![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar omdat een paar blanke geilaards het niet kunnen hebben dat ze hun schoonheid verbergen roepen ze moord en brand om die hoofddoeken te verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Het debat gaat in de overgrote meerderheid van de gevallen niet om een totaalverbod, maar om het verbieden van levensbeschouwelijke symbolen en uitingen in welbepaalde settings en/of voor welbepaalde functies. Dat heeft niets te maken met een paar blanke geilaards.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik heb eigenlijk meer problemen met het feit dat de RKK 96 % van de jaarlijkse 590 miljoen euro belastinggeld ontvangt terwijl nog amper een tiental procent van de bevolking tot die club behoort. Dat stoort mij meer dan wat iemand op zijn hoofd zet in zijn/haar vrije tijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hangt veel te veel in de sociaal-liberale definitie van de 21e eeuw. De originele liberalen, de starters van de Franse Revolutie, wisten heel goed hoe je religie dient aan te pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Overigens waren de meeste vroege Verlichtingsfilosofen, ook in Frankrijk, zeker niet a- of anti-religieus; wel duidelijk antiklerikaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb de hele hetse over de dracht van de hoofddoek eigenlijk nooit goed begrepen. Het is waarschijnlijk omdat het zo'n ostentatief zichtbaar symbool is dat sommige mensen er problemen mee hebben. Op je vraag is moeilijk een exact antwoord te geven. Het is zeker dat een aantal meisjes en vrouwen de hoofddoek uit vrije keuze dracht, of zelfs om een statement te maken. Het is ook zeker dat er meisjes en vrouwen zijn die verplicht worden om hem te dragen, en die ook op andere manieren gedomineerd worden. Maar wat de percentages van die twee groepen zijn, daar kan denk ik niemand een goed antwoord op geven. Er zijn ook "tussengroepen": vrouwen die de hoofddoek bijvoorbeeld uit gewoonte dragen, of omdat er vinden dat hun familie dat van hen verwacht, maar die er niet onder lijden. Het is dus denk ik een heel variabel gegeven. Deze namiddag was er in de Nieuwstraat in Brussel een kleine betoging van jongeren tegen het hoofddoekverbod in het onderwijs. Ze deelden flyers uit, en gingen met voorbijkomers in gesprek. Ik ben het met hen eens dat een verbod geen goede zaak is, maar aan de andere kant denk ik dat we het probleem met de onderdrukking van de vrouw ook niet mogen onderschatten. Het nadeel van een verbod is dat het alleen inwerkt op één van de (mogelijke) symptomen van vrouwenonderdrukking, en niet op de kern van de problematiek. Door een verbod wordt het probleem "onzichtbaar", maar daarmee is het nog niet opgelost. Etienne Vermeersch beschuldigt de staat van vaandelvlucht door geen duidelijke stelling in te nemen en de dracht van de hoofddoek in publieke functies te verbieden. Ik zou eerder het omgekeerde durven stellen: als de overheid dat wel zou doen, dan zou ze pas vaandelvlucht plegen, want dan kiest ze voor de gemakkelijke oplossing. De vrouwen die reëel onderdrukt worden moeten het dan zelf maar uitzoeken, hoe ze het thuis uitgelegd krijgen dat ze op het werk hun hoofddoek afnemen.
Laatst gewijzigd door Doki : 20 maart 2010 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder die hetze had niemand er waarschijnlijk aandacht aan besteed. Als je die hoofddoek natuurlijk gaat gebruiken om uw eigen zeden aan anderen op te dringen kunt ge tegenstand verwachten. |
|
![]() |
![]() |