dan er uiteindelijk in de zuiger als kracht vrijkomt.

Om een stroom door een spoel te krijgen rond een sterke magneet moet je die eerst opbouwen, wat minstens evenveel energie kost als wat je terugkrijgt op het ogenblik dat je die afbouwt...

Dus simpelweg: je krijgt niets voor niks...
FerdiEgb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 06:15   #34
Zwitser

Standaard

Citaat:
Tja waarom?
In elk geval ze maken iets en willen het delen met de wereld.
Het zijn nog geen perfecte systemen , het zijn mensen met een hobby en misschien proberen ze via dit kanaal wel mensen te vinden die willen investeren of zo?
Het hangt er natuurlijk van af van welke soort investeerders je zoekt. Zoek je naïvelingen die je makkelijk wat geld afhandig kan maken dan doe je dat inderdaad best via het internet.

Echter investeerders die vind je elders. Dan ga je naar een uitvindersbeurs bijvoorbeeld. Maar dan moet je apparaat ook wel werken, en kan je niet doen alsof het werkt.

Citaat:
Het principe is helemaal niet aangetoond. Met een YouTube filmpje bewijs je niks. Hoogtens dat je weet waar de record knop op je camera zit. Ik wil een tekening van een werkend aparaat dat ikzelf kan bouwen, en een verklaring voor het werkingsprincipe die klopt.

Dat heb ik hier nog niet gezien. Vergeent niet dat "free energy" een behoorlijk buitengewone claim is, en daar horen buitengewone bewijzen bij.
... repeat ...
Oud 12 maart 2010, 06:27   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Dat is alle twee eigendom van hetzelfde bedrijf. Clickbank is een soort netwerk voor het verkopen van digitale producten en services, als je een eBook schrijft over een of ander obscuur onderwerp kan je dat daar voor veel te veel geld gaan verkopen.
Ik was gewoon wat verbaasd over de verandering van domein (van .com naar .net), niet over het feit dat dat bij een digitale handelaar verkocht werd. Ik neem dus aan, met wat je schrijft, dat dat een echte digitale handelaar is en dus geen bankkaart nummer afstroopmiddel.

Maar het produkt zelf is natuurlijk puur boerebedrog: wat ze duur verkopen zijn geen apparaten maar een instruktieboekje van 50 blz, dat trouwens voor het grootste deel blijkt vol te staan met gewone raadgevingen van hoe je wat energie kan sparen in huis, en slechts enkele blz schijnt te bevatten voor instructies tot het bouwen van het tovermachien.

Dat is natuurlijk perfect! Zo kan je niet vervolgd worden, want je hebt een BOEKJE verkocht. Als het machien dat de koper zelf ineen draait, niet werkt, dan is het gewoon omdat het een klungelaar is. Je kan ook die Engelse schrijfster niet vervolgen omdat Harry Potter niet echt bestaat, he, hoewel het in haar boekjes geschreven staat.

Ik snap trouwens niet waarom je spaarzaam zou moeten zijn met stroom als je een machine gaat bouwen die er gratis voor niks gaat produceren
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2010, 23:34   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hangt er natuurlijk van af van welke soort investeerders je zoekt. Zoek je naïvelingen die je makkelijk wat geld afhandig kan maken dan doe je dat inderdaad best via het internet.

Echter investeerders die vind je elders. Dan ga je naar een uitvindersbeurs bijvoorbeeld. Maar dan moet je apparaat ook wel werken, en kan je niet doen alsof het werkt.

Het principe is helemaal niet aangetoond. Met een YouTube filmpje bewijs je niks. Hoogtens dat je weet waar de record knop op je camera zit. Ik wil een tekening van een werkend aparaat dat ikzelf kan bouwen, en een verklaring voor het werkingsprincipe die klopt.

Dat heb ik hier nog niet gezien. Vergeent niet dat "free energy" een behoorlijk buitengewone claim is, en daar horen buitengewone bewijzen bij.
Youtube wordt ook veel gebruikt als promotie voor producten, films, probeersels en uiteraard duizend en nog wat onzin.
Maar dat neemt niet weg dat er hier en daar vaak rake dingen tussen zitten.

Nu magneten zijn bipolair. Dus is het vanzelfsprekend dat je ze in beweging kunt doen zetten tegenover elkander. Dat tonen ze aan. We moeten hier wel eerst eens het verschil maken tussen energie maken met magneten of energie maken door toedoen van magneten.
Het is dus door toedoen van magneten dat ze een roterende beweging maken. Om energie te krijgen is dit al voldoende door de beweging over te brengen op een energie device zoals bv een alternator of mogelijks andere zaken die ik niet ken maar een elektro technisch ontwerper vast en zeker wel weg mee kan.

Een windmolen werkt op hetzelfde principe trouwens.

Ik ben ervan overtuigd dat het zeer goed aangetoond is dat ze het dus kunnen.
Maar nu is het de zaak dat te verbeteren.
Oud 12 maart 2010, 23:49   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik was gewoon wat verbaasd over de verandering van domein (van .com naar .net), niet over het feit dat dat bij een digitale handelaar verkocht werd. Ik neem dus aan, met wat je schrijft, dat dat een echte digitale handelaar is en dus geen bankkaart nummer afstroopmiddel.

Maar het produkt zelf is natuurlijk puur boerebedrog: wat ze duur verkopen zijn geen apparaten maar een instruktieboekje van 50 blz, dat trouwens voor het grootste deel blijkt vol te staan met gewone raadgevingen van hoe je wat energie kan sparen in huis, en slechts enkele blz schijnt te bevatten voor instructies tot het bouwen van het tovermachien.

Dat is natuurlijk perfect! Zo kan je niet vervolgd worden, want je hebt een BOEKJE verkocht. Als het machien dat de koper zelf ineen draait, niet werkt, dan is het gewoon omdat het een klungelaar is. Je kan ook die Engelse schrijfster niet vervolgen omdat Harry Potter niet echt bestaat, he, hoewel het in haar boekjes geschreven staat.

Ik snap trouwens niet waarom je spaarzaam zou moeten zijn met stroom als je een machine gaat bouwen die er gratis voor niks gaat produceren
Van Amerikanen heb ik al dikwijls gezien dat ze instructie boekjes schrijven en proberen te verkopen over letterlijk elk denkbaar onderwerp en elk denkbaar beroep.
Blijkbaar is dat daar de mode of een levensstijl of een manier om geld te verdienen. Doorgaans zijn hun aangeboden werkmethoden, cursussen en voorbeelden dikwijls echt totaal verkeerd ook nog eens.
Tot hier geef ik u gelijk, dit is een vorm van bedrog.

Langs de andere kant...stel u hebt iets min of meer uitgevonden en je kan dat aantonen terwijl je budget zeer klein is ...is de kans dat je meer geld verdiend met boekjes en manuals misschien groter dan dat je een investering moet doen om in productie te gaan waar veel tijd en moeite in zit en mogelijk op een flop uitkomt.

Het is dus te zien hoe je daar zakelijk over wil nadenken allemaal.
Als je pakweg 100"000 boekjes kunt verkopen �* 25 euro stuk heb je 2'500'000 euro en moet je niks doen.
Oud 13 maart 2010, 00:30   #38
FerdiEgb
Schepen

Standaard

Citaat:
Youtube wordt ook veel gebruikt als promotie voor producten, films, probeersels en uiteraard duizend en nog wat onzin.
Maar dat neemt niet weg dat er hier en daar vaak rake dingen tussen zitten.

Nu magneten zijn bipolair. Dus is het vanzelfsprekend dat je ze in beweging kunt doen zetten tegenover elkander. Dat tonen ze aan. We moeten hier wel eerst eens het verschil maken tussen energie maken met magneten of energie maken door toedoen van magneten.
Het is dus door toedoen van magneten dat ze een roterende beweging maken. Om energie te krijgen is dit al voldoende door de beweging over te brengen op een energie device zoals bv een alternator of mogelijks andere zaken die ik niet ken maar een elektro technisch ontwerper vast en zeker wel weg mee kan.

Een windmolen werkt op hetzelfde principe trouwens.

Ik ben ervan overtuigd dat het zeer goed aangetoond is dat ze het dus kunnen.
Maar nu is het de zaak dat te verbeteren.
Mambo, een windmolen werkt omdat de wind de nodige kracht uitoefent om de wieken te doen draaien. Een deel van die mechanische energie wordt omgezet in electriciteit, dank zij magnetisme. De rest wordt omgezet in warmte. Hoe groot ook de magneten, zonder de windenergie, geen electriciteit...

Als je magneten gebruikt om iets in beweging te zetten, zoals een van hun filmpjes aangeeft, dan is dat omdat iemand er met zijn hand (meer) energie instopt om de ene magneet te bewegen + de nodige kracht om via de magneetpolen ook de andere magneet te bewegen. Dus die hand stopt er meer energie in dan de hele beweging van de tweede magneet ooit kan opleveren... Het verschil wordt weer maar eens omgezet in warmte. Idem in een electromotor: de electrische energie die je er in stopt wordt via electromagneten volgens hetzelfde principe met vaste magneten deels omgezet in beweging, de rest in warmte...

Verder is er al tegenreactie op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=l6g20...eature=related
FerdiEgb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 01:00   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FerdiEgb Bekijk bericht
Mambo, een windmolen werkt omdat de wind de nodige kracht uitoefent om de wieken te doen draaien. Een deel van die mechanische energie wordt omgezet in electriciteit, dank zij magnetisme. De rest wordt omgezet in warmte. Hoe groot ook de magneten, zonder de windenergie, geen electriciteit...

Als je magneten gebruikt om iets in beweging te zetten, zoals een van hun filmpjes aangeeft, dan is dat omdat iemand er met zijn hand (meer) energie instopt om de ene magneet te bewegen + de nodige kracht om via de magneetpolen ook de andere magneet te bewegen. Dus die hand stopt er meer energie in dan de hele beweging van de tweede magneet ooit kan opleveren... Het verschil wordt weer maar eens omgezet in warmte. Idem in een electromotor: de electrische energie die je er in stopt wordt via electromagneten volgens hetzelfde principe met vaste magneten deels omgezet in beweging, de rest in warmte...

Verder is er al tegenreactie op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=l6g20...eature=related
Juist.
Maar denk de wind eens weg en zet er eens een aandrijving op.
Resultaat is permanent.

En eenmaal de magneten in beweging zijn stoppen die vanzelf niet meer.
Uiteraard hangt alles af van de stand van de magneten, het aantal, eventueel een contragewicht ergens tussen en wat goochelen met middelpunt vliegende krachten en zulke toestanden.
Oud 13 maart 2010, 02:12   #40
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar we dan weer bij het punt aangekomen zijn dat je om mij te overtuigen dat wat ik gedurende vijf jaar aan de unief geleerd heb fout zou zijn, je met meer dan een YouTube filmke moet afkomen.
Opperidioot Revel schrijft niet in het Engels, maar in het Frans.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be