![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn oom is 100 jaar geworden en rookte een pakje per dag, dus roken is gezond? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof inderdaad niet dat een beetje roken erg schadelijk is. Maar zo gaat dat met alles. Mate is het devies voor de zorg van het lichaam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Of zelfs gewoon maar de gemeente? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb tomaatjes gepland.
Puur natuur smullen binnenkort.
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit het zal wel niet meer vriezen zeker?
![]() |
![]() |
#30 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Normaal zet je tomatenplanten niet buiten vóór 15 mei (na de zgn. ijsheiligen dagen). Mijn buurman heeft het een keer gehad: op 14 mei alvast in zijn (koude) serre gezet om de volgende dag uit te planten: allemaal kapot... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() Met een stevig radiatortje, gevoed door een kleine kerncentrale, moet het net lukken... Alternatief (gebruiken ze in Nieuw Zeeland voor de kiwi bloesem): een helikopter over en weer laten vliegen, blaast warme(re) luchtlagen naar de grond...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Een helicopter hoeft dat niet te zijn. In de Durance vallei in Frankrijk staan er gigantische propellers op een paal die de lucht in circulatie houden. Zo vermijden ze vorstschade in het voorjaar. Eventueel wordt er zelfs water verneveld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() Doen ze daar deels ook, naast vuurtjes stoken onder de planten. Water vernevelen lukt nagenoeg niet voor kiwi's (heb het gevraagd), omdat bij kiwi's de bloesem onder de bladeren hangt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Golf van Mexico heeft zwaar te lijden onder vervuiling: via de Mississippi komt toxisch water, met enorme concentraties pesticiden en kunstmest van de landbouw in het Midwesten en de Corn Belt in de Golf terecht. Daardoor is er al een "dead zone", een plek waar geen leven meer is in zee, van 23.000 vierkante kilometer, tussen Galveston (Texas) en Venice (Louisiana). De "dead zone" is sinds 1985 verdubbeld in grootte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() 1/ Koopt u soms biologische voeding of hebt u er ooit gekocht?
Ja. maar geen vlees of vis. 2/ Waarom doet u dat? Beter voor de wereld. 3/ Denkt u dat het beter is voor uw gezondheid? Ja, want niet biologisch wordt veel te kunstmatig. 4/ Denkt u dat het beter is van smaak en kwaliteit? Ja, die kans is heel groot. Zie hierboven 5/ Denkt u dat het beter is voor het milieu? Ja. Elk streven naar een betere wereld is goed voor het milieu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dan moogt ge mij eens uitleggen hoe ze kunstmatige additieven toevoegen aan een bussel niet-biologische wortelen
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu merk ik al dat er waterige, bijna smakeloze tomaten, wortelen en appelen zijn. Gewoon omdat men technisch zegt dat voor de groei een beperkt aantal stoffen nodig zijn. Terwijl de natuur toch nog andere stoffen toevoegd die niet altijd aanwijsbaar of zichtbaar zijn (of niet kunstmatig toegevoegd kunnen worden). Voor de producent is een tomaat een tomaat. Ik heb toch liever een smakelijke tomaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |